Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Kinek a jólétén?
A szemét az, aki ezt még el is akarja adni, hogy ez jó.
Mert az már irriáló, amikor más faszával veri a csalánt, de még a tipikus autósköcsög panelokat teszi mellé.
A saját jólétemen sokat segít, bevallom. A szar csípőm meg derekam nagyon köszöni, hogy van autóm. Ha valaki biciklire meg BMVre akana kényszeríten, az az én férfi nemi szervemmel verné a csalánt... És kössz a leköcsögözést.
 
Most ez komoly? Míg az M3-at kötötte össze az M5el, addig miféle nagy forgalmat generálhatott, mikor Budapesttel szinte nem volt összekötve? :) Ahogy bővült, egyre több autópályát/főutat kötött össze, annál nagyobb lett rajta a forgalom. Szerintem.
A 3 sávosra bővítés az 2013-ban volt. Akkor már régen megvolt a teljes K-NY-i kapcsolat.
A felbővülés után lötyögött benne az akkori forgalom. Azóta eltelt X év és megint ugyanott vagyunk.

A kerékpáros forgalom nyáron n+1 helyen itt tart, főleg a kevés meglevő É-D-i kapcsolaton. Ahol meg össze van terelve a gyalogosokkal, ott főleg.
De amúgy akkor hallod, mit szólna az összes vezető, ha az ő "dedikált" útja hirtelen egy sétálóutcával fésülődne össze. Mert a budai É-D-i "bringasáv" (nem az, hiszen nagy részén nem dedikált) ilyen. Egyszerűen végetér egyes helyeken vagy közös gyalogos felület oszt oldd meg.
És ezen van akkora forgalom, hogy TÉLEN is már sok helyen használhatatlan. Nyáron múltkor már rá sem mentem, mentem a mellette levő úton, mert életveszélyes úgy tekerni, hogy minden x-dik turista fogja magát és rászökken szelfizni meg őt fotózni.

A saját jólétemen sokat segít, bevallom. A szar csípőm meg derekam nagyon köszöni, hogy van autóm. Ha valaki biciklire meg BMVre akana kényszeríten, az az én férfi nemi szervemmel verné a csalánt... És kössz a leköcsögözést.
Nem sikerült értelmezni. Az egyes emberektől elhangzottak az tipikus kategóriába eső megjegyezések. Én nem mondtam, hogy te az vagy.
A baj az, hogy kb. mintha a falnak beszélne az ember. Amikor a reakció az, hogy "toljad a bringát".
 
A saját jólétemen sokat segít, bevallom. A szar csípőm meg derekam nagyon köszöni, hogy van autóm. Ha valaki biciklire meg BMVre akana kényszeríten, az az én férfi nemi szervemmel verné a csalánt... És kössz a leköcsögözést.
Senki nem kényszerít rá. Attól, mert a Lánchíd csak BKV és bringás lenne, hogyan sikerült abból ezt levezetni?
Senki nem tiltja meg azt, hogy használd a többi hidat vagy a taxit.
Ezzel szemben a tempó az egyesknélk, hogy toljad át a bringát oszt jóvan.

Meg, hogy az autózásnak bármiféle értéke van, mint fokmérő?
Mert én nem értem, hogy mi az érték abban, hogy szennyez, nagy területet foglal a közterületen, szétcseszi az utakat és zajos is azzal szemben, hogy pl. épületen belül, 0 közterület foglalással, csendesen és emisszión nélkül halad.

Szükséges valakinek? Igen.
Használhatja a kocsiját? Igen.
Más kárára teszi? Hát mint az állat.

Nem érzed az, hogy baj van a fejekben?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: cirqle and kw3v865
Nem sikerült értelmezni. Az egyes emberektől elhangzottak az tipikus kategóriába eső megjegyezések. Én nem mondtam, hogy te az vagy.
A baj az, hogy kb. mintha a falnak beszélne az ember. Amikor a reakció az, hogy "toljad a bringát".
Hát basszus ez van a szent KRESZben... :) Kerékpározni sem kötelező. Menj BMVvel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nemlétező igény miatt van kerékpáros dugó egyes bringautakon?

De értem én, a számok is hazudnak ugye? Adatvesztéssel is trendszerűen nő a forgalom úgy, hogy hálózatbővítés alig van és szakaszosan van egy rakás irányban csak lehetőség "közlekendni"

Én semmilyen "trendszerű növekedést" nem látok, vagy neked van komoly gondod az adatok értelmezésével.

Az utóbbi években egyre több helyszínen mérnek, persze hogy nagyobb lesz a forgalomszámlálás vége, mint amikor egy helyszínen, a Múzeum körúton mértek.

A Múzeum körúton az elmúlt 5 évben mértek 500 000 áthaladást évente, +/- 5%. Itt van trendszerű adat évekre visszamenően.
Hogy ebből mennyi volt a metrópótló busz az egy külön mise. ;) Nem növekszik, hanem éppenséggel stagnál vagy csökken. Aki kerékpárra akart szálni, megtette. Pár százalékról beszélünk, több igény nincs.

A viszonyítás kedvéért - az Erzsébet híd / Rákóczi tengely forgalma kb. 80-100 000 jármű. Mármint naponta.

Az erőszakolt körúti kerékpáros forgalom szinte teljes hiánya megmutta, mennyire hülye ötlet volt nemlétező igényekhez forgalmat szervezni. De a városházán most elszaporodtak a kretének, őket ez nem érdekli, hiába az a visszajelzés hogy nem kellene, ők ebből azt vonják le, hogy de, még jobban kell.
 
Én semmilyen "trendszerű növekedést" nem látok, vagy neked van komoly gondod az adatok értelmezésével.

Az utóbbi években egyre több helyszínen mérnek, persze hogy nagyobb lesz a forgalomszámlálás vége, mint amikor egy helyszínen, a Múzeum körúton mértek.
Meg nézd meg az adatvesztést is, ennek ellenére is nő a forgalom folyamatosan.
A Múzeum körúton az elmúlt 5 évben mértek 500 000 áthaladást évente, +/- 5%. Itt van trendszerű adat évekre visszamenően.
Hogy ebből mennyi volt a metrópótló busz az egy külön mise. ;) Nem növekszik, hanem éppenséggel stagnál vagy csökken. Aki kerékpárra akart szálni, megtette. Pár százalékról beszélünk, több igény nincs.

A viszonyítás kedvéért - az Erzsébet híd / Rákóczi tengely forgalma kb. 80-100 000 jármű. Mármint naponta.
Csudaszép, hogy sikerült összemérni egy 2x3 sávos utat, egy két nyomni bringaúttal, ami együtt egy fél sávot sem tesz ki. Az se folytonos.
 
Ha már BMW....:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Ha már BMW....:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azért 10 évet kibír az a műanyag, és egy fém alkatrész tömegének a tizedét nyomja. Ha nem lenne tele ilyen súlycsökkentésekkel, akkor a kocsi újabb 100 kilóval többet nyomna alsó hangon. Nagyobb gond, hogy tippre a cseréje egy valag pénz, és nincs TMK utasításban a cseréje mondjuk 5 évenként.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Mi az érték az autóhasználatban? A szétcseszett térkő, ami nem bírja a forgalmat? A zaj?
Ne haragudj, de én pl. bringával a hazai autút használó és birtoklók sanszsoan 80%-nál többet keresek.
Ha szerinted az autóhasználat a gazdagok miatt tömeges, akkor el vagy tévedve.
Használati értékről írtam, nem tudom ehhez hogy jön, hogy ki-hogyan keres.
De levezetem - bármit elintézni a városban (vásárlás, ügyintézés, egyéb program) egy nagyságrenddel egyszerűbb autóval (Mindig tudok parkolni):
  • Nem kell koszlott buszokra várnom koszlott megállókban
  • Nem kell végeláthatatlan felújítási programok miatt egy vonalon akár többször is közlekedési eszközt váltanom. Egyébként sem kell “átszállnom”.
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy milyen rejtett erőforrás köt majd belém
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy rágógumiba ülök
  • Télen melegben, nyáron hűvösben, biztonságban, kényelemben jutok el a célomig
  • Ha úgy adódik, hogy valami nagyobb tárgyat kell hurcolnom, azt nem kell a kezemben ölelgetnem utazás közben
  • A fentiek gyerekkel együtt hatványozottan érvényesek


Szerintem te ne vegyél autót, amúgy is írtad, hogy csupa stressz a vezetés.
 
Használati értékről írtam, nem tudom ehhez hogy jön, hogy ki-hogyan keres.
De levezetem - bármit elintézni a városban (vásárlás, ügyintézés, egyéb program) egy nagyságrenddel egyszerűbb autóval (Mindig tudok parkolni):
  • Nem kell koszlott buszokra várnom koszlott megállókban
  • Nem kell végeláthatatlan felújítási programok miatt egy vonalon akár többször is közlekedési eszközt váltanom. Egyébként sem kell “átszállnom”.
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy milyen rejtett erőforrás köt majd belém
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy rágógumiba ülök
  • Télen melegben, nyáron hűvösben, biztonságban, kényelemben jutok el a célomig
  • Ha úgy adódik, hogy valami nagyobb tárgyat kell hurcolnom, azt nem kell a kezemben ölelgetnem utazás közben
  • A fentiek gyerekkel együtt hatványozottan érvényesek


Szerintem te ne vegyél autót, amúgy is írtad, hogy csupa stressz a vezetés.
A felsoroltak hol értékek annak, akitől elveszed a helyet és az orra alá piszkítasz és zajongsz?

Van autóm, örököltem, kb. egy centit se mentem vele, mert újra meg kell tanulnom vezetni, de átlag hétköznap se használnám semmire.
A legnagyobb félelmem az, hogy mivel csak az utcán tudnék parkolni vele, hogy így is lezúzza valaki vagy simán ellopják.
Emiatt dekkol lassan két éve anyámnál a garázsban. Néha bátyus megmozgatja, vagy rokon, amikor hazajött Újeszéjből, akkor ment vele egy kicsit.
 
A felsoroltak hol értékek annak, akitől elveszed a helyet és az orra alá piszkítasz és zajongsz?
Nem veszem el senkitől se a helyet, az autóval az annak kijelölt parkolóhelyen parkolok.
Zajongok? Piszkítok? A legtöbbet használt kocsim nincs egy éves (mild hybrid, benzines), de a másik is csak idén lett 5 éves és az is benzines.
Meg amúgy Budapesten a Hungárián belüli részen maximum hetente egyszer fordulok elő.

Ja, és természetesen az általam az autómnak tulajdonított használati érték másnak nyilván nem feltétlenül az. Ahogy nekem se az, hogy ő miért biciklizik vagy buszozik.
 
Nem kell amiatt aggódnom, hogy milyen rejtett erőforrás köt majd belém
És/vagy csoportosan akarják újra felosztani a személyes értékeidet. Ismerőst pár éve fényes nappal raboltak ki a Nyugati villamosmegállónál, aztán persze arra várhat az ember, hogy segítsenek neki. Én is ahol lehet igyekszem azt a részt elkerülni. Konkrétan a Nyugati környéke sötétedés után szerintem rosszabb, mint a Blaha, az aluljáró meg dimenziókapu Mordorba.
Mondjuk még mindig jobb, mint a Népliget környéke, ott tényleg csak durva sztorikat hallani ismerősöktől mi ment mondjuk a metrópótlón esténként.
 
A felsoroltak hol értékek annak, akitől elveszed a helyet és az orra alá piszkítasz és zajongsz?

Van autóm, örököltem, kb. egy centit se mentem vele, mert újra meg kell tanulnom vezetni, de átlag hétköznap se használnám semmire.
A legnagyobb félelmem az, hogy mivel csak az utcán tudnék parkolni vele, hogy így is lezúzza valaki vagy simán ellopják.
Emiatt dekkol lassan két éve anyámnál a garázsban. Néha bátyus megmozgatja, vagy rokon, amikor hazajött Újeszéjből, akkor ment vele egy kicsit.
Nem akarok rosszat mondani, de az a budapesti aki használja a kocsiját, az a saját orra alá piszkít. Vagy aki rendel magának házhozszállítással. Vagy vásárol a boltból, ahova szintén nem teleportálják az árut. Vagy szigetelteti a lakását, azt is oda kell vinni. Vagy akármi. Nehogy már én lennék a főbűnös, aki be mer menni valami ügyet intézni Budapestre. Kínáljanak egy olyan autó-alternatívát, ami csak kevéssel több idő/macera, és senki sem fog autót használni. Ez még Budapesten belül csak-csak működik, de aki vidékről (agglomeráció) jönne, annak nagyon macerás lehet, ha nem lehet max. 1 átszállással és 1 km-en belüli gyaloglással elérni a célt vagy kell valamit cipelni.
A közösségi közlekedés 3 fő baja a szardíniásdoboz és a minden megállóban megáll időveszteség és az átszállás szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Miért kell ezeket egyáltalán oltani az út szélén a prérin? Úgyis reménytelen, hogy bármely részét meg lehetne menteni. Vagy csökkenti a kibocsátott károsanyag-mennyiséget a rálocsolt 45 m3 víz?
Gondolom nem tesz jót az útburkolatnak meg az út szerkezetének az, ha tőle pár centire több ezer fokkal ég valami és ilyenkor nem is magát az autót, hanem magát az útpályát védik ezzel. Vagy lehet az, hogy ne terjedjen tovább az út menti dzsindzsásba.

Egyszer Ausztriában volt az, hogy a buszunk valami 3-4 órás kerülőúttal meg késéssel tudott csak a salzkammerguti tavakhoz eljutni, mivel a Salzburgba vezető autópályán egy üzemanyagszállító kamion balesetezett és kigyulladt. Szerencsére a sofőr még időben ki tudott ugrani (6-7 éve lehetett, nem tudom pontosan a részleteket meg a helyszínt), de szegény Hansnak órákba telt a tüzet eloltania. Aztán mikor a roncsok meg a baleset helyszíne mellett elmentünk konkrétan a felső kopóréteg biztosan, de lehet az alatta lévő részek is megolvadtak. Ilyenkor meg gondolom lehet mit az útpályán cserélni.