Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Más cikk kapcsán néztem meg ezt a régebbi beszámolót és...

...amikor rádöbbensz, hogy lehet jogosan boomerezik le a pimasz gyereked, mert a Dodge-ot leszámítva (igaz nem mentőjárműként) mindegyik, az ide beillesztett képeken látható típust vezetted valaha munkaeszközként:eek:
75491_622914_1000x700.jpg.jpg

75491_622901_1000x700.jpg-700x467.jpg

 
Más cikk kapcsán néztem meg ezt a régebbi beszámolót és...

...amikor rádöbbensz, hogy lehet jogosan boomerezik le a pimasz gyereked, mert a Dodge-ot leszámítva (igaz nem mentőjárműként) mindegyik, az ide beillesztett képeken látható típust vezetted valaha munkaeszközként:eek:
75491_622914_1000x700.jpg.jpg

75491_622901_1000x700.jpg-700x467.jpg

Ezek olyan szép formájúak voltak és nem egyen kinézetűek.
 
fél OFF
Igen, itt sajna sokan hibáztak.
Annyit emelnék ki, mint egy időben "földtúrással is foglakozó vidéki embör", hogy a hírekben nem hangzott el, hogy esetleg a földműves az első hunyó.
Itt a környezetemben is tudok mutatni két egymás melletti táblát, ahol az egyik földműves szép apró rögösre művelte a földjét,
ahogy a nagykönyvben írva vagyon és majd a tavaszi esők szépen elmállasztják a rögöket.
A mellette lévő meg a fene tudja milyen műveleteke után még lesimítózta a földjét, amivel sikerült kb. egy liszt állagú felső réteget összehoznia.
Nem kell nagy szaktudás ahhoz, hogy vajon melyiket kapja fel a szél és csinál belőle porvihart.
Magyarán egy rosszul megválasztott talaj előkészítés, is lehet az okozat. (max ha homok talajon gazdálkodik lehetne mentsége, de arra vannak a takaró növények és a "no till")
 
fél OFF
Igen, itt sajna sokan hibáztak.
Annyit emelnék ki, mint egy időben "földtúrással is foglakozó vidéki embör", hogy a hírekben nem hangzott el, hogy esetleg a földműves az első hunyó.
Itt a környezetemben is tudok mutatni két egymás melletti táblát, ahol az egyik földműves szép apró rögösre művelte a földjét,
ahogy a nagykönyvben írva vagyon és majd a tavaszi esők szépen elmállasztják a rögöket.
A mellette lévő meg a fene tudja milyen műveleteke után még lesimítózta a földjét, amivel sikerült kb. egy liszt állagú felső réteget összehoznia.
Nem kell nagy szaktudás ahhoz, hogy vajon melyiket kapja fel a szél és csinál belőle porvihart.
Magyarán egy rosszul megválasztott talaj előkészítés, is lehet az okozat. (max ha homok talajon gazdálkodik lehetne mentsége, de arra vannak a takaró növények és a "no till")

Azóta szerbeknél is volt egy ugyanilyen baleset, így erre sajnos a fos már csak erőltetetten tudja kijátszani a magyar kártyát.


Más, régen rossz amikor valamin a németek is poénkodni próbálnak...
YlsAgVA.jpg
 
Gondatlanság, és hiába ő a hibás, attól még nem árt a gyalogosnak sem az életösztön...
nem árt az életösztön, sőt, alapvetően fontos, mert bárki, bármikor hibázhat.
A gond a hozzáállásban van, ahol egy ennyire egyértelmű esetben is felmerül, hogy de a gyalogos is hibás.
Nem, nem az. Maximum figyelmetlen.
De kanyarodó sávban, gyakorlatilag fékezés nélkül elütni egy gyalogost nem hiba. Amíg ezt nem kezdjük el tudatosítani addig marad a balkán alsó közlekedési kultúra.
 
nem árt az életösztön, sőt, alapvetően fontos, mert bárki, bármikor hibázhat.
A gond a hozzáállásban van, ahol egy ennyire egyértelmű esetben is felmerül, hogy de a gyalogos is hibás.
Nem, nem az. Maximum figyelmetlen.
De kanyarodó sávban, gyakorlatilag fékezés nélkül elütni egy gyalogost nem hiba. Amíg ezt nem kezdjük el tudatosítani addig marad a balkán alsó közlekedési kultúra.
Nem merült fel, hogy hibás, csupán az a tanulság, hogy figyelnie kell a gyalognak is, mert hiba van igaza, ha belehal, más nem biztos, hogy figyel, ha kellene is. Én eszerint szoktam gyalog is közlekedni: figyelmesen, pesszimistán, és kiszámítható tempóban, akár sávok közt megállva, mert vezetek is, és tudom, hogy lehet elbaszni a másik szerepből is, nem látszani, stb...

A vétkes autós meg hogy lassítás nélkül ment volna, azt nem tudom erre így rámondani, de cserben nem hagyta, stb., mint a sok vérében van a vezetés esetnél. Hibázott, nagyot, és valószínűleg meg is büntetik majd, mert nem olyannak tűnt, aki a törvény felett áll valami okból... legalábbis az, hogy egy szakadt Poloval nem pedig CLA mercivel okozta a balesetet, erre utalt. Berkik büntetőfékeznek meg M Richárdok gyilkolnak ennél sokkal súlyosabb viselkedéssel, de egy bamba öreg faszira egyből rányomni a "hátravinni agyonlőnit" továbbra is erős, főleg, hogy vele kb. még statuálhatnak is akár.

Imádom, hogy mindenki annyira szuperhősként közlekedik, hogy sose hibázott. Én már párszor hibáztam, szerencsére mivel a többiek figyeltek, így semmi komoly gond nem lett, ahogy számtalan olyan esetből sem, hogy fordítva volt, én mentettem. Ennél sokkal nagyobb hülyék látok naponta az úton, akik megússzák (pontosabban akiket megúsznak), sajnos itt nem jól alakult. Persze lehet majd a "0 halálos baleset 2030-ra, 30 km/h sebességkorlát az egész városra" dolgot nyomni, de szerintem ez inkább "part and parcel of living in a big city", mint a késes támadások.
 
Nem merült fel, hogy hibás, csupán az a tanulság, hogy figyelnie kell a gyalognak is, mert hiba van igaza, ha belehal, más nem biztos, hogy figyel, ha kellene is.
Benned lehet, a videó szerzője viszont végig ezt hangoztatja, amikor is azt, hogy az autós mindenre is figyelve, csak a vezetésre nem, elgázolta, egy egyszerű, az autós nagyot hibázottal elintézi, míg a gyalogos óriási, hatalmas, meg hasonló felelőségéről beszél, tovább erősítve azt a hazug narratívát, hogy a gyalogosnak KELL figyelnie.
A vétkes autós meg hogy lassítás nélkül ment volna, azt nem tudom erre így rámondani, de cserben nem hagyta, stb., mint a sok vérében van a vezetés esetnél.
A féklámpa gyakorlatilag a zebra vonalában villan, ez a fékezés nélkül minősített esete.
Berkik büntetőfékeznek meg M Richárdok gyilkolnak ennél sokkal súlyosabb viselkedéssel, de egy bamba öreg faszira egyből rányomni a "hátravinni agyonlőnit" továbbra is erős, főleg, hogy vele kb. még statuálhatnak is akár.
Ezzel tudod mi a bajom? Ha a hasonlóan veszélyes üzem vegyigyártás közben bambul el, és ezzel felrobbantja a hidrogén cianidos tartályt valahogy senkit nem érdekel, hogy de bamba öregember volt. De amúgy revidiálom az álláspontom, a videó készítőjének kellene a 25 év kényszermunkát.
Berkik büntetőfékeznek meg M Richárdok gyilkolnak ennél sokkal súlyosabb viselkedéssel,
Jó, én velük statuálnék példát, mert amúgy egy kijelölt gyalogátkelőhelyet el lehet nézni, a városban 180-at nem.
Persze lehet majd a "0 halálos baleset 2030-ra, 30 km/h sebességkorlát az egész városra
Az egy baromság, az összes józan logikát félredobó javaslat, a hogyan csináljunk mindenkinek élhetetlen várost promója.
Imádom, hogy mindenki annyira szuperhősként közlekedik, hogy sose hibázott. Én már párszor hibáztam, szerencsére mivel a többiek figyeltek, így semmi komoly gond nem lett, ahogy számtalan olyan esetből sem, hogy fordítva volt, én mentettem.
Nem arról van szó, hogy ne hibáztam volna, akár autósként, akár gyalogosként. Mindenki tud figyelmetlen lenni.
A gond a narratívával van, ahol megint arról szól a dolog, hogy jaj hát az autós hibázhat, figyelj oda helyette is.
Ami nem kifejezetten zavarna, ha amúgy évente lenne maximum párezer ilyen eset, amit csökkentene, ha a gyalogosok is figyelnének. De a jelenlegi helyzet az, hogy naponta sokszor látom, hogy autós barátaink egy jelentős része azzal a megfontolással közlekedik, hogy majd a gyalogos figyel, mert én vagyok az erősebb.
Ha végre eljutunk, már csak odáig is, hogy jellemzően tényleg az lesz a helyzet, hogy 10-ből 9 autó komolyan veszi a gyalogátkelőt, akkor elfogadok egy ilyen videót, bár ott is inkább azzal a felütéssel, hogy kérünk kedves gyalogosok, ilyen szituációban is próbáljatok figyelni, mert mi is hibázhatunk.

Másik oldalról azt is szeretném, ha a 3 sávoson átkommandózó gyalogosokat is prevenciós seggbekukiban részesítenék, de ez nem ennek a beszélgetésnek a tárgya.
 
Engem csak az érdekel, hogy az autós megkezdte-e már a szándékos emberölési kísérlet miatt kiszabott 25 év kényszermunkát?

nem árt az életösztön, sőt, alapvetően fontos, mert bárki, bármikor hibázhat.
A gond a hozzáállásban van, ahol egy ennyire egyértelmű esetben is felmerül, hogy de a gyalogos is hibás.
Nem, nem az. Maximum figyelmetlen.
De kanyarodó sávban, gyakorlatilag fékezés nélkül elütni egy gyalogost nem hiba. Amíg ezt nem kezdjük el tudatosítani addig marad a balkán alsó közlekedési kultúra.
Most nem akarok rosszat mondani, de szerintem azt hitte, hogy forgalmi okból állnak (jöttek ki az autók jobbról), és nem lehet mondani, hogy eszementen rohant volna, hiszen megállt már a zebra felénél. Ezzel most nem mentegetni akarom, de hol van ebben 25 év kényszermunka? És azt sem kéne elfelejteni, hogy mindenkinek lehet rossz napja, úgyhogy a 25 év kényszermunka akár az azt kiosztani szándékozóra is vonatkozhat, mert senki sem tökéletes.
 
Benned lehet, a videó szerzője viszont végig ezt hangoztatja, amikor is azt, hogy az autós mindenre is figyelve, csak a vezetésre nem, elgázolta, egy egyszerű, az autós nagyot hibázottal elintézi, míg a gyalogos óriási, hatalmas, meg hasonló felelőségéről beszél, tovább erősítve azt a hazug narratívát, hogy a gyalogosnak KELL figyelnie.

A féklámpa gyakorlatilag a zebra vonalában villan, ez a fékezés nélkül minősített esete.

Ezzel tudod mi a bajom? Ha a hasonlóan veszélyes üzem vegyigyártás közben bambul el, és ezzel felrobbantja a hidrogén cianidos tartályt valahogy senkit nem érdekel, hogy de bamba öregember volt. De amúgy revidiálom az álláspontom, a videó készítőjének kellene a 25 év kényszermunkát.

Jó, én velük statuálnék példát, mert amúgy egy kijelölt gyalogátkelőhelyet el lehet nézni, a városban 180-at nem.

Az egy baromság, az összes józan logikát félredobó javaslat, a hogyan csináljunk mindenkinek élhetetlen várost promója.

Nem arról van szó, hogy ne hibáztam volna, akár autósként, akár gyalogosként. Mindenki tud figyelmetlen lenni.
A gond a narratívával van, ahol megint arról szól a dolog, hogy jaj hát az autós hibázhat, figyelj oda helyette is.
Ami nem kifejezetten zavarna, ha amúgy évente lenne maximum párezer ilyen eset, amit csökkentene, ha a gyalogosok is figyelnének. De a jelenlegi helyzet az, hogy naponta sokszor látom, hogy autós barátaink egy jelentős része azzal a megfontolással közlekedik, hogy majd a gyalogos figyel, mert én vagyok az erősebb.
Ha végre eljutunk, már csak odáig is, hogy jellemzően tényleg az lesz a helyzet, hogy 10-ből 9 autó komolyan veszi a gyalogátkelőt, akkor elfogadok egy ilyen videót, bár ott is inkább azzal a felütéssel, hogy kérünk kedves gyalogosok, ilyen szituációban is próbáljatok figyelni, mert mi is hibázhatunk.

Másik oldalról azt is szeretném, ha a 3 sávoson átkommandózó gyalogosokat is prevenciós seggbekukiban részesítenék, de ez nem ennek a beszélgetésnek a tárgya.
Nem, csak egyszerűen azt mondja, hogy ha a gyalogos is figyel, akkor nem ütik el. Ennyit mond. Nálam alapvető a teljes idiotizmus, pl. mikor zöld lámpánál kifordulok balra nagy ívben a 2x2 sávos főútra, automatikusan elnézek mindkét irányba, hogy nem jön-e valaki eszement/megkülönböztetett jelzésű figyelmetlen, gyalogátkelőn (meg azon kívül is) majd letekeredik a fejem a nyakamról, úgy nézem, hogy nem jön-e valaki, akit nem vettem észre/benéztem a sebességét. Mert ahogy a videóban is mondják, ha csak az egyik nem figyel, nem lesz baleset valószínűleg.
 
Nem merült fel, hogy hibás, csupán az a tanulság, hogy figyelnie kell a gyalognak is, mert hiba van igaza, ha belehal, más nem biztos, hogy figyel, ha kellene is. Én eszerint szoktam gyalog is közlekedni: figyelmesen, pesszimistán, és kiszámítható tempóban, akár sávok közt megállva, mert vezetek is, és tudom, hogy lehet elbaszni a másik szerepből is, nem látszani, stb...

A vétkes autós meg hogy lassítás nélkül ment volna, azt nem tudom erre így rámondani, de cserben nem hagyta, stb., mint a sok vérében van a vezetés esetnél. Hibázott, nagyot, és valószínűleg meg is büntetik majd, mert nem olyannak tűnt, aki a törvény felett áll valami okból... legalábbis az, hogy egy szakadt Poloval nem pedig CLA mercivel okozta a balesetet, erre utalt. Berkik büntetőfékeznek meg M Richárdok gyilkolnak ennél sokkal súlyosabb viselkedéssel, de egy bamba öreg faszira egyből rányomni a "hátravinni agyonlőnit" továbbra is erős, főleg, hogy vele kb. még statuálhatnak is akár.

Imádom, hogy mindenki annyira szuperhősként közlekedik, hogy sose hibázott. Én már párszor hibáztam, szerencsére mivel a többiek figyeltek, így semmi komoly gond nem lett, ahogy számtalan olyan esetből sem, hogy fordítva volt, én mentettem. Ennél sokkal nagyobb hülyék látok naponta az úton, akik megússzák (pontosabban akiket megúsznak), sajnos itt nem jól alakult. Persze lehet majd a "0 halálos baleset 2030-ra, 30 km/h sebességkorlát az egész városra" dolgot nyomni, de szerintem ez inkább "part and parcel of living in a big city", mint a késes támadások.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ilyen kanyarodàsnál a vastag A-oszlop miatt különösen óvatosan kell vezessek.
 
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ilyen kanyarodàsnál a vastag A-oszlop miatt különösen óvatosan kell vezessek.
Előre hátra hajolgatok, miközben oldalra skubizok, hogy kilássak az oszloptól, de így is érhet meglepetés, bár tipikusan rolleres/kerékpáros aki nem száll le mert minek, és gyalogosnál sokkal gyorsabban jön, aztán hiába mégy 20-al, így is tud necces lenni.
 
Nem, csak egyszerűen azt mondja, hogy ha a gyalogos is figyel, akkor nem ütik el. Ennyit mond. Nálam alapvető a teljes idiotizmus, pl. mikor zöld lámpánál kifordulok balra nagy ívben a 2x2 sávos főútra, automatikusan elnézek mindkét irányba, hogy nem jön-e valaki eszement/megkülönböztetett jelzésű figyelmetlen, gyalogátkelőn (meg azon kívül is) majd letekeredik a fejem a nyakamról, úgy nézem, hogy nem jön-e valaki, akit nem vettem észre/benéztem a sebességét. Mert ahogy a videóban is mondják, ha csak az egyik nem figyel, nem lesz baleset valószínűleg.
Na igen, és most már a BKV/BKK kisteherjei is megkülönböztetővel száguldoznak néha, nem tudom, hogy azokon olyan szűrésen átesett és olyan gyakorlatú sofőrök mennek-e nagy tempóval a sziréna "védelmében", mint egy mentőn/tűzoltón/rendőrön...

De nekem az egyik madjnem elütés itthon a panel előtt a parkolóban volt, éjjel, esőben kb. 10-15el 1-es alapjáraton gurultam, és néztem merre van parkolóhely, és beszaladt egy kisbusz takarásából egy pizzafutár elém, miközben épp kezdtem elfordítani onnan a tekintetem, mert a kocsi orra úgy éreztem elérte már, de nem, pont beszaladt elé, bedugott füllel (hallani a kocsim, főleg akkor törött volt a leömlő), épp az utolsó pillanatban vettem észre, a kocsi orra hozzáért már, rátenyerelt a motorháztetőre... de semmi gond nem lett belőle szerencsére. Bárhol lehet baj, néha szinte kivédhetetlen egy helyzet, nem kell a necces eseteken távolról pálcát törni, tanulni kell ezekből is, mert könnyen lehetünk akár mi akik benézzük, elég egy kettős fronthatás, hosszú nap, és kész a baj. (A jelenlegvők nyilván nem a kretén mód cikázók, közveszélyes notórius szabályszegők, stb.)
 

Svájcban próbáltuk ki az új, részben magyar gyártású hidrogénvonatot​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Svájcban próbáltuk ki az új, részben magyar gyártású hidrogénvonatot​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szép és jó, zöld, akarom mondani kék. Játszanak vele, kísérletezgessenek, de remélem itthonra nem vesznek belőle.
 
Most nem akarok rosszat mondani, de szerintem azt hitte, hogy forgalmi okból állnak
De most rosszat mondtál, mert ilyen nincs, hogy kérem én azt hittem...
úgyhogy a 25 év kényszermunka akár az azt kiosztani szándékozóra is vonatkozhat, mert senki sem tökéletes.
Igen, vonatkozhat, bárkire vonatkozhat, aki egy veszélyes üzemben hibázik.
Nem, csak egyszerűen azt mondja, hogy ha a gyalogos is figyel, akkor nem ütik el.
Elmondja egy mondatban, hogy az autós nagyot hibázott, aztán 2 percen keresztül beszél arról, hogy hát de a gyalogosnak kellett volna figyelnie.
Aztán kommentek tucatjaiban magyarázza, hogy az autós elbambult, de ha a gyalogos figyel akkor.
Ami jelen helyzetben tényszerűen is necces, mert végig takarásban volt az álló autók miatt, de morálisan nagyon csúnya, ugyanis a gyalogosnak EBBEN a szituációban már nem kellett volna semmire figyelnie, az autósnak viszont igen.
Mert ahogy a videóban is mondják, ha csak az egyik nem figyel, nem lesz baleset valószínűleg.
ÉÉÉS megint ugyanoda jutunk.
10-ből 9 autós nem nem figyel, hanem úgy van vele, hogy figyeljen a gyalogos, hát én vagyok az erősebb.
Amikor eljutunk oda, hogy a gyalogátkelőhelyeken 10-ből 1 autós gondolja ezt, akkor kezdjünk bele abba, hogy jaj kedves gyalogosok, addig csak megerősíti a 9 deagyalogosnakfájkjobbant, hogy ő csinálja jól.

Mint írtam vala, a pirosonátrohanó, takarásból kiugró, háromsávos főúton átcsalinkázó stb gyalogosok megpiszkálása is szükséges volna, mert amúgy az is népbetegség. De ez nem az az eset.
De nekem az egyik madjnem elütés itthon a panel előtt a parkolóban volt, éjjel, esőben kb. 10-15el 1-es alapjáraton gurultam, és néztem merre van parkolóhely, és beszaladt egy kisbusz takarásából egy pizzafutár elém
Na pontosan ez az amivel a gyalogbékák a sírba tudnak vinni.
mert könnyen lehetünk akár mi akik benézzük, elég egy kettős fronthatás, hosszú nap, és kész a baj.
Igen, csak ugyanez vonatkozik a gyalogosra is. Neki is lehetett hosszú nap, kettős fronthatás stb.

Avagy a videóval még mindig az a bajom, hogy egy gyalogosgázolásnál arról magyaráz, hogy a gyalogosnak mit kellett volna csinálnia, az autósnál meg elintézi azzal, hogy hát hibázott elbambult. Pedig alapvetően a legtöbb gyalogátkelőhely túloldalára még mindig születni kell, ha gyalogosként közlekedsz.
 
a gyalogosnak EBBEN a szituációban már nem kellett volna semmire figyelnie, az autósnak viszont igen.
Majd ha a gyalogátkelő 2 oldalán kamiont is megállító akadály nyílik fel, akkor már csak arra kell figyelnie, hogy ne botoljon/csússzon el vagy menjen neki a mások gyalogosnak esetleg a sétáltatott kutya pórázának.

Mellesleg az az autó gyakorlatilag lépésben haladt. Nem 50-el zúgott el, mert a akkor a néni átrepül a kereszteződés túloldalára és nem áll meg a kocsi a gyalogátkelőn. Lehetett volna óvatosabb az autós? Lehetett volna. De nem kellett volna sokkal.

Mellesleg mire tanitod/tanítottad/fogod tanítani a gyerekedet? Ott a zebra, rohanj, neked van elsőbbséged?
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85