Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 262
113
Valahol épp volt róla szó is mostanság a témáról; de én sose értettem, hogy miért nem lehet a menetfénynél hátul is valami pilácsolás?
Én ezt az érvet hallottam, hogy energiát igényelne, és az pazarlás, növeli a fogyasztást és a CO2 kibocsájtást... Ezt komolyan a képembe mondta faarccal egyszer egy ember.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Én ezt az érvet hallottam, hogy energiát igényelne, és az pazarlás, növeli a fogyasztást és a CO2 kibocsájtást... Ezt komolyan a képembe mondta faarccal egyszer egy ember.
Talán a speedzone hétfői műsorában volt róla szó, ott is talán valami ilyen érvre hivatkoztak.
Mondjuk simán el tudom képzelni az autóipari cégek sokszor fillérbaszási hozzáállását, kevésbé a CO2, meg fogyasztási maszlagot -persze valamit mondani kell.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest

Cadillac runs stop sign and hits a bus​



Ezt szerintem Balázs egyszerre irigyeli és közben fogja a fejét :D

Cadillac runs stop sign and hits a bus​

Hát az elsőnél csak a szerencse volt, hogy senkit nem csaptak el.
De mondjuk ma reggel is láttam a Hungáriár kiforduló kocsit úgy, hogy már régen piros volt neki. Jobb kézben pizzaszelet, közben kihangosítón beszélt.
Jóleszazúgy...

Mit irigyeljek a másikon?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 148
113
Nem értem, nem értem, nem értem.
Írják ki a faszkalap nevét most már.
Valamint mit csinálnak a hatóságok? Magán terület sértés, közlekedés biztonságának veszélyeztetése? Mit csinálnak?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem értem, nem értem, nem értem.
Írják ki a faszkalap nevét most már.
Valamint mit csinálnak a hatóságok? Magán terület sértés, közlekedés biztonságának veszélyeztetése? Mit csinálnak?

Mit csinálnának, túl közel van egy "nagy" emberhez az illető, innentől sérthetetlen.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93
Látod az EU-t. Mindenféle vicces energiacímke van hűtőn, vasalón és TV, de hogy a szaros 30+ éves szénerőmű helyett új, szuperkritikus kazános legyen, azt nem szabályozzák.

Amikor egy D meg F osztályi háztartási gép fogyasztása is lófasz...

Majd lesz helyette szélerőmű, ami évente kb. 1 hónapot termel majd, mert itthon nem fúj annyit a szél, mármint nincs meg a minimális szélsebesség. :D
 
M

molnibalage

Guest
Mit csinálnának, túl közel van egy "nagy" emberhez az illető, innentől sérthetetlen.
Én ezt egész egyszerűen nem értem. 7 kibaszott hónap telt el és levelezgetés megy egyebek történnek?
Kurva egyszerű. Csapat kimegy, helyreállítja az eredeti állapotot, majd kiszámlázza az egészet a faszkalapnak és a büntit majd még a bíróság ráveri.
Vagy megvárjuk, amíg a vonatra rádől a rézsű vagy mi....?

Az, hogy a MÁV tulajdonában levő vízelvezető rendszert szétkúrta már önmagában szándékos nagy értékű károkozás és bűncselekmény.
De a közüzem veszélyeztetése is fennáll, bár még nem zavarta meg, de...
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93
A lényeg az volt, hogy még egy villanyautónál is elhanyagolható egy ilyen lámpa fogyasztása, amikor alapból 16 - 30 kWh / 100 km-es fogyasztással mennek. Szóval ez most vagy az átgondolatlanság vagy a lustaság a tervezők részéről. Vagy esetleg még sose vezettek forgalomban, hogy lássák milyen lusta / buta rengeteg autós, aki nappali menetfénnyel vagy akár anélkül megy még ködben is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 262
113
A lényeg az volt, hogy még egy villanyautónál is elhanyagolható egy ilyen lámpa fogyasztása, amikor alapból 16 - 30 kWh / 100 km-es fogyasztással mennek. Szóval ez most vagy az átgondolatlanság vagy a lustaság a tervezők részéről. Vagy esetleg még sose vezettek forgalomban, hogy lássák milyen lusta / buta rengeteg autós, aki nappali menetfénnyel vagy akár anélkül megy még ködben is.
De a menetfényt valami EU törvény írja elő, nem biztos, hogy a tervezők sara!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
<folyamatosan probléma Pesten, hogy nincs elég híd a forgalom számára
<zárjuk le a felújított Lánchidat az autósok elől
Ez hülye baszdmeg

Saját példámból kiindulva Veszprémből halál nyugodtan a Budaörsi-Alkotás-Mészáros utca-Alagút-Lánchíd kombón keresztül haza tudnék jönni konkrétan a ház elé Pestre, de neeem, zárjuk le a Lánchidat majd annak a forgalmát tereljük rá a rakpartokon keresztül a többi hídra. És hiába mondogatja, hogy a hidakon nem érződik nagyobb változás, a probléma nem azokon, hanem az alapból túlterhelt rakpatokon jelentkezik. Mert pl én sem szmöttyögnék a pesti alsón, ha nem kerülővel kéne az Erzsébet (plusz ott a Hegyalja is) vagy Petőfi hidaknak hazamenjek. A Szabadság hidat már fel is adtam, köszönhetően a kiskörutas metrópótló permanens dugójának, Margit híd meg a biciklisávok miatt önkéntelen parkolóként funkcionáló Nagykörút miatt kaputt. De nem baj, tavasztól-őszig hétvégente toljunk mellé egy rakpartlezárást is aztán csodálkozzunk, hogy még vasárnapi forgalom mellett is az Astoriától a Szabadság híd budai oldaláig áll a sor.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 688
113
  • a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
Akinek nem lenne meg ez a szakasz: 2x2 sáv, középen betonelemekkel elválasztva, valódi leállósáv nélkül... kvázi gyorsforgalmi út (értsd: csak a leglassabbak mennek óra szerint 90km/h-val). És itt bírnak ezek a feszülőnackós arcok bringázni.

Aztán ezek a sportemberek utána továbbjönnek Észak felé, keresztül Szentendrén, ki tudja meddig... vidám dolog őket kerülgetni, annyi szent.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 148
113
<folyamatosan probléma Pesten, hogy nincs elég híd a forgalom számára
<zárjuk le a felújított Lánchidat az autósok elől
Ez hülye baszdmeg

Saját példámból kiindulva Veszprémből halál nyugodtan a Budaörsi-Alkotás-Mészáros utca-Alagút-Lánchíd kombón keresztül haza tudnék jönni konkrétan a ház elé Pestre, de neeem, zárjuk le a Lánchidat majd annak a forgalmát tereljük rá a rakpartokon keresztül a többi hídra. És hiába mondogatja, hogy a hidakon nem érződik nagyobb változás, a probléma nem azokon, hanem az alapból túlterhelt rakpatokon jelentkezik. Mert pl én sem szmöttyögnék a pesti alsón, ha nem kerülővel kéne az Erzsébet (plusz ott a Hegyalja is) vagy Petőfi hidaknak hazamenjek. A Szabadság hidat már fel is adtam, köszönhetően a kiskörutas metrópótló permanens dugójának, Margit híd meg a biciklisávok miatt önkéntelen parkolóként funkcionáló Nagykörút miatt kaputt. De nem baj, tavasztól-őszig hétvégente toljunk mellé egy rakpartlezárást is aztán csodálkozzunk, hogy még vasárnapi forgalom mellett is az Astoriától a Szabadság híd budai oldaláig áll a sor.
Vonat Veszprémből tök jó és sűrű.