MB-339 (Aermacchi, Olaszország)

Aermacchi_MB-339_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tragikus módon bizonyosodott be, hogy élesben - ráadásul alacsony magasságban - működik a katapultülés. Egyébként kétségeim vannak, hogy szakszerűen választották-e ki, hogy hol gyakorlatoznak. Még alacsony magasságban lezuhanva is lakott területen kötött ki a gép. Nagyobb magasságból lezuhanva értelemszerűen még nagyobb eséllyel következett volna ez be.
 
Tragikus módon bizonyosodott be, hogy élesben - ráadásul alacsony magasságban - működik a katapultülés. Egyébként kétségeim vannak, hogy szakszerűen választották-e ki, hogy hol gyakorlatoznak. Még alacsony magasságban lezuhanva is lakott területen kötött ki a gép. Nagyobb magasságból lezuhanva értelemszerűen még nagyobb eséllyel következett volna ez be.
Ez nem gyakorlaton volt, hanem fölszállás közben. Ennyi erővel soha ne szálljanak fel-le olyan pályairányon, ami lakóterület
fölé/ről vezet?
 
Tragikus módon bizonyosodott be, hogy élesben - ráadásul alacsony magasságban - működik a katapultülés. Egyébként kétségeim vannak, hogy szakszerűen választották-e ki, hogy hol gyakorlatoznak. Még alacsony magasságban lezuhanva is lakott területen kötött ki a gép. Nagyobb magasságból lezuhanva értelemszerűen még nagyobb eséllyel következett volna ez be.
Kicsit nehéz azt megoldani, hogy ha egy repülő lerohad, soha semmilyen körülmény közt ne eshessen rá emberre. Akár alacsonyan, akár magasan repül. A repülőtér környéke mindig fokozottan veszélyeztetett terület lesz, nem csak zajos.
 
Összegezve, amit tudunk:
-nem gyakorlat, bemutató volt, hanem csak oda tartottak
-felszállás közben az egyik gép hajtóműve meghibásodott, a gép irányíthatóságát elvesztette
-valószínűsíthetően bird-strike volt az ok
-a pilóta katapultált, a gép a reptér területén belül csapódott be
-sajnos a földön a lendület tovább vitte, áttörve a reptér kerítését, majd egy kisforgalmú úton áthaladt,
ahol elképzelhetetlen pechükre, pont akkor ment át egy kocsi a négy fős családdal...
Szvsz a pilóta a rendelkezésre álló igen rövid idő és kis magassághoz képest legjobb döntést hozta meg.
ItaMilRadar-82-1024x578.jpg
 
  • Szomorú
Reactions: gafzhu and zsolti
Én mindenhol azt olvasom, hogy 'on takeoff, right after take off'

Videó és térkép alapján az nem felszállás volt, hanem gyakorlatozás közben történt a baleset.

Kicsit nehéz azt megoldani, hogy ha egy repülő lerohad, soha semmilyen körülmény közt ne eshessen rá emberre. Akár alacsonyan, akár magasan repül. A repülőtér környéke mindig fokozottan veszélyeztetett terület lesz, nem csak zajos.

Ez felszállásra és leszállásra igaz. De gyakorlatozni lehet máshol is. Árnyalja persze a képet, hogy szórványosan, de mindenhol lakottnak tűnik a környék nagy távolságon belül.