Hát ezt eléggé rosszul látod.
Az F-4 az egy két hajtóműves vadászrepülőgép. Ahogyan a Szu-15-is.
Mind kettő hasonló repülési paraméterekkel bírt. Mind kettő BVR képes volt, és mind a kettő a saját korában viszonylag nagy G terhelésű manőverekre volt képes.
Mind az F-4 mind a Szu-15 képes volt földháttérben repülő légicélok leküzdésére a fejlesztéseik során.
Mind két gép képes volt földi célpontokat támadni.
Ehhez képest az F-106-os egy alacsonyabb G képességű, mindössze 2 db légvédelmi rakétát hordozó, semmi más hordozására nem alkalmas repülőgép volt.
Az F-4-est és a Szu-15-öst tervezték manőverező harcra, vadászgépek ellen, az F-106-os kizárólag bombázók ellen volt bevethető.
Sajnálom, de nem ismered a típusokat!
A mi lett volna ha és a mi a valóság az két külön dolog.
Mind az F-14-est, mind a MIG-25-öst nagy magasságon, nagy sebességgel végrehajtott elfogásra tervezték, elsősorban bombázók és felderítő gépek ellen.
Mind a kettő csúcskategóriás BVR fegyverzettel bírt, olyannal ami hatótávolságban felülmúlta a többi vadászgép BVR fegyverzetét.
Viszont mind a kettő közepes G terhelésre volt csak méretezve a manőverező harc terén. Ennek oka pedig, hogy nem tervezték őket alacsony magasságon manőverező légiharcra, nagy magasságra meg a 6.5 illetve az 5 G is bőven elég.
Amúgy az Irak-Iráni háború két győztes típusáról beszélünk.
Megint ott tartunk, hogy nem ismered ezeket a repülőgép típusokat!
A MIG-31 a MIG-25 utódja ugyan arra a feladatra. Az F-14-est magasan felülmúlja, ami nem meglepő, későbbi tervezés.
Ettől még ezen gépek sorrendje funkciójuk, megjelenésük és képességeik szerint: MIG-25/F-14/MIG-31.
És a generációkat sem ismered.....
A Mirage III az 2. generációs repülőgép, egy feladatos, hangsebesség fölötti típus.
Mirage F1, az 3. generációs, egy feladatos, hangsebesség fölötti, BVR képes típus.
Mirage 2000C: 4. generációs típus, egy feladatos, hangsebesség fölötti, BVR képes típus ,rendkívüli manőverező képességgel.
Mirage 2000-5 és Rafale azok 4+ generációs típusok, több feladatos, hangsebesség fölötti, BVR képes típus ,rendkívüli manőverező képességgel.
Csak példának:
2. Gen: F-104, MIG-21, Mirage III
3. Gen: F-4 Phantom, Szu-15, MIG-25, Mirage F1, F-14
4. Gen: F-15, Szu-27, MIG-29, F-18, Mirage 2000, EF2000 Trache 1
4. Gen mínusz: F-16A, Gripen A (BVR nélkül), MIG-31 (nagy manőverezési képesség nélkül)
4. Gen+: Mirage 2000-5, F-16C/E, F-18C/E, Rafale, EF2000 Trache 2, Gripen C, Szu-30/34/35, MIG-29SMT
5. Gen: F-22/35, Szu-57, J-20
Magyarán nem volt az F-16A BVR képes a HH alatt, főleg nem Európában. Ahol viszont a MIG-23-as és Mirage F1-es az volt