Ez vita tárgyát képezheti egy haditechnikai forumon? Hova jutottunk?Az F-35 SOHA nem volt az F-22 váltótípusának szánva.
Lehet, hogy itt egyszer egyértelmüen le kell irni azt is, hogy 2x2nem 5?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez vita tárgyát képezheti egy haditechnikai forumon? Hova jutottunk?Az F-35 SOHA nem volt az F-22 váltótípusának szánva.
Ezt mikor mondta az USAF? Van erre valalmi forrás?Igen az F22-t is az kellene hogy váltsa.
TessékEzt mikor mondta az USAF? Van erre valalmi forrás?
Én csak az F-16, F/A-18C/D, AV-8, és utólagosan ANG-nél F-15 utódként olvastam róla.
Érdekes. 2019-es cikk, én azért kíváncsi leszek a végére. Egyértelmű, hogy anyagilag olcsóbb az F-35, viszont közben a színfalak mögött dübörög tovább az NGAD, ami már nyiltan kimondva is kurva drága lesz, mégsem lövik le, mivel egy csúcs légifölény vadászt fog adni. Ami az F-22 volt, és az még.
A gép tervezése során.
Ahogy írtam is, egy átmeneti időszakról volt szó. És egyértelműen "szegény ember, vízzel főz" alapon. Meg elsősorban az ötlet gondolom a Pentagon költségvetési osztályáról jött. Akkoriban annyira nem volt semmilyen ellenfele az F-22-nek, hogy úgy is tudott volna légifölény gép lenni, hogy nem is arra tervezték. Ahogy a flottánál kikopott a dedikált légifölény gép (F-14), ugyan úgy kikophat az Air Force-tól is. (legalább is akkor ez lehetett az okoskodás).Érdekes. 2019-es cikk, én azért kíváncsi leszek a végére. Egyértelmű, hogy anyagilag olcsóbb az F-35, viszont közben a színfalak mögött dübörög tovább az NGAD, ami már nyiltan kimondva is kurva drága lesz, mégsem lövik le, mivel egy csúcs légifölény vadászt fog adni. Ami az F-22 volt, és az még.
Hááát ööö....kizárólag az számít.Az, hogy költségvetési és politikai machinációk miatt milyen hülyeséget találnak ki, az hol számít?
Miért a C-130-asba terveztek anno 105mm-es ágyút?A JSF tervezési paramétereinek meghatározásakor NULLA szinten volt figyelembe véve, hogy MÉG EGY HADRENDBE SEM ÁLLT gépet váltson le.
El is olvastad a cikket?nationalinterest forrásnak erősen vicc
És? Ettől még az F-15EX nem az F-35A váltótípusa.Hááát ööö....kizárólag az számít.
Ha nem számítana, akkor F-15EX nem lenne!?
Nem, de a C-47-be sem.Miért a C-130-asba terveztek anno 105mm-es ágyút?
Elnézést itt nem ezt akartam írni.Akkoriban annyira nem volt semmilyen ellenfele az F-22-nek, hogy úgy is tudott volna légifölény gép lenni, hogy nem is arra tervezték.
Farnborough-ban most megtörtént a nagy bejelentés, amiből megtudtuk, hogy majd a harmadik negyedévben meg fogjuk tudni, hogy vagy egy modernizát F135-öst kapnak a továbbfejlesztett F-35-ösök, vagy egy teljesen új hajtóművet:
Farnborough 2022: Pratt & Whitney expecting clarity on future F-35 engine later in 2022
Pratt & Whitney (P&W) is expecting to get greater clarity on the Joint Program Office's (JPO's) advanced engine plans for the Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint...www.janes.com
Amit már eddig is tudtunk. Vagy lesz eső, vagy nem...
Mostanság már nem csak a programok csúsznak, de a nagybejelentések is csak további, jövőbeni nagybejelentéseket jelentenek be.
Igazából már vagy tíz éve senki nem tud semmit a modern amerikai katonai sugárhajtóművekről, csak annyit, hogy nagyon dolgoznak rajtuk.
WASHINGTON, July 28, 2022
Anno azzal a vezényszóval rúgtálk ki a LW főnökét, hogy "aki F-35-öt említeni merészeli"...WASHINGTON, July 28, 2022
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Germany of F-35 Aircraft, Munitions, and related equipment for an estimated cost of $8.4 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Germany has requested to buy thirty-five (35) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft; thirty-seven (37) Pratt & Whitney F135-PW-100 engines (35 installed, 2 spares);
one hundred five (105) AIM-120C-8 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM); four (4) AIM-120C-8 AMRAAM Guidance Sections;
seventy-five (75) AGM-158B/B2 Joint Air-to-Surface Standoff Missiles-Extended Range (JASSM-ER); two (2) AGM-158 Inert JASSMs with Test Instrumentation Kits (TIK); two (2) AGM-158 JASSM Separation Test Vehicles (STV);
three hundred fortyfour (344) GBU-53 Small Diameter Bombs (SDB-II); three (3) GBU-53 SDB-II Guided Test Vehicles (GTV); eight (8) GBU-53 SDB-II Captive Carry Reliability Trainers (CCRT); one hundred sixty-two (162) BLU-109 2000LB Hardened Penetrator Bombs for GBU-31; two hundred sixty four (264) MK-82 500LB General Purpose (GP) Bombs for GBU-54; six (6) MK-82 Inert Filled GP Bombs; thirty (30) BLU-109 Inert 2000LB Hardened Penetrator Bombs; one hundred eighty (180) KMU-557 Joint Direct-Attack Munition (JDAM) Tail Kits for GBU-31; two hundred forty-six (246) KMU-572 JDAM Tail Kits for GBU-54;
seventy-five (75) AIM-9X Block II+ Tactical Sidewinder Missiles; thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATM); fifteen (15) Tactical AIM-9X Block II+ Sidewinder Guidance Control Units; and five (5) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units.
Also included are AIM-120 control sections, propulsion sections, telemetry systems, warheads, and containers; AIM-120 CATMs; AIM-9 Active Optical Target Detectors and containers; FMU-139 joint programmable fuzes; DSU-38 Laser-Illuminated Target Detectors for GBU-54; AN/PYQ-10 Simple Key Loaders; Common Munitions Built-in-Test Reprogramming Equipment (CMBRE) and ADU-891/E Adapter Group Computer Test Sets; KGV-135A embedded secure communications devices; Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); impulse cartridges, chaff, and flares; Full Mission Simulators and system trainers; training missiles and components; electronic warfare systems and Reprogramming Lab support; logistics management and support systems; threat detection, tracking, and targeting systems; Contractor Logistics Support (CLS); classified software and software development, delivery and integration support; transportation, ferry, and refueling support; weapons containers; aircraft and munitions support and support equipment; integration and test support and equipment; aircraft engine component improvement program (CIP) support; secure communications, precision navigation, and cryptographic systems and equipment; Identification Friend or Foe (IFF) equipment; spare and repair parts, consumables, and accessories, and repair and return support; minor modifications, maintenance, and maintenance support; personnel training and training equipment; classified and unclassified publications and technical documents; warranties; and U.S. Government and engineering, technical, and logistics support services, studies and surveys, as well as other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $8.4 billion.
This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by improving thesecurity of a NATO ally that is an important force for political and economic stability in Europe.
The proposed sale will improve Germany’s capability to meet current and future threats by providing a suitable replacement for Germany’s retiring Tornado aircraft fleet in support of NATO’s nuclear sharing mission, the centerpiece for deterrence in Europe. Germany will have no difficulty absorbing this equipment and services into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The principal contractors will be Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX; Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, CT; The Boeing Company, St. Charles, MO; and Raytheon Missiles and Defense, Tucson, AZ. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.
Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Germany.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..