JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

Írj a cikk szerzőjének
Ne a hírhozót tessék csesztetni, hanem a SAAB vezetését!
Adják az F-35 feléért a Gripent vagy mentesítsék az amcsi alkatrészektől és akkor bármilyen "banánköztársaságban" lesz esélyük, ahol az F-35 eladás kizárt. Utóbbi a "francia stratégia" - meglepően sikeres a Rafalet illetően...
 
Ne a hírhozót tessék csesztetni, hanem a SAAB vezetését!
Adják az F-35 feléért a Gripent vagy mentesítsék az amcsi alkatrészektől és akkor bármilyen "banánköztársaságban" lesz esélyük, ahol az F-35 eladás kizárt. Utóbbi a "francia stratégia" - meglepően sikeres a Rafalet illetően...
Elvileg igen, a gyakorlatban meg akkor is inkabb a Rafalet vennek vagy valami olcsobb Kinait.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ne a hírhozót tessék csesztetni, hanem a SAAB vezetését!
Adják az F-35 feléért a Gripent vagy mentesítsék az amcsi alkatrészektől és akkor bármilyen "banánköztársaságban" lesz esélyük, ahol az F-35 eladás kizárt. Utóbbi a "francia stratégia" - meglepően sikeres a Rafalet illetően...
Rafale talán még drágább is vagy egy áron van mint az F35.Viszont mindent tudnak biztosítani saját gyártásból hozzá a franciák.És mellékesen az egyik legpotensebb 4 gen+ vadászbombázó.
 
Elvileg igen, a gyakorlatban meg akkor is inkabb a Rafalet vennek vagy valami olcsobb Kinait.
Rafale nagy előnye, hogy kompletten "ITAR-Free", és amcsi-mentes fegyverzet is jár hozzá (pl. MICA). A Gripen meg nem működik amcsi rendszerek nélkül.
Szóval bármilyen arab, ázsiai meg afrikai ország veheti, ahol nincsenek jóban az amcsikkal.
 
Ha már nyugati vadászgép, akkor az USAF használt F-16-osaiból adnék nekik, kb. Block 52-es szintüt. Az amcsinknál úgy is kifutóban van a típus (sok alakulatnál F-35 váltja őket), sok van belőle és gyorsan átadható, amint van elég kiképzett ukrán pilóta és karbantartó.
 
Egyébként teljesen èrthető a SAAB főni flusztráltsága, nem úgy alakulnak a tenderek végeredményei mint ahogy ők elképzeltek.
Ha a műszaki jellemzőket nézzük csak, akkor a Gripen E/F elég jó gép 4+/4,5 generációős gépek között.
Pl. a szlovák és bolgár tenderen vagy más kisebb légierőknél lehetett volna esélye, létjogosultsága C-nek vagy az E-nek...
 
Ha a műszaki jellemzőket nézzük csak, akkor a Gripen E/F elég jó gép 4+/4,5 generációős gépek között.
Pl. a szlovák és bolgár tenderen vagy más kisebb légierőknél lehetett volna esélye, létjogosultsága C-nek vagy az E-nek...
Hogy lehetne, mikor lassan annyiba kerül mint az f35, és közel se tud annyit?
A 4+++++++ ideje lejárt, ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Ha a műszaki jellemzőket nézzük csak, akkor a Gripen E/F elég jó gép 4+/4,5 generációős gépek között.
Pl. a szlovák és bolgár tenderen lehetett volna esélye, létjogosultsága C-nek vagy az E-nek...
Ebben kammnak igaza van , az "E" csúcs elektronikája van és két olyan légiharcrakétával van felszerelve , amelyek a kategóriájukon belül a top 2-ben találhatóak.Csak ne lenne annyira prostituált drága!
 
Hogy lehetne, mikor lassan annyiba kerül mint az f35, és közel se tud annyit?
A 4+++++++ ideje lejárt, ennyi.
"Ha a műszaki jellemzőket nézzük csak, akkor a Gripen E/F elég jó gép 4+/4,5 generációs gépek között."
Ennyit mondtam, tessék eszerint értelmezni.

K. drága az E/F, így nem csoda ha bukja a tendereket. Ezért is gondolom, hogy nálunk upgradelt C+ lesz a második század...ha lesz második század.
 
"Ha a műszaki jellemzőket nézzük csak, akkor a Gripen E/F elég jó gép 4+/4,5 generációs gépek között."
Ennyit mondtam, tessék eszerint értelmezni.

K. drága az E/F, így nem csoda ha bukja a tendereket. Ezért is gondolom, hogy nálunk upgradelt C+ lesz a második század...ha lesz második század.
Hazudtoljon meg bárki , de a mostani gépek upgradelése is késik valszeg financialis próblêmák miatt.A "C"-k modernizációja remélem nem csak upgradelést fog jelenteni majd.
 
Hazudtoljon meg bárki , de a mostani gépek upgradelése is késik valszeg financialis próblêmák miatt.A "C"-k modernizációja remélem nem csak upgradelést fog jelenteni majd.
Elég pontosan le lett írva, hogy mit fog tartalmazni elvileg: javított radart és több fegyverzeti opciót (Iris-t, Meteor, GBU-49)

"A PS/05A radar legújabb, a magyar Gripenekbe is beépítésre kerülő Mk.IV-es verziója már 100-150%-kal nagyobb hatótávolsággal bír. Azon a távolságon, ahol korábban egy 4 négyzetméteres radarkeresztmetszetű (RCS) célt vett csak észre, most már 0,1 négyzetméteres radarkeresztmetszetű célt is észlel.[61] Lényegében ez azt jelenti, hogy radar a látóterében a Gripenre indított rakétákat is képes észlelni és követni."




 
  • Tetszik
Reactions: endre
Hogy lehetne, mikor lassan annyiba kerül mint az f35, és közel se tud annyit?
A 4+++++++ ideje lejárt, ennyi.
Persze a tenderig, aztán duplázódik utólag az ár, +fegyverzet, + speciális infrastruktúrális követelmények. Aztán ugrik az üzemeltetés ára is ha nemcsak szimulátorban akarnak folyamatosan felszállni.


Ezzel együtt jobb gép. A Saab nem is ezzel versenyez. Hanem az olcsóbb üzemeltetéssel, nagyobb tech. transzferrel. Azt is célszerű a vevőnek átgondolni vajon az ő légierejének feladataihoz, melyik gép passzol.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy kis teljesítmény összegzés többek között.
 
Rafale nagy előnye, hogy kompletten "ITAR-Free", és amcsi-mentes fegyverzet is jár hozzá (pl. MICA). A Gripen meg nem működik amcsi rendszerek nélkül.
Szóval bármilyen arab, ázsiai meg afrikai ország veheti, ahol nincsenek jóban az amcsikkal.
Ezen felül még a "hagyyományosan"szovjet,orosz piacnak számító Indiába is sikert értek el vele.