Én mondjuk minden egyes fillért sajnálok amit a fővárosra költenek, de sok esetben elfogadom.
Mit nyertek ezért a 100 milliárdért?
Folyamatos, számolható, normális, 21. századi, valóban környezetbarát közlekedést két város között, ahol is az egyik amúgy is a másikban dolgozott nagyobb részt, csak eddig autóval járt át, most a tömött tram-trainen.
Jaj már, 160nal csapatásnál ne tartson fel a sok mazsola, de ha nem autós császár vagy, akkor nem jár napi 10 perc.
De egyébként sokkal többet, mert a buszok a Mars térre mentek be, ahonnan csak az átszállás 5 perc, + újabb jármű+ esetleg másik átszállás.
És ez csak a szegedi oldal. Hódmezővásárhely kapott egy villamos vonalat.
Hmm, Szeged önmagában 200 ezres az egyetemistákkal együtt, maga a szegedi közel aggló 400 ezres
Hódmezővásárhely másik 50 ezer szintén az egyetemistákkal, erre jön rá a környék.
Nem becsüljük alá, ha azt mondjuk fél millió emberre lebontva.
Hány lakost szolgál ki az M3?
3000 mrd ft-ért felújították 5 év alatt, amit Londonban olcsóbban csináltak volna. És ebben nincs benne az összes többi járulékos költség. Mindezt ha a teljes pesti agglót számoljuk 3 millió emberre. Azaz 30 szoros áron, hatszoros embermennyiségre.
A vicc az, hogy 3-4 H225M helikopterrel is olcsóbb (és sokkal gyorsabb) lett volna megoldani a Hmvhelyi lakosok ingázását, mint a tram-trainnel!
Igen, hát persze... Akkor 90-120 H225M helikopter kéne a metró helyett is?
Baromira kezd unalmas lenni, hogy azt a pénzügyi fekete lukat, amit Budapest Székesfővárosként emlegetnek kell támogatni mindenkinek, de ha bárhol máshol épül valami új, valami hasznos, akkor megy a kamillázás, hogy de ez drága.
Nem, drága a 4-6 felújítás volt, ami megint eddig 4-szeres áron nem futott még végig ahhoz képest, amiért Szegeden épült egy új villamosvonal, egy új trolivonal, és felújították a többi trolit és villamosvonalat.
És akkor is ment a hiszti, hogy de miért költünk azokra a mucsaiakra, amikor budapestenrohadnakabuszok.
És akkor ehhez tegyük hozzá, hogy ugyanilyen aránytalanul drágább volt a bkk futár, hogy Szegeden amúgy felszállsz a villamosra, és ott kártyával tudsz venni vonaljegyet, itt Bpestet meg számolgathatod az aprót.
Ami persze, ha van alkalmazásod mindegy is, mindkét városban, de ha külföldi turista vagy már nem mindegy.
Szóval nem sajnálni kéne tőlük a tram traint, hanem megtanulni, hogy lehet épeszű mennyiségű lopással hasznosat alkotni.