[BIZTPOL] Magyarország

Sváj de jure nem de de facto az EU része.
Tippelni se mernék Merkava témában. Viszont az biztos, hogy az Ukrán-Orosz háború egyik tanulsága az, hogy MBTre must have a jóféle APS.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Sokkoló tudom de attól mert te nem hiszel benne még úgy van.
Aki hulye a statisztikakhoz, az mindig ezt magyarazza, megszoktuk. Egyreszt nem igaz, masreszt ha valakinek alapveto ismeretei sincsenek a temaban, akkor azt hiszi, hogy ez valamifele merce - mikozben a romanoknal egy istentelen allami fizetesi szektor huzza oket 50+ eve, azt toljak nonstop, mikozben a versenykepesseguk a beka segge alatt sincs.

Tény, hogy megelőzte a román átlagkereset a magyart. Miközben a határmenti magyarok átmennek bevásárolni mert Romániában olcsobb az élelmiszer mint MOon.
Errol beszelek, felelmetesen ostoba szoveg ez. Meg az alapokat sem ertitek, hogyan kell osszehasonlitani dolgokat.

De pont ma futottam bele abba, hogy mennyien járnak át Szlovéniába pl élelmiszert vásárolni mert az is masszívan olcsobb mint MO. Miközben az átlagkereset duplája a magyarnak.
Es ehhez kepest a romanok 18M nepessegrol 12-13-ra fogytak el. Egesz Europa 30 eve roman qrvaktol meg striciktol hangos. A roman iskolak 50 szazalekaban az udvarra jarnak szarni telen-nyaron a gyerekek. Erted 2022-23-ban.
Egy atlagos autouton akkora lyukakkal talalkozhatsz, ami a Kadar alatt nem volt soha Magyarorszagon - es hat honap mulva ugyanott lesz. A kedvenc peldam a roman szurrealizmusra, a Csau altal grundolt "tengeralattjaro", ami nemhogy lemerulni nem tud 20+ eve, de a kikotobol kifutni sem. De van "tengeralattjaro" is, ugye. :D
Sebaj, az allamilag fizetett tanarok viszont jol keresnek, a szekusok meg jobban, a katonatisztek meg ket Piranha elsullyedes kozotti teljesen elegedett nyilatkozatuk elott felveszik a 25. havi jutalmat is.

Aki komolyan veszi ezt a roman versenykepesseget, az meg az atlagos Fleto-DK-nyuggereknel is butabb.

Kinek mit intéz a kormánya.
Marmint az a kormany, amelyik 6-12 honaponta osszeomlik, arra gondolsz?
 
A tram-train is egy kudarc
Egyrészt Lázárnak nem sok köze van hozzá, másrészt mindenféle gyerekbetegséggel, de építettek valami hasznosat a fővároson kívül, annyi pénzért, amennyit naponta loptak el a 3as metró felújítása ürügyén, és már megy is ellene a kapálózás, mert mi az, hogy nem a fővárosra költünk.
 
@acorn
Szerintem a mennyivelt és mibent jól szemlélteti, hogy a Román!!! átlagbérek 2023ban lehagyták a Magyart.
A Román átlagbérek b*od. Mikor 20éve még toltuk teljesen jogosan a rántott húsos vicceket.

@Aladeen táblázatához még annyit, hogy 2023q1ben már GDP/FŐben is leléptek minket.
Annyira gyönyörű, hogy pont azt a Romániát hozod fel, amiről pont a minap tettek ide be egy EU-s grafikont, hogy kimagaslóan magas a nyomorban élők száma. Mellesleg nem Románia az amelyik évek óta itthon komoly pénzeket fektet az itt élő román kisebbség fejlesztésébe, hanem pont fordítva.
 
Egyrészt Lázárnak nem sok köze van hozzá, másrészt mindenféle gyerekbetegséggel, de építettek valami hasznosat a fővároson kívül, annyi pénzért, amennyit naponta loptak el a 3as metró felújítása ürügyén, és már megy is ellene a kapálózás, mert mi az, hogy nem a fővárosra költünk.
100 milliárdért, B+!!! :mad:
És ez Lázárnak a szerelemgyereke volt, fő életműve!!! :hadonaszos:
 
100 milliárdért, B+!!! :mad:
És ez Lázárnak a szerelemgyereke volt, fő életműve!!! :hadonaszos:
Ez amúgy Botka ötlete, és összekötött két Dél-Magyarországi nagyvárost. Igen, 100 mrd-ért, és? Sajnálod Szegedtől, és Hódmezővásárhelytől, hogy normális kapcsolat legyen a városok között?
Összehasonlításként: Az M3 metró felújítására 3000 + mrd forintot vertünk el, mindezt úgy, hogy ennyi pénzből Moszkvában 21 km új vonalat húztak fel, nehezített terepen, és kicsit több mint a 2,5 szereséből összesen 70 km metróvonalat építettek.
De szerinted 100 mrd ft oda a végekre sok, mert ebből csak felépítettek egy új vonalat, és kifejlesztettek és legyártottak egy vadonatúj járműtípust, ami amúgy a későbbiek vicinális jellegű közlekedésére nem csak itt, hanem több egyéb városban is felhasználható lesz.
 
Ez amúgy Botka ötlete, és összekötött két Dél-Magyarországi nagyvárost. Igen, 100 mrd-ért, és? Sajnálod Szegedtől, és Hódmezővásárhelytől, hogy normális kapcsolat legyen a városok között?
Összehasonlításként: Az M3 metró felújítására 3000 + mrd forintot vertünk el, mindezt úgy, hogy ennyi pénzből Moszkvában 21 km új vonalat húztak fel, nehezített terepen, és kicsit több mint a 2,5 szereséből összesen 70 km metróvonalat építettek.
De szerinted 100 mrd ft oda a végekre sok, mert ebből csak felépítettek egy új vonalat, és kifejlesztettek és legyártottak egy vadonatúj járműtípust, ami amúgy a későbbiek vicinális jellegű közlekedésére nem csak itt, hanem több egyéb városban is felhasználható lesz.
Igen, sajnálom!
Mit nyertek ezért a 100 milliárdért?
5 percet irányonként?
Hány lakosra lebontva?
Hány lakost szolgál ki az M3?
A vicc az, hogy 3-4 H225M helikopterrel is olcsóbb (és sokkal gyorsabb) lett volna megoldani a Hmvhelyi lakosok ingázását, mint a tram-trainnel!
 
Én mondjuk minden egyes fillért sajnálok amit a fővárosra költenek, de sok esetben elfogadom.
Mit nyertek ezért a 100 milliárdért?
Folyamatos, számolható, normális, 21. századi, valóban környezetbarát közlekedést két város között, ahol is az egyik amúgy is a másikban dolgozott nagyobb részt, csak eddig autóval járt át, most a tömött tram-trainen.
5 percet irányonként?
Jaj már, 160nal csapatásnál ne tartson fel a sok mazsola, de ha nem autós császár vagy, akkor nem jár napi 10 perc.
De egyébként sokkal többet, mert a buszok a Mars térre mentek be, ahonnan csak az átszállás 5 perc, + újabb jármű+ esetleg másik átszállás.
És ez csak a szegedi oldal. Hódmezővásárhely kapott egy villamos vonalat.
Hány lakosra lebontva?
Hmm, Szeged önmagában 200 ezres az egyetemistákkal együtt, maga a szegedi közel aggló 400 ezres
Hódmezővásárhely másik 50 ezer szintén az egyetemistákkal, erre jön rá a környék.
Nem becsüljük alá, ha azt mondjuk fél millió emberre lebontva.
Hány lakost szolgál ki az M3?
3000 mrd ft-ért felújították 5 év alatt, amit Londonban olcsóbban csináltak volna. És ebben nincs benne az összes többi járulékos költség. Mindezt ha a teljes pesti agglót számoljuk 3 millió emberre. Azaz 30 szoros áron, hatszoros embermennyiségre.
A vicc az, hogy 3-4 H225M helikopterrel is olcsóbb (és sokkal gyorsabb) lett volna megoldani a Hmvhelyi lakosok ingázását, mint a tram-trainnel!
Igen, hát persze... Akkor 90-120 H225M helikopter kéne a metró helyett is?
Baromira kezd unalmas lenni, hogy azt a pénzügyi fekete lukat, amit Budapest Székesfővárosként emlegetnek kell támogatni mindenkinek, de ha bárhol máshol épül valami új, valami hasznos, akkor megy a kamillázás, hogy de ez drága.
Nem, drága a 4-6 felújítás volt, ami megint eddig 4-szeres áron nem futott még végig ahhoz képest, amiért Szegeden épült egy új villamosvonal, egy új trolivonal, és felújították a többi trolit és villamosvonalat.
És akkor is ment a hiszti, hogy de miért költünk azokra a mucsaiakra, amikor budapestenrohadnakabuszok.

És akkor ehhez tegyük hozzá, hogy ugyanilyen aránytalanul drágább volt a bkk futár, hogy Szegeden amúgy felszállsz a villamosra, és ott kártyával tudsz venni vonaljegyet, itt Bpestet meg számolgathatod az aprót.
Ami persze, ha van alkalmazásod mindegy is, mindkét városban, de ha külföldi turista vagy már nem mindegy.
Szóval nem sajnálni kéne tőlük a tram traint, hanem megtanulni, hogy lehet épeszű mennyiségű lopással hasznosat alkotni.
 
Én mondjuk minden egyes fillért sajnálok amit a fővárosra költenek, de sok esetben elfogadom.

Folyamatos, számolható, normális, 21. századi, valóban környezetbarát közlekedést két város között, ahol is az egyik amúgy is a másikban dolgozott nagyobb részt, csak eddig autóval járt át, most a tömött tram-trainen.

Jaj már, 160nal csapatásnál ne tartson fel a sok mazsola, de ha nem autós császár vagy, akkor nem jár napi 10 perc.
De egyébként sokkal többet, mert a buszok a Mars térre mentek be, ahonnan csak az átszállás 5 perc, + újabb jármű+ esetleg másik átszállás.
És ez csak a szegedi oldal. Hódmezővásárhely kapott egy villamos vonalat.

Hmm, Szeged önmagában 200 ezres az egyetemistákkal együtt, maga a szegedi közel aggló 400 ezres
Hódmezővásárhely másik 50 ezer szintén az egyetemistákkal, erre jön rá a környék.
Nem becsüljük alá, ha azt mondjuk fél millió emberre lebontva.

3000 mrd ft-ért felújították 5 év alatt, amit Londonban olcsóbban csináltak volna. És ebben nincs benne az összes többi járulékos költség. Mindezt ha a teljes pesti agglót számoljuk 3 millió emberre. Azaz 30 szoros áron, hatszoros embermennyiségre.

Igen, hát persze... Akkor 90-120 H225M helikopter kéne a metró helyett is?
Baromira kezd unalmas lenni, hogy azt a pénzügyi fekete lukat, amit Budapest Székesfővárosként emlegetnek kell támogatni mindenkinek, de ha bárhol máshol épül valami új, valami hasznos, akkor megy a kamillázás, hogy de ez drága.
Nem, drága a 4-6 felújítás volt, ami megint eddig 4-szeres áron nem futott még végig ahhoz képest, amiért Szegeden épült egy új villamosvonal, egy új trolivonal, és felújították a többi trolit és villamosvonalat.
És akkor is ment a hiszti, hogy de miért költünk azokra a mucsaiakra, amikor budapestenrohadnakabuszok.

És akkor ehhez tegyük hozzá, hogy ugyanilyen aránytalanul drágább volt a bkk futár, hogy Szegeden amúgy felszállsz a villamosra, és ott kártyával tudsz venni vonaljegyet, itt Bpestet meg számolgathatod az aprót.
Ami persze, ha van alkalmazásod mindegy is, mindkét városban, de ha külföldi turista vagy már nem mindegy.
Szóval nem sajnálni kéne tőlük a tram traint, hanem megtanulni, hogy lehet épeszű mennyiségű lopással hasznosat alkotni.
Én semmilyen túlárazást , korrupciót, lenyúlást sem támogatok, a budapestit sem.
De míg Budapestnek szüksége van metróra, Hmvhely esetén a tram-train egyszerűen egy aránytévesztés.
 
Azt busszal is lehet.
Miért, eddig hogy közlekedtek?
Metró se kell, lehet busszal is közlekedni. Sőt egyébként is gazdag környék, oda tömegközlekedés se kell, menjen mindenki autóval.

Hering buszokon, amik már régen túlterheltek voltak, autóval, stb.
De igazad van, hülye vidékiek, minek nekik még a busz is, járjanak ökrösszekérrel. Hát hogy a fenébe lehetne 6-od annyi emberre 30-szor kevesebb pénzért építeni valami újat...
 
Mondtam ilyet?
Azt mondtam hogy bizonyos kérdésekben kiemelkedően és indokolhatatlanul nem transzparens a hazai rendszer.
A gond az indokolhatatlannal van, mert amúgy semmi extra nem lenne benne és még a támadási felületek száma is csökkenne amivel baszkurálni lehet a vezetést.
Naigen, nálunk a fű alatti szlovák BH és F16 "tender" (sic!) után legalább a 8x8 és láncos vonalon sokminden elérhető volt a neten, a kiirástól a feltételekig az eljárás bizonyos részei, még ha tele volt hibákkal, önellentmondásokkal stb. de legalább adtak a látszatra. Újabban szintén felkerültek tanulmányok a jövőbeni tervekről, abból is sokmindent ki lehet majd következtetni.
Ezt a részét magam is hiányolom a magyar haderőfejlesztési "transzparenciából"...mert legalább a látszatra lehetne adni, már az is lenne valami, meg az ilyenen hosszasan elcsámcsognánk, mert azt naon szeretünk... :)
 
Azt busszal is lehet.
Miért, eddig hogy közlekedtek?
És amúgy csak még a tisztázat kedvéért:
Amikor Bp-n még a szocializmusból ittrohadt "automaták" voltak, szegeden már a mai bkk automatáknál jobb automatában tudtam jegyet és bérletet venni (2007), amikor Bp-n még azt se vágták mi az a képernyős utastájékoztatás, Szegeden már minden jármű azzal volt felszerelve.
Amikor Bp-en elkezdték elbasarintani a pínzt a futárra, szegeden már a tesztek mentek a saját járműkövető rendszerrel.
Most amikor Bp-ten lehet jegyet venni a sofőrtől ha lehet kp-ért, Szegeden felszállok a járatra, és bankkártyával fizetek egy automata jegykiadónál, ami odaadja az előre kezelt jegyet.
Mindezt töredék pénzből, mint amit itt székesfővárosunkban elköltenek.
Nem abszolút összegben, hanem arányaiban.
Ezek után én mint adófizető állampolgár, lehet inkább fizetem a pénzem Hódmezővásárhely és Szeged fejlesztésére, mint, hogy ezt az egészet arra költsék, hogy ne legyen légkondicionált hév szerelvény még 20 évig.
 
Metró se kell, lehet busszal is közlekedni. Sőt egyébként is gazdag környék, oda tömegközlekedés se kell, menjen mindenki autóval.

Hering buszokon, amik már régen túlterheltek voltak, autóval, stb.
Nem lett volna olcsóbb megoldás több buszt venni?
Egy új busz legyen mondjuk 100 millió HUF, legyen mondjuk 10 új busz, az még mindig csak 1 mrd HUF.
Szemben a 100 mrd-os tram-trainnel.
Egyébként, mivel az M3 tekintetében érintett vagyok, el tudom mondani, hogy napi 4-500 ezer utast szállít.
A tram-train mennyit is?
 
És amúgy csak még a tisztázat kedvéért:
Amikor Bp-n még a szocializmusból ittrohadt "automaták" voltak, szegeden már a mai bkk automatáknál jobb automatában tudtam jegyet és bérletet venni (2007), amikor Bp-n még azt se vágták mi az a képernyős utastájékoztatás, Szegeden már minden jármű azzal volt felszerelve.
Amikor Bp-en elkezdték elbasarintani a pínzt a futárra, szegeden már a tesztek mentek a saját járműkövető rendszerrel.
Most amikor Bp-ten lehet jegyet venni a sofőrtől ha lehet kp-ért, Szegeden felszállok a járatra, és bankkártyával fizetek egy automata jegykiadónál, ami odaadja az előre kezelt jegyet.
Mindezt töredék pénzből, mint amit itt székesfővárosunkban elköltenek.
Nem abszolút összegben, hanem arányaiban.
Ezt nem vitatom.
De a budapestiek hülyesége (én soha nem szavatam erre a garnitúrára) ne legyen indok mások hülyeségére sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby