Műszaki harctámogató járművek

Egy koncepció a 70-es évekből, aknák gyors semlegesítése partraszállás közben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videóban szereplő Büffel változat mire való?! Valami szivattyúféle!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videóban szereplő Büffel változat mire való?! Valami szivattyúféle!
kb talajmaró. nemtudom mi a pontos neve. útak objektumok tisztítására szolgál kipucolja a talaj felső rétegét szétcsapatja azokkala láncokkal. meg a jármű hátúlján azok a dobozok elvileg leeresztve eltávólítják a laza földetet ha szükséges így szintezni is tud durvázni kb.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
  • Tetszik
Reactions: Venom85
US M1150 Assault Breacher Vehicle

Rafael-Pearson-800x534.jpg
 
"A Leopard 1 chilei csőköteg
hordozó változata, az átalakítást az FFG végezte."

csm_FaschPzLeo1_680x510_4fd51f07ea.jpg

Leopard_Familie_Bild_2.jpg

Leopard_Familie_Bild_4.jpg
Ez így, egyszer leszórja a csöveket, oszt' jónapot? Mehet vissza a csőellátó egységhez? És ha több áthágni szükségeltetett akadály van? Ha tényleg ennyi nem pazarlás egy kicsit egy harckocsialvázat ennyire használni? Nem praktikusabb egy renes tolólap és kb. ennyi idő alatt, még ezt leszórja betemeti a gödröt? (Oké, ezen át tud folyni a víz, de ezt majd megoldják a később odaérő utászok. )
 
Ez így, egyszer leszórja a csöveket, oszt' jónapot? Mehet vissza a csőellátó egységhez? És ha több áthágni szükségeltetett akadály van? Ha tényleg ennyi nem pazarlás egy kicsit egy harckocsialvázat ennyire használni? Nem praktikusabb egy renes tolólap és kb. ennyi idő alatt, még ezt leszórja betemeti a gödröt? (Oké, ezen át tud folyni a víz, de ezt majd megoldják a később odaérő utászok. )
Roham esetén jelentősen egyszerűbb, mint nekiállni elég tömörre kotorgatni a földet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Roham esetén jelentősen egyszerűbb, mint nekiállni elég tömörre kotorgatni a földet.
A Következő árkocskáig.
Attól, hogy német technika, attól nem kell egyből azt feltételezni, hogy elsüllyed. :) Nem gondolnám, hogy akkora lyuknál, mint amit ez be tud tömni olyan nagy döngölés és német autópálya minőség kellene a láncos technika alá.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
A Következő árkocskáig.
Attól, hogy német technika, attól nem kell egyből azt feltételezni, hogy elsüllyed. :) Nem gondolnám, hogy akkora lyuknál, mint amit ez be tud tömni olyan nagy döngölés és német autópálya minőség kellene a láncos technika alá.
Ez arra jó, hogy áthidalóképességnél nagyobb árkon, vagy igen fellazított talajban ásott árkon szinte menetből átrohanhasson. A következő ároknál a következő gép szórja le a terhét. 5 db-ot építettek belőle. És ugye egy adott gép is árokmérettől függően használja el a terhét. Tehát alapvetően egy hasznos valami. Főleg mert a köteg mérete is változhat.

Ez a neve:
vehiculo de ingeniero abridor de brechas y lanzafajinas de tubos. :D VIABLFT



4709427

4753503
 
A Következő árkocskáig.
Attól, hogy német technika, attól nem kell egyből azt feltételezni, hogy elsüllyed. :) Nem gondolnám, hogy akkora lyuknál, mint amit ez be tud tömni olyan nagy döngölés és német autópálya minőség kellene a láncos technika alá.
Egy árkocskán átmegy a hk,de a komolyabb kerekes is (6x6,8x8,jó tengelyelosztással-a Gidrán viszont nem).Ez komolyabb hk árkok ellen van.Már az I.vh-ban megjelent,és azóta is használják ezt az árokbetemető hk-t.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Egy árkocskán átmegy a hk,de a komolyabb kerekes is (6x6,8x8,jó tengelyelosztással-a Gidrán viszont nem).Ez komolyabb hk árkok ellen van.Már az I.vh-ban megjelent,és azóta is használják ezt az árokbetemető hk-t.
Azt tudom, hogy van ilyen, de sose értettem, hogy ebben mi a pláne, főleg úgy, hogy már nagyon kevés klasszikus tömeghadsereg van, ahol pár ilyen átépítés kb. észre sem vehető. Vagy mivel tud többet, mint egy hídvető?
Én továbbra is ésszerűbbnek tartok egy tolólapos megoldást. Ekkora árkot, mint a képeken van, két nekiindulással betemeti, és habár videót nem láttam róla, de szerintem itt sem menetből oldja meg a feladatot. De végülis ha nekik jó... ők vannak ott.

Ahova meg a Gidrán (jellegű jármű) megy, nem biztos, hogy harckocsi alapú műszaki -áthidaló jármű kellene.
 
Ahova meg a Gidrán (jellegű jármű) megy, nem biztos, hogy harckocsi alapú műszaki -áthidaló jármű kellene.
Ennek a kettőnek nem kell ugyanazon időegységbe kerülniük. Ezek a gépek nem csak a közvetlen egységeiknek nyitnak utat, ahogy a teljes műszaki park sem csak a közvetlen al vagy magasabbegység részére dolgozik. A Gidrán ha másnap jön területbiztosításnak, akkor ugyanúgy át tud menni rajta.
 
Vagy mivel tud többet, mint egy hídvető?
A modern hídvető adott kategóriában, azaz nehéz, páncélozott jármű alvázon általában két konfigurációban tud hidat hordozni. Vagy egy nagy, általában 20+ méteres egységet, amit nem feltétlenül érné meg még több kis árok áthidalására sem elpazarolni:

2-image-28.jpg


Vagy több kisebb 9+ méteres hídelemet, több kisebb táv áthidalására a megfelelő teherbírással.
psb2.jpg

Utóbbi inkább az egyenértékű felhasználású mód a csőköteghez mérten. Azonban itt is már amennyiben mindkét műszaki jármű típus rendelkezésre áll (hídvető és csőköteg telepítő) érdemes mérlegelni a felhasználást, mert ezek a hídelemek kisebb leszakadt hidak pótlására is alkalmasak, nemcsak árokrendszerek átjárhatóvá tételére, olyan mélységek felett is, ahol a csőköteg alkalmazhatatlan. Illetve a csőköteg még ebben az összehasonlításban is gyorsabb előrehaladást tesz lehetővé a még mindig gyorsabb telepítése miatt.
Én továbbra is ésszerűbbnek tartok egy tolólapos megoldást. Ekkora árkot, mint a képeken van, két nekiindulással betemeti, és habár videót nem láttam róla, de szerintem itt sem menetből oldja meg a feladatot. De végülis ha nekik jó... ők vannak ott.
Itt pedig a földtologatás. Ehhez idő kell a legtöbb esetben, szorozva árokmennyiséggel.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and LMzek 2.0
Itt pedig a földtologatás. Ehhez idő kell a legtöbb esetben, szorozva árokmennyiséggel.
Igen, akkora árkot, mint a demó árok -amit a hordozhetó 3 kötegból 2-vel tölt be 1-1,5 perc alatt temet be egy ilyen tolólapos a linkelt videó alapján. Mennyivel gyorsabb a csövezés?
És 1 (vagy max 2 géppel -hogy ha ki esik egy, akkor se álljon le egy támadás) végtelenszer megoldod és nem csak az árkot, hanem más akadályokat is le tudsz küzdeni, még a csövessel meg vissza kell a frontról menni, ahol biztonságosan megtörténhet az újra málházás, majd előremegy megint. Ez mennyi idő, mennyi ember kell hozzá, mennyi plusz kiszolgáló technika, mennyi plusz gép, hogy legyen "kéznél"? -még ha nyilván egy támadás során várható akadályok tervezhetőek. Arról nem is beszélve, hogy ez maximálisan egyfeladatú eszköz és a hídvetőt sem tudja kiváltani.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell