[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 523
15 046
113
Nem én "jöttem" ezzel, hanem Tonyo kolléga mosta össze a dolgokat. Mellesleg - mivel Te nem itthon vagy -, így honnan tudhatnád, hogy NEM építési kerítés. Vagy nem igaz, amit állítasz magadról..... Még két hónapot kellett volna kibírniuk, akkor készen lesz és lebontják. Mindegyik állításom igaz és tényszerű. Beszéld meg Tonyóval..... vagy TÉNYSZERŰEN CÁFOLD!
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and joker

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 695
55 549
113
Na persze!
Traktort (Dutra), motort (Pannónia), 8 kerekű PSZH-t,....... nem gyártahattunk, és lehetne még hosszan sorolni!
Amit szabadott gyártani a gépipar területén, azok az Ikarus buszok, néhány mozdony, Rába-Steiger, teherautó mutatóban.
Ki volt jelölve az út, amihez akkor is tartani kellett magunkat, ha másban sikeresebbek lettünk volna.
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 081
4 058
113
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)
Ha valami versenyképes az iparban, akkor azt gyárthatjuk.
Mint láthatjuk, a Rábának is vannak exportképes termékei, amikkel meghatározó szereplők az adott szegmensben, piacon.
Sajnos a járműgyártás nem volt ilyen.
Remélem ez változni fog!
A vasúti kocsi, hajó, kisrepülőgép, stb. gyártás kapcsán is vannak pozitív fejlemények, ezekbe az EU közvetlenül nem szól bele.
Persze minden ország védi a saját iparát, piacát, ami ellentéteket szül oda-vissza.
A mezőgazdaság területén pedig van egy kvótarendszer (cukorgyártás), ami hátrányosan érint minket (is).
 
  • Tetszik
Reactions: honved

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 326
113
Ha valami versenyképes az iparban, akkor azt gyárthatjuk.
Mint láthatjuk, a Rábának is vannak exportképes termékei, amikkel meghatározó szereplők az adott szegmensben, piacon.
Sajnos a járműgyártás nem volt ilyen.
Remélem ez változni fog!
A vasúti kocsi, hajó, kisrepülőgép, stb. gyártás kapcsán is vannak pozitív fejlemények, ezekbe az EU közvetlenül nem szól bele.
Persze minden ország védi a saját iparát, piacát, ami ellentéteket szül oda-vissza.
A mezőgazdaság területén pedig van egy kvótarendszer (cukorgyártás), ami hátrányosan érint minket (is).
Mióta is készül a hány darab IC+ vagon? :D
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 081
4 058
113
Mióta is készül a hány darab IC+ vagon? :D
A vasúti kocsi gyártás nem csak az egyiptomi üzletből áll:





Utóbbi nem tudom, hogy hogyan áll.
De lehet hogy hagytam még ki valamit.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 326
113
A vasúti kocsi gyártás nem csak az egyiptomi üzletből áll:





Utóbbi nem tudom, hogy hogyan áll.
De lehet hogy hagytam még ki valamit.
Én erre a szenvedésre gondoltam
vonat-mav-ic-intercity1-csodalatosmagyarorszag.jpg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 252
27 828
113
vasúti kocsi gyártás nem csak az egyiptomi üzletből áll:

Amúgy ezt a tendert eredetileg egy magyar konzorcium nyerte a stadlerral csak a magyar állam nem adta ki a hitelt így elvitték az oroszok aztán valahogy a Dunakeszi JJ is oda került :D
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 960
18 488
113
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)

Bármit gyárthat bárki, ha van rá pénze, tudása, a piacnak meg kereslete a termékére. A KGST alatt ez nem így volt. El is sorvasztották szovjet nyomásra a magyar gépkocsi, motorkerékpár, teherautó gyártást. Nekünk csak Ikarus buszt volt szabad gyártani. Illetve a Rába gyártott még traktorokat, amerikai liszensz alapján. Igaz a buszok ezrével készültek évente, de a minősége nem nagyon számított, az ment a szocialista utakon mindenfelé. Mert buszt meg más nem nagyon gyárthatott. :) A bolgárok meg targoncát gyártottak. :) Nekik azt volt szabad. Persze van azért kivétel.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Mintha ez most sem lenne sokkal máskép...
De legalább nyithatunk kávézót Bécsben. :)
Hány magyar kávézóban (igazából cukrászdába) jártál Bécsben? És ezek milyen arányban vannak a nem uniós nemzetiségek kávéházaival? :)

Fiatalabbaknak:
Egy uniós csatlakozás melletti kampányplakátok egyik emblematikus szlogene volt.
cukraszda-becsben-768x329.jpg