Érdekes fejtegetés van az f-16.net fórumban az F-35-ösök maximális lehetséges sebességéről.
Van többféle adalék is. Az egyik, hogy Billy Flynn berepülőpilóta elmondása szerint még a legnagyobb szárnyú és így legnagyobb hullámellenállású F-35C-vel is bármikor képeslek voltak elérni és tartani a Mach 1.6-ot. Tehát alapvetően az alaktényező alapjána a "kövér verébnek" nem ezen a sebességen van vége.
Hanem az érdekesség a gépek beömlője. Mivel a DSI kialakítás miatt a stealth volt a kulcs, de ugyanakkor a soha be nem szerelt General Electric gyártotta F136-os befogadására is alkalmassá tették a dizájnt, a hajtóművek beömlői és szívócsatornája a P&W-féle F135PW100/400-asnál jóval nagyobb levegőátfutású F136-osra vannak valójában méretezve. Viszont ez a keresztmetszet az F135-ösnek túl nagy, ami Mach 1.6 felett - lévén nem szabályozható a konstrukció - már okozhat gondokat.
A hangsúly a feltételes módon van, mivel nemes egyszerűséggel költségvetési okokból sem a dizájnt nem igazították a végül egyedüliként installált P&W hajtóműhöz, se a gépet nem tesztelték Mach 1.67 felett. Egyszerűen a Lockheed hivatalos nyilatkozata szerint a Mach 1.67 feletti tesztekre nem került sor és kész.
Viszont ebből az is következik, hogy egy esetleges későbbi, nagyobb levegőátfutású modifikációt, vagy alternatív hajtóművet a dizájn nem csak, hogy különösebb áttervezés nélkül is képes lenne már most fogadni, de feltételezhetően a várt áramlás instabilitás veszélye se lenne már akkora.
Így a gépnek nem csak a szubszonikus gyorsulása-emelkedőképessége javulna, de valószínű a végsebesség limit is kitolódhatna.
Hacsak... hacsak nem lenne további akadály a kabintető és a kompozit elemek a sárkányszerkezetnél.