[BIZTPOL] Magyarország

Ha ennyire fingod nincs a munkaerőhiányos autóipari szektor management - melós szakszerv. bértárgyalási pozícióiról, akkor minek állsz bele?? :D

Szted miért fizet 3,5 havi bért az Audi áprilisban???
Mert most zajlik a béralku és fosik, hogy ahogy 4-5 éve most is a magyar melosok sztrajkolni fognak és leállítják az összes Audi gyárat és a VW gyárak nagy részét. Ez pedig nagyon fájna a tulajdonosoknak.

Ilyen az ha a tulajnak is pörög a szekér, de csak ha meló van. Ilyen ha van jó szakszervezet, aki nem politizál, hanem munkások érdekeit képviseli. És ilyen ha az állam egy ezt támogató környezetet biztosit.
Havi Brutto 350-400 ezer ftról beszélünk.
Amit te itt eladsz valami hű de szuper bérnek.
Az állam meg pontosan ezt támogatja. A versenyezzünk felső voltával a bérekben.
Persze ott van jobb fizus pozi is. De ez egy gyár az országban.
A pótlékok ugyanis még mindig nem része az alapbérnek. Nem jár, csak adható
 
Havi Brutto 350-400 ezer ftról beszélünk.
a magyar Audinál 2017-ben 444 ezer forint volt a bruttó átlagkereset.
Az 6 éve volt.....

Amit te itt eladsz valami hű de szuper bérnek.
Nem azt mondom szuper, de magyar szintén jó. És általában csak külföldön találnál jobbat. Az autóipari multi a jogban fizetők közt van
Az állam meg pontosan ezt támogatja. A versenyezzünk felső voltával a bérekben.
Miért elégszel meg ilyen egybites bullshitekkel???
Persze ott van jobb fizus pozi is. De ez egy gyár az országban.
A pótlékok ugyanis még mindig nem része az alapbérnek. Nem jár, csak adható
Majd nézd meg ha nem ad, ki dolgozik. Ha meg vagy szervezve van alkupozíciód már itthon is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Majd szóljál melyik cégnél vágnak hozzád több mint 3,5 havi bért évközben, a 13 havin és a cafeterián kivul, plusz 18% fizuemeléssel.

akkorát ment az Audi Hungaria, hogy a márciusi fizetéssel 2,6 havi bónusz is jön a dolgozóknak

És itt magyarok meg németek dolgoznak.
Thai vendégmunkást esetleg a pesti b*zibárban láttál a p*csösfiúk közt. :cool:

Sajnos ennyi pénzt sosem lehet mezőgazdasági munkából megszerezni, max. a földtulajdonosoknak, akik az Uniós támogatásokat leszívják, de nem a melosok.

...Nicsak: Mikor komolyra fordultak a bértárgyalások, "pikk-pakk" előkerült egy 2,5 hónapos "fogjuk-be-a-szájukat" prémium! :oops:

Jééé, van miből kifizetni, lett erre szándék is, "pa-rammm..."

Hány éve is fizetik a negyed-EU-s órabért???
... 5, 10, + ???

A Covid alatt és óta "vmi-pénzügyi-körök" -- :rolleyes: -- megrángatták szerencsétlen Forintot, és emiatt a győri fizuk összege ismét elérte a Gyurcsányi "magasságokat": az ötöd-EU-s €-nyi az órabér.
Költői kérdés: Miért-Meglepő-Ezután-Mindez-Az-Audi-Szakszervezettől??? :hadonaszos:

Talán, ha Dicső Vezérünk Lovagjai a beígért oktatási szint emelést megtették volna

--a Matolcsy-ra EZÉRT bízott száz-milliárdokból--, akkor nem kellene:
  • annyi kényszer-közmunkást foglalkoztatni,
  • nem lenne szükség az ukránokra,
  • szlovákokra,
  • tehetetlenül nézve az évi száz- milliárdokért képzettek kivándorlását,
  • +fizetni a magyarok helyett a német közép és felső-vezetők hordáira a 3-6+x-os kiszivattyúzott fizetésüket!
Matolcsy nemzetközi szintű üzletemberek, menedzserek százait ígérte 12+ évvel ezelőtt!
Ezeknek kellene újjáépíteni --a korábbi/elfeledett ígéreteik szerint-- a élelmiszer-/konzerv/feldolgozó-ipart.

Nem látom, nyomokban sem, biztos vak vagyok!
EU-s forgalmazású hazai termelésű bio-élelmiszereket "ordítottak" 12+ éven át "ezerrel" a médiában!
Hol is vannak? Hol a nekik szánt támogatás, a megígért EU-s piaci bevezetés, a megígért oktatás... :oops:

Igaz, elfelejtettem: taposni kell a pénzért, nincs idő ezekkel dolgozni! Éééérted!!! :rolleyes:

Ha megvan a média nem kell eredmény!!! ...eccerűűű!!! Éééérted!!! Éééérted???
U.I.: ...egészen a végéig, a bukásig! A milliárdjaik --remélik-- megmaradnak! Magyarország??? Hmmm...

.
 
Ez a jövő útja, a mocsok nyakas magyar munkást, aki nem hajlandó folyamatos műszakban szarrá dolgozni magát annyi pénzért cseréljük le az ukránra, aki örül mint majom a farkának, hogy itt nem lőnek rá, és egy hónapban haza visz annyit, mint otthon fél év alatt.
Nem ezt mondtam.
Itthon sokan funkcionális analfabéták, de azt gondolják, ha majd valahol megfizetik, akkor tud minőséget előállítani...
De meg lehet nyugodni, a jó ukrán vendégmunkás fél év után már nyugaton van.
Nem kell folyamatos műszak, elég lenne, ha bejárna dolgozni 06 és 14 között. Csak nem mindig szeret. Főleg fizetés, meg idénymunka környékén. Ha pedig dohányzáson kapják az üzemben, akkor elégedetlenkedik. Tudnék mesélni, hajatok égnek állna.
 
Tudod tavaly nyaron mikor a naftamizeria volt itthon, en valtig allitottam hogy azert nincs itthon uzemanyag eleg mert kihordjak az ukranokhoz.
Azert igy visszaolvasva a dolgot mig Swehaton meg Battan valami fantasztikus esemenyek miatt lecsokkent a kapacitas mi is mas orszagok mellett ezek szerint tomtuk az ukranokat uzemanyaggal.
Legalabb ingyen?
Azt is irtam mar parszor hogy azert nincs vagy draga a kaja mert azt is kihordjak az ukranokhoz adomanyba. Megis mibol venne ott kajat valaki maganak? Etetni is kell valamibol az 1 millios ukran fegyveres testuletet.
Na es valami fantasztikus modon egesz ojropaban gyogyszerhiany is van. Roppant erdekes, biztos a fogyokurazok tizmillioi eszik marokszam a mindenfele gyogyszert es speci epilepszia gyogyszertol a nyugtatoig hiany van mindenbol.
Nem az ukranokat etetik vele adomanykent? Biztos nagyon depisek mar a sok menekulestol meg funyirohangtol, loveszarokban unatkozastol...
En mar nagyon varom hogy ennek a haborunak vege legyen,es minden visszaterjen a regi kerekvagasba, mert miota kitort itt nafta meg energiamizeria, elelmiszermizeria, gyogyszermizeria, meg minden egyeb mizeria is van, es pont lexarom hogy a Karpatokon tul meg ezek most epp a Judeai Nepi Frontot alakitjak a Zelenszkij studioban mert maguknak akartak ezt, erre vagytak, aztan hol vannak mostanra mar Belorussziahoz kepest is...
+1
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Megint hamis látszat. Ugyanis a nagyobb földtúlajdonosi réteg nagy része NER közeli akik a földre csak pénzforrásként tekintenek.
Ahogy az összes paraszt egy kicsit is fejlett gazdaságban évezredek óta. A parasztnak a föld csak és kizárólag üzlet és tulajdon (a paraszt kicsit másképp, ragaszkodóbban áll a földtulajdonához, mint más tulajdonosok a más jellegű tulajdonukhoz, de ez nagyon nem romantikus hülyeség, hanem feudális eredetű birtokosi szemlélet).

Ha te biodiverzitásról szónokolnál parasztoknak, akkor úgy kergetnének ki a faluból mint a jakobinus Petőfit Kisújszállásról...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha te biodiverzitásról szónokolnál parasztoknak, akkor úgy kergetnének ki a faluból mint a jakobinus Petőfit Kisújszállásról...
A paraszt azt termel, amit megéri és van rá lehetősége. Ha nem éri meg, akkor miért csinálja? Azért, hogy néhány városi, alkalmazottként dolgozó megmondóember ködös vágyálmait beteljesítse nem fog folyamatosan ráfizetéssel maga ellen dolgozni. Attól, hogy kitalálják a Kert-Magyarországot, meg hasonlókat, (ami nem lenne ördögtől való és jó is lehetne) még a városi alkalmazott nem megy el teszem azt dinnyét pakolni, vagy egész nap a fűszarpaprikában hajolgatni és akkor elő áll az a gordiuszi csomó, hogy "én nem megyek ilyen körülmények közé dolgozni" - de "legyen diverzitás és ne búzabánya" -de "ne is jöjjön ide mindenféle dolgozni képes náció" -ja és plusz ráadásként "ne vándoroljon ki a bevétel a külföldi berendezések, gépek beszerzésével" -de mindeközben "ne legyen magyar iparosítás".
 
Ahogy azt írták mások is: biztosan megfelelően vannak beállítva az alkalmassági kritériumok?

Hát sajnos tapasztalatból mondom, hogy ezek a kritériumok már olyan alacsonyan vannak hogy az siralmas.

Alig hiszem hogy normális hogy 18 éves emberek nem tudnak 3200 métert futni.

Nem bírnak ki telefon/internet nélkül egy napot.

Összeomlanak ha valamit rosszul csinálnak és ezt közlik velük

Itt alapjaiban van elrontva a társadalom (nekem is vannak gyerekeim, látom is felelősségem is van benne),
Sehova nem.fog vezetni ez a mostani rendszer hogy a 0 teljesítményre is dicsérik gyereket, nincsenek követelmények és elvárások.

Rossz ez mindenkinek, iskolának, a gazdaságnak,a seregnek, az országnak.
 
Mert hamis látszatott kelt a gdp mutatóban. Államadóság gdp arányhoz képest plusz az ország ismételt hodóltság alá kerül a kínai hitelezők felé. Mondjuk így is gusba vagyunk kötve az eu és a befektetési bankok, szektorok felé.
Egyébkènt már számtalanszor leírtam hogy max pár db akkumulátor gyár azokat is úgy tervezve telepítve hogy figyelembe vesznek minden tényezőt.
Nem lenini út módon telepítve.
Ja nem lesz aki megtermeli a gdp?
A fidesz mit tesz azért hogy a fiataljaink illetve a jobb képességű középkorúak ne menjenek ki az orszagból. Semmit vagy alig........
Milyen lenini útról beszélsz ?

Megvan tervezve,figyelembe van véve az ország belső helyzete, Nyugat-Magyarország fejlettebb,mint a kelet.

Ezért vitték a Bmw-t meg a kínai akkugyárat Debrecenbe....ott nem volt még kiépítve olyan gazdasági ütőér, mint ami Győrben, Kecskeméten vagy Esztergomban már megvan. A következő helyszín valószínűleg Nyíregyháza lesz...

Szóval mi a problémád?
 
Milyen lenini útról beszélsz ?

Megvan tervezve,figyelembe van véve az ország belső helyzete, Nyugat-Magyarország fejlettebb,mint a kelet.

Ezért vitték a Bmw-t meg a kínai akkugyárat Debrecenbe....ott nem volt még kiépítve olyan gazdasági ütőér, mint ami Győrben, Kecskeméten vagy Esztergomban már megvan. A következő helyszín valószínűleg Nyíregyháza lesz...

Szóval mi a problémád?
Egészen pontosan úgy hangzott és ami vélhetően a valósághoz közel is áll, hogy Debrecen megtelt, Nyregyháza 1-2 év és betelik, Miskolc "nehezebb dió"; felkészül Békés megye. Bár nem érint, de sajnálom, hogy Dél (Ormánság és Pécs) és Közép Dunántúlról egyenlőre még nem esett szó, pedig oda is kellene valami.
 
Egészen pontosan úgy hangzott és ami vélhetően a valósághoz közel is áll, hogy Debrecen megtelt, Nyregyháza 1-2 év és betelik, Miskolc "nehezebb dió"; felkészül Békés megye. Bár nem érint, de sajnálom, hogy Dél (Ormánság és Pécs) és Közép Dunántúlról egyenlőre még nem esett szó, pedig oda is kellene valami.
Igen,így pontos, köszönöm a kiigazítást.

Nekem nem úgytűnik,hogy összevissza, ökörhugyozás szerűen telepítgetnék a gyárakat,mint ahogy a kolléga fantáziált róla.

Persze szó se róla, sok olyan terület és vidék van még,amit felkell karolni,de az irány jó és ezt értékelni kell.

Nekem Nógrád a fájó pont, több pénzt kéne odaáramoltatni vagy céget bevonzani a vármegyébe.
 
Majd szóljál melyik cégnél vágnak hozzád több mint 3,5 havi bért évközben, a 13 havin és a cafeterián kivul, plusz 18% fizuemeléssel.

akkorát ment az Audi Hungaria, hogy a márciusi fizetéssel 2,6 havi bónusz is jön a dolgozóknak

És itt magyarok meg németek dolgoznak.
Thai vendégmunkást esetleg a pesti b*zibárban láttál a p*csösfiúk közt. :cool:

Sajnos ennyi pénzt sosem lehet mezőgazdasági munkából megszerezni, max. a földtulajdonosoknak, akik az Uniós támogatásokat leszívják, de nem a melosok.
Mezőgazdaság magában nem annyira nagy üzlet, ahhoz vertikális integráció kell, mind alapanyag hogy igazán nagyot lehessen fogni vele. Lehet az alapanyag vagy feldolgozás oldal.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and tonyo
Igen,így pontos, köszönöm a kiigazítást.

Nekem nem úgytűnik,hogy összevissza, ökörhugyozás szerűen telepítgetnék a gyárakat,mint ahogy a kolléga fantáziált róla.

Persze szó se róla, sok olyan terület és vidék van még,amit felkell karolni,de az irány jó és ezt értékelni kell.

Nekem Nógrád a fájó pont, több pénzt kéne odaáramoltatni vagy céget bevonzani a vármegyébe.
A Catl gyárat egész pontosan Mohácsra vagy Mohács-Pécs köré kellett volna telepíteni. Kicsit jobban rendelkezésre állnak az erőforrások. Humán is pl a határok közelsége miatt.
Debrecen-Nyíregyháza új erőművi kapacitás kiépítése (csak tudnám hogy a Mátraihoz 2010 re kész tervek voltak de kukázni jobb volt) plusz új nagy kapacitású hálozatok (távezetékek) illetve transzformátor állomások kiépítése mert ez valahogy elkerülte a figyelmüket. Több mint valószínű mikor megkörnyézték a Catl akkor még nem számolhatak azzal hogy ekkora kapacitású gyárat hozna ide. Vagy időközben is-is alapon jelentős mértékben megnővelték a tervezetet. Figyelmen kívül hagyva a rendelkezésre álló hátteret.
Nem tervszerűen logikusan gondolhaták át hanem kapkodva, felülről érkezhető utasítás szerint legalábbis ez érződik rajta.
Akárhogy nézzem nincs semmi érve illetve logikus döntése hogy ekkora monstrumot oda basznának. A BMW gyár ha megnézzük csak kifogás. Eleve a gyár saját akkumulátor gyáral számol, számolhat.
Ekkora kapacitású gyár 90-95% ban exportra termelhet nem pedig a belföldi autógyáraknak. Magyarán teljesen mindegy hova telepíted az országban (vagyis nem az erőforrások miatt)
Ha Baranyába Pécs-Mohács háromszögbe telepíted le akkor a közlekedési-logisztikai infrastruktúra úgyan úgy a rendelkezésre állna. Továbbá ha Pécsi hőerőművet felfejleszted akkor nem szükséges 80-120 km es távvezeték kiépítése. 20-50 km kiépítése. Vagy Paks közelsége illetve egy Szerbia új erőművi projekt is szóba jöhetne sorolhatnánk még .......
Debrecen Nyíregyháza meg más kevésbé energia igényű gyárak bevonzása. Vagy kisebb kapacitású akksi gyárak telepítése....amik logisztikai szempontból kevésbé megterhelő.
Egyéni véleményem hogy ezek a gyárak telepítés szempontból nem lettek kellően átgondolva. Az az érv hogy itt az Észak Keleti háromszög rendelkezik még kellő bio robot elnézést humán erőforrás tartalékokkal hát merő tévedés.....
 
Ez a jövő útja, a mocsok nyakas magyar munkást, aki nem hajlandó folyamatos műszakban szarrá dolgozni magát annyi pénzért cseréljük le az ukránra, aki örül mint majom a farkának, hogy itt nem lőnek rá, és egy hónapban haza visz annyit, mint otthon fél év alatt.
Ugyanaz van, mint a németeknél volt. Nincs ezzel baj. Sőt. Mindig van aki nem hajlandó dolgozni, csak beszélni a munkáról meg a minden szarról. Vagy megváltozik, vagy qurva nehéz lesz neki.
 
A Catl gyárat egész pontosan Mohácsra vagy Mohács-Pécs köré kellett volna telepíteni. Kicsit jobban rendelkezésre állnak az erőforrások. Humán is pl a határok közelsége miatt.
Debrecen-Nyíregyháza új erőművi kapacitás kiépítése (csak tudnám hogy a Mátraihoz 2010 re kész tervek voltak de kukázni jobb volt) plusz új nagy kapacitású hálozatok (távezetékek) illetve transzformátor állomások kiépítése mert ez valahogy elkerülte a figyelmüket. Több mint valószínű mikor megkörnyézték a Catl akkor még nem számolhatak azzal hogy ekkora kapacitású gyárat hozna ide. Vagy időközben is-is alapon jelentős mértékben megnővelték a tervezetet. Figyelmen kívül hagyva a rendelkezésre álló hátteret.
Nem tervszerűen logikusan gondolhaták át hanem kapkodva, felülről érkezhető utasítás szerint legalábbis ez érződik rajta.
Akárhogy nézzem nincs semmi érve illetve logikus döntése hogy ekkora monstrumot oda basznának. A BMW gyár ha megnézzük csak kifogás. Eleve a gyár saját akkumulátor gyáral számol, számolhat.
Ekkora kapacitású gyár 90-95% ban exportra termelhet nem pedig a belföldi autógyáraknak. Magyarán teljesen mindegy hova telepíted az országban (vagyis nem az erőforrások miatt)
Ha Baranyába Pécs-Mohács háromszögbe telepíted le akkor a közlekedési-logisztikai infrastruktúra úgyan úgy a rendelkezésre állna. Továbbá ha Pécsi hőerőművet felfejleszted akkor nem szükséges 80-120 km es távvezeték kiépítése. 20-50 km kiépítése. Vagy Paks közelsége illetve egy Szerbia új erőművi projekt is szóba jöhetne sorolhatnánk még .......
Debrecen Nyíregyháza meg más kevésbé energia igényű gyárak bevonzása. Vagy kisebb kapacitású akksi gyárak telepítése....amik logisztikai szempontból kevésbé megterhelő.
Egyéni véleményem hogy ezek a gyárak telepítés szempontból nem lettek kellően átgondolva. Az az érv hogy itt az Észak Keleti háromszög rendelkezik még kellő bio robot elnézést humán erőforrás tartalékokkal hát merő tévedés.....
Van abban sok igazság amit írsz de szerintem tévedsz amikor azt hiszed a kormány dönti el teljes egészében hova fognak települni ezek a gyárak. Ezek a multik mind saját szempontrendszerrel rendelkeznek és az országok egymással versengve ajánlanak több telephelyet is majd ők választanak hova mennek. Pécset folyamatosan ajánlják fel mindenféle autóipari beszállítónak.. így ment oda a Thyssen meg a Seiren is. A kínaiaknak nem csak a BMW meg a Merci gyár közelsége volt a fő szempont hanem a reptér is, valamint hogy a saját beszállítóik is jönnek vagy már meg is telepedtek a környéken. Az a háromszög ott egy jobb ökoszisztémát tud teremteni, számukra mellékes volt hol hány km vezetéket kell emiatt behúzni stb. A kormány felajánl helyszíneket és ösztönöz, de a végső döntést a beruházó hozza egészen más szempontrendszerek szerint mint a mienk. Sajnos.
 
Az a baj a Mi Tanyánk mozgalom agyában is elborult a sötétzöld és beálltak a baloldali kórusba akadályozni Magyarország ipari fejlődését, pont azt, amivel a magyar életszínvonal stabilan emelhető lenne. Ráadásul a keleti befektetőkkel Magyarország egyoldalú nyugati kiszolgáltatottsága is csökkenthető lenne.
Könnyű nekik, sose kerülnek kormányra. De jobb is ez így.
Sima dékás hülyeséget nyomnak mélymagyar köntösben. De igazából ez a Jobbik. Az a csapat, aki úgy akar országot vezetni, hogy még egy Royt se tudott kipicsázni a Jobbik elnökségéből, hanem inkább feladta és klónozta a saját hülyeségüket, abból is a legrosszabb részt, és pont a legkétesebb alakokat nyomta előtérbe. Na mindegy. Aki akar, bízik bennük, ő dolga. Az élet folyamatos csalódások sorozata.
 
Ugyanaz van, mint a németeknél volt. Nincs ezzel baj. Sőt. Mindig van aki nem hajlandó dolgozni, csak beszélni a munkáról meg a minden szarról. Vagy megváltozik, vagy qurva nehéz lesz neki.
Érdekes szavak attól, aki évek óta azzal ekézi a németeket, hogy némi GDP százalékért eladták a nemzetük jövőjét és betelepítették dolgozni a sok törököt/arabot/fekát a saját melós helyett...
Persze ha a főni akarja, akkor minden is jó :D
 
A Catl gyárat egész pontosan Mohácsra vagy Mohács-Pécs köré kellett volna telepíteni. Kicsit jobban rendelkezésre állnak az erőforrások. Humán is pl a határok közelsége miatt.
Debrecen-Nyíregyháza új erőművi kapacitás kiépítése (csak tudnám hogy a Mátraihoz 2010 re kész tervek voltak de kukázni jobb volt) plusz új nagy kapacitású hálozatok (távezetékek) illetve transzformátor állomások kiépítése mert ez valahogy elkerülte a figyelmüket. Több mint valószínű mikor megkörnyézték a Catl akkor még nem számolhatak azzal hogy ekkora kapacitású gyárat hozna ide. Vagy időközben is-is alapon jelentős mértékben megnővelték a tervezetet. Figyelmen kívül hagyva a rendelkezésre álló hátteret.
Nem tervszerűen logikusan gondolhaták át hanem kapkodva, felülről érkezhető utasítás szerint legalábbis ez érződik rajta.
Akárhogy nézzem nincs semmi érve illetve logikus döntése hogy ekkora monstrumot oda basznának. A BMW gyár ha megnézzük csak kifogás. Eleve a gyár saját akkumulátor gyáral számol, számolhat.
Ekkora kapacitású gyár 90-95% ban exportra termelhet nem pedig a belföldi autógyáraknak. Magyarán teljesen mindegy hova telepíted az országban (vagyis nem az erőforrások miatt)
Ha Baranyába Pécs-Mohács háromszögbe telepíted le akkor a közlekedési-logisztikai infrastruktúra úgyan úgy a rendelkezésre állna. Továbbá ha Pécsi hőerőművet felfejleszted akkor nem szükséges 80-120 km es távvezeték kiépítése. 20-50 km kiépítése. Vagy Paks közelsége illetve egy Szerbia új erőművi projekt is szóba jöhetne sorolhatnánk még .......
Debrecen Nyíregyháza meg más kevésbé energia igényű gyárak bevonzása. Vagy kisebb kapacitású akksi gyárak telepítése....amik logisztikai szempontból kevésbé megterhelő.
Egyéni véleményem hogy ezek a gyárak telepítés szempontból nem lettek kellően átgondolva. Az az érv hogy itt az Észak Keleti háromszög rendelkezik még kellő bio robot elnézést humán erőforrás tartalékokkal hát merő tévedés.....
Szerintem is ideális lenne (lehetne) a gigafaktorinak Mohács.

Annyi, hogy egyrészt nagyobb lenne az ellenállás, lévén Pécs egy ellenzéki körzet, másrészt azt sem gondolnám, hogy Péterffy és Mellár pátriájának ilyen beruházást tolna a kormány.