J-20 (Chengdu, Kína)

Twitter post from a credible source predicting annual J-20 production for FY2023 to be >100 airframes
 
  • Hűha
Reactions: enzo
Azt hogy évente már 100 db tájt gyárthatják , ami kemény
Vagyis ha az eddig legyártott és szolgálatba állított mennyiséget figyelembe vesszük (olyan 100-200 db), akkor már jövőre is erős légifölényt élveznek a Csendes nyugati részén. Figyelembe véve, hogy van összesen 140 combat coded F-22 (melyek máshová is kellenek a bolygón), úgy ez mindenképpen áll - tekintve, hogy az F-35 más kategória (nem légifölény gép).

És itt ütközik ki az a rettenetesen elbaltázott koncepcióváltogatás, amit az USA hadereje a HH után leművelt. Az F-22 750 darabos megrendelését nemcsak elvágták, hanem az egész légifölény kérdését levették az asztalról, azzal, hogy az orosz romhalmaz, a kínai meg lovaskocsit gyárt csak. Persze a légierő ágált ez ellen, de helyette ment az F-35 féle mindent egybe vonal olyanok ellen, akiknek kb alig van valamilye visszalőni. A két ellenfél pedig elkezdett nehéz, 2 hajtóműves légifölénygépet reszelgetni.
Eredmény? Az USA e pillanatban gyárt egy F-16 vonalat képviselő egy hajtóműves, könnyű vadászbombázót, míg a kínai egy 2 hajtóműves légifölény nehézvadászt (a Szu-57 nem játszik, van 10 darab). Ezek amik gyártásban vannak, ezekkel lehet mit kezdeni, ha kitör valami haddelhad.

Nem csoda az USAF veri az asztelt az NGAD PCA komponenséért - légifölényt tetszik vagy sem, az F-35 problémásabban vív ki, egyszerűen más a célfeladata. Légifölény gépük pedig nem sok van, nem gyártanak, míg a kinai meg ontja kifelé. Na így lehet szépan lassan elvesztíteni a globális légi dominanciát (mert a 6.th gen mire jön, ott már fej-fej mellett megy majd a rendszerbe állítás, nem lesz gap).

BTW F-15EX J-20 mellett labdába sem rúg, bár imádom, ahogy próbálják fényezni, hogy a kínai vasnak esélye sincs ellene, mert vagy 3x annyi AA rakétát visz... :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Fs9O9o6WAAApqi-


Szóval akkor ez lenne a WS-15-ös?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A fúvócső rejtése, mint az YF-23-on, nem cél? Vagy nem jó a nyereség-veszteség arány?
Egyébként az F-22-es kialakítása jobb lehet valamiben, mint ezek a "csupasz" látható gsf-ek?
Mivel a fotón szereplő gép még a korai festésmintával rendelkezik, sanszos, hogy a jobboldali fúvócső csak a WS-15-ös egy korai prototípusa, amin jóformán nincs még megoldva se az RCS, se az IR védelem.
A baloldali WS-10C is különb árnyékolással bír, hiszen azon legalább már kompozit áramvonalazó lamellák és belső hűtő levegőáramú kombinált ejektoros-Laval fúvócső van. A Rafale M88-asa hasonló, csak az nem Laval-profilos, csak egyszerű ejektoros kialakítású.

Ahhoz, hogy a P&W F135-öséhez hasonló színvonalú RCS és IR árnyékolást valósítsanak meg, szükséges a cakkos élű körkörös hűtőlevegő kör, ami kívülről hűti a kompozit lamellákat, az ejektoros hűtőlevegőáram a Mach-kritikus keresztmetszetnél a Laval fúvócsövön (itt a képen a világos kerámia lapok és a forszázskamra határán lép be a hajtómű fúvócsöve és a törzsborítás közé bevezetett hűtőlevegő) és a radarblokker lángstabilizátorok az utánégetőben:

FE5FD_pWQAcs_t3


Vagy egy olyan 2D TVC fúvócső, mint amilyen az F119-eseken van.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
huitong has updated his site with this image allegedly showing J-20A cn. CB10220 and as such the 220th J-20 built so far. However I find the location of the cn. a bit unique since so far I remember the cn. on the canopy, IFR-probe and landing gear doors only.

220-dik j-20

Az év végére pedig elérik az éves 100 db gyártást
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0