Magyarország ipara

"Elképzelhető, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter január végén épp az Orbán Viktor által ma bejelentett gigantikus beruházást lengette be a HAON-nak adott interjújában, mely alapján a 6 milliárd eurót meghaladó beruházás Debrecen térségében valósulhat meg."
..
beruhazasok-lista-513655.png
A portfolio is leadta tippjeit.

Volvo gyár + akksigyár.

A terv megvalósítása érdekében pedig nem csak egy új autógyárat, hanem egy saját akkumulátorgyárat is felépítenének Európában. Amennyiben mindez egy helyszínen valósulna meg, az az összegét tekintve már olyan volumenű beruházás lehetne, amely közelítheti a hatmilliárd eurót

A Gripen biznisz tükrében nem lehezetlen, főleg mert a Volvo kínai tulajdonban van.

De a többi leadott tipp is él, csak azok kisebb beruházások.


Állítólag a CATL és a NIO is gyárat építene hazánkban, és versenyben vagyunk a Volkswagen Kelet-Európába tervezett akkumulátorgyáráért, valamint a Volvo legújabb európai üzeméért

CATL - Debrecen

Arról is voltak információik, hogy a telephely megvásárlása, amely mintegy 20 kilométeres távolságban lehet a kivitelezés alatt álló BMW-gyár helyszínétől, befejeződhetett, a régészeti feltárások elindultak, és a gyár tervezése is javában zajlik már.


Nio
A hivatalosan meg nem erősített beszámoló szerint a Magyarországra tervezett gyárban nem csak akkumulátorcsere-állomást gyárthat majd a kínai vállalat, hanem gyorstöltőoszlopokat is – az olyan vásárlók számára, akik nem rendelkeznek az akkumulátorcserére vonatkozó előfizetéssel

VW akksigyár. - Győr
El tudom képzelni azt, hogy az elektromos hajtásrendszerek a jövőben Győrben készülnek majd. Az a célunk, hogy minden, ami az autóinkban benne van, és minden, ami alapvetően a vevőink kényelmét meghatározza, Győrben készüljön

– jelentette ki korábban Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke
 
A Gripen biznisz tükrében nem lehezetlen, főleg mert a Volvo kínai tulajdonban van.
WTF?!

A Volvo személyautókat gyártó részét vette meg a kínai! Ezeknek semmi köze a Volvo Aero-hoz akik a hajtóművet gyártják a Grippenhez. Ők egyébként Britt GKN Aerospace Engine Systems tulajdonában vannak!
 
WTF?!

A Volvo személyautókat gyártó részét vette meg a kínai! Ezeknek semmi köze a Volvo Aero-hoz akik a hajtóművet gyártják a Grippenhez. Ők egyébként Britt GKN Aerospace Engine Systems tulajdonában vannak!
Nen ilyen közvetlen kaocsolatra gondoltam. Anno a Gripen vétel után sem közvetlenül a Saabhoz tartozó cégek beruháztak Magyarországon. A KMW biznisz kapcsán sem direktben volt érintett a BMW. Viszont a bajor kormányon keresztül igen.

Közvetetten ezek mindig is szempontok. Természetesen nem kizárólagos, sok mindent mellé kell tudni tenni, de kezdőlökést megadja.

Itt is úgy tudom közvetlenül a svéd kormánnyal tárgyalunk. Márpedig nekik még kínai Volvo kapcsán is lehet ráhatásuk, hol legyen Svédországon kívül az első üzem. Dupla szerencse, hogy Kínával is közös malomban őrlünk.
 
Szolnokra nem akar jönni valami nagyobb beruházást?

Most hogy átadták az új autópálya szakaszt talán Szolnok/Abony/Újszász egy kicsit vonzóbb terület lehet egybefektetőnek.
 
Nen ilyen közvetlen kaocsolatra gondoltam. Anno a Gripen vétel után sem közvetlenül a Saabhoz tartozó cégek beruháztak Magyarországon. A KMW biznisz kapcsán sem direktben volt érintett a BMW. Viszont a bajor kormányon keresztül igen.
Ezzel csak az a baj, hogy a KMW biznisz előtt és anélkül már elindult a BMW új gyártelepének keresése. Ezek a nyugati cégek elsősorban az alacsony munkabérek, és társasági adók miatt jönnek Magyarországra.
Jól elkülöníthetőek a valódi üzletek nyomán megjelenő gyárak, mint az Airbus, vagy a Rheinmetal.
Közvetetten ezek mindig is szempontok. Természetesen nem kizárólagos, sok mindent mellé kell tudni tenni, de kezdőlökést megadja.

Itt is úgy tudom közvetlenül a svéd kormánnyal tárgyalunk. Márpedig nekik még kínai Volvo kapcsán is lehet ráhatásuk, hol legyen Svédországon kívül az első üzem. Dupla szerencse, hogy Kínával is közös malomban őrlünk.
Élénk a fantáziád! Komolyan azt hiszed, hogy a Svéd kormány véleményét kikérik a Pragmatikus Kínaiak, hogy hova telepítsék az üzemeket? :)
 
Ezzel csak az a baj, hogy a KMW biznisz előtt és anélkül már elindult a BMW új gyártelepének keresése. Ezek a nyugati cégek elsősorban az alacsony munkabérek, és társasági adók miatt jönnek Magyarországra.
Jól elkülöníthetőek a valódi üzletek nyomán megjelenő gyárak, mint az Airbus, vagy a Rheinmetal.
A hivatalos bejelentés előtt. De ezek a tárgyalások nem 1 évig tartottak. És ezt nemcsak én mondom MG is utalt rá. A Leoparp csomagnak nem hadiipari, hanem autóipari vonzata volt
Élénk a fantáziád! Komolyan azt hiszed, hogy a Svéd kormány véleményét kikérik a Pragmatikus Kínaiak, hogy hova telepítsék az üzemeket? :)
Hát ha továbbra is harmonikus kapcsolatot akarnak a svéd kormánnyal minden bizonnyal. 1 német autóipari multinál még a szakszervezet hozzájárulása is kell 1 ilyen mérvű beruházáshoz. Ott ülnek az igazgatótanácsban.
 
A hivatalos bejelentés előtt. De ezek a tárgyalások nem 1 évig tartottak. És ezt nemcsak én mondom MG is utalt rá. A Leoparp csomagnak nem hadiipari, hanem autóipari vonzata volt

Hát ha továbbra is harmonikus kapcsolatot akarnak a svéd kormánnyal minden bizonnyal. 1 német autóipari multinál még a szakszervezet hozzájárulása is kell 1 ilyen mérvű beruházáshoz. Ott ülnek az igazgatótanácsban.
Pont az első Saab Grippen szerződés ellentételezése nyomán levont tanulságok miatt, mára a kormány is inkább konkrét ellentételezési tételekkel operál. Megjegyzem, teszik ezt igen okosan!

Minden más csak mellékes körülmény, ami nem bizonyítható, ès-vagy jó eséllyel a biznisz nélkül is megvalósuló beruházás.

Ami a Kínaiakkal üzletkötési technikáját illeti, nagyon elvagy varázsolva!
 
353299_ipari_termeles_alakulasa_magyarorszagon.png
Szép dolog, hogy a vizsgált időszakban gyorsabban nőtt az iparunk, mint az övék, de akkor ezzel az erővel a német GDP-t is leköröztük! A büdös életben nem fogjuk, mégcsak megközelíteni sem őket. Cseppet szenzáció hajhász a cikk.
Gondolom ha mondjuk Romániát hasonlítanánk össze velük, akkor ők még inkább lekörözték a németeket, az alacsonyabb bázis miatt!
 
Szép dolog, hogy a vizsgált időszakban gyorsabban nőtt az iparunk, mint az övék, de akkor ezzel az erővel a német GDP-t is leköröztük! A büdös életben nem fogjuk, mégcsak megközelíteni sem őket. Cseppet szenzáció hajhász a cikk.
Gondolom ha mondjuk Romániát hasonlítanánk össze velük, akkor ők még inkább lekörözték a németeket, az alacsonyabb bázis miatt!
De nem is ez az ábra lényege. Volt 1 állítás, amit a trend visszaigazolt, hogy akkor no a magyar ipar, ha a német. És itt ez megdőlt. Akkor is nőtt, amikor a német visszaesett, stagnált.
 
De nem is ez az ábra lényege. Volt 1 állítás, amit a trend visszaigazolt, hogy akkor no a magyar ipar, ha a német. És itt ez megdőlt. Akkor is nőtt, amikor a német visszaesett, stagnált.

Olcsóbban és jobban dolgozunk, mint a muszlim vendégmunkások Németországban.
Persze, hogy stagnálás/visszaesés esetén a német gyárat fogja visszafejleszteni, nem a magyart.
 

Akkor azt hiszem hamarosan egyértelmű valaszt kapunk, miért SzBK lett a miniszter. Ugyanis a nevéhez kötődő vasúti biznisz volt Mo. történetének top 3-as exportbiznisze. Ha most Egyiptom, aki mindent is vesz, stabil hadiipari partnerünk, exportpartnerünk lesz, akkor nem győzzük hova dugni a moneyt. :cool:
287871797_566297854892364_2010849175055711770_n.jpg


"Kamel Al-Wazir közlekedési miniszter fogadta Palkovics Lászlót, a Magyar Állam műszaki és ipari miniszterét, hogy megvitassák a két fél közötti közös együttműködést a vasúti mobil egységek területénközös gyár Egyiptomban, hogy lokalizálja ezt a fontos iparágat, és kiindulópont legyen a külföldre történő bevezetéshez és exporthoz. A magyar műszaki és ipari miniszter jelezte a magyar fél érdeklődését a szerződött vasúti kocsik szállításának befejezésében.

Kamel Al-Wazir közlekedési miniszter pedig a magyar féllel való együttműködés folytatásának fontosságát hangsúlyozta, különösen ennek az iparágnak Egyiptomban való megtelepítéséről. Ezt követően a két fél a folyami közlekedési együttműködés területéről tárgyalt, ahol a Magyar Swimbus Társaság, a Kastoor Misr Ipari és Kereskedelmi Vállalat és a Folyami Közlekedési Főhatóság közötti koordináció fontossága hangsúlyozták a kétéltű buszokat gyártó és üzemeltető társaság létrehozását Egyiptomban.

Ezt követően a megbeszélések szóba kerültek az elektromos autóbuszok területén történő együttműködés, ahol a magyar miniszter kifejezte a magyar cégek érdeklődését az egyiptomi féllel való együttműködés iránt, valamint hogy az egyiptomi befektetési környezet ígéretes, és hogy az elektromos autóbuszok gyártása terén folytatott közös együttműködés a jövőben sikeres modell lehet az ilyen típusú környezetbarát autóbuszok gyártása terén folytatott közös együttműködéshez.

Az egyiptomi állam nagy projektje a városi közlekedési rendszerrel, utalva a 103 km hosszúságú LRT kisvasút projekt megvalósítására és a két egysínű projekt megvalósítására (Új Közigazgatási Főváros - október 6.) 98,5 km hosszban.

A találkozó végén a két miniszter megerősítette, hogy mindkét oldalon közös munkacsoportokat alakítanak ki, hogy meghatározzák a jövőbeni együttműködés optimális modelljét a közlekedés különböző területein, különös tekintettel a vasútra."
 
Remélem, Egyiptomba exportálunk és nem importálunk onnan :p

OFF

Azért ebbe ilyen formában ne reménykedjünk! Sokan lelkesek abban a hiszemben, hogy az araboknak mindegy, csak vigyük oda a fegyvert és felvásárolnak kp-ért mindent.
Egyiptom arab állam, de nem olaj nagyhatalom. Meg kell érteni, hogy mennyire más így a gondolkodása!

1, Ha megnézitek, soha nem hivatkoznak arra a cikkek, hogy az egyiptomiak akarnak tőlünk megvenni valamit hadi vonalon. Minden cikk úgy fogalmaz, hogy a mi miniszterünk akarja, hogy eladjunk nekik. Ez már mérsékelheti a várakozásainkat.

2, A Nílus Ajándéka sok tekintetében rosszabb, mint a Visztula Ajándéka. Ők mindent maguk akarnak gyártani. Hogy értsük ennek jelentőségét, saját pénznemükben pumpálják a gyapot termelőket, hogy termeljenek és eladjanak külföldre, csak azért, hogy devizához jusson az ország olyan áron is akár, hogy ezzel nem kis nyomás alá helyezik a nemzeti bankjukat és a költségvetést. A külkereskedelmi mérleget hagyományosan próbálják egyensúlyban tartani, több-kevesebb sikerrel Nem fognak szívesen aláírni egy papírt, hogy ti magyarok szereljétek össze aranyárban a német alkatrészeket és majd mi kifizetjük.
Helyi gyártást fognak követelni és a fórum már megint ki fog borulni, mikor a német ezt megadja egy volt gyarmati afrikai országnak is. (Legyetek szívesek ránézni a méreteire és a lakosságára, mielőtt értetlenkedtek!)

3, Ettől függetlenül van bőven üzleti lehetőségünk nekünk is. Nagyon sok gabonát importáltak Ukrajnából. (Az előzőeket ha valaki még nem érti, lényegében minden ingyen kifizetett dollár a németnek vagy nekünk magyaroknak valamelyik gyermek szájától elvett kaja az ő szemükben.) Idén Határvidék búzája és napraforgója részben Záhonyon fog átmenni. Ha mi bedobjuk, hogy lefoglalunk átrakodó kapacitást a számukra és fix áron és biztos mennyiségben ezt csak Egyiptomba lehet szállítani -akár csak azért, mert állami cégként ezt mondjuk a cégnek-, akkor könnyítünk a helyzetünkön. De még akkor is valószínűsítem, hogy csak egy szép csekk kiállítható egy oda költöző cégnek "a sajnálatosan magas építőanyag árak" vagy csak egyszerűen beruházás támogatás címszóval.


Szóval nem hiszem, hogy szovjet tech toldás-foldásra kell számítani. Ha csak nem kiképző repülőgép. (De annak a helyi gyártását meg hadd nézzem majd meg! Fura terv lenne, hogy amint összeszerelték a repcsiket, összecsomagolnak és átadják a helyüket egy vasúti karbantartó központnak.)
Épp úgy meglepő lenne egy Gidrán, hiszen Törökországgal egymás ellen fegyverkeznek.
Várjuk ki a végét, de nem ők állnak sorba, hogy a fejlett fehér ember civilizációjából jelentéktelenségük vehessen valamit. Köszönik szépen, ők mióta is élnek fejlett társadalomban? 6ezer éve vagy több?

Érdemes utána érdeklődni egy országnak, mielőtt vakon elkezdünk hinni benne, hogy minden szart rájuk tukmálhatunk és fogalmuk nincs a tárgyalásról meg az üzletről. Nem csak nekem írom, hanem a fórum általános hurrá optimizmusának is, mielőtt beleéli magát mindenki, hogy ez hű de könnyű pénz meg majd nem fogjuk tudni számolgatni sem a dollármilliárdokat. Miközben nekik sincs felesleg ilyenből, meg fogják nézni, mire adják.

ON
 
akkumulatorgyar-ivancs-sk-innovation-538839.jpg

a-del-koreai-tulajdonu-sk-innovation-epulo-akkumulatorgyara-a-fejer-megyei-ivancsan-01-f7rSP.jpg



beruházás részeként összesen 22 darab épület fog elkészülni, amelyek alapterülete összesen 151 000 m2, a teljes épületszint területe pedig 279 000 m2. A kivitelezés során 85 000 köbméter előregyártott elemet, 9000 tonna szerkezeti acélt és több mint 10 000 tonna betonacélt építenek be. A felhasznált betonacél összhossza 1950 km, ami több mint a Budapest-London távolság. Ezen felül közel 90 000 m2 homlokzatot, 176 000 m2 belső szendvicspanel falat építenek be, valamint közel 140 000 m2 ipari padlót kivitelezőnek/kiviteleztek.

A kellő mennyiségű beton biztosításáról az ország legnagyobb mobil betonkeverője gondoskodik, amellyel óránként akár 17 betonmixer is megtölthető. Ez a betonkeverő 150m3/óra kapacitással üzemel, emellett pedig van egy másik, 60m3/óra beton előállítását biztosító keverő is a terepen. Ezek a betonkeverők október óta napi 10 órában 90-100 %-os kihasználtsággal működnek. Az eddig előállított beton mennyisége ennek megfelelően eddig már több mint 220 000 köbméter.

Jelenleg a nagy épületek homlokzati komplettírozása, valamint a kiszolgáló épületek szerkezetépítése zajlik, illetve több helyen már megindultak a szakipari munkák, tehát valamennyi munkafolyamat párhuzamosan zajlik, a kivitelező oldaláról mintegy 900 fővel.

A területen összesen 21 darab toronydaruval és 12 darab mobildaruval van jelen a Market. Esetenként 500 tonnás mobildarut is bevet a kivitelező a különféle szerelésekhez. A földmunkagépek számát tekintve csúcsidőben összesen 38 darab kotrógép, 10 darab dózer és 105 darab tehergépkocsi dolgozott a helyszínen, hogy időre sikerüljön a nagytömegű földmunkák részprojektjét teljesíteni. A cölöpözés során Magyarországon rekordszámba menően 14 géplánccal fúrtak, és a területen összesen 136 kilométernyi cölöppel, három hónap alatt biztosították az épületek kivitelezését. A területen jelenleg 231 darab munkagép biztosítja a gördülékeny munkavégzést.
 
OFF

Azért ebbe ilyen formában ne reménykedjünk! Sokan lelkesek abban a hiszemben, hogy az araboknak mindegy, csak vigyük oda a fegyvert és felvásárolnak kp-ért mindent.
Egyiptom arab állam, de nem olaj nagyhatalom. Meg kell érteni, hogy mennyire más így a gondolkodása!

1, Ha megnézitek, soha nem hivatkoznak arra a cikkek, hogy az egyiptomiak akarnak tőlünk megvenni valamit hadi vonalon. Minden cikk úgy fogalmaz, hogy a mi miniszterünk akarja, hogy eladjunk nekik. Ez már mérsékelheti a várakozásainkat.

2, A Nílus Ajándéka sok tekintetében rosszabb, mint a Visztula Ajándéka. Ők mindent maguk akarnak gyártani. Hogy értsük ennek jelentőségét, saját pénznemükben pumpálják a gyapot termelőket, hogy termeljenek és eladjanak külföldre, csak azért, hogy devizához jusson az ország olyan áron is akár, hogy ezzel nem kis nyomás alá helyezik a nemzeti bankjukat és a költségvetést. A külkereskedelmi mérleget hagyományosan próbálják egyensúlyban tartani, több-kevesebb sikerrel Nem fognak szívesen aláírni egy papírt, hogy ti magyarok szereljétek össze aranyárban a német alkatrészeket és majd mi kifizetjük.
Helyi gyártást fognak követelni és a fórum már megint ki fog borulni, mikor a német ezt megadja egy volt gyarmati afrikai országnak is. (Legyetek szívesek ránézni a méreteire és a lakosságára, mielőtt értetlenkedtek!)

3, Ettől függetlenül van bőven üzleti lehetőségünk nekünk is. Nagyon sok gabonát importáltak Ukrajnából. (Az előzőeket ha valaki még nem érti, lényegében minden ingyen kifizetett dollár a németnek vagy nekünk magyaroknak valamelyik gyermek szájától elvett kaja az ő szemükben.) Idén Határvidék búzája és napraforgója részben Záhonyon fog átmenni. Ha mi bedobjuk, hogy lefoglalunk átrakodó kapacitást a számukra és fix áron és biztos mennyiségben ezt csak Egyiptomba lehet szállítani -akár csak azért, mert állami cégként ezt mondjuk a cégnek-, akkor könnyítünk a helyzetünkön. De még akkor is valószínűsítem, hogy csak egy szép csekk kiállítható egy oda költöző cégnek "a sajnálatosan magas építőanyag árak" vagy csak egyszerűen beruházás támogatás címszóval.


Szóval nem hiszem, hogy szovjet tech toldás-foldásra kell számítani. Ha csak nem kiképző repülőgép. (De annak a helyi gyártását meg hadd nézzem majd meg! Fura terv lenne, hogy amint összeszerelték a repcsiket, összecsomagolnak és átadják a helyüket egy vasúti karbantartó központnak.)
Épp úgy meglepő lenne egy Gidrán, hiszen Törökországgal egymás ellen fegyverkeznek.
Várjuk ki a végét, de nem ők állnak sorba, hogy a fejlett fehér ember civilizációjából jelentéktelenségük vehessen valamit. Köszönik szépen, ők mióta is élnek fejlett társadalomban? 6ezer éve vagy több?

Érdemes utána érdeklődni egy országnak, mielőtt vakon elkezdünk hinni benne, hogy minden szart rájuk tukmálhatunk és fogalmuk nincs a tárgyalásról meg az üzletről. Nem csak nekem írom, hanem a fórum általános hurrá optimizmusának is, mielőtt beleéli magát mindenki, hogy ez hű de könnyű pénz meg majd nem fogjuk tudni számolgatni sem a dollármilliárdokat. Miközben nekik sincs felesleg ilyenből, meg fogják nézni, mire adják.

ON

Ja, mint a vasúti kocsiknál is, mi?
 
Ja, mint a vasúti kocsiknál is, mi?

Nem tudjuk ott sem, hogy milyen üzletet kötöttek az oroszokkal. Ne felejtsd, nem velünk kötötték! Viszont a Külügy- és Külgazdasági Minisztérium anyagában volt az erős figyelem felhívás, hogy nem az a külföldi pénznemet szóró fajták. Három lehetőséged van. Vagy veszel tőlük valamit, vagy oda kötözteted a gyárat, vagy nagyon nehéz lesz tárgyalnod.
Megjegyzem, az oroszok nagy hagyományokkal rendelkeznek gazdasági kapcsolatok terén náluk már a kommunista idők óta, simán tudnak venni déli gyümölcstől kezdve gyapoton át olyan dolgokat, amik náluk nem terem meg és elfér Orosz Anyácskában, illetve számottevő az oroszok külföldi nyaralási kedve, szóval ott sem teszem tűzbe a kezem azért, hogy ők nem adtak valamit cserébe érte.
Ennyit erről! Találgatni lehet, hülye példákat hozni meg felesleges.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox