Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

  • Szomorú
Reactions: fishbed
Díszfestést kapott az egyik cseh gép...

Google fordítóval:

Annual camouflage Mi-171Š

On the first day of March, a Mi-171Š helicopter, hull number 9868, with a unique camouflage, departed from LOM PRAGUE. This machine underwent a second overhaul at the state-owned enterprise. In the course of it, a partial modernization of the equipment was also carried out on the "one hundred and seventy-one", which included the installation of footrests in the entrance doors of the helicopter, the replacement of the original on-board crane with a new one, or the installation of rails for standardized attachment of cargo in the transport cabin. After the completion of these works, a completely new anniversary spray was applied to the helicopter in the LOM PRAHA paint shop. On the 60th anniversary of the first flight of the Mi-8 helicopter and the 55th anniversary of the introduction of the Mi-8 series helicopters into the service of the Czech Army, the Mi-171Š helicopter No. 9868 was painted in camouflages, as they changed over time on individual types. Painting the helicopter was very time consuming. The masked surface consists of a total of 12 shades, and the individual types of masking are separated by the so-called "peeling paint". During painting, it was necessary to often change the masking of the painted parts of the hull after the paint had dried sufficiently. The most laborious part of painting was creating the illusion of peeling paint that separates the individual areas of the camouflage. Akzo Nobel polyurethane paint in NVG matt finish was used for painting. The paint consumption was about 48 to 50 liters. Approximately 4 to 4.5 liters of paint from each shade. How much you like the annual camouflage Mi-171Š No. 9868, it's up to you...


334125374_477033154501753_1603322513052648018_n.jpg
334065968_760193918780216_4156722451197827179_n.jpg
334001601_163360699831847_7049269397518928055_n.jpg
334662288_735890921478000_1851460733712333582_n.jpg

334316938_869476530783965_35027767239820320_n.jpg
 


Katonai informátor


július 15., 18:00

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az Orosz Légierő Mi-8MTV-5-1 "SAR" (kutató-mentő) helikoptere az L370E8 "Vitebsk" védelmi rendszerrel felszerelve, küldetésre készülve.
 
Bulgária közbeszerzést írt ki Mi-8 alkatrész beszerzésére, amelyet az Avionams nyert el.

Доставка на един брой Главен редуктор ВР-8А за вертолет МИ-8 с двигатели ТВ2-117(А) за нуждите на Държавен авиационен оператор.
(Delivery of one VR-8A main gearbox for an MI-8 helicopter with TV2-117(A) engines for the needs of a State aviation operator.)

A szerződés értéke áfa nélkül: 470 000.00 BGN
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed


Katonai informátor


július 15., 18:00

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az Orosz Légierő Mi-8MTV-5-1 "SAR" (kutató-mentő) helikoptere az L370E8 "Vitebsk" védelmi rendszerrel felszerelve, küldetésre készülve.
.
.
Erdekes, hogy a cockpit szinte teljesen analog, hagyomanyosnak tunik, a közepre utolagosnak tunöen odapakolt tabletet leszamitva.
 
Egy orosz helikopterpilóta átszokot az ukránokhoz Mi-8AMTSh helikopterrel (62 voros, RF-92780) és repulogépalkatrészekkel. A fedélzeten lévo másik két orosz nem élte túl a kalandot.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy orosz helikopterpilóta átszokot az ukránokhoz Mi-8AMTSh helikopterrel (62 voros, RF-92780) és repulogépalkatrészekkel. A fedélzeten lévo másik két orosz nem élte túl a kalandot.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azért az sem kizárt, hogy az ukránok aktívan zavarták az oroszok navigációját+kommunikációját, akik meg eltévedve végül Poltavában szálltak le, hazai légibázisnak nézve azt. Mikor meg már konstatálták a hibát, a személyzetet az ukránok gyorsan kiiktatták mielőtt még újra felszállhattak volna. Vélhetően épp amiatt is véres a csomag doboza. Plusz nekem a hajtóművek mögött nagyon gyanús a farokrész csatlakozása, az is simán kigyulladhatott a tűzharcban