Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Érdekes, hogy ezen az 1974-es terven a rákospalotai és későbbi káposztásmegyeri szárnyvonalak együttesen, mint békásmegyeri vannak feltüntetve:

01terkep.jpg



Ahogy az is, hogy a terv, illetve maga az akkori szemláletmód egyátalán nem számolt a körvasúttal, mint potenciállal. Ennek oka az akkor még aktív ipari használat lehetett. Ma már viszont simán működhetne.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Érdekes, hogy ezen az 1974-es terven a rákospalotai és későbbi káposztásmegyeri szárnyvonalak együttesen, mint békásmegyeri vannak feltüntetve:
Különösen azért, mert Káposztásmegyeren van mindkettő, Békásmegyer a budai partján van a Dunának abban a magasságban, a felirat Káposztásnál van az ábrán :p

Akkor már lehetne simán megyeri, mint a híd.
 
…. és akkor Dávidka újabb 1,1 milliárd forintot tapsolt el a semmire, ebben gondolom nincs benne a saját, 300 fősre hízlalt sleppjének etetése az azóta megszűnt quasi-BKK-nàl.

 
…. és akkor Dávidka újabb 1,1 milliárd forintot tapsolt el a semmire, ebben gondolom nincs benne a saját, 300 fősre hízlalt sleppjének etetése az azóta megszűnt quasi-BKK-nàl.

Beszéld meg Lázár Janival aki visszavonta...
 
Beszéld meg Lázár Janival aki visszavonta...

Kezdetektől fogva egy dilletáns által tolt értelmetlen fan fiction volt az egész, alsó hangon 4-500 milliárdból, egy komplett metróvonal árából épült volna egy kétvágányos duna alatti alagút kb 3 metrómegálló hosszan, lófasz kapacitással, de hát kibicnek semmi se drága, ő mer nagyot álmodni.

Persze Dávidka esetében mindig más a hibás, ő egy zseni!

Bilikék BKV buszok
VOLÁN leasing csilliárdokért
BKK e-ticket rendszer (semmi nem lett belőle, 5 milliárdot basztak el rá Dávidka félhülye koncepciója alapján egy 0 tapasztalatú céggel, amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával)
Közlekedési Múzeum 1. - voltak nagy prezentációk, a koncepció egy faszság volt, végül lerombolni sikerült a meglévőt)
Közlekedési Múzeum 2. Az elsőt elbaszták, de ezt megtervezték (8 milliárd), aztán megépítették (ezt ki se merem számolni, 2016-ban még 16 milliárdot mondtak költségnek, de végül csak a tervezés is 2x-e lett), megnyitották, kiderült hogy ez szar, kifűthetlen (no shit Sherlock, egy ipartelep), fenntarthatatlan, úgyhogy akkor legyen Közlekési Múzeum 3 majd valahol máshol.
Déli körvasút - a sztori ismert, szarok a tervek, szar az engedélyeztetés, hazudozás a köbön, a bíróság előtt akkorát taknyolt, hogy a MOL székház adta a másikat.

Dávidka ebbe az utolsóba végül megint belebukott, ez már kormányzati szinten is túl fontos volt, kirúgták, a slepphízlaldája is eltűnt, most állitólag Costa Ricában piheni ki fáradalmait (inkább egy pszichózisba forduló idegösszeomlást, el kellett vinni jó messzire ahol nem látják).
 
BKK e-ticket rendszer (semmi nem lett belőle, 5 milliárdot basztak el rá Dávidka félhülye koncepciója alapján egy 0 tapasztalatú céggel, amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával)

Közel sincs kész és közel sem filléres. Engem is behívtak, közlekedési oldalról támogatni a fejlesztést, azóta nem hallottam felőlük mióta megmondtam mennyiért lennék pösti. Nekem azt mondták még 2 év fejlesztéssel számolnak, ennyi időre szólt volna a megbízatás...

Az alagútban SZERINTEM volt ráció nem is kevés. Drasztikusan javítható lenne a kelet-nyugati összeköttetés és tehermentesülni Ferencváros az átmenő forgalom egy részétől. Valamiért ilyenkor nem példa a fejlett nyugat...
 
Közel sincs kész és közel sem filléres. Engem is behívtak, közlekedési oldalról támogatni a fejlesztést, azóta nem hallottam felőlük mióta megmondtam mennyiért lennék pösti. Nekem azt mondták még 2 év fejlesztéssel számolnak, ennyi időre szólt volna a megbízatás...

Passz, én csak használom.

Letöltesz egy appot, veszel jegyet vagy bérletet. Tárolja. Ha felszállsz a vilire, ki van rakva egy egyedi QR kódos matrica, amit beolvasol a jegyeddel, kiad egy egyedi ábrát, kaktusz vagy cica, vagy bármit, felmutatod az ellenőrnek. Működik.

A Dàvidka féle koncepció egy elcseszettül megbonyolított valami lett volna folyamatos online kapcsolattal meg összekapcsolt bankkártyával stb., amit rábíztak egy olyan cégre aki életében nem csinált még ilyet.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Passz, én csak használom.

Letöltesz egy appot, veszel jegyet vagy bérletet. Tárolja. Ha felszállsz a vilire, ki van rakva egy egyedi QR kódos matrica, amit beolvasol a jegyeddel, kiad egy egyedi ábrát, kaktusz vagy cica, vagy bármit, felmutatod az ellenőrnek. Működik.

A Dàvidka féle koncepció egy elcseszettül megbonyolított valami lett volna folyamatos online kapcsolattal meg összekapcsolt bankkártyával stb., amit rábíztak egy olyan cégre aki életében nem csinált még ilyet.
És lehet már két jegyet lukasztani, ha egy útitársadnek is intéznéd? Még mindig felszállás előtt kell qr kóddal bohúckodni, ha nem egyedül használnád, akkor esetleg többen ott szerencsétlenkedjetek, és rátok várjon a szerelvény? (turista vonalakon pl.)

Nekem nagyon nem jött be amikor próbáltam, ahogy próbáltam. A papír jegy robosztusabb.
Ha QR kódos, akkor legalább fent is lehetne érvényesíteni...
 
Hát pedig még olyan munkakör is van a vasútnál, hogy tolatásvezető. :)
Mindenesetre van ilyen fogalom a forgalmi utasításban, hogy tolatás. De gondolom nem állt fenn valamelyik feltétel hozzá.

Lehet, túl sokáig tart 5 km/h-val tolatni 15 kilométert... meg valószínűleg más tolatni vasútállomáson mint nyílt pályán. De nem vagyok szakértő. Majd Ooorky megszakérti. +lehet órákig vizsgálgatták a helyszínen a szerelvényeket.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával
ahelyett, hogy átvették volna a máv jól működő rendszerét.
Aki azt megcsinálta, ÉS engedélyezte a dunába kéne lőni. Annyira élvezetes, amikor épp nincs net, és az ellenőr a válát vonogatja, hogy ha nincs net, nincs bérleted se.
Kezdetektől fogva egy dilletáns által tolt értelmetlen fan fiction volt az egész, alsó hangon 4-500 milliárdból, egy komplett metróvonal árából épült volna egy kétvágányos duna alatti alagút kb 3 metrómegálló hosszan, lófasz kapacitással, de hát kibicnek semmi se drága, ő mer nagyot álmodni.
mondjuk kellene az az alagút. nagyon kellene.