Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Gondolom nem tesz jót az útburkolatnak meg az út szerkezetének az, ha tőle pár centire több ezer fokkal ég valami és ilyenkor nem is magát az autót, hanem magát az útpályát védik ezzel. Vagy lehet az, hogy ne terjedjen tovább az út menti dzsindzsásba.

Egyszer Ausztriában volt az, hogy a buszunk valami 3-4 órás kerülőúttal meg késéssel tudott csak a salzkammerguti tavakhoz eljutni, mivel a Salzburgba vezető autópályán egy üzemanyagszállító kamion balesetezett és kigyulladt. Szerencsére a sofőr még időben ki tudott ugrani (6-7 éve lehetett, nem tudom pontosan a részleteket meg a helyszínt), de szegény Hansnak órákba telt a tüzet eloltania. Aztán mikor a roncsok meg a baleset helyszíne mellett elmentünk konkrétan a felső kopóréteg biztosan, de lehet az alatta lévő részek is megolvadtak. Ilyenkor meg gondolom lehet mit az útpályán cserélni.
Az erdő/bozóttűz-megelőzés ok, de gondolom az a 2-3 autónyi útpálya 2 órás tűznél is veszteség, meg a korlát is.
 
M

molnibalage

Guest
Autópályán megállításra késztet, tárgyakat dobál ki, büntetőfékez és balesetet is okoz.
Gondolom ebből sem lesz letöltendő. Nem felfüggesztve, valóban bevonulós.

 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Autópályán megállításra késztet, tárgyakat dobál ki, büntetőfékez és balesetet is okoz.
Gondolom ebből sem lesz letöltendő. Nem felfüggesztve, valóban bevonulós.

Honnan vennél annyi börtönkapacitást, ha minden büdös bunkót be akarnál zárni? Mellékesen itt minden szándékos volt, szóval erősen társadalomellenes. De azt már nem látjuk, mi váltotta ki az egészet, nem tudhatjuk, a kamerás mennyire volt tahó, vagy egyáltalán nem.
 
M

molnibalage

Guest
Honnan vennél annyi börtönkapacitást, ha minden büdös bunkót be akarnál zárni?
Elférnek az üres stadionok gyepén levő sátortáborokban. :)
Mellékesen itt minden szándékos volt, szóval erősen társadalomellenes. De azt már nem látjuk, mi váltotta ki az egészet, nem tudhatjuk, a kamerás mennyire volt tahó, vagy egyáltalán nem.

A sztori ott a leírásban.
De amúgy nem tök mindegy?
Az sem jogsít fel.
Vagy akkor holnap pofánbaszhatok bárkit büntetlenül, aki nem szimpatikus vagy bunkó?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 352
10 745
113
Subaruval sincs bajom (bár még egyben sem ültem), de ezt még lehet emberi módon és kéziváltóval vezetni, nem pofázik vissza.
Na ennyit a prekoncepciókról;)

Egy időben különösen intenzíven, nyílt napokon szívbaj nélkül próbáltam ki mindent, ami elérhető volt/érdekelt/tetszett.
(Így mulat egy magyar úr minimálbérből)

Azon felül persze, hogy, a használt autók is vadászterületnek számítanak.
Így lett a trófealistám a 34 féle/fajta jószággal, amin dolgoztam, (jelenleg 4 félén) dolgozok, 200+ darabos.
(Márka/típus/motor/váltó/karosszéria/évjárat verzió; összeírtam a két hónap Covid fertőzéssel hadakozás alatt)
Ez több, mint az átlagautós tapasztalata (tán a notórius autócserélgetők kivételével), de nyilván esélytelen töredéke egy autókereskedőnek/szerelőnek/újságírónak:(
S még így is erősen hiányos a lista, hiszen pl. 350 lóerős személyautótól erősebbet pl. még nem vezettem:(

Ez persze meg is magyarázza, hogy miért tudnak elképesztően fogalmatlanul/rosszul választani autót átlagemberek. Nyilván mert minimális a tapasztalatuk, s nem tudják, hogy mennyire, de mennyire különbözőek tudnak lenni manapság is az autók egymástól.
(Pl. A Kia Xceed kormányzás hangolása teljesen más világ a Hyundai I30-hoz képest, holott műszakilag gyakorlatilag azonos a két típus).

Nyilván erre jogosan lehet azt mondani, hogy de én se tudok tapasztaltan/okosan laptopot, kerékpárt, túrabakancsot, éttermet, HiFi erősítőt stb., stb. választani.
Csak ársávjában az autó az, ami ezek közül a a legdrágább...no meg ez érdekel.
Na de visszatérve a Subarura!

A Subarut "...még lehet emberi módon és kéziváltóval vezetni, nem pofázik vissza.."

...ezért nyílt napon/premieren kipróbáltam a 2015-ben gyártani kezdett Outback-et.
Természetesen a 2.5-ös szívó benzin motorra voltam kíváncsi ( s akkor még senki nem tudta, még a gyár sem, hogy a turbódízel motor rosszul lett méretezve...).

Tehát Subaru: Egy amerikai anyuka sulijáratos kombija ballonos kerekeken, CVT váltóval és Eyesight sztereo kamerás vezetéstámogató rendszerrel (ami 2015-ben tudott a totál lekopott útburkolati jelű kanyargó miskolci párhuzamos közlekedésben pontosan, ritmusosan, magabiztosan közlekedni a saját sávjában végig az egész városon át nyugatról keletre, anélkül, hogy pedálokhoz értem volna, kormányt is csak azért fogtam újheggyel, hogy le ne kapcsolódjon a rendszer).

Amúgy teljesen lenyűgözött minden szempontból, nagyon adta; nem kerestem az ülés alatt, a kesztyűtartóban az eldugott milliókat, mint a 2018-as BMW 318d aut. GT-ben...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
És még az M0 sincs befejezve, pedig mikor eltervezték még az átkos volt a rendszer.
Azért az is valahol tipikus problémamegoldás, hogy ha van egy probléma, toljuk arrébb. Rossz a városi közlekedés? Oldjuk meg úgy, hogy kijjebb toljuk. Rosszak a légszennyezési adatok? Csináljunk elektromos autókat és vidéken termeltessük meg az áramot, szennyezzen ott. Kellemetlenek a c ... alsóbb néprétegek? Költöztessük leszakadó vidékekre őket.

Pénz, pénz, pénz és nem helyette látszatintézkedés. De pénz nincs.
Nem minden pénz kérdése.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: fip7 and Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Szerintem nem az az átlagos, hogy a családban mindenki sportember, makkegészséges, soha nem kell semmilyen nagyobb mennyiségű cuccot vásárolni, jó a havi bevétel és még gyerek sincs.
Szerintem a napi 4-5 km-es kerékpározás nem sportemberkedés. Én is le tudom tekerni rossz időben, hidegben, határban; pedig lehet, hogy kicsivel több bajom van, mint a nagyátlagnak.
Gyereket lehet vinni hátul, engem is úgy vitt anyám, meg mindenkit is; oszt' bajom ettől nem lett, de másnak sem. Autó volt, de max csat hétvégenként volt elővéve. Még bevásárolni is be tudott munka után. Aztán hazatekert a Csepel Campinggel.
Nagyobb mennyiségű cuccot? Mikor a falvakban a villanyt vezették, haverom apósa a szomszéd településre 15 km-t ment biciklivel, meg kettős létrával a vállán -majd nap végén vissza. De nem is várom el, hogy ez legyen ilyen alap, de nem mindenki kocsinyi szerszámmal járkál. Bevásárolni nem kell minden nap egy karton tejet, egy zsugor ásványvizet 10 kg cukrot satöbbit -mivel sok esetben nagyon nem is tudsz ilyen mennyiségeket vásárolni -meg hát van egy csomó kisbolt is; támogatni kell a hazai gazdaságot. De mikor nagyobb városban laktam, 1 percre volt egy "garázsbolt" 2 percre egy CBA, 4 percre Spar, 5 percre Penny, 3 megállónyira meg Tesco. Nem gondolnám, hogy ez egyedi jelenség lenne. Bár szerintem egy nagyobb bevásárlást is el lehet intézni kerékpárral; vannak ma már megfelelő táskák, csomagtartók.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Szerintem a napi 4-5 km-es kerékpározás nem sportemberkedés. Én is le tudom tekerni rossz időben, hidegben, határban; pedig lehet, hogy kicsivel több bajom van, mint a nagyátlagnak.
Gyereket lehet vinni hátul, engem is úgy vitt anyám, meg mindenkit is; oszt' bajom ettől nem lett, de másnak sem. Autó volt, de max csat hétvégenként volt elővéve. Még bevásárolni is be tudott munka után. Aztán hazatekert a Csepel Campinggel.
Nagyobb mennyiségű cuccot? Mikor a falvakban a villanyt vezették, haverom apósa a szomszéd településre 15 km-t ment biciklivel, meg kettős létrával a vállán -majd nap végén vissza. De nem is várom el, hogy ez legyen ilyen alap, de nem mindenki kocsinyi szerszámmal járkál. Bevásárolni nem kell minden nap egy karton tejet, egy zsugor ásványvizet 10 kg cukrot satöbbit -mivel sok esetben nagyon nem is tudsz ilyen mennyiségeket vásárolni -meg hát van egy csomó kisbolt is; támogatni kell a hazai gazdaságot. De mikor nagyobb városban laktam, 1 percre volt egy "garázsbolt" 2 percre egy CBA, 4 percre Spar, 5 percre Penny, 3 megállónyira meg Tesco. Nem gondolnám, hogy ez egyedi jelenség lenne. Bár szerintem egy nagyobb bevásárlást is el lehet intézni kerékpárral; vannak ma már megfelelő táskák, csomagtartók.
A létra bicajjal egyrészt életveszélyes, másrést szabálytalan, harmadrészt eltart egy darabig. Nálam ezt hívják kényszermegoldásnak. Ha lett volna autó csomagtartóval, szerintem azzal hozták volna el az a létrát. A Dunát is át lehet úszni, ha nincs híd, komp vagy esetleg csónak.