Társadalmi folyamatok

Klasszikus, amikor azonnal terjeszted a legbenabb fake videot - ezuttal @jurgenbauer...


Pont nemreg jartam arra (a Port Authority buszpalyaudvar tombjenek 42nd St feloli sarka), teljesen maskeppen nez ki.

Masok is kiszurtak:



Ezt mondjuk mashonnan nem lehet tudni, de mar a Google Mapson is gyanusan mas a kep, mar ott sem ugy nez ki (es az is tavaly augusztusi), olyankor mar erdemes rakeresni: https://maps.app.goo.gl/scMisFDENk3SGhhY9
De poénnak azért jó! :)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

Arra lennék kíváncsi, hogy az ilyen elkúrt, kretén ötletek hogyan születnek ott az EU központjában? Összeül néhány degenerált fasz az EU központ egyik légkondicionált helyiségben és tartanak egy fogykós brain stormingot majd a még degeneráltabb hivatali vezetés boldogan és tapsikolva rábólint, hogy ez juj de jó ötlet, csináljuk meg? Komolyan mondom az ilyen ötletek kitalálóit én kiraknám egy lakatlan szigetre aztán ott okozzanak kárt a maguknak, ne az európai társadalmaknak. :mad: :mad:

Főleg azért full faszság, mert nyomják itt a nagy zöldítést és pl. VW ID4 minimum tömege 1892kg, de inkább 2 tonna feletti tömeg a jellemző...
 
Főleg azért full faszság, mert nyomják itt a nagy zöldítést és pl. VW ID4 minimum tömege 1892kg, de inkább 2 tonna feletti tömeg a jellemző...
Meg mondjuk kezdjük ott, hogy szerzett jogot utólag elvenni nem éppen jogszerű... Amúgy az is eszembe jutott (kezdek már összeesküvés elméleteket gyártani), hogy mi van ha ez csak a kezdet és ez csak az első lépése annak, a tervnek, hogy megszűnjön azon jogod, hogy saját autóval rendelkezz. Ugye mint tudjuk nemrég a világgazdasági fórumon erről komolyabban szó esett.
 
Csak nyugodtan. Mondjuk a magyar vezetési kultúra mellett, inkább ne is rendelkezzen senki.
amikor az ember nem lát messzebb a saját orránál.
Amúgy az is eszembe jutott (kezdek már összeesküvés elméleteket gyártani), hogy mi van ha ez csak a kezdet és ez csak az első lépése annak, a tervnek, hogy megszűnjön azon jogod, hogy saját autóval rendelkezz. Ugye mint tudjuk nemrég a világgazdasági fórumon erről komolyabban szó esett.
pontról pontra hajtják végre a WEF terveit...ez összeesküvés és nem összeesküvés elmélet. Elkeserítő hogy amikor már az ember pofájába röhögnek és elmondják a programot, és a csinovnyikjaik végrehajtják, az emberek még mindig az utolsó pillanatig is kétségbeesetten kapaszkodnak a kicsi buborék világképükbe és elutasítják hogy felfogják, mi történik körülöttük.
 
Heti példabeszédünk... :rolleyes:
 
Ha neked annyira szabadság az, hogy napi 2 órát autózz a legközelebbi boltig, ki tiltja meg?
Én spec "15 perces" városban nőttem fel, bár azt akkoriban egyszerűen csak úgy hívták külváros.

Ezzel a mentalitással - ami akárhogyan csomagolod, annyi, hogy ha nekem nincs, másnak se lehessen - mehetsz is oda vissza.
 
Ezzel a mentalitással - ami akárhogyan csomagolod, annyi, hogy ha nekem nincs, másnak se lehessen - mehetsz is oda vissza.
Honnan gondolod, hogy nincs?
Az autót csak egy eszközként nézem, nem farokhossz pótlónak. Az, hogy neked az utóbbi, a saját szegénységi bizonyítványod.
Mocsoknagy faszságnak érzem, hogy arra hisztiztek, hogy nektek igenis jogotok van 3 órát autózni egy gyógyszertárért?
Ki vitatja ezt a jogot tőletek?
Senki
Csak az egész terv amitől rettegtek itt Európában város néven megvalósult már 150 éve.
 
Honnan gondolod, hogy nincs?
Az autót csak egy eszközként nézem, nem farokhossz pótlónak. Az, hogy neked az utóbbi, a saját szegénységi bizonyítványod.
Mocsoknagy faszságnak érzem, hogy arra hisztiztek, hogy nektek igenis jogotok van 3 órát autózni egy gyógyszertárért?
Ki vitatja ezt a jogot tőletek?
Senki
Csak az egész terv amitől rettegtek itt Európában város néven megvalósult már 150 éve.

Csak a itt probléma abból van, hogy pl. mennél a 3 gyerekkel a 7 személyes autóval a nagymamához, de hát úgye nem vezetheted egyik napról a másikra a saját autódat, mert brüsszeli bürokraták lefokozták a 20+ éves jogosítványodat.
Természetesen van megoldás, horror áron csinálsz egy új "felsőbbrendű" jogosítványt, amivel pont ugyanazokat vezetheted ugyanúgy, mint előtte.

Mindezt a közbiztonságra hivatkozva, csak hát lóerőre nem szabályozhatnak, mert az meg ártana a német ipari lobbinak.
 
Csak a itt probléma abból van, hogy pl. mennél a 3 gyerekkel a 7 személyes autóval a nagymamához, de hát úgye nem vezetheted egyik napról a másikra a saját autódat, mert brüsszeli bürokraták lefokozták a 20+ éves jogosítványodat.
Természetesen van megoldás, horror áron csinálsz egy új "felsőbbrendű" jogosítványt, amivel pont ugyanazokat vezetheted ugyanúgy, mint előtte.

Mindezt a közbiztonságra hivatkozva, csak hát lóerőre nem szabályozhatnak, mert az meg ártana a német ipari lobbinak.
Rendben, csak ugye itt most a wef tervet emlegette a kolléga. Arra reagáltam.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Van összefüggés.
És ugyan milyen összefüggés van aközött, hogy amerikaiak meg vannak győződve róla, hogy személyes szabadságjoguk, hogy ne lehessen a környékeden ügyet intézni, ezért rettegnek ettől, és aközött, hogy az európai városokat kr.e. 2000 óta azon elv mentén építik, hogy minden kézre essen...
 
És ugyan milyen összefüggés van aközött, hogy amerikaiak meg vannak győződve róla, hogy személyes szabadságjoguk, hogy ne lehessen a környékeden ügyet intézni, ezért rettegnek ettől, és aközött, hogy az európai városokat kr.e. 2000 óta azon elv mentén építik, hogy minden kézre essen...

Tudod van különbség a lehetőség és a kényszer között. Hogy vannak városok, ahol nem kell autóba ülnöd és aközött, hogy elveszik az autódat, a jogosítványodat, mert fájnak a bolygónak.

Az USA igen, úgy fejlődött, hogy a jobb életminőség kereséséből és az olcsóbb telekárakból adódott a végtelenségig terjeszkedő "suburbia", ezt megelőzte az autózás tömegessé válása, már a Ford T modell idején. Felgyorsította a belvárosok egyre "vibránsabbá" válása az 1950-es, 1960-as évektől ("fehér menekülésnek" nevezték el a komcsi szociológusok és követőik, mert nyilván "rászista" dolog, ahogy a magyar is az, ha elköltözik a putriscigók mellől, és kiveszi a gyerekeit abból az iskolából, amelybe azok purgyéi járnak).
Persze más tényezők is voltak, amik elősegítették - vagy már ez ösztönözte - mint az úthálózat erőteljes fejlesztése, az államközi autópálya-hálózat létrehozása az 1950-es években, illetve a tömegközlekedés visszafejlesztését állítólag az autógyártók is pénzelték. Legalábbis a komcsi konteó ez, hogy fizettek a villamosüzemek bezárásáért, hogy buszokkal váltsák fel őket, majd a buszjáratokat is megszüntették. Valóban szinte teljesen eltűntek a villamosüzemek az amerikai városokból, és a buszközlekedés is megritkult. De ez piaci alapon is megmagyarázható. Európában sehol sem zajlott le ilyen mértékben ez, bár a villamosüzemeket pl. szintén buszok váltották fel egy időben sok helyen, mert olcsóbb volt, és a villamosra a régi világ maradványaként tekintettek. Nyugat-Európában is nagymértékű motorizáció ment végbe, de - legalábbis a városokban - lehetett autó nélkül létezni mindig is. Aztán az ezredforduló körül vagy már előbb elindult a trend, hogy a városokban korlátozni kell az autóforgalmat, vissza kell építeni a villamosvonalakat , majd a kerékpározás "trendisége" stb. Eddig nincs is baj.
 
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Tudod van különbség a lehetőség és a kényszer között. Hogy vannak városok, ahol nem kell autóba ülnöd és aközött, hogy elveszik az autódat, a jogosítványodat, mert fájnak a bolygónak.
Pontosan. No meg Amerika hatalmas, pl NYC-ben avagy Bostonban stb remekul leelsz egy egesz eletet kocsi nelkul, mashol meg munkat sem tudsz vallalni avagy bevasarolni, ha nincs autod. Az elso meregdraga lakhely, a masodik meg fillerekbe kerul. To each his own, ugye.
Az USA igen, úgy fejlődött, hogy a jobb életminőség kereséséből és az olcsóbb telekárakból adódott a végtelenségig terjeszkedő "suburbia", ezt megelőzte az autózás tömegessé válása, már a Ford T modell idején.
Ennel kicsit bonyolultabb, de a lenyeg az, hogy Amerikaban a motorizacio mindig is tomeges volt, mar a legelejetol, mig Europaban egeszen keson, meg a negyvenes-otvenes evekben is a gazdagok jatekszerenek szamitott, csak a hatvanas evektol indult be a valodi tomeges motorizacio. Ennek persze oka volt az eltero varosszerkezet, kisebb orszagok, magasabb nepsuruseg, meg persze a letezo tomegkozlekedes, ami Amerikaban teljesen privat volt a hatvanas evek vegeig szinte mindenhol (pl kulonbozo cegek kezeben voltak a kulonbozo NYC metrovonalak.)

Felgyorsította a belvárosok egyre "vibránsabbá" válása az 1950-es, 1960-as évektől ("fehér menekülésnek" nevezték el a komcsi szociológusok és követőik, mert nyilván "rászista" dolog, ahogy a magyar is az, ha elköltözik a putriscigók mellől, és kiveszi a gyerekeit abból az iskolából, amelybe azok purgyéi járnak).
Igy van.
Persze más tényezők is voltak, amik elősegítették - vagy már ez ösztönözte - mint az úthálózat erőteljes fejlesztése, az államközi autópálya-hálózat létrehozása az 1950-es években, illetve a tömegközlekedés visszafejlesztését állítólag az autógyártók is pénzelték. Legalábbis a komcsi konteó ez, hogy fizettek a villamosüzemek bezárásáért, hogy buszokkal váltsák fel őket, majd a buszjáratokat is megszüntették.
A GM konkretan vasarolt fel tomegkozlekedesi cegeket, hogy aztan leloje oket.
Valóban szinte teljesen eltűntek a villamosüzemek az amerikai városokból, és a buszközlekedés is megritkult.
A villamosok teljesen.

De ez piaci alapon is megmagyarázható. Európában sehol sem zajlott le ilyen mértékben ez, bár a villamosüzemeket pl. szintén buszok váltották fel egy időben sok helyen, mert olcsóbb volt, és a villamosra a régi világ maradványaként tekintettek. Nyugat-Európában is nagymértékű motorizáció ment végbe, de - legalábbis a városokban - lehetett autó nélkül létezni mindig is. Aztán az ezredforduló körül vagy már előbb elindult a trend, hogy a városokban korlátozni kell az autóforgalmat, vissza kell építeni a villamosvonalakat , majd a kerékpározás "trendisége" stb. Eddig nincs is baj.
Ez a 'piaci alapon' azert Europaban mindig is top-down eroszaknak volt kiteve, no meg mindenhol muni vagy kormanyzati cegek kezeben van a tomegkozlekedes, szoval nem igazan 'piac' az a piaci alapon. ;)