Ez igazából a Mi-38-as technológiájának átmentése a Mi-8-as gyártósorára.A Rostec bemutatta a legújabb Mi-171A3-at az AURUS konfigurációban.
Russian Helicopters holding bemutatta a Mi-171A3 új módosítását üzleti utakra AURUS konfigurációban.
A gép akár tíz utas szállítására is alkalmas, a belseje mindent tartalmaz, ami a kényelmes repüléshez szükséges, beleértve a nagy távolságokat is.
„A Mi-171A3 orosz digitális repüléselektronikai rendszerrel van felszerelve. Lehetővé teszi, hogy a nap bármely szakában repüljön egy helikopter automata és kézi üzemmódban. Ebben az esetben a helikopternek nincs szüksége külső referenciapontokra. Ez biztonságossá teszi a repülést még sűrű ködben is a hegyekben vagy alacsony felhőkben. „A Russian Helicopters már megkezdte az alapmodell sorozatgyártását” – mondta Vlagyimir Artjakov, a Rostec vezérigazgató-helyettese.
A Mi-171A3 távoli, nehezen elérhető objektumok kiszolgálására készült. Sokféle éghajlati viszonyok között üzemeltethető, beleértve a sarkvidéket is.
A repülőgép minden alkatrésze Oroszországban készül. Különösen a Mi-171A3 kapta meg a legújabb hazai VK-2500PS-03 hajtómüvet, amelyeket az UEC fejlesztett ki. A BARK-6V-7S automatikus vezérlőrendszerrel vannak felszerelve, amely lehetővé teszi a motor teljesítményének növelését vészhelyzetben, biztosítja az üzemmódok fenntartását a külső hőmérséklet szélesebb tartományában, és növeli az üzemanyag-hatékonyságot.
Hasonló volt a Mi-171A2 is, de itt mégtovább léptek.
Maga az A3-as koncepció különféle ábrákon már vagy tíz éve bemutatásra került és a kezdetektől az olajipar, illetve civil-állami szerepkörben tervezték bevezetni, ezért sem véletlen, hogy a program finanszírozói között találjuk pl a Gazpromot is.
Valószínű, hogyha elterjed és beválik, akkor az itt alkalmazott digitális rendszerek, avionika, repülésvezérlés, hajtáslánc majd visszaszivárog a katonai Mi-8-as vonalba is.