Arra kiváncsi lennék - pusztán csak szőrszálhasogatás - hogy a Szu-27/30/33/34/35-ön ha a gépágyú (egyébként elég korrozív) lőporgázai pont a jobb szárny bekötése felett csapdosnak hátrafele, akkor az vajon nem károsítja-e aszimmetrikusan a szerkezetet?Rafale, MiG-29UPG, Szu-30MKI
![]()
A hő vagy kémia miatt?Arra kiváncsi lennék - pusztán csak szőrszálhasogatás - hogy a Szu-27/30/33/34/35-ön ha a gépágyú (egyébként elég korrozív) lőporgázai pont a jobb szárny bekötése felett csapdosnak hátrafele, akkor az vajon nem károsítja-e aszimmetrikusan a szerkezetet?
Lehet, hogy tényleg nincs semmilyen szignifikáns hatás.
Jönnek is az új Rafale-ok. Csak közben egy évtizeden át "eladhatatlan" drága gépből világklasszis slágerterméket csináltak. Szerintem zseniális.Pedig a franciáknak is cserélni kell a kiöregedo Mirage 2000-eseket, még jó sokat üzemeltetnek belőle.
Jönnek is az új Rafale-ok. Csak közben egy évtizeden át "eladhatatlan" drága gépből világklasszis slágerterméket csináltak. Szerintem zseniális.
Nincs ebben szerintem semmi meglepő, minden generációval egyre hosszabbak lettek a kifutási idők. Egy 40 éves 4 gen típust toppon tudsz tartani elektronika és számítógép cserével, fegyverzet integrációval. A 4+ típusoknál nem véletlenül alapkövetelmény kb a nyitott architektúra, szoftverfrissítésekkel tudod fokozni a harcértéküket.Azért belegondolok, hogy a Rafale-ről részletes cikket olvastam anno a Top Gun újságban, 1992-ben... Ez most 22-ben új, modern repülő. Sőt szerepel az 1987-es (az eredeti, angol kiadás dátuma) Bill Gunston-féle típuskönyben is, bár csak a proto fényképei vannak még benne.
Olyan ez, mintha 1992-ben felpimpelt Mirage III-mal arattak volna a piacon a franciák. Mondjuk a IIING-vel. (Mondjuk a Kfir is idesorolható akkor, azt még eladták a zsidók ide-oda)
+ 


A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..