MAZ-538 lesz az sanszosan. Abban valóban a V-46 családhoz nagyon közel álló D-12A-375 motor volt. V elrendezés, 12 henger, 38,88 liter, a teljesítménye viszont 375 lóerőre volt visszavéve, így az első megbontást igénylő átvizsgálás 1500, a felújítás pedig 3000 üzemórára volt kitolva. Ezen a MAZ-538 alapon több gép is lett kialakítva, van belőle nehéz kerekes dózer, árokásó, talajlazító változat is.
MAZ-538
TMK-2 árokásó gép.
Amivel keverheted, az a Kirovets, amiről
@papajoe is beszélt. A 700 a V8, a 701 pedig a V12 motoros változatot jelenti. Lökettérfogatban ezek a gépek jelentősen elmaradtak egy harckocsi motorjától, a V8 motor 14,9 literes (ez van az MT-LB-ben is), a V12 pedig 22,3 literes. Ezek a traktorok nem voltak kimondottan elterjedtek katonai használatra.
Kirovets K-700/701
Viszont létezett egy ehhez nagyon hasonló gép, a PZM-2, ennek az alapját a T-150K típusjelű traktor jelentette, ez azonban mindösszesen egy 6 hengeres, 9,2 literes dízelmotorral volt szerelve. Én azt gondolom, ezen gépek mentális gimnasztika általi egybegyúrásával született meg valami, amit nálatok K-100 néven neveztek. Nekem így most százas számmal egyetlen szovjet földmunka/mezőgazdasági gép ugrik csak be, a Stalinec 100, meg annak a nagyobb motoros változata, a T-100 lánctalpas traktor.
PZM-2