Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hatalmas figurák lehettek.
Nuvolari -t egyszerűen imádom, a videót nézve szerintem egy ponton együtt könnyeztem meg Pistával, ahogy
teljes beleéléssel mesélt :D
Ilyen versenyző nem lesz még egy soha többet.
Végig nézted a videót?
Ahogy tényleg szétesett kocsival is tolja neki, vagy a reflektor felkapcsolós sztorija, vagy
ahogy a nácikat megszpatta :D De emberként is mi mindent elmond róla az almás történet például.
Csodálatos ember, csodálatos autókban!
Ha időd engedi, akkor a Mille Miglia -s videójukat is nézd meg, egyszerűen parádés.
Az az Alfa Romeo 8C 2300....
A srácok sztem maguk alá, mikor levideózták :D
1933-04-09_Mille_Miglia_winner_Alfa_Romeo_8C_Nuvolari_e_Compagnoni.jpg
Végig néztem.
Amúgy Vályi az én szemeben egy érdekes figura:
Képernyőn ki nem állhatom, ott nekem nem működik. De élőben nagyon jó fej.

Akartam adni linket két találkozóról, ahol beszélgettünk, de a képalbum eltűnt az oldalról.

A Mille Miglia-s videó megnézése még hátra van, de ami késik, nem múlik.
 
Mai tapasztalat:
Aki sokat akar tankolni, menjen a kőbányai úti Shell-re. Itt a limit 80ezer HUF, ami kb 100 litert jelent, szóval szinte nincsen mennyiségi korlát.
Mondták persze, hogy nem tudják mennyi ideig lesz ez így, de ma még ez van.
Köszi az infót, de Pannonhalmától kicsit messze van. :)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Értem a logikát persze, de a vége mégiscsak az, hogy az autós többletjogot szerez az autója által. Raktárnak használja az utcát, ott tartja a cuccát. A teraszos példa tényleg nem volt jó, de a nagyszekrényt akkor levihetem, életvitelszerűen? :)

Oké, nagyobbak lennének az ottlakók terhei, ha fizetnének a parkolásért. Kötelességünk enyhíteni ezen? Nem.

Persze politikai öngyilkosság lett volna úgy bevezetni a fizetős parkolást anno, hogy a lakóknak is fizetni kell. De kaphattak volna például 90% kedvezményt, amit szép lassan kivezet az önkormányzat, mondjuk öt év alatt 20%-ra. De nem ez lett, hanem jog keletkezett a semmiből, csak és kizárólag az autóssághoz kapcsolódóan.
Leviheted a nagyszekrenyt az utszelete, de ne lepodjel meg, ha masnapra eltinik belole a cuccod.....
 
Itt Balkán, itt a Balkán.
 
Itt Balkán, itt a Balkán.
A 16 éves srác esetéről nem is hallottam.
Azért egészen kemény. És ebből egyszer "felelősségteljes" felnőtt lesz.
 

Az IC-kocsik hiánya komoly probléma a cégnél, főleg nyáron: ilyenkor a megnövekedett balatoni forgalom miatt több kocsi kell az ilyen vonatokra, és egyre csökken az elérhető vagonok száma. Ezeket így-úgy tudták pótolni az IC+ program keretein belül üzembe helyezett kocsikkal, azonban a program félbeszakadt, és 500 helyett mindössze 92 kocsi készült el forráshiány miatt.

Ezen felül az alkatrészhiány és a javításra rendelkezésre álló pénz összegének csökkenése is problémákat jelent. Az elmúlt évtizedben viszont pályafelújításra volt uniós pénz, ami azt jelenti, hogy nemsokára akár 160 km/órával is lehetne közlekedni több fontos útvonalon. Azonban a járműállomány döntő többsége nem alkalmas erre a sebességre.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

A szentendrei és a csepeli hév összekapcsolásával jönne létre a fővárost észak-dél irányban átszelő M5-ös metró, melynek belvárosi szakasza a föld alatt épülne meg. Egy friss kormányrendelet véglegesítette az M5-ös metróvonalat alkotó három HÉV vonal nyomvonalát és kiemelt beruházássá nyilvánították az M5 metróvonal projektet.

Számolunk azzal, hogy az esztergomi vasútvonalról is behozzunk két vonatot óránként a Batthyány térre ennek a projektnek az első ütemében, a hév teljes felújítása és akadálymentesítése mellett. Remélem, ez sikerül. A tervek jövőre elkészülnek és ráfordulunk az építkezésre.

Ráckevei és a csepeli hév esetében (H6-os és H7-es vonalak) van egy vízió, melyről a kormány is döntött több ízben, az, hogy meghosszabbítjuk a vonalakat Kálvin téri metrócsomópontig, a föld alatt. Csak ez a két hév-vonal az, aminek sehol nincs kapcsolata a metróhálózathoz, ezt a régi hiányosságot lehetne így orvosolni, de nyilván ez egy jelentős beruházás.
Úgy látom klasszikus közgazdaságtani alapokra építkezve a válságot és az inflációt infrastrukturális nagyberuházásokkal próbálják orvosolni. (A sok pénzt úgy temetjük el, hogy terméket nem állítunk elő, amit valakinek meg kellene vennie, mert amúgy is fizetőképes kereslet visszaesés van).

Ez alapján azt mondom Vitézy Dávidot nem meg, hanem felbuktatták, elővették a fiókból, és most a válságot részben vele fogják kezelni. M5 + Kelenföld-Déli-Nyugati vasúti alagút, meg ki tudja mi még ... (egyébként ez egy szerencsés dolog lenne, ezek értelmes dolgok, Budapestet élhetőbbé kell tenni)
Azért én még várom a listát, hogy tulajdonképpen pontosan melyik állami nagyberuházásokat tette a kormány tulajdonképpen várakozópályára, és vajh miért pont azokat...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7


Úgy látom klasszikus közgazdaságtani alapokra építkezve a válságot és az inflációt infrastrukturális nagyberuházásokkal próbálják orvosolni. (A sok pénzt úgy temetjük el, hogy terméket nem állítunk elő, amit valakinek meg kellene vennie, mert amúgy is fizetőképes kereslet visszaesés van).

Ez alapján azt mondom Vitézy Dávidot nem meg, hanem felbuktatták, elővették a fiókból, és most a válságot részben vele fogják kezelni. M5 + Kelenföld-Déli-Nyugati vasúti alagút, meg ki tudja mi még ... (egyébként ez egy szerencsés dolog lenne, ezek értelmes dolgok, Budapestet élhetőbbé kell tenni)
Azért én még várom a listát, hogy tulajdonképpen pontosan melyik állami nagyberuházásokat tette a kormány tulajdonképpen várakozópályára, és vajh miért pont azokat...
Azért annak az alagútnak eléggé 4-es metró szaga van... Drága, de legalább nem akkora a hozadéka, mint más régóta parkoltatott beruházásoknak. A 3-ast illene már befejezni (Kápmegyertől Ferihegyig), nem egy olyan alagutat csinálni, annak több rtelme lenne.

Persze lehet, hogy azt hiszik, hogy ez a Transport Tycoon, ahol ha olyan hosszú alagutat építesz, ami több mint 2 milliárd font, akkor alulcsordul a pénzed, és -2milliárdból +2milliárdba fordul át :)
 
Azért annak az alagútnak eléggé 4-es metró szaga van... Drága, de legalább nem akkora a hozadéka, mint más régóta parkoltatott beruházásoknak. A 3-ast illene már befejezni (Kápmegyertől Ferihegyig), nem egy olyan alagutat csinálni, annak több rtelme lenne.

Persze lehet, hogy azt hiszik, hogy ez a Transport Tycoon, ahol ha olyan hosszú alagutat építesz, ami több mint 2 milliárd font, akkor alulcsordul a pénzed, és -2milliárdból +2milliárdba fordul át :)
A 3-as tervezése már zajlik.

4-es metró szaga miért lenne?
Az már építésekor is egy nem túl jó mutatójú projekt volt, amit a korrupció közel 0-ra zúzott le.
A város átjárhatóságát is alig javította, az elővárosi közlekedés problémáit 0 szinten oldotta meg.

Ha ez létezne, akkor az első munkahelyemre Szigetszentmiklósról 0 átszállással értem volna el.
A valóság meg az volt, hogy 3-mal kellett megoldani.
Nem csak É-D, de K-NY irányban is javítja, mert se metróra se villamosra nem kell átszállni a Duna keresztezéséhez is.
 
A 3-as tervezése már zajlik.

4-es metró szaga miért lenne?
Az már építésekor is egy nem túl jó mutatójú projekt volt, amit a korrupció közel 0-ra zúzott le.
A város átjárhatóságát is alig javította, az elővárosi közlekedés problémáit 0 szinten oldotta meg.

Ha ez létezne, akkor az első munkahelyemre Szigetszentmiklósról 0 átszállással értem volna el.
A valóság meg az volt, hogy 3-mal kellett megoldani.
Nem csak É-D, de K-NY irányban is javítja, mert se metróra se villamosra nem kell átszállni a Duna keresztezéséhez is.
Csak, hogy kontextusba helyettük, a Lajos utca 103.ba jártam.

Ez befelé bátyus kocsi - villamos - HÉV volt.
Hazafelé HÉV, 4/6, HÉV, busz.
Vagy, ha az volt célszerűbb, akkor HÉV - metró - 2-es vili - HÉV.

Ha létezne az M5, akkor felszállok Miklóson és leszállok Tímár utcánál. Mindezt, az elképzelt műszaki tartalom alapján kb. 55 perc menetidővel.
Jelenleg kb. 40 perc a HÉV becsattogása a Vágóhídig...

A 4-es metró és M5 koncepciót egy lapon emlegetni végtelenül nagy alul tájékozottságra vall.
A 4-es metró helyett egy felszíni gyorsvillamos is elég lett volna, csak akkor a szent autózástól kellett volna sávot elmenni, mondjő...
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick
Itt Balkán, itt a Balkán.
Szerintem nagyrészt az az oka, hogy több a kamera.
Oroszországból is azért van annyira aránytalanul sok felvétel, mert a biztosítás miatt kell kamera -tehát több van rögzítve, mint olyan országban, ahol nem kvázi kötelező tartozék. (Pl. Németországban és Ausztriában ha jól tudom, még meg is büntetnek/büntethetnek érte.)

Régen is volt, mikor a kerékpáros részegen úgy közlekedett, hogy nem tudták megelőzni, csak nagy nehezen. Kiszált az autós, levert két pofont, és mindenki ment a dolgára. Nem volt kamera. Nem volt sértődés, hanem egy jó sztori, amit még ráadásul a részeg kerékpáros mesélt úton-útfélen. Meg még mennyi számtalan forgalmi szituáció. Csak nem volt rögzítve.

Persze, nem azt mondom, hogy az ország egyes részei nem balkanizálódnak. Mert BP és környékén azt mondják, hogy sokkal rosszabb a morál, talán felvétel is több van.
 
4-es metró szaga miért lenne?
Az már építésekor is egy nem túl jó mutatójú projekt volt, amit a korrupció közel 0-ra zúzott le.
A város átjárhatóságát is alig javította, az elővárosi közlekedés problémáit 0 szinten oldotta meg.
A 4-es metró helyett egy felszíni gyorsvillamos is elég lett volna, csak akkor a szent autózástól kellett volna sávot elmenni, mondjő...

Én csak néha használom az M4-et, de azért én azt gondolom, hogy Dél-Buda elérhetőségét igen jelenősen javította. Őrmező, Kelenföld igencsak felértékelődött általa, de a belvárosban is a Kálvin-Rákóczi-Keleti harántirányú kapcsolat jól jön.
Azzal egyetértek, hogy szikkasztottak belőle szépen, és emiatt is felemásra sikeredett, illetve többet is ki lehetett volna hozni belőle. Leginkább mindkét irányban tovább kellett volna építeni még Budaörsig és minimum a Bosnyákig.
Mondjuk ezeket utólag is meg lehetne csinálni akár...
 
Szerintem nagyrészt az az oka, hogy több a kamera.
Oroszországból is azért van annyira aránytalanul sok felvétel, mert a biztosítás miatt kell kamera -tehát több van rögzítve, mint olyan országban, ahol nem kvázi kötelező tartozék. (Pl. Németországban és Ausztriában ha jól tudom, még meg is büntetnek/büntethetnek érte.)

Régen is volt, mikor a kerékpáros részegen úgy közlekedett, hogy nem tudták megelőzni, csak nagy nehezen. Kiszált az autós, levert két pofont, és mindenki ment a dolgára. Nem volt kamera. Nem volt sértődés, hanem egy jó sztori, amit még ráadásul a részeg kerékpáros mesélt úton-útfélen. Meg még mennyi számtalan forgalmi szituáció. Csak nem volt rögzítve.

Persze, nem azt mondom, hogy az ország egyes részei nem balkanizálódnak. Mert BP és környékén azt mondják, hogy sokkal rosszabb a morál, talán felvétel is több van.
Pedig szerintem inkább a vidék a balkán, de ezt már sokszor kifejtettem. Kár belebonyolódnunk.

Apropó, részeg bringás! Tán már régebben egyszer leírtam: Egy alkoholgőzős bulin jöttek a sztorizások, s egy volt kollégám mesélt el egyet, ami még a 80-as vagy 90-es években történt - valakikkel. Tehát se mobil, se GPS, meg utcanézet, se bankkártya...

... egy társaság tartott mikrobusszal haza Miskolcra délről. Bajáról(?), Szegedről(?) alkonyatkor.
Még az elején az országúton menetben az árokban megpillantottak egy kerékpárost. Segítsünk! Fék, rükverc!
Valóban jól látták, hogy feküdt az árokban, csak nem baleset miatt, hanem mert édesded álomra itta magát.
Nem volt nála sem azonosító, se pénz, s beszélni sem tudott. Itt nem maradhat!
- Akkor vigyük haza!
Úgy is tettek, csak nem úgy, ahogy hirtelen gondolnád...:confused:
Az Alföldtől békésen végigaludta az utat - Miskolc határáig.
Ott gondosan és persze óvva lefektették az árok partjára, hagy aludjon tovább. Persze a bringát is melléhelyezték.

Ahogy elmondás szerint a társaság tagjai is visítva röhögtek eztán, hogy milyen lehetett az utasuk ébredése, eszmélése,úgy mi is az alkohol befolyásoltsága alatt elfúlva, levegő után kapkodva próbáltuk elképzelni az ébredést:

- DOMB!?:eek: (Tán életében nem látott)

- MISKOLC!? :eek:

Szerintünk megfogadta, hogy életében nem iszik többet.:cool: