KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Induljatok ki abból, hogy a Leopard 2-es megrendelése előtt 150db Leo 1-est ajánlottak fel a németek.
Ha alaposan utánnaszámoltok, akkor az ki fog jönni 3zl.+az apróra (kiképzési és tartalék gépek).
Igazság szerint a NATO szabványosnak tekinthető, 56 harckocsi/zl. ki sem jön belőle.
Ne nagyon csodálkozzunk különben a jelenleg berendelt 44+12-es számon. Ugye az úgy viszont 56!
Jelenleg a 12 A4 van titkon kinevezve tartaléknak. De hallottunk már olyan nyilatkozatot, hogy nem is feltétlen maradnak a végén az A4-esek.
Mondjuk ez szerintem nem reális opció, mert ha már évekig lízingeltük /béreltük őket, csak úgy a végén nem kellene bebukni őket. Pont most, amikor mindenki harckocsi után kapkod.

Hogy mennyi a valós igény, és hogy jelenleg mennyi van berendelve, az nem feltétlen van kapcsolatban - vagy csak igen lazában.
Ha a miniszter elkezdene hisztizni a számok miatt, az hogy nézne ki?
Neki a mérges kismalac kommunikáció technikáját kell alkalmaznia: mi így szállunk le a bicikliről...
Még ha tényleg 150-es ígényünk lenne is!
Márpedig, ha tényleg 3 dd.-nyi gépesített erőnk lesz, akkor azokhoz mindenképpen kell annyi!

Ne feledjük, Bobó jóval nagyobb haderőt álmodott, mint a jelenlegi MH keretszámok, ráadásul arányaiban jóval kisebb vízfejjel. A GDP 2%-ánáljóval nagyobb honvédelmi költségvetésel....
Milyen NATO szabvány záyzlóalj?
 
Mert a harckocsi nem IFV, sokkal erősebb teknő kell neki. A T-14-nél is harckocsi teknőből alkítanak ki IFV-t, nem fordítva.
Miért kellene?
A PUMA sztorira emlékszel még? Ott is csak egy univerzális alvázat álmodtak, miközben csak az IFV készült el belőle.
Az erősebb azért szükséges, hogy elsősorban a saját tömegét elbírja, és ne rogyjon össze a saját súlya alatt a terepen fellépő igénybevételek alatt.
Csakhát ugye a KF51 nem 70+t-ra van tervezve.
Az IFV váz szilárdsága pedig igen egyszerűen növelhető. Egyszerűen alacsonyabbra kell venni a tetőt. Ezzel nem csak tömeget nyernek, de szilárdságot is. Ha meg extra merevítők is belekerülnek, akkor még fejlesztési tartalék is marad benne.
De emiatt nem kell teljesen új teknőt tervezni.
 
Milyen NATO szabvány záyzlóalj?
US Army használt a hh alatt 56 hk-s zl-at,de sosem volt NATO szabvány.
Már elmotdultak a zl hcsop szervezés irányba
a137e0_444964d4cd604df981e3561cb172c73e~mv2.png
 
US Army használt a hh alatt 56 hk-s zl-at,de sosem volt NATO szabvány.
Már elmotdultak a zl hcsop szervezés irányba
a137e0_444964d4cd604df981e3561cb172c73e~mv2.png
Lényegtelen, hogy hogyan tagolod a rendelkezésre álló mennyiséget, de nem véletlen, hogy senki nem rendel 44db harckocsit.
Á
A lengyelek most rendeltek 116 M1-est januárban. A norvégok 54+18-at.
A dánok 57db A5DK-t tartottak meg, még ha csak 44-et upgradeltek is.
Az osztrákok valami 114 A4-est tartottak meg.
A svédek 120-at gyártottak az Strv 122-ből.

Ha zl. harccsoportokban gondolkodunk, akkor oda minimum 1 század kell. Csak az a probléma, hogy ahogy kinéz, lesz 9 lövész zl.
Az meg 9 hk. századot igényel. Még ha önálló századokra lesznek is szétszedve, akkor is az 90-117 db harckocsi. 0 kiképzési, és tartalék járművel...
 
Miért kellene?
A PUMA sztorira emlékszel még? Ott is csak egy univerzális alvázat álmodtak, miközben csak az IFV készült el belőle.
Az erősebb azért szükséges, hogy elsősorban a saját tömegét elbírja, és ne rogyjon össze a saját súlya alatt a terepen fellépő igénybevételek alatt.
Csakhát ugye a KF51 nem 70+t-ra van tervezve.
Az IFV váz szilárdsága pedig igen egyszerűen növelhető. Egyszerűen alacsonyabbra kell venni a tetőt. Ezzel nem csak tömeget nyernek, de szilárdságot is. Ha meg extra merevítők is belekerülnek, akkor még fejlesztési tartalék is marad benne.
De emiatt nem kell teljesen új teknőt tervezni.
Szetinted mennyivel kell védettebnek lennie? Mennyivel kell komolyabb szerkezet egy 20tonnás toronyhoz meg egy 130-as ágyúhoz?
El sem tudom képzelni, hogy honnan szeded ezeket a dolgokat. Nem kell mérnöknek le ni, hogy az ember belássa, hogy egy harckocsi teknője sokkal nagyobb igénybevételenek van kitéve mont egy IFV teknője.
 
Lényegtelen, hogy hogyan tagolod a rendelkezésre álló mennyiséget, de nem véletlen, hogy senki nem rendel 44db harckocsit.
Á
A lengyelek most rendeltek 116 M1-est januárban. A norvégok 54+18-at.
A dánok 57db A5DK-t tartottak meg, még ha csak 44-et upgradeltek is.
Az osztrákok valami 114 A4-est tartottak meg.
A svédek 120-at gyártottak az Strv 122-ből.

Ha zl. harccsoportokban gondolkodunk, akkor oda minimum 1 század kell. Csak az a probléma, hogy ahogy kinéz, lesz 9 lövész zl.
Az meg 9 hk. századot igényel. Még ha önálló századokra lesznek is szétszedve, akkor is az 90-117 db harckocsi. 0 kiképzési, és tartalék járművel...
És azt tudod,hogy milyen hadrendbe lesznek betagolva?Merthogy a hagyományos egynemű zl szervezetek szorulnak vissza (szerintem nekünk is követni kéne a trendet(
Szetinted mennyivel kell védettebnek lennie? Mennyivel kell komolyabb szerkezet egy 20tonnás toronyhoz meg egy 130-as ágyúhoz?
El sem tudom képzelni, hogy honnan szeded ezeket a dolgokat. Nem kell mérnöknek le ni, hogy az ember belássa, hogy egy harckocsi teknője sokkal nagyobb igénybevételenek van kitéve mont egy IFV teknője.
Az megoldható átméretezéssel.Egyszerűen erősebbre gyártják a teknőt.Mérnöki probléma,mérnökök megoldják.
 
Szetinted mennyivel kell védettebnek lennie? Mennyivel kell komolyabb szerkezet egy 20tonnás toronyhoz meg egy 130-as ágyúhoz?
El sem tudom képzelni, hogy honnan szeded ezeket a dolgokat. Nem kell mérnöknek le ni, hogy az ember belássa, hogy egy harckocsi teknője sokkal nagyobb igénybevételenek van kitéve mont egy IFV teknője.
Az MPF 38 tonna, és egy 105mm-es ágyú van rajta.
Miközben ugyan az alapja, mint az eredeti ASCOD 26,3tonás verziójának 30mm-es gépágyúval.
Az, hogy a toronygyűrű kap egy erősítést az nem jelenti azt, hogy azonnal 70tonna lesz a jármű.
A futómű terhelése szempontjából lényegtelen, hogy a tömeg miből a adódik.
Ráadásul a Lynx alváza alapvetően modulárisra van tervezve.
Ugyan úgy mint a Boxer.
Ez dereng?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerinted, ha a Boxer alváz el tudja viselni a 155-ös pancélozott tornyot lövés közben is, akkor szerintem a Lynx alvázat is fel tudják készíteni egy 130-as lövegre. :rolleyes:
Ráadásul a KF51 deklaráltan nem a 1,5 méter vastag passzív védelemre lesz kihegyezve.
 
Az MPF 38 tonna, és egy 105mm-es ágyú van rajta.
Miközben ugyan az alapja, mint az eredeti ASCOD 26,3tonás verziójának 30mm-es gépágyúval.
Az, hogy a toronygyűrű kap egy erősítést az nem jelenti azt, hogy azonnal 70tonna lesz a jármű.
A futómű terhelése szempontjából lényegtelen, hogy a tömeg miből a adódik.
Ráadásul a Lynx alváza alapvetően modulárisra van tervezve.
Ugyan úgy mint a Boxer.
Ez dereng?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerinted, ha a Boxer alváz el tudja viselni a 155-ös pancélozott tornyot lövés közben is, akkor szerintem a Lynx alvázat is fel tudják készíteni egy 130-as lövegre. :rolleyes:
Ráadásul a KF51 deklaráltan nem a 1,5 méter vastag passzív védelemre lesz kihegyezve.
Ilyen hülye példákat. Majd ha a kerekes ágyúd menetből lő 90fokkal elfordított toronnyal akkor szólj. 105-ös ágyú? Ezt viccnek szántad ugye? És hol a páncél arról a járműről? Mert afelett elsiklasz, hogy gyakorlatilag páncélozatlan. Egy IFV páncéleloszlása arányos, egy harckocsi páncélzata meg marhára nem az, erre is figyelj oda.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
És azt tudod,hogy milyen hadrendbe lesznek betagolva?Merthogy a hagyományos egynemű zl szervezetek szorulnak vissza (szerintem nekünk is követni kéne a trendet(
Pont ez az, hogy ez nagyjából a hadrendtől független. Ezért írtam több országgal is példát.
A hatékony működésnek van egy minimális "zászlóaljNYI" keretszáma.
És most ne a 2010-es évek eleji "end of the history" haderőkről beszéljünk.
Valószínűleg a BW esetén is rájöttek, hogy a hatékony működéshez képest annyira lecsökkentették a harckocsik összlétszámát, amiből már nem lehet hatékonyra visszajönni. Egyszerűen nem hagytak semmi tartalékot. Ami meg maradt az is már odaigérték az ukránoknak.
Katar sem 44 harckocsit rendelt a saját nehézdandárjába.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Pont ez az, hogy ez nagyjából a hadrendtől független. Ezért írtam több országgal is példát.
A hatékony működésnek van egy minimális "zászlóaljNYI" keretszáma.
És most ne a 2010-es évek eleji "end of the history" haderőkről beszéljünk.
Valószínűleg a BW esetén is rájöttek, hogy a hatékony működéshez képest annyira lecsökkentették a harckocsik összlétszámát, amiből már nem lehet hatékonyra visszajönni. Egyszerűen nem hagytak semmi tartalékot. Ami meg maradt az is már odaigérték az ukránoknak.
Katar sem 44 harckocsit rendelt a saját nehézdandárjába.
Ettől a nehéz dd kifejezéstől herótot kapok.Mégis,milyen nehéz dd?Merthogy lehet gépesitett,vegyes,vagy páncélos.És még ezeknek külön-külön is egy rakat alváltozata.Plusz más egy önálló hadműveleti egységnek,és más egy ho szervezetbe illesztett dd hadrendje.És mindegyiknek mások a hadművel lehetőségei.
Ez igy egy spongyola kifejezés,ami csak annyit jelent,hogy nehéz technikával van felszerelve (sőt,ha futóműszerkezet alapján van osztogatva a jelölés,még azt sem...).De azt nem,hogy miféle dd.
 
Ilyen hülye példákat. Majd ha a kerekes ágyúd menetből lő 90fokkal elfordított toronnyal akkor szólj. 105-ös ágyú? Ezt viccnek szántad ugye? És hol a páncél arról a járműről? Mert afelett elsiklasz, hogy gyakorlatilag páncélozatlan. Egy IFV páncéleloszlása arányos, egy harckocsi páncélzata meg marhára nem az, erre is figyelj oda.
Te továbbra is a hagyományos harckocsi konstrukcióban gondolkozol.
A KF-51 sosem készült annak.

A 105-ös ágyúval kapcsolatban pedig nem az a lényeg, hogy mekkora a rajta ébredő erő, hanem az, hogy egy mekkora testnek kell azt elviselnie.

Ne feledd, hogy az KF-51 bemutatott tanulmánya egy sima Leopard upgrade volt, kamu számokkal. 3 fős toronnyal, holott elmondták, hogy ember nélküli tornyot is terveznek hozzá.
Akkor a minimálisan 3 embert meg csak kell valahová tenni!
Na akkor hova kerülhetnek? Akkor hova fog kerülni a páncélozás nagy része?
 
Ilyen hülye példákat. Majd ha a kerekes ágyúd menetből lő 90fokkal elfordított toronnyal akkor szólj. 105-ös ágyú? Ezt viccnek szántad ugye? És hol a páncél arról a járműről? Mert afelett elsiklasz, hogy gyakorlatilag páncélozatlan. Egy IFV páncéleloszlása arányos, egy harckocsi páncélzata meg marhára nem az, erre is figyelj oda.
Mit csapkodsz összevissza? :D Egy harckocsi páncélzatának általánosan illik hozni ma már egy IFV páncélzatát arányosan, plusz ehhez van még brutális frontális védelme, ezt tekintheted plusznak rajta akkor is, ha előbb kerül bele a testbe a páncélzat egy része, mint az RPG fogó egyéb. Tudom neked, mivel előbb került bele nem úgy van, de úgy van, mert az összeadás oda-vissza működik.

OIP.LJCJ6GKciD-hs8UB8Bh6agHaFV
R.74568462599496174274f1def54e08d5


Tessék két dolog ami nem harckocsi és tud lőni a fegyverével. Mintha a kibaszott páncéltól származó nehézségéből fakadóan tudna egy harckocsi nagyobb fegyvert vagy erősebb fegyvert használni. :D
 
Te továbbra is a hagyományos harckocsi konstrukcióban gondolkozol.
A KF-51 sosem készült annak.

A 105-ös ágyúval kapcsolatban pedig nem az a lényeg, hogy mekkora a rajta ébredő erő, hanem az, hogy egy mekkora testnek kell azt elviselnie.

Ne feledd, hogy az KF-51 bemutatott tanulmánya egy sima Leopard upgrade volt, kamu számokkal. 3 fős toronnyal, holott elmondták, hogy ember nélküli tornyot is terveznek hozzá.
Akkor a minimálisan 3 embert meg csak kell valahová tenni!
Na akkor hova kerülhetnek? Akkor hova fog kerülni a páncélozás nagy része?
Az meg hogy ebből mi.volt marketingkamu az más kérdés.
(Megint fanboykodsz fejezd már abba)
 
Ettől a nehéz dd kifejezéstől herótot kapok.Mégis,milyen nehéz dd?Merthogy lehet gépesitett,vegyes,vagy páncélos.És még ezeknek külön-külön is egy rakat alváltozata.Plusz más egy önálló hadműveleti egységnek,és más egy ho szervezetbe illesztett dd hadrendje.És mindegyiknek mások a hadművel lehetőségei.
Ez igy egy spongyola kifejezés,ami csak annyit jelent,hogy nehéz technikával van felszerelve (sőt,ha futóműszerkezet alapján van osztogatva a jelölés,még azt sem...).De azt nem,hogy miféle dd.
A nehéz dandár egy összefoglaló név a a minimálisan 1 harckocsi zászlóaljjal rendelkező full láncos dandárra.
(Igen, a mechanized, armoured, vagy a panzer is ide tartozik)
A magyar szakirodalom is alkalmazza a könnyű-, közepes-, és nehézdandár szakkifejezéseket.
OFF
Hja és ha már itt tartunk, akkor nem spongyola, hanem pongyola a kifejezés. :cool:
Azaz nem felkészült, nem odaillő, gondatlan.
Tudnillik a hölgyeknek nem illett pongyolában fogadni a vendégeket.
Csak hogy ne legyünk "pongyolák".
ON
 
Az meg hogy ebből mi.volt marketingkamu az más kérdés.
(Megint fanboykodsz fejezd már abba)
Különben miért volt fontos a teljesen felcserélhető munkaállomások fejlesztése?
Vagy úgy gondolod, hogy feleslegesen bármit is fejlesztenek?
Mert tulajdonképpen a Párizsban bemutatott demó gépben ez, meg a töltőgép volt az egyedüli újdonság.
Csak mert a gép maga egy sima Leopard 2 volt.
 
A nehéz dandár egy összefoglaló név a a minimálisan 1 harckocsi zászlóaljjal rendelkező full láncos dandárra.
(Igen, a mechanized, armoured, vagy a panzer is ide tartozik)
A magyar szakirodalom is alkalmazza a könnyű-, közepes-, és nehézdandár szakkifejezéseket.
OFF
Hja és ha már itt tartunk, akkor nem spongyola, hanem pongyola a kifejezés. :cool:
Azaz nem felkészült, nem odaillő, gondatlan.
Tudnillik a hölgyeknek nem illett pongyolában fogadni a vendégeket.
Csak hogy ne legyünk "pongyolák".
ON
Akkor egy M113okkal felszerelt gépesitett dd,aminek volt egy M41 könnyű hk zl-ja,az nehéz dd volt.........
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Különben miért volt fontos a teljesen felcserélhető munkaállomások fejlesztése?
Vagy úgy gondolod, hogy feleslegesen bármit is fejlesztenek?
Mert tulajdonképpen a Párizsban bemutatott demó gépben ez, meg a töltőgép volt az egyedüli újdonság.
Csak mert a gép maga egy sima Leopard 2 volt.
Mert az kb egy makett. Nem fog az RM nekiállni páncélt, teknőt meg toronyot fejleszteni a saját szakállára. A Kf51 egy tech demó semmi több.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Akkor egy M113okkal felszerelt gépesitett dd,aminek volt egy M41 könnyű hk zl-ja,az nehéz dd volt.........
Szerintem ilyen nem volt, de valami cavalry troop lett volna amcsiknal.
Ezeken az elnevezéseken elég felesleges lovagolni, mert eléggé nemzetspecifikusak és változnak. Szóval ott ette meg a konvenciot a fene.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A nehéz dandár egy összefoglaló név a a minimálisan 1 harckocsi zászlóaljjal rendelkező full láncos dandárra.
(Igen, a mechanized, armoured, vagy a panzer is ide tartozik)
A magyar szakirodalom is alkalmazza a könnyű-, közepes-, és nehézdandár szakkifejezéseket.
Én mindig visszaugatok a nyemecekre:
Panzerbrigade: 2 hk zlj, 1 IFV zlj, 1 Jäger zlj;
Panzergrenadier brigade: 1 hk zlj, 2 IFV zlj, 1 Jäger zlj;