Civil repüléssel kapcsolatos témák

Mostanában nincs szerencséje a Cargoluxnak. Ezúttal az egyik futóművét hagyta el a 747-400
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
IMG-20230515-174514.jpg
 
Na egy koreai idiótának sikerült leszállás közben kinyitnia az Asiana Airlines A321-es gépének egyik ajtaját. Szerencsére halálos áldozat nem volt, plusz a becsatolt biztonsági övek miatt senki sem repült ki, de légzési problémák miatt 9 embert vittek kórházba megfigyelésre
 
Na egy koreai idiótának sikerült leszállás közben kinyitnia az Asiana Airlines A321-es gépének egyik ajtaját. Szerencsére halálos áldozat nem volt, plusz a becsatolt biztonsági övek miatt senki sem repült ki, de légzési problémák miatt 9 embert vittek kórházba megfigyelésre
Érkezeik a folytatás, avagy kedves delikvensünk azért nyitotta ki 700 lábon (213 méter) az ajtót, mert "kényelmetlenül érezte magát és gyorsan ki akart szállni"
Klasszikus molni idézettel élve "hátravinni, agyonlőni"
 
900


1685263060-temp-JdjANM_cover@2x.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nekem csak az a szívfájdalmam, hogy gyakorlatilag eltűnik a formai, elrendezésbeli sokszínűség, ami jellemezte a XX. század polgári repülését.
 
Érkezeik a folytatás, avagy kedves delikvensünk azért nyitotta ki 700 lábon (213 méter) az ajtót, mert "kényelmetlenül érezte magát és gyorsan ki akart szállni"
Klasszikus molni idézettel élve "hátravinni, agyonlőni"

700 lábon lélegzési nehézségek?
 
Persze saját fejlesztès, de azért nem gyengén kell nyugati cucc is hozzá!
IMG-20230529-173340.jpg

Valamint egy dolog repülő gépet építeni, és egy nagyon más azt üzemszerűen gyártani. Jelenleg 1 gépet tudnak előállítani havonta. Ez ebben a kategóriában a Boeingnél Airbusnál 1 gép/nap.
 
Persze saját fejlesztès, de azért nem gyengén kell nyugati cucc is hozzá!
IMG-20230529-173340.jpg

Valamint egy dolog repülő gépet építeni, és egy nagyon más azt üzemszerűen gyártani. Jelenleg 1 gépet tudnak előállítani havonta. Ez ebben a kategóriában a Boeingnél Airbusnál 1 gép/nap.
Tudom. Remélem az MC-21esnél a külföldi cuccok aránya 0% lessz. Az sokkal komolyabb fegyvertény. Jövőre igérik az első kereskedelmi járatot.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Repülőt tervezni, építeni, sorozatgyártan és az üzemeltetést támogatni kell. A Superjet 100 a fogyasztáson kívül az utolsóba bukott bele ha jól tudom. Lehet MC-21-et sorozatgyártani orosz hajtóművel, ha a fogyasztása és a supportja versenyképtelen. De ahhoz kell egy amúgy máshoz nem hozzáférő belső piac.
 
Repülőt tervezni, építeni, sorozatgyártan és az üzemeltetést támogatni kell. A Superjet 100 a fogyasztáson kívül az utolsóba bukott bele ha jól tudom. Lehet MC-21-et sorozatgyártani orosz hajtóművel, ha a fogyasztása és a supportja versenyképtelen. De ahhoz kell egy amúgy máshoz nem hozzáférő belső piac.
A PD-14 fogyasztása, és ereje is abszolút versenyképes. Magyarul ugyanannyi. Hanem az ára egyből több, a megbízhatóságáról meg az élettartamáról meg nem tudunk semmit.
 
A PD-14 fogyasztása, és ereje is abszolút versenyképes. Magyarul ugyanannyi. Hanem az ára egyből több, a megbízhatóságáról meg az élettartamáról meg nem tudunk semmit.
Az új hajtóművek megbízhatóságával a "nagyok" is szenvedtek egy ideig. A supportot sem kell tanulniuk az oroszokkal ellentétben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Úgy vélem hazai égbolt tekintetében ma igazi kuriózum húzott el felettünk.

Bitang turboprop muzsikára lettem figyelmes, kimenni nem volt jelenésem meglesni, de FR24-re persze egyből rálestem. És mint kiderült a pogányi reptérről pár perccel korábban elstartolt, kanadai Basler BT-67 búgott el a közelben!

A BT-67-esek felújított, avionika téren fullosan modernizált, hajtómű terén turboprop konverzión átesett DC-3 / C-47 gépek. A Basler-t úgy tudom a 90-es évek elején direkt erre alapították. A szóban forgó példány eredetileg 1943 januári gyártású.

A napokban érkezett Kanada -> Izland -> Skócia -> Németország -> Pécs-Pogány útvonalon.
Rá-ránéztem FR24-en, hosszú szakaszon 7-800 láb (kb. 210-250 méter) magasságon tolta az ipart. Elment körberepülte a Somlót és visszajött Pogányba.

Mai útvonala: