[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

 
Ja a Rába köszöni most már jól van...
https://www.portfolio.hu/uzlet/20230222/szellel-szemben-a-raba-de-bevalt-az-uj-strategia-598700
"Közzétette legfrissebb számait a Rába, amelyek a kihívásokkal teli gazdasági és működési környezet ellenére pozitív képet festettek a cégnél végrehajtott változtatásokról. A meredeken emelkedő költségekre sikerült jól reagálnia a cégnek, ami az elmúlt 5 év legmagasabb üzemi eredményét hozta a vállalat számára, emellett pedig a csoport szintű EBITDA meghaladta a 4,6 milliárd forintot, így az EBITDA-tömeget tekintve az elmúlt 10 év második legnagyobb eredményét realizálta a vállalatcsoport."

Még 9 ilyen van nekik !
 


valamint a Rába is érdekelt egy autóalkatrészek gyártásával foglalkozó létesítményben - számolt be az üzbég média.
 

A RÁBA Járműipari Holding Nyrt. tájékoztatása ingatlanértékesítésről

A RÁBA Járműipari Holding Nyrt. mint kibocsátó tájékoztatja a tőkepiaci szereplőket, hogy az RÁBA Nyrt. 5/2020.04.30. sz. közgyűlési hatáskörben hozott határozatában foglalt felhatalmazásnak megfelelően a Társaság a 2020. március 18-án közzétett közgyűlési előterjesztésben meghatározott árverési feltételekkel árverésre bocsátotta a Győr, 6390/5 hrsz. alatti ingatlanát.
Az MNV Zrt. 2023. április 6. 20 órai végleges eredményhirdetése szerint a nyertes ajánlat 3.175.208.000 Ft.
Az MNV Zrt. végleges eredményhirdetése alapján a legmagasabb vételárat felajánló árverezővel a Társaság megkezdi az adásvételi szerződés megkötésére az eljárását.
 
A RÁBA Járműipari Holding Nyrt. tájékoztatása ingatlanértékesítésről

A RÁBA Járműipari Holding Nyrt. mint kibocsátó tájékoztatja a tőkepiaci szereplőket, hogy az RÁBA Nyrt. 5/2020.04.30. sz. közgyűlési hatáskörben hozott határozatában foglalt felhatalmazásnak megfelelően a Társaság a 2020. március 18-án közzétett közgyűlési előterjesztésben meghatározott árverési feltételekkel árverésre bocsátotta a Győr, 6390/5 hrsz. alatti ingatlanát.
Az MNV Zrt. 2023. április 6. 20 órai végleges eredményhirdetése szerint a nyertes ajánlat 3.175.208.000 Ft.
Az MNV Zrt. végleges eredményhirdetése alapján a legmagasabb vételárat felajánló árverezővel a Társaság megkezdi az adásvételi szerződés megkötésére az eljárását.
Lehet fejlesztésre költeni.
 
"- A Zrínyi 2026 Program keretében javában zajlik a magyar haderő fejlesztése, ebben a Rába számára is komoly szerep juthat a tervek szerint. Milyen védelmi ipari fejlesztések zajlanak a cégnél? Mekkora volument tesz ez ki a Rába éves forgalmából?

- 2013 és 2018 között több mint 900 járművet szereltek össze a Rábában a Magyar Honvédség részére, úgynevezett CKD-rendszerben. Ezekben a járművekben a futóművek és a felépítmények voltak a Rába termékei. Ez a kompetencia 2018-ban leépítésre került, viszont visszaépíthető, és ebbe az irányba lépéseket is tettünk, hogy ha igény mutatkozik rá, el tudjuk kezdeni ezt a tevékenységet.

Jelen pillanatban kettő hadiipari tevékenységet végez a Rába: az egyik az imént említett járművek szervizelése. Emellett a vasszerkezeti üzletágunknak van egy olyan része, ahol katonai, logisztikai járművekhez gyártunk külföldre alkatrészeket. Az egyik tevékenység sem jelentős az árbevétel szempontjából. Dolgozunk azon, hogy visszakerüljünk a haderőfejlesztésbe, és a Rába kapjon ilyen megrendeléseket. Konkrét eredményekről azonban nem számolhatok be."
 
"- A Zrínyi 2026 Program keretében javában zajlik a magyar haderő fejlesztése, ebben a Rába számára is komoly szerep juthat a tervek szerint. Milyen védelmi ipari fejlesztések zajlanak a cégnél? Mekkora volument tesz ez ki a Rába éves forgalmából?

- 2013 és 2018 között több mint 900 járművet szereltek össze a Rábában a Magyar Honvédség részére, úgynevezett CKD-rendszerben. Ezekben a járművekben a futóművek és a felépítmények voltak a Rába termékei. Ez a kompetencia 2018-ban leépítésre került, viszont visszaépíthető, és ebbe az irányba lépéseket is tettünk, hogy ha igény mutatkozik rá, el tudjuk kezdeni ezt a tevékenységet.

Jelen pillanatban kettő hadiipari tevékenységet végez a Rába: az egyik az imént említett járművek szervizelése. Emellett a vasszerkezeti üzletágunknak van egy olyan része, ahol katonai, logisztikai járművekhez gyártunk külföldre alkatrészeket. Az egyik tevékenység sem jelentős az árbevétel szempontjából. Dolgozunk azon, hogy visszakerüljünk a haderőfejlesztésbe, és a Rába kapjon ilyen megrendeléseket. Konkrét eredményekről azonban nem számolhatok be."
Mi az édes jó anyukájukér építették le az összeszerelést 2018-ban?
 
Talán mert nem volt megrendelés...
Miért nem volt megrendelés, a fityisz nagy haderőfejlesztésbe kezd, erre a Rábától már nem rendelnek több cuccot, valakinek sértette az üzleti érdekeit? A Rábánál tudtommal az állam volt a többségi tulajdonos 2018- ban, meg most is, de sötétítsen fel valaki, ha ez megváltozott.
 
Miért nem volt megrendelés, a fityisz nagy haderőfejlesztésbe kezd, erre a Rábától már nem rendelnek több cuccot, valakinek sértette az üzleti érdekeit? A Rábánál tudtommal az állam volt a többségi tulajdonos 2018- ban, meg most is, de sötétítsen fel valaki, ha ez megváltozott.
Gondolom igen.

A másik része, hogy marha szar minőséget hoztak drágábban mintha megvetted az eredeti kocsit a MAN-tól cakompakli
 
Miért nem volt megrendelés, a fityisz nagy haderőfejlesztésbe kezd, erre a Rábától már nem rendelnek több cuccot, valakinek sértette az üzleti érdekeit? A Rábánál tudtommal az állam volt a többségi tulajdonos 2018- ban, meg most is, de sötétítsen fel valaki, ha ez megváltozott.
Ember!
Neked rendszeresen vannak ilyen eszméléseid!
A magyar fejlesztési topic - meg úgy vagy 4-5 másik is - tele van/volt ezen anekdotákkal.
Oda-vissza ki lett vesézve a jelenség.
Há rákeresel a keresőben a "Rába" szóra, akkor jópár oldalt fog neked kidobni.
Tényleg nem értem, hogy egy magyar haditechnikai oldalt olvasva miért nem érdekel a magyar haditechnika. Az lenne az alap, hogy legalább a hazai fejleményeket követed, és nem csak a Biztpol. mocsárban dagonyázol.
 
Anno nem az oreg szaki volt még a vezér...?
De. Azóta komplett vezetőváltás volt.
Én annak külön örülök, hogy az új vezetés, amellett, hogy rendberakta/ja a céget pénzügyileg, struktúrálisan, vállalat irányításilag, még abban is gondolkodik, hogy aktívan visszakerüljenek a HM hadiipari programjába.
 
Konkrétan a Honvédség érdekei sérültek, bakker.
Hullottak szét, orrukon-szájukon folyt az olaj, minden apjuk fasza bajuk volt, mert úgy volt a Rába vele, hogy a Honvédségnek jó lesz az, amit a külföldi megrendelő nem vesz át.
Tegyünk hozzá, hogy ez kevésbé a Rába hibája volt, mint az MH-é- Bár sajnos rengeteg ilyen állami cégnél van ez a "szakértelem" .