Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Voltmár?

Talán volt itt is.
Annyira emlékeztem rá, hogy olvasmányos volt és tartalmas, de cím alapján nem találtam volna meg.
Többek között emlékeztem a háromhengeres Lada motorokra. (Viszont arra nem, hogyan tartották meg az olajnyomást a hiányzó hajtókarnál, emiatt is jó volt újra olvasni.)

Ami nekem még nagyon a szívem csücske, az a cikkben is említett Ózon karburátor.
Az Irinyi laktanyában, amivel jártam Ladával, annak a motorja bizony a kettes torok nyitásakor olyanokat nemhogy betorpant, hanem valóban megbicsaklott, hogy csikorgott a hátsó gumi.
Azzal felejtős volt az előzés országúton...

Amikor meg dolgozni kezdtem a kórháznál, akkor három autó állt a rendelkezésemre:
- Nysa mikrobusz (persze jogsim nekem sem volt rá, de a rendszerváltás kavalkádjában ez még rendőröket sem zavarta...)

- Volga 2410. Azt csak a másik kettő szervizben állásakor volt szabad használni a normája miatt.
Ami volt (pontosan nem emlékszem) 15-16 liter. Közben simán eljárt városban tízzel. Az is olyan volt, mint a Nagypolszki; a vállalati sofőrök terjesztették mindkettőről, hogy benzintemető, ami igaz is volt a legkisebb elállítódásra is. De amikor be volt szépen állítva...
A Volgát imádtam vezetni is, ezért amikor a Nysa, meg a harmadik; a 2105-ös Lada szervizben állt egyszerre, akkor kénytelen voltam elővenni a Volgát:rolleyes:.
Valamiért a másik kettő gyakran rostokolt javításra várva:cool:

- Szóval Lada 2105.
Volt egy, a délszláv háború elől hazánkba menekült srác, aki előtte határállomás mellett levő autószervizben dolgozott Jugóban.
Na, ő mindent tudott fiatal kora ellenére szinte minden keleti és nyugati autóról.
Szóval vetetett velem CPI-1280-as elektronikus gyújtótrafót, megbűvölte az Ózon karburátort (amivel bőszen és tudatosan motorfékeztem), így nyáron a kocka Ezerötös 7-7.5 litert evett városban, télen egy fél, max 1 literrel többet. (A tankolás készpénz elszámolásos volt, a megtakarítás kivétele legális, mentem annyit, hogy én nyugodtan aludtam; nem tekertem az órát.)
Ahogy a cikk is írja, ha nem üzemanyagot fogyasztott az Ózon karburátoros motor, akkor motorolajat. Úgy egy litert 1000 kilométerenként.
A benzin a kútról volt elszámolásban (megtakarítás zsebbe), a motorolaj meg raktárból utalványozásban. Nyilván inkább motorfékeztem...

Fellelkesülve CPI trafót vettem a Nagypolszkiba is.
Mivel azon karburátort nem tudtam korszerűbbre; tolóüzemi lekapcsolásosra cserélni, ezért maradt a gyári karburátor pontos beállítása, folyamatos ellenőrzése.
Így a típus eredeti fogyasztásához képest egész jó átlagfogyasztásokat tudtam elérni (Aki nem hiszi, annak utánajárok!):

download.php
 
Mi ez a trend? Mobilnyomkodás?


"Információink szerint mindkét buszvezető megsérült, úgy tudni, egyikük rosszul lett a baleset előtt."
Majd egyszer kiderül.
 
"Az elsődleges feltételezések szerint a balesetet a villamos járművezetőjének rosszulléte okozta."
Haldoklik a BKV? :O
Viccesnek ható komment, de sajnos igen.
Utánpótlás nincs, messze 40-50 feletti vezetők túlsúlyban, testtömegben is, összevissza beosztás és pocsék egészségi állapotban.
 
Megnézném a túlóraszámaikat. Meg merem tippelni, hogy kicsit sokkolóak.

Meg fizetések sem túl fényesek.

Voltam pár hete állásinterjún senior közlekedési koordinátor (vagy mi a faxom volt a neve) pozícióra, minden faszán ment, mintha rám írták volna...
Mikor kérdezték mennyit kérnék megmutattam mennyit utalt a mostani munkáltatóm (szokásosnál kevesebbet mert 2 hetet szabadságon voltam), hozzátettem, minimum szinten tartást kérnék, bár tudom hogy az általuk hirdetett egy magasabb pozíció.

Mire hazaértem ott volt az e-mail, hogy sajnos nem vettek fel :D
 
Viccesnek ható komment, de sajnos igen.
Utánpótlás nincs, messze 40-50 feletti vezetők túlsúlyban, testtömegben is, összevissza beosztás és pocsék egészségi állapotban.
Amikor sokak bálványa eltörölte 2015-ben a korkedvezményes nyugdíjba vonulást a buszsofőröknél, akkor mondta nekem egy üzemorvos, hogy figyeljem meg; meg fognak szaporodni az árokba, oszlopnak, szembe forgalomnak ütköző buszos balesetek.

Persze aki életében nem dolgozott egy percet sem a munka világában, csak a hobbijának él, annak fogalma sincs a munkáról.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A közlekedésben egy a biztos, ha van a környékeden más is, akkor ott legalább az egyikőtök hülye.

Tegnap harmincas zónában utolértem a 250-es buszt, már elötte is végig a fenekemben jött egy német BMW, láttam hogy jön szemben is egy, gondoltam elengedem, nem bírta ki a fasz kivágott dudálva mögülem, a szemben jövő busz jó nagyot fékezett. Kb 300 méterrel később megállt, nagyjából én is oda mentem, látom száll ki, kérdeztem hogy miért kellett ez, 15 másodpercet ha nyert: -Sietek bazmeg, sietek. -Jó, de ha a buszon most valaki eltörte a kezét? -Kapaszkodjon, faszt szólsz bele. mondom hogy sietek.
Ezek vagyunk mi. Mindenki elbassza, elnézi, elbénázza időnként sajnos, de aki szándékosan csinálja annak az autóját tegyük le egy telephelyre pár hónapra.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A közlekedésben egy a biztos, ha van a környékeden más is, akkor ott legalább az egyikőtök hülye.

Tegnap harmincas zónában utolértem a 250-es buszt, már elötte is végig a fenekemben jött egy német BMW, láttam hogy jön szemben is egy, gondoltam elengedem, nem bírta ki a fasz kivágott dudálva mögülem, a szemben jövő busz jó nagyot fékezett. Kb 300 méterrel később megállt, nagyjából én is oda mentem, látom száll ki, kérdeztem hogy miért kellett ez, 15 másodpercet ha nyert: -Sietek bazmeg, sietek. -Jó, de ha a buszon most valaki eltörte a kezét? -Kapaszkodjon, faszt szólsz bele. mondom hogy sietek.
Ez nem ember. Ez abortuszmaradék.
 
Csak átlag bömis. Tipikus béta amelyik így kompenzál.

Bömis sztereotípiák, de előtte, hogy honnan jutottam el oda, amiről írni szeretnék:

Írtam már valamikor, hogy régebben orosz belsőkamerás felvételeket nézegettem, de rájöttem, hogy rossz hatással van rám; bár a látvány sokszor borzalmas volt, de én értelemszerűen mindig megúsztam. S amikor egy alkalommal egy ilyen esti "szórakozás" után másnap a viszonylag távolban történt előttem egy baleset az autópályán, akkor ahelyett, hogy kizárólag reagálásra pörgött volna fel az agyam, úgy éreztem, hogy talán túl sokáig csak néztem a fejleményeket, mint a mozib...monitoron.
Úgy éreztem, hogy a kelleténél lassabban reagáltam, pedig tán még nem rossz így este, fáradtan, 50 felett sem a reakcióidőm:
9220_40141a1055a1.jpg

5484_51ed943b68a1.jpg


Na szóval sürgősen leszoktam az orosz autós videók nézegetéséről.
(Na meg a konfliktuskezelési metódusaik sem biztos, hogy követendőek...)

Viszont - valami szórakozás csak kell - áttértem a nürburgringi videók nézegetésére.
S ott rengeteg a BMW-s atrocitás.
Agresszívek, esnek-kelnek, döbbenetes.

Nem szeretnék sztereotip lenni, ezért egy két tippem:
- Egy BMW-t általában tényleg élmény vezetni: Sokáig stabilak, készségesek, függetlenül attól, hogy csak alapmotorosak e, vagy egy M verzióról beszélünk. Az autóik hangolása olyan, hogy magabiztossággal ajándékoz meg.
Talán nem véletlen, hogy minden más márkától (talán a Porschét kivéve) messze nagyobb arányban látni szimplán csak eseménytelenül is körözni Bömösöket a Zöld Pokol hírhedt ívein.
De valami csak nem stimmel a futóműhangolásuk filozófiájával. Talán - az átlag sofőrök tudásához képest mindenképpen - túl sokáig stabilak, s túl későn, túl hirtelen vesztik el a stabilitásukat.
Igaz, eleve gyanúsak nekem a német autók; a maximális sebességnél is (német autópálya ugye) stabilitásra törekvés - ellentétben a más nációk által hangolt járgányokkal - talán el is altatja az átlagautósok óvatosságát, s talán az a fene nagy stabilitásban is lehet valami gixer, mert nem egy esetben láttam olyan képsort, ahol egy jöttment, igaz libegő-lobogó Clio, Punto, "csíkszemű" akármi csuklás nélkül abszolválta az ívet, a mögötte jövő deutsch meg elszállt, mint a győzelmi zászló...

Az eredmény a rengeteg BMW-s eseményes videó:eek:
Nem statisztikáztam ki, de kedvcsinálóként pl. tegnap ezeket (is) néztem:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De próbálok elfogulatlan lenni; az I30-am N-s verzióját sem választanám, mert a videók alapján azok - az alapfutóműves, alapkerekes, alapmotoros - enyémhez hasonlóan látványosan lobognak az úton! Nyilván magasabb sebességtartományokban, de akkor is!

...azért valami lehet ebben a Bömis dologban, mert amikor egy cégvezér ilyet leír, hogy:
"...Nap mint nap járunk az utakon, mi itt ennél a cégnél mindannyian indexelünk, különösen nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy a kollégák megfelelően közlekedjenek az autóinkkal..."
Más márkánál miért még csak fel sem merül ez interjú szintjén!?

De még az USA-ban is:

Ui:
Most poénból beírtam a keresőbe, hogy Nürburgring BMW, erre tessék;)
https://www.youtube.com/watch?v=y35ofAmX-Sg

Ja!
Jó szórakozást!;)
 
Nem is rosszak ezek a lassú autócskák:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egyszer ki kéne menni az Albeával:rolleyes:
(De csak 2 személlyel terhelve...)
Időpontra beállítva, 3 perc 10-ig:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Viszont - valami szórakozás csak kell - áttértem a nürburgringi videók nézegetésére.
S ott rengeteg a BMW-s atrocitás.
Agresszívek, esnek-kelnek, döbbenetes.

Nem szeretnék sztereotip lenni, ezért egy két tippem:
- Egy BMW-t általában tényleg élmény vezetni: Sokáig stabilak, készségesek, függetlenül attól, hogy csak alapmotorosak e, vagy egy M verzióról beszélünk. Az autóik hangolása olyan, hogy magabiztossággal ajándékoz meg.
Talán nem véletlen, hogy minden más márkától (talán a Porschét kivéve) messze nagyobb arányban látni szimplán csak eseménytelenül is körözni Bömösöket a Zöld Pokol hírhedt ívein.

Nyugaton a BMW kőkeményen ráment a lakosság suttyó (főleg bevándorló) részére, még meg is büntették érte őket Briteknél, hogy gyakorlatilag bűncselekményre biztatnak a reklámjukkal, mivel csak kurva apró betűkkel pár mp-ig írták ki, hogy amit látunk az zárt pályán profi sofőrökkel lett felvéve...
Nálunk meg súlyosbítja a dolgot, hogy immár bömiként a legcsövesebbek számára is elérhető árszínvonalon lehet ronccsá vert szarokat venni amikkel ők is ezt az életérzést próbálnák meglovagolni.
Aztán ha kipörgéses indulás után megjegyzed hangosan, hogy neked is volt ilyen szar gumid akkor meg megáll és puffog, de következőnek már rendesen indul neki :D
 
Nem szeretnék sztereotip lenni, ezért egy két tippem:
Egyszerű:
A hátsókerékhajtás megtartásával ráfeküdtek a sportos imázs kialakítására. Meg aki nem akart régebben Németo-ban Mercedest, de mégis hazai nemkommerszet, annak jó darabig csak a BMW volt választható. Aztán az utóbbi évtizedben már ráhajtottak a sutyerákokra, ahogy Oorky is írta. Még dizájnban is.
Szerintem.