F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Nope!
Mivel az F35-öt egy jó ideje mindennek IS a váltótípusának nyilvánították...
Igen az F22-t is az kellene hogy váltsa.
Csak mióta kiderült, hogy van (lesz!) NGAD, azóta van arról szó, hogy tulajdonképpen az F22-t fogja az váltani.
De ezzel még várjunk. Semmit nem tudunk az NGAD tényleges rendszerbe állításáról.
Mióta kiderült, hogy lesz NGAD, azóta találták ki, hogy az F-22 is megkapja a maga MLU-ját (F-35-ös berendezésekből). Kiderült, hogy nem dobhatják ki az F-22-ket sem, mivel egyszerűen nem tudnak elég F-35-öt rendszerbe állítani, és tartani, annak drága fenntartása miatt.
Az F-35 SOHA nem volt az F-22 váltótípusának szánva.
 
M

molnibalage

Guest
A gép tervezése során.
Az, hogy költségvetési és politikai machinációk miatt milyen hülyeséget találnak ki, az hol számít?
A JSF tervezési paramétereinek meghatározásakor NULLA szinten volt figyelembe véve, hogy MÉG EGY HADRENDBE SEM ÁLLT gépet váltson le.

Az M1.6 csúcssebesség és más n+1 kompromisszus pontosan ezért van a gépben.

Az, hogy utólag kik milyen hülyeséget talál ki, számomra irreleváns. Ennyi erővel egy kisteherautó is letne a következő F1 modell.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Érdekes. 2019-es cikk, én azért kíváncsi leszek a végére. Egyértelmű, hogy anyagilag olcsóbb az F-35, viszont közben a színfalak mögött dübörög tovább az NGAD, ami már nyiltan kimondva is kurva drága lesz, mégsem lövik le, mivel egy csúcs légifölény vadászt fog adni. Ami az F-22 volt, és az még.
Ahogy írtam is, egy átmeneti időszakról volt szó. És egyértelműen "szegény ember, vízzel főz" alapon. Meg elsősorban az ötlet gondolom a Pentagon költségvetési osztályáról jött. Akkoriban annyira nem volt semmilyen ellenfele az F-22-nek, hogy úgy is tudott volna légifölény gép lenni, hogy nem is arra tervezték. Ahogy a flottánál kikopott a dedikált légifölény gép (F-14), ugyan úgy kikophat az Air Force-tól is. (legalább is akkor ez lehetett az okoskodás).
A Navy F-18-asai adták a CAP-ot, míg a USMC F-18-asai a multiroll feladatokért feleltek.
Az, hogy költségvetési és politikai machinációk miatt milyen hülyeséget találnak ki, az hol számít?
Hááát ööö....kizárólag az számít.
Ha nem számítana, akkor F-15EX nem lenne!?

A JSF tervezési paramétereinek meghatározásakor NULLA szinten volt figyelembe véve, hogy MÉG EGY HADRENDBE SEM ÁLLT gépet váltson le.
Miért a C-130-asba terveztek anno 105mm-es ágyút?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
M

molnibalage

Guest
Hááát ööö....kizárólag az számít.
Ha nem számítana, akkor F-15EX nem lenne!?
És? Ettől még az F-15EX nem az F-35A váltótípusa.
Az F-35 tervezése során soha senki nem az F-22 váltására tervezte.
Pont.
Miért a C-130-asba terveztek anno 105mm-es ágyút?
Nem, de a C-47-be sem.
Teremtett az földi támogató változata annak egy új iskolát és azt követte az AC-130.
Halkan jegyzem meg az AC-130 gépek döntő része úgy gyártású volt, tehát nem utólag barkácsolták át őket.
Tehát a példa duplán rossz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 140
73 701
113
Norway selects StormBreaker smart weapon for its F-35 fleet.

22rmd215_f35b_1600x900.jpg
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
Farnborough-ban most megtörtént a nagy bejelentés, amiből megtudtuk, hogy majd a harmadik negyedévben meg fogjuk tudni, hogy vagy egy modernizát F135-öst kapnak a továbbfejlesztett F-35-ösök, vagy egy teljesen új hajtóművet:


Amit már eddig is tudtunk. Vagy lesz eső, vagy nem...
Mostanság már nem csak a programok csúsznak, de a nagybejelentések is csak további, jövőbeni nagybejelentéseket jelentenek be.
Igazából már vagy tíz éve senki nem tud semmit a modern amerikai katonai sugárhajtóművekről, csak annyit, hogy nagyon dolgoznak rajtuk.

A GE is nagyon reménykedik, hogy hamarosan megrendelik tőlük az XA100 gyártási verzióját, akár mindhárom F-35 változathoz.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 140
73 701
113
WASHINGTON, July 28, 2022

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Germany of F-35 Aircraft, Munitions, and related equipment for an estimated cost of $8.4 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Germany has requested to buy thirty-five (35) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft; thirty-seven (37) Pratt & Whitney F135-PW-100 engines (35 installed, 2 spares);

one hundred five (105) AIM-120C-8 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM); four (4) AIM-120C-8 AMRAAM Guidance Sections;

seventy-five (75) AGM-158B/B2 Joint Air-to-Surface Standoff Missiles-Extended Range (JASSM-ER); two (2) AGM-158 Inert JASSMs with Test Instrumentation Kits (TIK); two (2) AGM-158 JASSM Separation Test Vehicles (STV);

three hundred fortyfour (344) GBU-53 Small Diameter Bombs (SDB-II); three (3) GBU-53 SDB-II Guided Test Vehicles (GTV); eight (8) GBU-53 SDB-II Captive Carry Reliability Trainers (CCRT); one hundred sixty-two (162) BLU-109 2000LB Hardened Penetrator Bombs for GBU-31; two hundred sixty four (264) MK-82 500LB General Purpose (GP) Bombs for GBU-54; six (6) MK-82 Inert Filled GP Bombs; thirty (30) BLU-109 Inert 2000LB Hardened Penetrator Bombs; one hundred eighty (180) KMU-557 Joint Direct-Attack Munition (JDAM) Tail Kits for GBU-31; two hundred forty-six (246) KMU-572 JDAM Tail Kits for GBU-54;

seventy-five (75) AIM-9X Block II+ Tactical Sidewinder Missiles; thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATM); fifteen (15) Tactical AIM-9X Block II+ Sidewinder Guidance Control Units; and five (5) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units.

Also included are AIM-120 control sections, propulsion sections, telemetry systems, warheads, and containers; AIM-120 CATMs; AIM-9 Active Optical Target Detectors and containers; FMU-139 joint programmable fuzes; DSU-38 Laser-Illuminated Target Detectors for GBU-54; AN/PYQ-10 Simple Key Loaders; Common Munitions Built-in-Test Reprogramming Equipment (CMBRE) and ADU-891/E Adapter Group Computer Test Sets; KGV-135A embedded secure communications devices; Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); impulse cartridges, chaff, and flares; Full Mission Simulators and system trainers; training missiles and components; electronic warfare systems and Reprogramming Lab support; logistics management and support systems; threat detection, tracking, and targeting systems; Contractor Logistics Support (CLS); classified software and software development, delivery and integration support; transportation, ferry, and refueling support; weapons containers; aircraft and munitions support and support equipment; integration and test support and equipment; aircraft engine component improvement program (CIP) support; secure communications, precision navigation, and cryptographic systems and equipment; Identification Friend or Foe (IFF) equipment; spare and repair parts, consumables, and accessories, and repair and return support; minor modifications, maintenance, and maintenance support; personnel training and training equipment; classified and unclassified publications and technical documents; warranties; and U.S. Government and engineering, technical, and logistics support services, studies and surveys, as well as other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $8.4 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by improving thesecurity of a NATO ally that is an important force for political and economic stability in Europe.

The proposed sale will improve Germany’s capability to meet current and future threats by providing a suitable replacement for Germany’s retiring Tornado aircraft fleet in support of NATO’s nuclear sharing mission, the centerpiece for deterrence in Europe. Germany will have no difficulty absorbing this equipment and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractors will be Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX; Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, CT; The Boeing Company, St. Charles, MO; and Raytheon Missiles and Defense, Tucson, AZ. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Germany.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
WASHINGTON, July 28, 2022

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Germany of F-35 Aircraft, Munitions, and related equipment for an estimated cost of $8.4 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Germany has requested to buy thirty-five (35) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft; thirty-seven (37) Pratt & Whitney F135-PW-100 engines (35 installed, 2 spares);

one hundred five (105) AIM-120C-8 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM); four (4) AIM-120C-8 AMRAAM Guidance Sections;

seventy-five (75) AGM-158B/B2 Joint Air-to-Surface Standoff Missiles-Extended Range (JASSM-ER); two (2) AGM-158 Inert JASSMs with Test Instrumentation Kits (TIK); two (2) AGM-158 JASSM Separation Test Vehicles (STV);

three hundred fortyfour (344) GBU-53 Small Diameter Bombs (SDB-II); three (3) GBU-53 SDB-II Guided Test Vehicles (GTV); eight (8) GBU-53 SDB-II Captive Carry Reliability Trainers (CCRT); one hundred sixty-two (162) BLU-109 2000LB Hardened Penetrator Bombs for GBU-31; two hundred sixty four (264) MK-82 500LB General Purpose (GP) Bombs for GBU-54; six (6) MK-82 Inert Filled GP Bombs; thirty (30) BLU-109 Inert 2000LB Hardened Penetrator Bombs; one hundred eighty (180) KMU-557 Joint Direct-Attack Munition (JDAM) Tail Kits for GBU-31; two hundred forty-six (246) KMU-572 JDAM Tail Kits for GBU-54;

seventy-five (75) AIM-9X Block II+ Tactical Sidewinder Missiles; thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATM); fifteen (15) Tactical AIM-9X Block II+ Sidewinder Guidance Control Units; and five (5) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units.

Also included are AIM-120 control sections, propulsion sections, telemetry systems, warheads, and containers; AIM-120 CATMs; AIM-9 Active Optical Target Detectors and containers; FMU-139 joint programmable fuzes; DSU-38 Laser-Illuminated Target Detectors for GBU-54; AN/PYQ-10 Simple Key Loaders; Common Munitions Built-in-Test Reprogramming Equipment (CMBRE) and ADU-891/E Adapter Group Computer Test Sets; KGV-135A embedded secure communications devices; Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); impulse cartridges, chaff, and flares; Full Mission Simulators and system trainers; training missiles and components; electronic warfare systems and Reprogramming Lab support; logistics management and support systems; threat detection, tracking, and targeting systems; Contractor Logistics Support (CLS); classified software and software development, delivery and integration support; transportation, ferry, and refueling support; weapons containers; aircraft and munitions support and support equipment; integration and test support and equipment; aircraft engine component improvement program (CIP) support; secure communications, precision navigation, and cryptographic systems and equipment; Identification Friend or Foe (IFF) equipment; spare and repair parts, consumables, and accessories, and repair and return support; minor modifications, maintenance, and maintenance support; personnel training and training equipment; classified and unclassified publications and technical documents; warranties; and U.S. Government and engineering, technical, and logistics support services, studies and surveys, as well as other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $8.4 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by improving thesecurity of a NATO ally that is an important force for political and economic stability in Europe.

The proposed sale will improve Germany’s capability to meet current and future threats by providing a suitable replacement for Germany’s retiring Tornado aircraft fleet in support of NATO’s nuclear sharing mission, the centerpiece for deterrence in Europe. Germany will have no difficulty absorbing this equipment and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractors will be Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX; Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, CT; The Boeing Company, St. Charles, MO; and Raytheon Missiles and Defense, Tucson, AZ. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Germany.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Anno azzal a vezényszóval rúgtálk ki a LW főnökét, hogy "aki F-35-öt említeni merészeli"...
Kabaré lassan az az ország döntési mechanizmusai terén.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
És én még majdnem elhittem hogy szar a 35! USA pilóta csaj (!) aztatat mondja hogy ő F-22 ről kerűt a 35re és kb. ugyan az a platform (!!!) a csak a fegyverzetben más azt kellett megtanulnia! Szevasztok