Civil repüléssel kapcsolatos témák


Meg fogja venni az állam. Ez totál blama.

Köze nincs az egészhez a Budapest Airportnak.
Egy teljesen külön cégnek a Menziesnek a hibája, ők végzik a járatok kiszolgálását. Esetleg még lehet mutogatni a Wizz Airre aki szarul tervezi a menetrendjét a személyzethiány miatt és emiatt késtek a gépei.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Bleroka
Köze nincs az egészhez a Budapest Airportnak.
Egy teljesen külön cégnek a Menziesnek a hibája, ők végzik a járatok kiszolgálását. Esetleg még lehet mutogatni a Wizz Airre aki szarul tervezi a menetrendjét a személyzethiány miatt és emiatt késtek a gépei.
Érdemes ránézni a reptérhasználati dijjak elosztására 24 órára....
Mostanában mindenki igyekszik úgy csúszni hogy a legolcsóbb időkategóriába kerüljön, ami evidens módon a hajnali órákat jelenti.
És evidens módon kevesebb is ebben az időszakban a kiszolgáló személyzet, mert papír szerint mennyi gépnek is kellene érkezni-indulni? :oops:
Szimpla üzlet, és ismét a fizető utas csatlakozik a Jack dugóra, mert megtehetik vele....
 
Érdemes ránézni a reptérhasználati dijjak elosztására 24 órára....
Mostanában mindenki igyekszik úgy csúszni hogy a legolcsóbb időkategóriába kerüljön, ami evidens módon a hajnali órákat jelenti.
És evidens módon kevesebb is ebben az időszakban a kiszolgáló személyzet, mert papír szerint mennyi gépnek is kellene érkezni-indulni? :oops:
Szimpla üzlet, és ismét a fizető utas csatlakozik a Jack dugóra, mert megtehetik vele....

Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
 
Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
:eek:
Ez komoly?
Mèg nettóban is rossz viccnek hangzana
 
Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
Szánalmas...Elszomorító.
(Szépkártyára kapnak "Sztyui"-kat? Mert akkor rendben van :D)
 
Érdemes ránézni a reptérhasználati dijjak elosztására 24 órára....
Mostanában mindenki igyekszik úgy csúszni hogy a legolcsóbb időkategóriába kerüljön, ami evidens módon a hajnali órákat jelenti.
És evidens módon kevesebb is ebben az időszakban a kiszolgáló személyzet, mert papír szerint mennyi gépnek is kellene érkezni-indulni? :oops:
Szimpla üzlet, és ismét a fizető utas csatlakozik a Jack dugóra, mert megtehetik vele....

00.00 - 05.00 között nem lehet induló/érkező gép, csak külön hatósági engedéllyel max 6 darab összesen. (A különösen hangos állami cargo A330 persze megkapja mindig az engedélyt.)

Előtte 23.00-23.59 között nighttime arrival peak van, az meg pont nem akciós időszak. Hajnali 5 után meg nincs igazából érkező forgalom, éjfélre beérkezik a többség, h 6-tól induljon az aznapi első körre.

Nem értem miről írsz.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and hete
Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
És ott is megy a mese, hogy nincs ember?:)
 
00.00 - 05.00 között nem lehet induló/érkező gép, csak külön hatósági engedéllyel max 6 darab összesen. (A különösen hangos állami cargo A330 persze megkapja mindig az engedélyt.)

Előtte 23.00-23.59 között nighttime arrival peak van, az meg pont nem akciós időszak. Hajnali 5 után meg nincs igazából érkező forgalom, éjfélre beérkezik a többség, h 6-tól induljon az aznapi első körre.

Nem értem miről írsz.
Idegenforgalomban dolgozó Budapesti ismerősök mondják hogy bő fél éve 00-05 között érkeznek a vendégek, mert késést jelezve addig ültetik őket az induló állomáson.
A Repülők éjfél után szálnak le...szobákat hajnali 01 és 05 között foglalják el, ebből van is probléma a 10 órás Check-Out-nál.
( Aztán van-e hatósági engedély a késő gépeknek....Na ez már más kérdés.....)
 
Idegenforgalomban dolgozó Budapesti ismerősök mondják hogy bő fél éve 00-05 között érkeznek a vendégek, mert késést jelezve addig ültetik őket az induló állomáson.
A Repülők éjfél után szálnak le...szobákat hajnali 01 és 05 között foglalják el, ebből van is probléma a 10 órás Check-Out-nál.
( Aztán van-e hatósági engedély a késő gépeknek....Na ez már más kérdés.....)

Szerintem ezek nem szándékos késések, tényleg óriási káosz van munkaerőhiány miatt a légiközlekedésben manapság. :(

Most bukik ki h nem fenntartható a rendszer, a légiközlekedés alulfizetett dolgozóinak is többet kellene adni.
 
Norwegian Air Ambulance Foundation and Airbus prepare for the future of HEMS (Helicopter Emergency Medical Services)

Implementing a CT scanner into a helicopter...

h145-air-ambulance.jpg
EXPH-2142-220%20_Copyright%20Anthony%20Pecchi.jpg
 

Rolls-Royce targets Beluga as Antonov alternative


Dominic Perry

2 minutes



Rolls-Royce and Airbus are exploring the potential use of the A300-600ST Beluga outsize transport for the ad hoc movement of large civil aircraft engines.
Dominic Horwood, chief customer officer at the UK propulsion specialist, says it has been working with the airframer “for some time” to develop the Beluga as a means of transporting its engines.
Airbus Beluga-c-Airbus

Source: Airbus
That requirement has become more pressing due to the war in Ukraine, which has reduced the number of high-capacity aircraft in the market, notably through sanctions imposed on the Russian-operated Antonov An-124 fleet.
“The Antonov offers productivity because of the number of engines you can get in it,” says Horwood, who emphasises that it will continue to “support” Ukranian operators of the type.
But as an alternative “we have also been working with Airbus to explore the use of their Beluga”. No engines have been carried so far, but “hopefully that is not far away”, says Horwood.
In addition, R-R is examining the use of smaller commercial freighters or even sea freight.
Airbus has opted to establish a spin-off carrier, Airbus Beluga Transport, to take advantage of the outsize capabilities of the Beluga fleet given the -600ST’s retirement from the airframer’s internal logistics service