Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Pedig szerintem inkább a vidék a balkán, de ezt már sokszor kifejtettem. Kár belebonyolódnunk.

Apropó, részeg bringás! Tán már régebben egyszer leírtam: Egy alkoholgőzős bulin jöttek a sztorizások, s egy volt kollégám mesélt el egyet, ami még a 80-as vagy 90-es években történt - valakikkel. Tehát se mobil, se GPS, meg utcanézet, se bankkártya...

... egy társaság tartott mikrobusszal haza Miskolcra délről. Bajáról(?), Szegedről(?) alkonyatkor.
Még az elején az országúton menetben az árokban megpillantottak egy kerékpárost. Segítsünk! Fék, rükverc!
Valóban jól látták, hogy feküdt az árokban, csak nem baleset miatt, hanem mert édesded álomra itta magát.
Nem volt nála sem azonosító, se pénz, s beszélni sem tudott. Itt nem maradhat!
- Akkor vigyük haza!
Úgy is tettek, csak nem úgy, ahogy hirtelen gondolnád...:confused:
Az Alföldtől békésen végigaludta az utat - Miskolc határáig.
Ott gondosan és persze óvva lefektették az árok partjára, hagy aludjon tovább. Persze a bringát is melléhelyezték.

Ahogy elmondás szerint a társaság tagjai is visítva röhögtek eztán, hogy milyen lehetett az utasuk ébredése, eszmélése,úgy mi is az alkohol befolyásoltsága alatt elfúlva, levegő után kapkodva próbáltuk elképzelni az ébredést:

- DOMB!?:eek: (Tán életében nem látott)

- MISKOLC!? :eek:

Szerintünk megfogadta, hogy életében nem iszik többet.:cool:
Ezt szerintem már hallottam mástól is. De lehet, hogy Te írtad???
 
Ezt szerintem már hallottam mástól is. De lehet, hogy Te írtad???
Egyszer már szerintem leírtam itt(?), de lehet ez is olyan, ahogy Magyarországon mindenki is ismer olyan embert, aki a házi tákolású betonkeverőnek támaszkodott - persze tócsában állva - s hogy megszüntessék a vélt állandósult áramütést, ezért lapáttal verték le - ezzel el is törve - a kezét a betonkeverőről.:D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egyszer már szerintem leírtam itt(?), de lehet ez is olyan, ahogy Magyarországon mindenki is ismer olyan embert, aki a házi tákolású betonkeverőnek támaszkodott - persze tócsában állva - s hogy megszüntessék a vélt állandósult áramütést, ezért lapáttal verték le - ezzel el is törve - a kezét a betonkeverőről.:D
De lehet, hogy más miskolcitól hallottam. Benne van a pakliban. Így meg egy tőről fakadna.

Az általam hozott részeges sztorinak egyébként az a csattanója, hogy a bringás úgy mesélte, hogy miután lekeverték neki a pofont az autós beszállt a kocsiba és ment tovább a dolgára. Konklúzió az "áldozat" szemszögéből: "győztünk, az ellenség elmenekült".
 
  • Vicces
Reactions: misinator
Én csak néha használom az M4-et, de azért én azt gondolom, hogy Dél-Buda elérhetőségét igen jelenősen javította. Őrmező, Kelenföld igencsak felértékelődött általa, de a belvárosban is a Kálvin-Rákóczi-Keleti harántirányú kapcsolat jól jön.
Azzal egyetértek, hogy szikkasztottak belőle szépen, és emiatt is felemásra sikeredett, illetve többet is ki lehetett volna hozni belőle. Leginkább mindkét irányban tovább kellett volna építeni még Budaörsig és minimum a Bosnyákig.
Mondjuk ezeket utólag is meg lehetne csinálni akár...

A 4-es vonalnak szerintem két hibája van, az egyik hogy nincs kész (minimum Bosnyákig, de inkább Újpalotáig ki kellene mennie, hosszabb távon Budaörsig), a másik hogy túl sokan éltek belőle túl sokáig… Az se ártott volna, ha az épitészek nem a megállókkal akarták volna az arcmásukat kőbe faragni (ami egyébként nem sikerült).
 
A 3-as tervezése már zajlik.

4-es metró szaga miért lenne?
Az már építésekor is egy nem túl jó mutatójú projekt volt, amit a korrupció közel 0-ra zúzott le.
A város átjárhatóságát is alig javította, az elővárosi közlekedés problémáit 0 szinten oldotta meg.

Ha ez létezne, akkor az első munkahelyemre Szigetszentmiklósról 0 átszállással értem volna el.
A valóság meg az volt, hogy 3-mal kellett megoldani.
Nem csak É-D, de K-NY irányban is javítja, mert se metróra se villamosra nem kell átszállni a Duna keresztezéséhez is.
A 3-es metró esetében csak az aktuális szabványnak és igényeknek megfelelő terv frissítés, módosítás volt. Szerintem az én életemben nem fog meghosszabbodni a vonal.
 
  • Szomorú
Reactions: Kopi2000
A 3-es metró esetében csak az aktuális szabványnak és igényeknek megfelelő terv frissítés, módosítás volt. Szerintem az én életemben nem fog meghosszabbodni a vonal.
Tudtommal kivitelezi terveket készítettek. A kivitelezés megkezdésére 2023-as dátumok voltak slideon talán, amit láttam.
De valóban nem látom kiírva sehol azt.
 
A kivitelezési terveket frissítették, aktuális mozgólépcső,lift,tűzeseti szellőzés. Ennyi nem több. A meghosszabbítása kb a 4-es metró tovább építésével fog megkezdődni. Sajnos.
 
"Al-Obaidly elmondta: cégük háromezer buszt vásárolt, így több mint négyezret üzemeltetnek majd a november 20-tól december 18-ig tartó vb alatt. Hozzátette: erre a hónapra megduplázzák a sofőrök létszámát, amely így - főként ázsiai és afrikai alkalmazottakkal - eléri majd a 14 ezer főt.
A vb után a buszokat a katari közösségi közlekedés szolgálatára bocsátják, amely így a világ első országaként teljesen elektromos tömegközlekedést mondhat majd magáénak."

 
Nyilvános előzetes piaci konzultációt, lényegében a közbeszerzési eljárások szabályain belül lefolytatható piackutatást indított a MÁV-Start a potenciális gyártók számára, hogy felmérje, mire képes a járműpiac jelenleg. A hidrogén üzemanyagcellás motorvonatok első kísérleti darabjai már megjelentek Európában, a két piacvezető, az Alstom és a Siemens is bemutatta már a járművét és több más gyártó is kapott már megrendeléseket Németországban, Franciaországban és Olaszországban. Az új technológia alapvetően a dízel motorvonatok mellékvonalakon való kiváltását szolgálják.

A hidrogén üzemanyagcellás hajtás gyakorlati alkalmazása vasúti járművekben még nagyon új, mindegyik gyártó a kísérleti szakaszban van, az első szériákra szóló megrendeléseket adták ki nemrég Németországban. A piacfelmérésünk éppen ezért nyilvános, bármilyen gyártó jelentkezhet rá, de az iparág szóba jöhető 15 cégének külön is elküldte a MÁV-Start a felhívást.

A hidrogén üzemanyagcellás motorvonat lehet az egyik megoldás a nem villamosított, főképp regionális vasútvonalak emissziómentes személyszállítására. A dízel motorvonatok cseréje Magyarországon különösen sürgős, de a hagyományos dízel technológiájú motorvonatok a klímavédelmi szempontok miatt lényegében kikopnak a járműgyártók kínálatából, az akkus és a hidrogéncellás technológiában látja a jövőt a vasúti járműipar a nem villamosított vonalakon. A hidrogéncellás járművek előnye az akkusokkal szemben, hogy sokkal nagyobb a hatótávuk, egy töltés akár 1000 kilométerre, azaz több napra is elég.

A hidrogéncellás technológia lényege, hogy a járművön tartályokban, nagy nyomáson szállított hidrogént a levegő oxigénjével egyesítik az üzemanyagcellákon (tehát nem elégetik), és így áramot termelnek. A végtermék víz, amelyet pára formájában a levegőbe lehet engedni vagy hasznosítani lehet például télen a jármű fűtésére, illetve a víztartályok feltöltésére. Mint látható, alapvetően környezet- és klímabarát technológiáról van szó – főleg, ha a hidrogén előállítása is zöld módon történik, amire szintén van szándék már hazánkban. Mivel a szerelvény induláskor nagy teljesítményt vesz föl, akkumulátorokat is beépítenek, a kezdeti gyorsításkor ezek is segítik a hajtást, illetve a fékezési energiával lehet őket tölteni.

Piacfelmérésről van szó, még maga a vásárlás nem biztos, ám a kérdések azért jól körülírják, hogy ha lesz később beszerzés, milyen paraméterekre lehet számítani. A MÁV-Starttal egy 18 járműves keretszerződésben gondolkodunk, amelyen belül először 6 vonatot lehetne lehívni, majd később legalább hármas csoportokban a többit. A legnagyobb sebesség 140 vagy 160 km/óra lehet, az ülőhelyek száma 120, illetve egyes járművek esetében 180 vagy 200.

A piackutatás eredményeként 2022 végéig döntünk a továbblépésről, ha a technológia hazai alkalmazása mellett döntünk Magyarország Nemzeti Hidrogénstratégiájával összhangban, az új motorvonatokat a az Európai Unió kvótakereskedelmi rendszeréből származó bevételek terhére a magyar kormány Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszere keretében finanszíroznánk.
(Fotó: Alstom / Christoph Buss)

300655370_619662526182442_1352022233312393285_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek and BJani
Pedig szerintem inkább a vidék a balkán, de ezt már sokszor kifejtettem. Kár belebonyolódnunk.

Apropó, részeg bringás! Tán már régebben egyszer leírtam: Egy alkoholgőzős bulin jöttek a sztorizások, s egy volt kollégám mesélt el egyet, ami még a 80-as vagy 90-es években történt - valakikkel. Tehát se mobil, se GPS, meg utcanézet, se bankkártya...

... egy társaság tartott mikrobusszal haza Miskolcra délről. Bajáról(?), Szegedről(?) alkonyatkor.
Még az elején az országúton menetben az árokban megpillantottak egy kerékpárost. Segítsünk! Fék, rükverc!
Valóban jól látták, hogy feküdt az árokban, csak nem baleset miatt, hanem mert édesded álomra itta magát.
Nem volt nála sem azonosító, se pénz, s beszélni sem tudott. Itt nem maradhat!
- Akkor vigyük haza!
Úgy is tettek, csak nem úgy, ahogy hirtelen gondolnád...:confused:
Az Alföldtől békésen végigaludta az utat - Miskolc határáig.
Ott gondosan és persze óvva lefektették az árok partjára, hagy aludjon tovább. Persze a bringát is melléhelyezték.

Ahogy elmondás szerint a társaság tagjai is visítva röhögtek eztán, hogy milyen lehetett az utasuk ébredése, eszmélése,úgy mi is az alkohol befolyásoltsága alatt elfúlva, levegő után kapkodva próbáltuk elképzelni az ébredést:

- DOMB!?:eek: (Tán életében nem látott)

- MISKOLC!? :eek:

Szerintünk megfogadta, hogy életében nem iszik többet.:cool:
Haverokkal bringával voltunk a Zöld Pardonban 20 éve, mikor tekertek hazafelé hajnalban találtak egy postás kismotort Tétényben az útpadkán, benne a kulcs, elkezdtek vele körözni a környéken felváltva, fél óra múlva vették észre hogy van hozzá postás is, ott alszik az árokban. Annyira be volt rúgva hogy végül mentőt hívtak hozzá.
 
Amikor az "oroszlán" meglát egy útszéli gazellát avagy az ótópájlotos Peugeot és a vizes flakon esete :confused:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Ahhoz képest, hogy vak elég jól mozog" a villamos vezető meg ülve kihordott egy szívinfarktust
gif
%D0%B3%D0%B8%D1%84%D0%BA%D0%B8-%D0%B4%D0%B5%D0%B2%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D1%82%D1%83%D0%BF%D0%B0%D1%8F-%D0%BF%D0%B8%D0%B7%D0%B4%D0%B0-7561231.gif
 
Amikor az "oroszlán" meglát egy útszéli gazellát avagy az ótópájlotos Peugeot és a vizes flakon esete :confused:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Ahhoz képest, hogy vak elég jól mozog" a villamos vezető meg ülve kihordott egy szívinfarktust
gif
%D0%B3%D0%B8%D1%84%D0%BA%D0%B8-%D0%B4%D0%B5%D0%B2%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D1%82%D1%83%D0%BF%D0%B0%D1%8F-%D0%BF%D0%B8%D0%B7%D0%B4%D0%B0-7561231.gif
Az igazi ostoba picsa.
 
Amikor az "oroszlán" meglát egy útszéli gazellát avagy az ótópájlotos Peugeot és a vizes flakon esete :confused:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Ahhoz képest, hogy vak elég jól mozog" a villamos vezető meg ülve kihordott egy szívinfarktust
gif
%D0%B3%D0%B8%D1%84%D0%BA%D0%B8-%D0%B4%D0%B5%D0%B2%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D1%82%D1%83%D0%BF%D0%B0%D1%8F-%D0%BF%D0%B8%D0%B7%D0%B4%D0%B0-7561231.gif
.
Az igazi ostoba picsa.
Tudom; az igazi ostoba picsát a villamos előtt grasszáló lobotomizáltra írtad, de a videó után olvasva a kommented egyből a "jobb rendezővel sokkal ütősebb is lehetett volna" Darwin-díj című film egy jobban sikerült jelenetsora jutott eszembe.:rolleyes:
Ha valaki még nem látta volna, 49 perc 42 másodperctől 53 perc 13 másodpercig.

 
  • Tetszik
Reactions: MoyesMD
Egy kis afrikai valóság arról honnan jönnek az értékes nyersanyagok amikkel pl. az EU megmenti a Földet:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez a humor topikba jó.
De akkor esetleg próbáljon meg római úton valaki bringával tekerni, vagy kocsival 60-as tempót vagy engedj rá 40 tonnás kamionokat.
Ha ezek nélkül kellene adott ár/érték arányú utat tervezni, akkor mindjárt más lenne a történet...

Meg a római utak hány %-a is maradt fent és hány % védett és kb. sétálni lehet rajta csak? Enyhe survivor bias...
 
Ez a humor topikba jó.
De akkor esetleg próbáljon meg római úton valaki bringával tekerni, vagy kocsival 60-as tempót vagy engedj rá 40 tonnás kamionokat.
Ha ezek nélkül kellene adott ár/érték arányú utat tervezni, akkor mindjárt más lenne a történet...

Szandállal viszont tökéletes!

Meg a római utak hány %-a is maradt fent és hány % védett és kb. sétálni lehet rajta csak? Enyhe survivor bias...

Azért van egy csomó, csak már a föld alatt. Kicsit ásol, leporolod, ugyanolyan jó mint régen! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby