[BIZTPOL] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Nem én "jöttem" ezzel, hanem Tonyo kolléga mosta össze a dolgokat. Mellesleg - mivel Te nem itthon vagy -, így honnan tudhatnád, hogy NEM építési kerítés. Vagy nem igaz, amit állítasz magadról..... Még két hónapot kellett volna kibírniuk, akkor készen lesz és lebontják. Mindegyik állításom igaz és tényszerű. Beszéld meg Tonyóval..... vagy TÉNYSZERŰEN CÁFOLD!
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and joker
Na persze!
Traktort (Dutra), motort (Pannónia), 8 kerekű PSZH-t,....... nem gyártahattunk, és lehetne még hosszan sorolni!
Amit szabadott gyártani a gépipar területén, azok az Ikarus buszok, néhány mozdony, Rába-Steiger, teherautó mutatóban.
Ki volt jelölve az út, amihez akkor is tartani kellett magunkat, ha másban sikeresebbek lettünk volna.
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)
 
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)
Ha valami versenyképes az iparban, akkor azt gyárthatjuk.
Mint láthatjuk, a Rábának is vannak exportképes termékei, amikkel meghatározó szereplők az adott szegmensben, piacon.
Sajnos a járműgyártás nem volt ilyen.
Remélem ez változni fog!
A vasúti kocsi, hajó, kisrepülőgép, stb. gyártás kapcsán is vannak pozitív fejlemények, ezekbe az EU közvetlenül nem szól bele.
Persze minden ország védi a saját iparát, piacát, ami ellentéteket szül oda-vissza.
A mezőgazdaság területén pedig van egy kvótarendszer (cukorgyártás), ami hátrányosan érint minket (is).
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Ha valami versenyképes az iparban, akkor azt gyárthatjuk.
Mint láthatjuk, a Rábának is vannak exportképes termékei, amikkel meghatározó szereplők az adott szegmensben, piacon.
Sajnos a járműgyártás nem volt ilyen.
Remélem ez változni fog!
A vasúti kocsi, hajó, kisrepülőgép, stb. gyártás kapcsán is vannak pozitív fejlemények, ezekbe az EU közvetlenül nem szól bele.
Persze minden ország védi a saját iparát, piacát, ami ellentéteket szül oda-vissza.
A mezőgazdaság területén pedig van egy kvótarendszer (cukorgyártás), ami hátrányosan érint minket (is).
Mióta is készül a hány darab IC+ vagon? :D
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Mióta is készül a hány darab IC+ vagon? :D
A vasúti kocsi gyártás nem csak az egyiptomi üzletből áll:





Utóbbi nem tudom, hogy hogyan áll.
De lehet hogy hagytam még ki valamit.
 
A vasúti kocsi gyártás nem csak az egyiptomi üzletből áll:





Utóbbi nem tudom, hogy hogyan áll.
De lehet hogy hagytam még ki valamit.
Én erre a szenvedésre gondoltam
vonat-mav-ic-intercity1-csodalatosmagyarorszag.jpg
 
vasúti kocsi gyártás nem csak az egyiptomi üzletből áll:

Amúgy ezt a tendert eredetileg egy magyar konzorcium nyerte a stadlerral csak a magyar állam nem adta ki a hitelt így elvitték az oroszok aztán valahogy a Dunakeszi JJ is oda került :D
 
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)

Bármit gyárthat bárki, ha van rá pénze, tudása, a piacnak meg kereslete a termékére. A KGST alatt ez nem így volt. El is sorvasztották szovjet nyomásra a magyar gépkocsi, motorkerékpár, teherautó gyártást. Nekünk csak Ikarus buszt volt szabad gyártani. Illetve a Rába gyártott még traktorokat, amerikai liszensz alapján. Igaz a buszok ezrével készültek évente, de a minősége nem nagyon számított, az ment a szocialista utakon mindenfelé. Mert buszt meg más nem nagyon gyárthatott. :) A bolgárok meg targoncát gyártottak. :) Nekik azt volt szabad. Persze van azért kivétel.
 
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)
Hány magyar kávézóban (igazából cukrászdába) jártál Bécsben? És ezek milyen arányban vannak a nem uniós nemzetiségek kávéházaival? :)

Fiatalabbaknak:
Egy uniós csatlakozás melletti kampányplakátok egyik emblematikus szlogene volt.
cukraszda-becsben-768x329.jpg
 
Status
Not open for further replies.