Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

334955676_857523698673703_1055609443298542086_n.jpg
 
Oké, hagyjuk a dekadens Nyugatot és az autokrata Keletet; de hol vagyunk mi a listán!?

Facebook-on kommentekben ment az egymás alá licitálás, a Bz-nket előzte a román a szétrohadt Sulzerral, de a bulgárok még őket is alullicitálták :D

Japán turistánál, csak az amerikai rosszabb:
 
 
A szerző csúsztat, elhallgat, össze nem illő dolgokat hasonlít össze, előzményekből jósol tendenciákat.
Undorító.
Előrebocsájtom, hogy - ahogy a reklámban mondták - munkám során - ahogy ezt már többször is említettem - mostanában gyakran találkozom elektromos autóval.
Konkrétan majd egy éve az a munkaeszközöm... (No meg pár éves korú emelőhátfalas teherautók).

Oké, csak egy, akkumulátortechnológiájában elavult VII-es e-Golf, aminek a hatótávolsága egy vicc (télen 120-180 kilométer, amikor mások is használják/tiporják, s abból a kevésből is le kell venni 50 kilométert, mert azalatt már se fűteni, se szellőztetni nemigen akar...), a töltési sebessége meg egy másik vicc:
Fűtött hangárban 230 Voltról 12 óra körül alakul, gyorstöltőnél meg 5 órát ír ki.

Eközben az előnyeit -főleg abban a használati profilban kifejezetten értékelem:
Nincs hideg üzemi tortúra, azonnal fűt, gyakorlatilag a maximális teljesítmény áll rendelkezésre mindig, nincsenek váltásból fakadó korlátok, késések, bizonytalanságok.
Nincs rezonancia, nincs zaj (így annál zajosabbnak hallani pl. az amúgy csendes fűtőventilátort).
Alacsonyan és nem túl elöl van a tömegközéppontja.
A tömege pont kellemesen nagy a komfortos rugózáshoz a városi utakon, de még nem bután nagy.

Arra, amire használom, kifejezetten ideális: Egy, átlójában egy kilométeres telephelyen - ahol téblábolnak az eltévedt betegek, meg helyismerettel nem rendelkező, autóval szállítóik keresztbe-hosszába - sürgős (pl. műtéti) anyagok szállítása random és többször, illetve másik, 5-10 kilométerekre telephelyekre való átruccanás, anyagbeszerzés, stb.
Ez az üzemmód egy hagyományos belsőégésű motornak az állandó gyakorlatilag hideg üzemmel, no meg használójának (kézi váltó) egy tortúra.


A Költő csak a következő dolgokkal nem számol:

A lovas kocsi nem a törvény kényszerével lett ellehetetlenítve.
(Mint ahogy a belsőégésű motoros autókkal teszik)
A gépjárművek nem a törvény kényszerével voltak elterjesztve.
(Mint ahogy az elektromos autóval akarják)
A Költő az okostelefonokat és a digit fényképező gépeket hasonlítja az elektromos autókhoz.
Miközben árkategóriában nem is egy, hanem kettő nagyságrend a különbség.
Energiafelhasználásban meg ööö...izé...sok...
A digit fotózás elképesztően felgyorsította a tevékenységet (nincs előhívásra várás),
Míg az akkumulátortöltés a tankoláshoz képest...

Ez a kedvencem:
"...Míg egy benzinest akár 5 perc alatt meg lehet tankolni, villanyossal mindig tele a tank (éjszakai töltés), úgyhogy nem töltök ezzel még 5 percet sem..."
B*zdmeg, ha úgy tartja úri kedvem, akkor hagyom, hogy a kutas tankoljon. Mire odaérek a pénztároshoz, már rám vár...

Amúgy meg látom magam előtt a laktótelepeken elő elektromos autós tömegeket, akik éjszaka töltenek. Idióta.

Az okostelefon nem is tudom, hogy jön ide...

Nyersanyag költsége diagramokkal.
Ha gondolja a Költő, teszek be régi, rulettasztal melletti jegyzetet a kilencvenes évekből, hogy 23-szor jött ki egymás után a fekete...

Benzin ára:

Nyilván drágulni fog a legvégén, amikor már országonként az utolsó finomító sem lesz kihasználva (de akkor már nem műanyag pohárból iszod a lattédat, baszod! (Ahogy volt kollégám mondaná)


"...És most jön a lényeg: 2035-ben, tehát tíz évvel a price parity után egészen pontosan nulla, azaz nulla fő fog benzines autót vásárolni, annál is inkább, mert már nem lesz a piacon egy árva darab legyártott új benzines autó sem. Egy sem!..."

A nem új autók tömegeivel meg nem is kell számolni, mert azok 2035-ben pik-pak elpárolognak (a nukleárissá eszkalálódott ukrán konfliktusnak köszönhetően), s csak új autók lesznek az utcákon!
Van már 16 év a magyar autók átlagéletkora?

"...A használata nem mérgező a környezetre: nem pöfög ki semmit se a fenekén, se a lyukas kipufogódobon keresztül..."

Az uránt/gáz/szenet meg nem kell kitermelni, s az utóbbiak valóban nem a belvárosi házsarkon pöfögnek. A vidék meg mit számít, ami nem látszik a belvárosból, az nincs is.
Az erőművek alkotó anyagai (szélturbina, napelem) meg csak úgy előkerülnek a bűvész kalapjából!

"...Gyorsul :)..."

Igen bammeg tényleg gyorsul!
S így a városban a célnál már nem a sor végén szoktam állni, hanem a sor elején az utolsó piros lámpánál!

Bár lehet, a Költő a nem létező cekcuális életét helyettesíti más testi élményekkel.

"...
Ja, és hogy ezt az átállást majd nem fogja elbírni az elektromos hálózat? Én erre azt szoktam mondani, hogy Mátyás király sosem gondolta volna, hogy a teljes magyar lakosságnak lesz üvegablaka, mégpedig akár duplán vagy triplán is. És lett.

Ugyanannyira nem lesz elég áram a villanyautós átálláshoz, mint ahogy sohasem lesz elég üveg minden lakás beüvegezéséhez. Sajnálom, de marad a zsírpapír!..."


Persze a sokszorosára nőtt elektromos áram igényt csillámfaszpónik pukijából fogjuk előállítani, nem kell hozzá semmi befektetés, sem (bármilyen) erőművek, sem újrahúzott elektromos hálózat, sem transzformátorállomások.

...csak próbálj meg kérni most teljesítménybővítést szolgáltatódtól, amikor mindenki visszafogja a fogyasztását, s döbbenni fogsz, hogy mennyit kell várni, s mennyiben lesz...

Ui: Elnézést kérek:
1, A hevenyészett, összecsapott reakciómért
2, Az időnként vulgáris hangnemért, de Maónika; idegállapotba kerültem!
 

Sok igazság van benne.

Kedvem balfaszom M85 -> M1 felhajtón volt, elől haladó kemény 60 km/h-val érkezett meg a pályára, mögötte szakadt dízel bömi, M1-re felérve kiugrott a sorból egy Porsche majd kilőtt ~150-nel.
bömis meg utána, szinte érezni lehetett ahogy a motor erőlködik, hogy a 30000+ km óta nem cserélt olaj ellenére valahogy felpörögjön, fél mp alatt lemaradt mint a xar.
Közbe beérte egy mercis és levillogta, mondjuk kivételesen jogosan, mert a nagy gyorsulásban kb. 110-zel fogta a felső sávot...
Erre elkezdett fékezgetni, mercis kirántotta jobbra, padlógáz.
Megpróbálta azt is kigyorsulni, de a nagy erőlködésben már én is elmentem mellette jobbról mielőtt valakit összetör...
 
A Trabant lerobban az autópályán. Egy mercisnek irgalmas szamaritánus rohama támad, és megáll, vontatókötélre veszi. Mennek, mendegélnek, egyszer csak megelőzi őket egy BMW. A mercisnek eborul az agya és elkezdi nyomni neki a BMW után. Kissé távolabb radaroznak. "Most ment el egy BMW 200-al" rádiózik a közeg. "Hú b@zd meg, most ment el egy Merci 220-al és megy utána egy Trabant és dudál, hogy előzni akar" :)
 
A szerző csúsztat, elhallgat, össze nem illő dolgokat hasonlít össze, előzményekből jósol tendenciákat.
Undorító.
Előrebocsájtom, hogy - ahogy a reklámban mondták - munkám során - ahogy ezt már többször is említettem - mostanában gyakran találkozom elektromos autóval.
Konkrétan majd egy éve az a munkaeszközöm... (No meg pár éves korú emelőhátfalas teherautók).

Oké, csak egy, akkumulátortechnológiájában elavult VII-es e-Golf, aminek a hatótávolsága egy vicc (télen 120-180 kilométer, amikor mások is használják/tiporják, s abból a kevésből is le kell venni 50 kilométert, mert azalatt már se fűteni, se szellőztetni nemigen akar...), a töltési sebessége meg egy másik vicc:
Fűtött hangárban 230 Voltról 12 óra körül alakul, gyorstöltőnél meg 5 órát ír ki.

Eközben az előnyeit -főleg abban a használati profilban kifejezetten értékelem:
Nincs hideg üzemi tortúra, azonnal fűt, gyakorlatilag a maximális teljesítmény áll rendelkezésre mindig, nincsenek váltásból fakadó korlátok, késések, bizonytalanságok.
Nincs rezonancia, nincs zaj (így annál zajosabbnak hallani pl. az amúgy csendes fűtőventilátort).
Alacsonyan és nem túl elöl van a tömegközéppontja.
A tömege pont kellemesen nagy a komfortos rugózáshoz a városi utakon, de még nem bután nagy.

Arra, amire használom, kifejezetten ideális: Egy, átlójában egy kilométeres telephelyen - ahol téblábolnak az eltévedt betegek, meg helyismerettel nem rendelkező, autóval szállítóik keresztbe-hosszába - sürgős (pl. műtéti) anyagok szállítása random és többször, illetve másik, 5-10 kilométerekre telephelyekre való átruccanás, anyagbeszerzés, stb.
Ez az üzemmód egy hagyományos belsőégésű motornak az állandó gyakorlatilag hideg üzemmel, no meg használójának (kézi váltó) egy tortúra.


A Költő csak a következő dolgokkal nem számol:

A lovas kocsi nem a törvény kényszerével lett ellehetetlenítve.
(Mint ahogy a belsőégésű motoros autókkal teszik)
A gépjárművek nem a törvény kényszerével voltak elterjesztve.
(Mint ahogy az elektromos autóval akarják)
A Költő az okostelefonokat és a digit fényképező gépeket hasonlítja az elektromos autókhoz.
Miközben árkategóriában nem is egy, hanem kettő nagyságrend a különbség.
Energiafelhasználásban meg ööö...izé...sok...
A digit fotózás elképesztően felgyorsította a tevékenységet (nincs előhívásra várás),
Míg az akkumulátortöltés a tankoláshoz képest...

Ez a kedvencem:
"...Míg egy benzinest akár 5 perc alatt meg lehet tankolni, villanyossal mindig tele a tank (éjszakai töltés), úgyhogy nem töltök ezzel még 5 percet sem..."
B*zdmeg, ha úgy tartja úri kedvem, akkor hagyom, hogy a kutas tankoljon. Mire odaérek a pénztároshoz, már rám vár...

Amúgy meg látom magam előtt a laktótelepeken elő elektromos autós tömegeket, akik éjszaka töltenek. Idióta.

Az okostelefon nem is tudom, hogy jön ide...

Nyersanyag költsége diagramokkal.
Ha gondolja a Költő, teszek be régi, rulettasztal melletti jegyzetet a kilencvenes évekből, hogy 23-szor jött ki egymás után a fekete...

Benzin ára:

Nyilván drágulni fog a legvégén, amikor már országonként az utolsó finomító sem lesz kihasználva (de akkor már nem műanyag pohárból iszod a lattédat, baszod! (Ahogy volt kollégám mondaná)


"...És most jön a lényeg: 2035-ben, tehát tíz évvel a price parity után egészen pontosan nulla, azaz nulla fő fog benzines autót vásárolni, annál is inkább, mert már nem lesz a piacon egy árva darab legyártott új benzines autó sem. Egy sem!..."

A nem új autók tömegeivel meg nem is kell számolni, mert azok 2035-ben pik-pak elpárolognak (a nukleárissá eszkalálódott ukrán konfliktusnak köszönhetően), s csak új autók lesznek az utcákon!
Van már 16 év a magyar autók átlagéletkora?

"...A használata nem mérgező a környezetre: nem pöfög ki semmit se a fenekén, se a lyukas kipufogódobon keresztül..."

Az uránt/gáz/szenet meg nem kell kitermelni, s az utóbbiak valóban nem a belvárosi házsarkon pöfögnek. A vidék meg mit számít, ami nem látszik a belvárosból, az nincs is.
Az erőművek alkotó anyagai (szélturbina, napelem) meg csak úgy előkerülnek a bűvész kalapjából!

"...Gyorsul :)..."

Igen bammeg tényleg gyorsul!
S így a városban a célnál már nem a sor végén szoktam állni, hanem a sor elején az utolsó piros lámpánál!

Bár lehet, a Költő a nem létező cekcuális életét helyettesíti más testi élményekkel.

"...
Ja, és hogy ezt az átállást majd nem fogja elbírni az elektromos hálózat? Én erre azt szoktam mondani, hogy Mátyás király sosem gondolta volna, hogy a teljes magyar lakosságnak lesz üvegablaka, mégpedig akár duplán vagy triplán is. És lett.

Ugyanannyira nem lesz elég áram a villanyautós átálláshoz, mint ahogy sohasem lesz elég üveg minden lakás beüvegezéséhez. Sajnálom, de marad a zsírpapír!..."


Persze a sokszorosára nőtt elektromos áram igényt csillámfaszpónik pukijából fogjuk előállítani, nem kell hozzá semmi befektetés, sem (bármilyen) erőművek, sem újrahúzott elektromos hálózat, sem transzformátorállomások.

...csak próbálj meg kérni most teljesítménybővítést szolgáltatódtól, amikor mindenki visszafogja a fogyasztását, s döbbenni fogsz, hogy mennyit kell várni, s mennyiben lesz...

Ui: Elnézést kérek:
1, A hevenyészett, összecsapott reakciómért
2, Az időnként vulgáris hangnemért, de Maónika; idegállapotba kerültem!
Amióta a Totalcar is ráállt erre az elektromosbuzi vonalra nem vagyok hajlandó őket olvasni. Herótom van attól, hogy már az autós sajtó jelentős része is felülve a hype vonatra csak elektromosozni tud, totálisan figyelmen kívül hagyva a technológia és a felhasználás korlátjait a nagy Muskétás Elon-féle csodavárásban. Mint az ukrán hype vonaton, csak itt még nagyobb pénzek vannak mögötte
 
Amióta a Totalcar is ráállt erre az elektromosbuzi vonalra nem vagyok hajlandó őket olvasni. Herótom van attól, hogy már az autós sajtó jelentős része is felülve a hype vonatra csak elektromosozni tud, totálisan figyelmen kívül hagyva a technológia és a felhasználás korlátjait a nagy Muskétás Elon-féle csodavárásban. Mint az ukrán hype vonaton, csak itt még nagyobb pénzek vannak mögötte
Azt írják, amit írniuk kell. Régen is mindig a német autóklettek a német autós újságok favoritjai. Szerinted a NER-média (mert a Totalcar az az) az akkugyár boom idején írhat mást? (No meg az EU is ezt a faszságot tolja)

Az újságíróknak meg ha van is véleményük, nem ellenállóbb a propagandának maguk sem, mint az átlagember, ők is azok valahol, főleg az ilyen "szakújságírók" akik esélyes, hogy nem is tudják, hogy propagandát csinálnak.
 
Amióta a Totalcar is ráállt erre az elektromosbuzi vonalra nem vagyok hajlandó őket olvasni. Herótom van attól, hogy már az autós sajtó jelentős része is felülve a hype vonatra csak elektromosozni tud, totálisan figyelmen kívül hagyva a technológia és a felhasználás korlátjait a nagy Muskétás Elon-féle csodavárásban. Mint az ukrán hype vonaton, csak itt még nagyobb pénzek vannak mögötte
Igazából miről kellene írniuk? Egyen autók vannak. Már se íze-se bűze. Egyikre ezt a logót rakják, a másikra meg másikat, közben meg ugyan az a platform, ugyan az a motor, ugyan az a váltó, ugyan azok a beszállítók. Közben meg sorra fogynak a motorvarriációk, meg egyáltalán, a márkákon belül is a típusok és ez egyre inkább így lesz, hisz több modellnek már vélhetően ki fog futni és a mai felhozatalból is legalább harmada elektromos. De ha nem is, hol lehet már váltási érzetről meg különböző motorvariációkról, felszerelési szintekről beszélni? De ha beszélnek is, olyan mint a magyar narancs; lassan már nem tudja meg a plebs, hogy milyen, mert lakás árával vetekszik.
 
Azt írják, amit írniuk kell. Régen is mindig a német autóklettek a német autós újságok favoritjai. Szerinted a NER-média (mert a Totalcar az az) az akkugyár boom idején írhat mást? (No meg az EU is ezt a faszságot tolja)

Az újságíróknak meg ha van is véleményük, nem ellenállóbb a propagandának maguk sem, mint az átlagember, ők is azok valahol, főleg az ilyen "szakújságírók" akik esélyes, hogy nem is tudják, hogy propagandát csinálnak.
Igazából miről kellene írniuk? Egyen autók vannak. Már se íze-se bűze. Egyikre ezt a logót rakják, a másikra meg másikat, közben meg ugyan az a platform, ugyan az a motor, ugyan az a váltó, ugyan azok a beszállítók. Közben meg sorra fogynak a motorvarriációk, meg egyáltalán, a márkákon belül is a típusok és ez egyre inkább így lesz, hisz több modellnek már vélhetően ki fog futni és a mai felhozatalból is legalább harmada elektromos. De ha nem is, hol lehet már váltási érzetről meg különböző motorvariációkról, felszerelési szintekről beszélni? De ha beszélnek is, olyan mint a magyar narancs; lassan már nem tudja meg a plebs, hogy milyen, mert lakás árával vetekszik.

Ha tudnátok, hogy Csikós Zsolt privátban milyen "lelkesen" szokott nekem írni a legújabb autók NVH nívójáról, a SUV-okról, az elektromos autókról...

De valamiből élni kell.
Neki legalább becsületére legyen mondva, hogy magánban ennek pont az ellenkezőjét éli, s ezt meg is ossza, még akkor is, amikor ömlik az arcába a benzin az út szélén a kocsi alatt.

Ő már 2007-ben megírta, talán Nyugger erre emlékszel még:
 
Ha tudnátok, hogy Csikós Zsolt privátban milyen "lelkesen" szokott nekem írni a legújabb autók NVH nívójáról, a SUV-okról, az elektromos autókról...

De valamiből élni kell.
Neki legalább becsületére legyen mondva, hogy magánban ennek pont az ellenkezőjét éli, s ezt meg is ossza, még akkor is, amikor ömlik az arcába a benzin az út szélén a kocsi alatt.

Ő már 2007-ben megírta, talán Nyugger erre emlékszel még:
Nyugger 2007-ben? Kb. első osztályos lehetett. De ha emlékezne is már azt a tudást is elitta volna. :)
 
Emlékszik még valaki a magyar fejlesztésű és részben gyártású Gaia motorra?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Ne legyen sehol se ingyenes parkolás, ne legyenek P+R parkolók se, de az elővárosi közlekedést se fejlesszék. Ne legyenek villanyautók se.
A legújabb követelés, hogy ne legyen semmi se.
 

Ne legyen sehol se ingyenes parkolás, ne legyenek P+R parkolók se, de az elővárosi közlekedést se fejlesszék. Ne legyenek villanyautók se.
A legújabb követelés, hogy ne legyen semmi se.
Budapest teljes egészére terjessze ki a parkolási díj fizetését azért, hogy az agglomerációból érkezők ne tudják P+R parkolóként használni a külső kerületeket.

Jogos amúgy a követelés valahol, de mondjuk az is segítene, ha a ház előtti parkolóban nem lenne több roncs autó, lakókocsi!, kisteherautó, ami évek óta be sincs indítva, és fogalalja a parkolóhelyet. Emellett az, hogy minden autó felfújt, plusz a sofőrök se nem tudnak, se nem akarnak úgy parkolni, hogy más is elférjen szintén sokan ront a nálunk otthon még ingyenes parkolás lehetőségén. Néhányan meg se próbálnak parkolni, van olyan utca ahol a két sorban egymás mellett álló autóktól el se lehet haladni már lassan, mindezt a rendőrségtől 500m távolságban, de senki nem tesz semmit a változtatásért. A rendőr a gyalogátkelőt kitakaró (5m)-en belül parkoló kocsi mögé beáll a megállni tilosba, majd a zebra mellett az úton átcsalinkázik a gyrososhoz. A parkolóőrök is így végzik majd a dolguk, akkor nem sok változást hozna ez a szabályozás változtatás sem.

A P+R ügyében meg: amíg csak földszintes, egy utolsó a környéken maradt zöld terület leaszfaltozásával nyert 100-200 helyes kis szarokat építenek, ne legyenek. Nem változtat a parkolási helyzeten, de legalább ronda, és rontja a mikroklímát. Mély-magas garázs legyen többezer hellyel, vagy semmi.

Szívesen fizetek a ház előtt parkolásért is, ha rendbeteszik a 60 éve érintetlen parkolót, hogy a feltört beton ne tépje le az olajteknőm, a padka ne leygen olyan magas, hogy ha egy centivel elvétem a beállást, letépi a lököst. Amennyit elkérnek egy-egy helyért, az első év árából ki kéne ennek jönnie.

Na ezek amik nem fognak megtörténni, tudom, csak a pénzt szedik be, úgy pedig a kurva anyjukat.
 
Ja, az öreg fák karbantartása, frissítése is jó lenne, már vihar döntött az autómra fát, szerencsére a mellettem álló strabagos kisbusz felfogta a nagyját, nekem csak a motorháztető horpadt... Ugyanis Mr. Christmas bejelentette, és egyetlen betartott kompányígérete volt, hogy egy fát sem vágnak ki... Ő úgy értette, hogy beteget sem.

Szóval az ember szívesen fizet, ha kap érte valamit, de egy N+1. kibaszott sáppal elmennek a picsába ezek is, meg a kormány is, ha épp ők találják ki.

ANARCHIA!