Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 812
67 058
113
A Rostec bemutatta a legújabb Mi-171A3-at az AURUS konfigurációban.

Russian Helicopters holding bemutatta a Mi-171A3 új módosítását üzleti utakra AURUS konfigurációban.

A gép akár tíz utas szállítására is alkalmas, a belseje mindent tartalmaz, ami a kényelmes repüléshez szükséges, beleértve a nagy távolságokat is.

„A Mi-171A3 orosz digitális repüléselektronikai rendszerrel van felszerelve. Lehetővé teszi, hogy a nap bármely szakában repüljön egy helikopter automata és kézi üzemmódban. Ebben az esetben a helikopternek nincs szüksége külső referenciapontokra. Ez biztonságossá teszi a repülést még sűrű ködben is a hegyekben vagy alacsony felhőkben. „A Russian Helicopters már megkezdte az alapmodell sorozatgyártását” – mondta Vlagyimir Artjakov, a Rostec vezérigazgató-helyettese.

A Mi-171A3 távoli, nehezen elérhető objektumok kiszolgálására készült. Sokféle éghajlati viszonyok között üzemeltethető, beleértve a sarkvidéket is.

A repülőgép minden alkatrésze Oroszországban készül. Különösen a Mi-171A3 kapta meg a legújabb hazai VK-2500PS-03 hajtómüvet, amelyeket az UEC fejlesztett ki. A BARK-6V-7S automatikus vezérlőrendszerrel vannak felszerelve, amely lehetővé teszi a motor teljesítményének növelését vészhelyzetben, biztosítja az üzemmódok fenntartását a külső hőmérséklet szélesebb tartományában, és növeli az üzemanyag-hatékonyságot.



fzqJ0xBfyyA.jpg

0i8JNhLr9zo.jpg


1N-o6rfy5R0.jpg

GPNl0YZjWnY.jpg

WdXTeYmWRtE.jpg
Ez igazából a Mi-38-as technológiájának átmentése a Mi-8-as gyártósorára.
Hasonló volt a Mi-171A2 is, de itt mégtovább léptek.
Maga az A3-as koncepció különféle ábrákon már vagy tíz éve bemutatásra került és a kezdetektől az olajipar, illetve civil-állami szerepkörben tervezték bevezetni, ezért sem véletlen, hogy a program finanszírozói között találjuk pl a Gazpromot is.
Valószínű, hogyha elterjed és beválik, akkor az itt alkalmazott digitális rendszerek, avionika, repülésvezérlés, hajtáslánc majd visszaszivárog a katonai Mi-8-as vonalba is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 812
67 058
113
Miért?

A Mi-38 a Kazanyi helikoptergyárban készül. Jelenleg is gyártás alatt, hiszen az orosz VM korábban 15 darabot rendelt, amiből eddig 2 darabot adtak át , ha jól emlékszem.

A Mi-171A3 pedig Ulan-Udében. Aki nem tudná Ulan-Ude Burjátföldön van.
Ez a Mi-38-as program sehogy se akar beérni.
Két prototípust is inkább elajándékoztak Afrikába.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 765
82 230
113
LOM PRAHA will provide repairs for transport helicopters of the Mi series until 2031...

LOM PRAHA sp will provide the Air Force of the Army of the Czech Republic with the services necessary for the operation of Mi series helicopters until the end of 2031. At its Kbel Aircraft Plant, overhauls of the airframe, engines, reducers and other prescribed work are carried out on the Mi-8/17/171 extension of the technical life of the "emice".

469085713_1098703828710668_963636332282835708_n.jpg




What will happen to Mi series helicopters in the coming years?

We recently informed you that LOM PRAHA sp will continue to provide service activities necessary for the operation of Mi series multi-purpose helicopters for the Air Force of the Army of the Czech Republic. According to the contractual relationship, the support of the life cycle of the "emíček" fleet is until 2031, with the prospect of maintaining their operability until 2035.
The "Seventeen" or "One Hundred Seventy" will therefore continue to fly both in the Czech basin and abroad. General repairs and modernization of Mi series machines within the European Union are a great opportunity for LOM PRAHA, or rather the entire Czech industry, to utilize its professional know-how in the field of service and repair of this series of helicopters in the coming period. This is because it will be one of the last companies in Europe capable of comprehensively carrying out this repair activity, which may bring interesting contracts to the Czech Republic in the future. This is also evidenced by similar activities of LOM PRAHA sp this year, such as the modernization of a pair of Mi-8MT machines of the Air Force of the Republic of North Macedonia or the general repair and renovation of the interior of the "presidential" Mi-8 from Bulgaria.