Gondolatok a légiharcászatról / A légi hadviselés jövője

Úgy tudom, hogy 20 km felett van most a kínai léggömb.

A Szu-ban volt valami spéci gépük is, ami az U-2 mintájára épült és azzal is lövöldöztek rá, meg légkörkutatásra is használták. Nem jut eszembe a neve.

Nem könnyű gépágyúval lelőni, mert nem csinál nagy lyukat, valamint nincs érdemleges infra és radar jele rakettázáshoz.

1 biztos módszer volna: taran.

Az F-22 talán le tudná döngölni. :)

Sűrűn lakott vidéken meg ki tudja hova zuhan le. Korábban, eszkimóországban kellett volna lelőni, de akkor a kutyát sem érdekelte, vagy nem is vették észre, csak utólag értékelték ki a műholdképeket.

Asszem' valami Miasziszcsev iroda által tervezett két-hajtóműves gép, tetszett mindig is emléxem rá.

Dupla-törzsű, hátul vízszintes vezérsíkkal a két elem között, szééép-nagy fesztávval és bőven 20+ km-es szolgálati magassággal.

Ha megvan még, én drónként alkalmaznám az oroszok helyében, "porszívózni", + sok más --EW !?!?!-- feladatra.




U.I.: Közben meg is jött az infó, jó "Csapat" vagyunk (HTKA) !!! ;) + :hadonaszos:


.
 
Úgy tudom, hogy 20 km felett van most a kínai léggömb.

A Szu-ban volt valami spéci gépük is, ami az U-2 mintájára épült és azzal is lövöldöztek rá, meg légkörkutatásra is használták. Nem jut eszembe a neve.

The Soviets Built Bespoke Balloon-Killer Planes During The Cold War...

02-Yak-25PA-projectcYakovlev.jpg

Yak-25

03-M-17-18-August-1989cPiotr-Butowski.jpg

M-17

04-Tu-16-nose-M-17cPiotr-Butowski.jpg

Tu-16

09-A-60cBeriev-1.jpg

A-60
 
Ha annyira lövöldözni akartak volna, már jó pár mérföldön megtehették volna. Csak hát magasan van és nem egyszerű lelőni.

A szél meg biztos kínai, mert nem vitte el.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A teljes útvonal az USA felett:

09320000-0a00-0242-53ad-08db0897485f_w1597_n_r0_st_s.jpg
 
Ha az oroszoknak MiG-15ösökkel ment, akkor most mi lehet a probléma? Nincs lőszer?
A MiG-15-ös nem 20 ezer méteren levő célpontot támadott és nem 1.3 Mach-al repült rá.
De még így is volt olyan magyar 15-ös, ami Kalocsától nem messze azért robbant fel, mert az álló ballonnak 8-900km/h-val nekiment.
És az egy felülről történő rácsapásnál, a félig-meddig földháttérben levő célnál történt.

A 17km-en repülő Raptoroknak esélyük se lett volna a célhoz képest ekkora negatív magasságkülönbségnél, de ilyen nagy sebességű ráközelítésnél gépágyút használni.
 
A MiG-15-ös nem 20 ezer méteren levő célpontot támadott és nem 1.3 Mach-al repült rá.
De még így is volt olyan magyar 15-ös, ami Kalocsától nem messze azért robbant fel, mert az álló ballonnak 8-900km/h-val nekiment.
És az egy felülről történő rácsapásnál, a félig-meddig földháttérben levő célnál történt.

A 17km-en repülő Raptoroknak esélyük se lett volna a célhoz képest ekkora negatív magasságkülönbségnél, de ilyen nagy sebességű ráközelítésnél gépágyút használni.
A magasságon kívül minden a pilótán múlik. Azt hiszem, MiG-19essel már a magasan közlekedő lufikat is lelövöldözték.
 
A magasságon kívül minden a pilótán múlik. Azt hiszem, MiG-19essel már a magasan közlekedő lufikat is lelövöldözték.
1.3 Machnál te nem fogsz pilótabravúrral gépágyúval lelőni egy 20 ezer méteren lebegő ballont, ha csak 17 ezer méteren repülsz.
Csak a vertikális különbség 3km és a tűzmegnyitás távolságán is túl nagy állásszögre lenne szükség.
Nincs meg a kellő lőtáv és még a lőelemképző sem tudja kiszámítani a rátartást.
Ezt a Sidewindert kb 5-6km-ről indították előre-felfelé úgy, hogy a lehulló darabok miatt azonnal meg kellett kezdeni ferde leborítással a kiválást.
A gépágyúval ilyen ritka levegőben, ilyen hatalmas sebességkülönbségnél még akkor sem próbálkoznak meg a célleküzdéssel, ha amúgy magasságkülönbség nem állna fenn.
 
1.3 Machnál te nem fogsz pilótabravúrral gépágyúval lelőni egy 20 ezer méteren lebegő ballont, ha csak 17 ezer méteren repülsz.
Csak a vertikális különbség 3km és a tűzmegnyitás távolságán is túl nagy állásszögre lenne szükség.
Nincs meg a kellő lőtáv és még a lőelemképző sem tudja kiszámítani a rátartást.
Ezt a Sidewindert kb 5-6km-ről indították előre-felfelé úgy, hogy a lehulló darabok miatt azonnal meg kellett kezdeni ferde leborítással a kiválást.
A gépágyúval ilyen ritka levegőben, ilyen hatalmas sebességkülönbségnél még akkor sem próbálkoznak meg a célleküzdéssel, ha amúgy magasságkülönbség nem állna fenn.
Én mondjam meg, hogy kell? Az 1,3M sebességet úgy kell magasságra váltani, hogy a lufi alatt 200 méterre fogyjon el. Ennyi.
Ha a magyar csávó el tudta fogni MiG-15össel a Canberrát, ez is sikerülne.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Én se értem mi a nehézség a 20 km-s magassággal...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

augusztus 14. és szeptember 1975. között 11 automata léggömb lépett be a Szovjetunió területe feletti légtérbe. 11-14 km magasságban sodródtak 200 km/órás sebességig. Minden betolakodó számára 1-16 MiG-21, Yak-28P, Tu-128, MiG-19, Su-15TM elfogót emeltek. A támadások következtében nyolc felderítő ballont lelőttek, kettőről a felfüggesztést visszaverték, egy pedig külföldre került. A Krasznaja Zvezda 19. június 1993-i újság szerint átlagosan 1,4 rakétát, 26 nem irányított rakétát és 112 ágyúágyút használtak minden lelőtt léggömbhöz.
 
Борьба с АДА
Советские истребители МиГ-23 активно применялись для уничтожения разведывательных и агитационных автоматических дрейфующих аэростатов. Информация о полном количестве АДА, сбитых МиГ-23, не публиковалась. Аэростаты запускались в том числе с аэродрома в Турции возле города Эрзурум[18]. Известные случаи сбития:

  • В 1978 году советский МиГ-23 152-го иап (пилот Г. А. Чухонцев) над ТССР сбил разведывательный аэростат[18];
  • В 1979 году вылетевший из Цербста советский МиГ-23М 35-го иап, пилотируемый капитаном Григорием Прищепа, двумя ракетами Р-23Р сбил разведывательный аэростат. Пилот был награждён орденом «Красной Звезды»[19];
  • В 1979 году советский МиГ-23 152-го иап (пилот Л. М. Орлов) над ТССР сбил разведывательный аэростат[18];
  • В 1980-х годах советские МиГ-23МЛД также сбили несколько разведывательных аэростатов в районе Центрального округа ПВО[20] (ниже описанные случаи могут относиться к этому);
  • 1 мая 1980 года советский МиГ-23 сбил разведывательный аэростат[21];
  • В апреле 1984 года советский МиГ-23 сбил разведывательный аэростат[21];
  • В апреле 1984 года советский МиГ-23 сбил ещё один разведывательный аэростат[21].
Ez a MIG-23 vs. Imperialista ballon statisztika. Legalábbis ami ismert.
 
Én mondjam meg, hogy kell? Az 1,3M sebességet úgy kell magasságra váltani, hogy a lufi alatt 200 méterre fogyjon el. Ennyi.
Ha a magyar csávó el tudta fogni MiG-15össel a Canberrát, ez is sikerülne.
A magyar csávó (Vázsonyi Miklós) pont, hogy nem tudta elfogni MiG-17-essel a Canberrát. MiG-15-össel meg pláne nem, mert egy MiG-17F-el repült 1956 nyarán. Pont ez volt a sztori lényege, hogy a Canberra kifogott az egész VSz légvédelmén.

Lufi alatt 200 méterrel? Szerintem te még nem olvastál eleget a különféle lőgyakorolatok végrehajtásairól.
Egy ejtőernyőn 8000 méterről süllyedő infracsapda ellen a hangsebesség alatt repülő MiG-21-es, 23-as és 29-es is bő három km-el már megkezdi a kiválást, mert minden egyes másodperccel drasztikusan nő az ütközés veszélye. 1985-ben az egyik MiG-23-asunk Asztrahányban az R-23R lövészetkor túl későn indított és szó szerint keresztül repült a robbanás felhőjén. A pilóta még látta is a pörögve elrepülő rakéta fehér törzshátsórészét. Hát nem dícsérték meg. És ez is azonos magasságú elfogásnál történt.
Itt nettó hazardírozás lett volna szuperszonikus rezsimen a típus felső statikus magasságtartományán 200 méterre(!) kicentizni egy ekkora célobjektumot, ami a találat után a jóég tudja, hogyan fog majd szétrepülni. 200 méter a gép ezen a sebességen kevesebb, mint fél másodperc alatt tesz meg. Úgy, hogy a gép manőverjellemzői itt már elég szerények, nagy korrigálásokra már nincs mód.

Amúgy meg ne te mond meg, hogy hogy kell, elég, ha az USAF tudja, hogy mit és hogyan kell elfogni és lelőni egy F-22-essel.
 
A 17km-en repülő Raptoroknak esélyük se lett volna a célhoz képest ekkora negatív magasságkülönbségnél, de ilyen nagy sebességű ráközelítésnél gépágyút használni.
A TVC-nek lehetett valami haszna a feladat végrahajtása során?

Az ilyen léggömb mivel van töltve? Abban a magasságban kb. -50 C van?

Ami még eszembe jutott a hőképpel kapcsolatban, hogy 1996-ban a kubai légierő R73-assal lőtt le egy Cessnát.
És hogy kb 10 éve egy magyar szakember azt mondta hogy ez dezinformáció, a bombázók/vadászgépek nem is tudnak ilyen magasan repülni és belső fegyvertérből nem lehet fegyvert indítani a kihermetizálódás miatt. De ha tudnának akkor is magassági G ruha kellene hozzá. Volt az F-22 pilótákon magassági ruha?
 
A TVC-nek lehetett valami haszna a feladat végrahajtása során?

Az ilyen léggömb mivel van töltve? Abban a magasságban kb. -50 C van?

Ami még eszembe jutott a hőképpel kapcsolatban, hogy 1996-ban a kubai légierő R73-assal lőtt le egy Cessnát.
És hogy kb 10 éve egy magyar szakember azt mondta hogy ez dezinformáció, a bombázók/vadászgépek nem is tudnak ilyen magasan repülni és belső fegyvertérből nem lehet fegyvert indítani a kihermetizálódás miatt. De ha tudnának akkor is magassági G ruha kellene hozzá. Volt az F-22 pilótákon magassági ruha?

Ott a baj, hogy ilyen magasságban olyan ritka a levegő, hogy a gép késélen táncol (annyira kevés felhajtóerő termelődik a szárnyon meg a testen), hogy ne essen le. Na mármost ha te itt adsz valami állásszöget, bontod ezt a törékeny állapotot - amit ha megfejelsz egy kormánykitérítéssel (gépágyú reakcióerejét az adaptív vezérlés kormánylapkitérésekkel kompenzálja), eléggé sikeresen lebillensz. Ráadásképp mivel alulról történik a tűzmegnyitás, a magasabb pozícióból széthulló roncsok is gondot jelenthettek, ami meg a gépre sérülésveszély.
Egyszerűen értelmetlen lett volna ezzel szórakozni, még ha lendületből/felrántásból lő is - sokkal hatékonyabb raksit indítani és a paramétereket tartva kifordulni.
Repülésbiztonsági szempontból ez volt a legoptimálisabb végrehajtás.
 
És hogy kb 10 éve egy magyar szakember azt mondta hogy ez dezinformáció, a bombázók/vadászgépek nem is tudnak ilyen magasan repülni és belső fegyvertérből nem lehet fegyvert indítani a kihermetizálódás miatt. De ha tudnának akkor is magassági G ruha kellene hozzá. Volt az F-22 pilótákon magassági ruha?
A belső fegyvertérből már az A-12-es is tudott rakétát indítani ilyen magasságon, de hasonlót tudott az F-106-os is.
Az F-22-esekhez az ilyen magasságú repülésekhez van egy spec öltözet, amit eddig még nem nagyon propagáltak, de rendszerben van.
Annó a Northrop az YF-23-ashoz készített egy sajátot, amit az ATF tesztrepüléseken sikerrel ki is próbáltak.
 
És hogy kb 10 éve egy magyar szakember azt mondta hogy ez dezinformáció, a bombázók/vadászgépek nem is tudnak ilyen magasan repülni és belső fegyvertérből nem lehet fegyvert indítani a kihermetizálódás miatt.

Valahol a probléma itt kezdődik. Tele vagyunk ilyen okos szakemberekkel, akik szerint 4 litert eszik a Leopárd 100-on és hasonlók....
A Raptor nagy magasságú harcra lett tervezve!
De ott a betett MIG-29 videó is, nézzétek meg! Mindent elmond szerintem.