Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mindig elszomorítanak ezek a mondhatni tipikus hazai történetek, hogy ebből se lett semmi.
Megvették a drága szerszámokat, a licence-t, legyártották a mintapéldányokat, eljutottak oda, hogy rendszámozzák a típust; aztán meg ennyi lett belőle.
 
Mindig elszomorítanak ezek a mondhatni tipikus hazai történetek, hogy ebből se lett semmi.
Megvették a drága szerszámokat, a licence-t, legyártották a mintapéldányokat, eljutottak oda, hogy rendszámozzák a típust; aztán meg ennyi lett belőle.

Ezen mi szomorít el?
Össze-vissza vásárolt lomokból összeszerelt cucc volt 0 piaccal.
Szétlopták a maradék pénzt a cégből aztán hagyták bedőlni.
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby
Ezen mi szomorít el?
Össze-vissza vásárolt lomokból összeszerelt cucc volt 0 piaccal.
Szétlopták a maradék pénzt a cégből aztán hagyták bedőlni.
Részben ez, amit írsz.
Részben meg az, hogy egy csomót ráköltöttek ahelyett, hogy normális termék, vagy gyártásfejlesztést hajtottak volna végre más területen.
De ha már ráköltöttek, akkor végig kellett volna vinni, mert mint terepjáró, mint munkagép valószínűleg nem lett volna rossz és lehetett volna fejleszteni is, más kialakításokat kitalálni. (Volt különleges légidesszant változat, 120mm-es aknavetőt húztak vele, de volt páncélzattal ellátott is, illetve a továbbfejlesztett A4 már kapottteljes páncélzatot is.)
Nem tudom mire gondolsz, mint összevásárolt lomokból... mikor egy komplett adott járműt vettek meg,
De ott van a Laplander, ami megint csak nem volt egy rossz konstrukció és a maga korában még csak elavult sem volt. Lehetett volna a KGST Pinzgauere.
 
Ez már a 4. vagy 5. ilyen videó idén amit látok, mikor rendelésre hozzák be a cuccot, a normál kocsijaik mellett. Mondjuk itt a lakótelepen is fel tűnt egy Cadillac SUV is az eddigiek mellett.

 
Utolsó szolgálat.
(egy kis meghatódás)


 
.

Még mielőtt ránk tör a Tavasz, és kirobogunk a "minden-jóval" teliszórt urakra a binyókkal elárulom a félórás-munkás/csináld-magad "defekt-mentes-binyó" általam tavaly letesztelt és bevált receptjét:
A "virsli-gumis"/kb.-fél-millás(+) binyókkal nem lehet --szerintem-- megcsinálni az "Én" receptem alapján.
Tömlős, normál/halandó szélességű gumikkal gond nélkül...
Kicsit nehezebb lesz, mint az eredeti/átalakítás előtti súlyú binyó.
Ugyanezen elv alapján készülnek a megfizethetőbb árú, ilyen tulajdonságú gyári gumik, jóóó drágán. és nehezen beszerezhetően.
Nem néztem, de szinte biztos, hogy van "DIY" videó erről a Yt-on, de viszonylag egyszerű, remélem sikerült ezt egyszerűen közzétennem is!


Ime:
  1. A kb. 26(+)"-os külsőt leszerelni.
  2. Korábbi, slick-re/simára kopott --leselejtezett-- külső gumiról snitzerrel levágni a két szélső acélkarikát az abroncs két oldalán.
  3. A "megmaradt" kigyóbőr-szerű gumiból --amit az eredeti, visszaszerelendő belsejébe fogunk tenni-- ki kell vágni egy kisebb darabot --keresztbe--, mert a belűlre kerülő ---eredtileg szintén külső guminak-- kisebbnek kell lenni.
  4. Ezt a vágást ferdén/ék-alakban célszerű megtenni, apránkénti vagdosással közelítve a szükséges mérethez --hogy ne legyen első alkalommal eltolva--, 2-3 menetből kivágva lazán elérhető ez.
  5. Én a filléres boltokban használható metsző-ollót használtam erre, mert qrva drága olló is el lehet cseszni, ami nem-erre-készült/nem-tudja ezt az anyagot vágni.
  6. A magától értetődő dolgokat nem írtam: belső-leereszt/felpumpál/kivesz/...

Én a duplázott külsős "Csináld-magad" defekt-álló gumimnál a második (belső)külsőt üvegszálas ragasztószalaggal rögzítettem, de volt, hogy elfogyott, anélkül is panasz-mentes lett, de szerintem ragasztva jobb!

A különbség nagyvárosban:
  • Előtte a főleg a "bulizós" üveg-cserepek okozta sérülések miatt heti 2-3 defekt,
  • utána SEMMI azaz NULLA defekt(1,5 éves időszak)!

Nekem!

+: Két-három ismerősnek csináltam-segítetten ebben a Covid alatt, mind szoktak köszönni, mikor találkozunk, nagyon rossz nem lehet...

Sok sikert! :hadonaszos:


U.I.: Mindenki saját felelősségre, bla-bla-bla...


.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
.

Még mielőtt ránk tör a Tavasz, és kirobogunk a "minden-jóval" teliszórt urakra a binyókkal elárulom a félórás-munkás/csináld-magad "defekt-mentes-binyó" általam tavaly letesztelt és bevált receptjét:
A "virsli-gumis"/kb.-fél-millás(+) binyókkal nem lehet --szerintem-- megcsinálni az "Én" receptem alapján.
Tömlős, normál/halandó szélességű gumikkal gond nélkül...
Kicsit nehezebb lesz, mint az eredeti/átalakítás előtti súlyú binyó.
Ugyanezen elv alapján készülnek a megfizethetőbb árú, ilyen tulajdonságú gyári gumik, jóóó drágán. és nehezen beszerezhetően.
Nem néztem, de szinte biztos, hogy van "DIY" videó erről a Yt-on, de viszonylag egyszerű, remélem sikerült ezt egyszerűen közzétennem is!


Ime:
  1. A kb. 26(+)"-os külsőt leszerelni.
  2. Korábbi, slick-re/simára kopott --leselejtezett-- külső gumiról snitzerrel levágni a két szélső acélkarikát az abroncs két oldalán.
  3. A "megmaradt" kigyóbőr-szerű gumiból --amit az eredeti, visszaszerelendő belsejébe fogunk tenni-- ki kell vágni egy kisebb darabot --keresztbe--, mert a belűlre kerülő ---eredtileg szintén külső guminak-- kisebbnek kell lenni.
  4. Ezt a vágást ferdén/ék-alakban célszerű megtenni, apránkénti vagdosással közelítve a szükséges mérethez --hogy ne legyen első alkalommal eltolva--, 2-3 menetből kivágva lazán elérhető ez.
  5. Én a filléres boltokban használható metsző-ollót használtam erre, mert qrva drága olló is el lehet cseszni, ami nem-erre-készült/nem-tudja ezt az anyagot vágni.
  6. A magától értetődő dolgokat nem írtam: belső-leereszt/felpumpál/kivesz/...

Én a duplázott külsős "Csináld-magad" defekt-álló gumimnál a második (belső)külsőt üvegszálas ragasztószalaggal rögzítettem, de volt, hogy elfogyott, anélkül is panasz-mentes lett, de szerintem ragasztva jobb!

A különbség nagyvárosban:
  • Előtte a főleg a "bulizós" üveg-cserepek okozta sérülések miatt heti 2-3 defekt,
  • utána SEMMI azaz NULLA defekt(1,5 éves időszak)!

Nekem!

+: Két-három ismerősnek csináltam-segítetten ebben a Covid alatt, mind szoktak köszönni, mikor találkozunk, nagyon rossz nem lehet...

Sok sikert! :hadonaszos:


U.I.: Mindenki saját felelősségre, bla-bla-bla...


.
Ezt úgy hívják, hogy defektvédő szalag. Egy hibája van/lehet, hogy ki tudja dörzsölni a tömlőt ahol vége van a védőszalagnak. :D ;)
Lehet bele szelepen keresztül nyálat tölteni, ami kisebb defektet azonnal elhárít.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
110 ezernél járok két éves a kocsim :oops:
Gondolom a Toyota szervizben már külön papucsod, és foteled van, amíg várod, hogy kész legyen a kötelező szerviz...
Ha 3 év alatt összejön a 300k, akkor kapsz egy közepesnél jobb hosztesz csajt is a várakozás idejére! 500k-nál meg bevesznek társtulajnak! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Ja nem fiatal...220.000 km garázsban... :rolleyes:
Érdemes teszteket olvasni és felmenni fb csoportokba, ha van időd vásárlás előtt. Én pl így tettem és ezért nem vettem meg jónéhány autót, mert elolvastam a fórumozók bejegyzéseit, hogy ki-milyen segítséget kér a csoporton belül. És az beszédes. Az is, ha nincs csoportélet.
Egy cimborának (adagoló szervizes, tehát autószerelő) volt mazdája, nem utálta, de rohadt nagyon.
Szerintem az MPV méretében és tudásában találsz európait, dízelt is, benzinest is. Ezek kevésbé rozsda-fenyegetettek, és sokkal jobban alkatrész és főként az ilyen korú kocsiknál fontos, hogy infó-ellátottak. Nagyon jó pl a peugeot 307-es csoport, abban is van 7 személyes verzió, ha nem akarsz a 7 fővel sok csomagot vinni...
De mindenképpen
  • utána olvasni - sok kérdést feltenni
  • beleülni - kipróbálni
  • megvenni - első látásra szerelemből... :)
  • megbánni
  • meggyőzni magad, hogy jól döntöttél
  • nyomott áron eladni utólag

Ez a magyar használtautóvásárló menetrendje... :D
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby