Rafale (Dassault, Franciaország)

Jó, hogy a tótoknak olyan olcsón megszámítottak mindent.
Vagy a bolgároknak.
A sötét oldal elhomályosítja elmédet. :)
Oké ez így van a bolgár meg a szlovák f-16 üzlet is feláras.
Bolgárok keveset is rendeltek.
A szlovák mennyiség arra amire nekik kell elég ahogy molnib. írná viszont a f-16V kulcsrakész gép.
Én se tudok jobb kifejezést.
 
Egyiptomi Rafale:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Hatha egyszer kiderul, mi ez az egyiptomi fegyverbeszerzö amokfutas.... A kinaiaknak dolgoznak, es nekik vesznek meg mindent is atnezesre? A vilag összes vadaszgepeböl rendeltek mar, talan csak Gripent nem vettek.
 
Csapatlégvédelem terén ebben nincs is vita.
Viszont a csapatlégvédelem pótlék b fegyver.
A légifölény birtokában egyszerűen szükségtelen /elméletileg nem de gyakorlatilag kell másra a erőforrás.
Szerintem ez félelmetesen balfék nézet.
Látható, hogy területvédelmi SAM-e ellen a légifölény elérése milyen nehéz az ukrán példa alapján és az a MANPAD / IR SHORAD ellen tehetetlen.

A NATO csapatlégvédelme a legtöbb alakulatnál döbbenetesen gyenge volt.
Még az NSZK-ban a HAWK vonal közelében is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Szerintem ez félelmetesen balfék nézet.
Látható, hogy területvédelmi SAM-e ellen a légifölény elérése milyen nehéz az ukrán példa alapján és az a MANPAD / IR SHORAD ellen tehetetlen.

A NATO csapatlégvédelme a legtöbb alakulatnál döbbenetesen gyenge volt.
Még az NSZK-ban a HAWK vonal közelében is.
Ugye itt néhányan azon próbálkoznak azon keseregnek hogy a oroszok se full kontaktban tolják. /ezért lehet esélye atgm-eknek meg manpad-nak/
Továbbra is azt látom hogy a angol szász stratégia kb. 80 éve azon alapul hogy 3 dimenziós hadszintér teljes légi fölény kivívása bármely nagyobb hadművelet megindításának a feltétele /ha ehhez meg vannak a feltételek.
Tudtak ők villantani kiegyensúlyozottabb feltételek mellett is de a fenti módszer sokkal kevesebb veszteséggel jár meg kényelmesebb is.
Második el alameini csata egyértelmű légi fölénye volt montiéknak.
1943.02 vége 03. kasszerine szorosból a légierő lökte ki a dak-ot.
stb.
Vannak csapat légvédelmi eszközök de ezek gyengébb képességűek + a telepítési sűrűség se éri el a kívánt szintet.
Mert másra értelmesebbnek látják a erőforrásokat csoportosítani.
 
Továbbra is azt látom hogy a angol szász stratégia kb. 80 éve azon alapul hogy 3 dimenziós hadszintér teljes légi fölény kivívása bármely nagyobb hadművelet megindításának a feltétele /ha ehhez meg vannak a feltételek.

Azért az 1973-as Arab-Izraeli háborút vagy az Irak-Iránit érdemes lenne abból a szempontból átnézned, hogy mire ment a modernebb vadászgépekkel felszerelt fél a vele egy korszakba tartozó csapatlégvédelemmel szemben.
 
Azért az 1973-as Arab-Izraeli háborút vagy az Irak-Iránit érdemes lenne abból a szempontból átnézned, hogy mire ment a modernebb vadászgépekkel felszerelt fél a vele egy korszakba tartozó csapatlégvédelemmel szemben.
Izraelnek okoztak meglepetést a egyiptomiak az tény.
Nincs lenézve a csapatlégvédelem általam!
/Sőt több országnak ahelyett hogy néhány jet géppel bohóckodik érdemesebb lenne elgondolkodni ilyen eszközök beszerzésén inkább véleményem szerint. Csak hát politika. + légi rendészet + ilyen kamu okok miatt ez nem történik meg, illetve a pénz ellopódik másra/
Arról van szó hogy az se occó finoman szólva és egyfunkciós és kiszolgáltatott tud lenni de nagyon /de többet érhet adott esetben mint néhány jet gép egy reptéren.../.
Egyik kedvencem a tunguzka rendszer na ennek darabárára írtak valami 15 millió $.t évekkel ezelőtt az is lehet wikin.
Ezekből mindenütt többet látni fotókon + ugye kellene valami nagyobb hatótávolságú cucc is.
És ezzel meg kell nézni hogy mit lehet védeni.
Radart hogy meddig lehet használni /ha van ellentevékenység stb.
Talán a AF alatt volt ahol a f-111 lelövése történt hogy néhány 10 másodpercre tudták felkapcsolni a gépeket. Szó se volt állandó üzemről.
Tehát hogy ahhoz képest hogy a USAF nak MARINES nek meg NAVY nak is van no1 légi képessége hadd nevezzem így + ott vannak mondjuk a los angels ssn-ek stb. feleslegesnek tűnik a csapat légvédelem ha másra is van mire költeni.
 
Tehát hogy ahhoz képest hogy a USAF nak MARINES nek meg NAVY nak is van no1 légi képessége hadd nevezzem így + ott vannak mondjuk a los angels ssn-ek stb. feleslegesnek tűnik a csapat légvédelem ha másra is van mire költeni.

Itt megint ott tartunk, hogy a világ 99.9% nem USA.
Ha egy ország önmagát fejleszti sose az USA-t tekintse mércének, mert nem ugyan az a liga.

De ez itt elég off...
 
Itt megint ott tartunk, hogy a világ 99.9% nem USA.
Ha egy ország önmagát fejleszti sose az USA-t tekintse mércének, mert nem ugyan az a liga.

De ez itt elég off...
De erre írtam is én is példát /a többire.
Konkretizálom. Ha a horvátoknak engednék hogy 1 milliárd $ ért /nincs nekik, hitelből lesz a rafi/ válasszanak 12 használt felújított rafale vagy általuk tényleg szabadon választott csapatlégvédelem én a utóbbira tenném a voksot.
Bolgároknál detto /ott f-16 helyett.
Csak itt jön be hogy mindegyik hitelből megy ha nem ezt vennék akkor kábé megvan hogy honnan "kellene" csapatlégvédelmet venni stb.
Ezért írtam politika etc.
De ha pl. románok mondjuk 48 db. új f-16 v /repteret védő manpads + patriot/ vs. csak csapatlégvédelem, akkor meg a előbbire voksolnék. :)
 
Azért az 1973-as Arab-Izraeli háborút vagy az Irak-Iránit érdemes lenne abból a szempontból átnézned, hogy mire ment a modernebb vadászgépekkel felszerelt fél a vele egy korszakba tartozó csapatlégvédelemmel szemben.
Meg mennyit számított a légifölény akkor, amikor 20 perc alatt ATGM-mel szétcsapták a Baram dandárt?
Félreértés ne essék a légifölény jó, ha van. De mindenre is nem megoldás. És mérhetetlen drága a 24 órás CAP ahhoz képest, hogy a mondjukl egy NASAMS osztály 24 órás ügyeletet ad...
 
Az eredeti Rafale A prototípus bemutató repülése, valamikor a 80-as évek második feléből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy ez a példány valamivel kisebb és jóval könnyebb volt, mint a mai szériagépek, két darab, az M88-asokéval közel azonos tolóerejű GE F404-es hajtóművekkel szerelve.
De ehhez képest a mindenféle jóval megpakolt, strukturálisan is erősebb, jóval nehezebb Rafale C F3R 2021-ből semmivel sem tűnik erőtlenebbnek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Persze, ez nem objektív összehasonlítás.
 
Az eredeti Rafale A prototípus bemutató repülése, valamikor a 80-as évek második feléből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy ez a példány valamivel kisebb és jóval könnyebb volt, mint a mai szériagépek, két darab, az M88-asokéval közel azonos tolóerejű GE F404-es hajtóművekkel szerelve.
De ehhez képest a mindenféle jóval megpakolt, strukturálisan is erősebb, jóval nehezebb Rafale C F3R 2021-ből semmivel sem tűnik erőtlenebbnek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Persze, ez nem objektív összehasonlítás.
Ööö...én úgy emlékszem, hogy nagyobb méretű a Rafale A, mint a többiek.
(Az ilyen olyan wikiket néztem csak meg ellenőrzésképpen, azok ezt erősítik meg).
Hogy akár könnyebb is lehetett ennek ellenére, mint a rendszeresítettek, az nyilván nem lehetetlen a prototípus jelleg miatt.
 
Ööö...én úgy emlékszem, hogy nagyobb méretű a Rafale A, mint a többiek.
(Az ilyen olyan wikiket néztem csak meg ellenőrzésképpen, azok ezt erősítik meg).
Hogy akár könnyebb is lehetett ennek ellenére, mint a rendszeresítettek, az nyilván nem lehetetlen a prototípus jelleg miatt.
Neked van igazad! Kár, hogy zsugorította rajta, mert most meg nem fér bele az erősebb hajtómű...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
279179458_3203341109878315_1723179440734683058_n-yYEKd3.jpg

Tiger Meet 2022
 
Ütközött kér Rafale vasárnap, május 22-én a Cognac légibemutatón. Az egyiknek leszakadt a függőleges vezérsíkjának a teteje, a másiknak sérült a kacsaszárnya. Mindkét gép sikeresen leszállt, a pilóták nem sérültek meg. Képek a cikkben.