Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 517
60 087
113
Klasszikus, amikor azonnal terjeszted a legbenabb fake videot - ezuttal @jurgenbauer...


Pont nemreg jartam arra (a Port Authority buszpalyaudvar tombjenek 42nd St feloli sarka), teljesen maskeppen nez ki.

Masok is kiszurtak:



Ezt mondjuk mashonnan nem lehet tudni, de mar a Google Mapson is gyanusan mas a kep, mar ott sem ugy nez ki (es az is tavaly augusztusi), olyankor mar erdemes rakeresni: https://maps.app.goo.gl/scMisFDENk3SGhhY9
De poénnak azért jó! :)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo
T

Törölt tag 1711

Guest

Arra lennék kíváncsi, hogy az ilyen elkúrt, kretén ötletek hogyan születnek ott az EU központjában? Összeül néhány degenerált fasz az EU központ egyik légkondicionált helyiségben és tartanak egy fogykós brain stormingot majd a még degeneráltabb hivatali vezetés boldogan és tapsikolva rábólint, hogy ez juj de jó ötlet, csináljuk meg? Komolyan mondom az ilyen ötletek kitalálóit én kiraknám egy lakatlan szigetre aztán ott okozzanak kárt a maguknak, ne az európai társadalmaknak. :mad: :mad:

Főleg azért full faszság, mert nyomják itt a nagy zöldítést és pl. VW ID4 minimum tömege 1892kg, de inkább 2 tonna feletti tömeg a jellemző...
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 841
113
Főleg azért full faszság, mert nyomják itt a nagy zöldítést és pl. VW ID4 minimum tömege 1892kg, de inkább 2 tonna feletti tömeg a jellemző...
Meg mondjuk kezdjük ott, hogy szerzett jogot utólag elvenni nem éppen jogszerű... Amúgy az is eszembe jutott (kezdek már összeesküvés elméleteket gyártani), hogy mi van ha ez csak a kezdet és ez csak az első lépése annak, a tervnek, hogy megszűnjön azon jogod, hogy saját autóval rendelkezz. Ugye mint tudjuk nemrég a világgazdasági fórumon erről komolyabban szó esett.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 284
8 142
113
Csak nyugodtan. Mondjuk a magyar vezetési kultúra mellett, inkább ne is rendelkezzen senki.
amikor az ember nem lát messzebb a saját orránál.
Amúgy az is eszembe jutott (kezdek már összeesküvés elméleteket gyártani), hogy mi van ha ez csak a kezdet és ez csak az első lépése annak, a tervnek, hogy megszűnjön azon jogod, hogy saját autóval rendelkezz. Ugye mint tudjuk nemrég a világgazdasági fórumon erről komolyabban szó esett.
pontról pontra hajtják végre a WEF terveit...ez összeesküvés és nem összeesküvés elmélet. Elkeserítő hogy amikor már az ember pofájába röhögnek és elmondják a programot, és a csinovnyikjaik végrehajtják, az emberek még mindig az utolsó pillanatig is kétségbeesetten kapaszkodnak a kicsi buborék világképükbe és elutasítják hogy felfogják, mi történik körülöttük.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 980
35 179
113
Heti példabeszédünk... :rolleyes:
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ha neked annyira szabadság az, hogy napi 2 órát autózz a legközelebbi boltig, ki tiltja meg?
Én spec "15 perces" városban nőttem fel, bár azt akkoriban egyszerűen csak úgy hívták külváros.

Ezzel a mentalitással - ami akárhogyan csomagolod, annyi, hogy ha nekem nincs, másnak se lehessen - mehetsz is oda vissza.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Ezzel a mentalitással - ami akárhogyan csomagolod, annyi, hogy ha nekem nincs, másnak se lehessen - mehetsz is oda vissza.
Honnan gondolod, hogy nincs?
Az autót csak egy eszközként nézem, nem farokhossz pótlónak. Az, hogy neked az utóbbi, a saját szegénységi bizonyítványod.
Mocsoknagy faszságnak érzem, hogy arra hisztiztek, hogy nektek igenis jogotok van 3 órát autózni egy gyógyszertárért?
Ki vitatja ezt a jogot tőletek?
Senki
Csak az egész terv amitől rettegtek itt Európában város néven megvalósult már 150 éve.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Honnan gondolod, hogy nincs?
Az autót csak egy eszközként nézem, nem farokhossz pótlónak. Az, hogy neked az utóbbi, a saját szegénységi bizonyítványod.
Mocsoknagy faszságnak érzem, hogy arra hisztiztek, hogy nektek igenis jogotok van 3 órát autózni egy gyógyszertárért?
Ki vitatja ezt a jogot tőletek?
Senki
Csak az egész terv amitől rettegtek itt Európában város néven megvalósult már 150 éve.

Csak a itt probléma abból van, hogy pl. mennél a 3 gyerekkel a 7 személyes autóval a nagymamához, de hát úgye nem vezetheted egyik napról a másikra a saját autódat, mert brüsszeli bürokraták lefokozták a 20+ éves jogosítványodat.
Természetesen van megoldás, horror áron csinálsz egy új "felsőbbrendű" jogosítványt, amivel pont ugyanazokat vezetheted ugyanúgy, mint előtte.

Mindezt a közbiztonságra hivatkozva, csak hát lóerőre nem szabályozhatnak, mert az meg ártana a német ipari lobbinak.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Csak a itt probléma abból van, hogy pl. mennél a 3 gyerekkel a 7 személyes autóval a nagymamához, de hát úgye nem vezetheted egyik napról a másikra a saját autódat, mert brüsszeli bürokraták lefokozták a 20+ éves jogosítványodat.
Természetesen van megoldás, horror áron csinálsz egy új "felsőbbrendű" jogosítványt, amivel pont ugyanazokat vezetheted ugyanúgy, mint előtte.

Mindezt a közbiztonságra hivatkozva, csak hát lóerőre nem szabályozhatnak, mert az meg ártana a német ipari lobbinak.
Rendben, csak ugye itt most a wef tervet emlegette a kolléga. Arra reagáltam.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Van összefüggés.
És ugyan milyen összefüggés van aközött, hogy amerikaiak meg vannak győződve róla, hogy személyes szabadságjoguk, hogy ne lehessen a környékeden ügyet intézni, ezért rettegnek ettől, és aközött, hogy az európai városokat kr.e. 2000 óta azon elv mentén építik, hogy minden kézre essen...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 449
36 495
113
És ugyan milyen összefüggés van aközött, hogy amerikaiak meg vannak győződve róla, hogy személyes szabadságjoguk, hogy ne lehessen a környékeden ügyet intézni, ezért rettegnek ettől, és aközött, hogy az európai városokat kr.e. 2000 óta azon elv mentén építik, hogy minden kézre essen...

Tudod van különbség a lehetőség és a kényszer között. Hogy vannak városok, ahol nem kell autóba ülnöd és aközött, hogy elveszik az autódat, a jogosítványodat, mert fájnak a bolygónak.

Az USA igen, úgy fejlődött, hogy a jobb életminőség kereséséből és az olcsóbb telekárakból adódott a végtelenségig terjeszkedő "suburbia", ezt megelőzte az autózás tömegessé válása, már a Ford T modell idején. Felgyorsította a belvárosok egyre "vibránsabbá" válása az 1950-es, 1960-as évektől ("fehér menekülésnek" nevezték el a komcsi szociológusok és követőik, mert nyilván "rászista" dolog, ahogy a magyar is az, ha elköltözik a putriscigók mellől, és kiveszi a gyerekeit abból az iskolából, amelybe azok purgyéi járnak).
Persze más tényezők is voltak, amik elősegítették - vagy már ez ösztönözte - mint az úthálózat erőteljes fejlesztése, az államközi autópálya-hálózat létrehozása az 1950-es években, illetve a tömegközlekedés visszafejlesztését állítólag az autógyártók is pénzelték. Legalábbis a komcsi konteó ez, hogy fizettek a villamosüzemek bezárásáért, hogy buszokkal váltsák fel őket, majd a buszjáratokat is megszüntették. Valóban szinte teljesen eltűntek a villamosüzemek az amerikai városokból, és a buszközlekedés is megritkult. De ez piaci alapon is megmagyarázható. Európában sehol sem zajlott le ilyen mértékben ez, bár a villamosüzemeket pl. szintén buszok váltották fel egy időben sok helyen, mert olcsóbb volt, és a villamosra a régi világ maradványaként tekintettek. Nyugat-Európában is nagymértékű motorizáció ment végbe, de - legalábbis a városokban - lehetett autó nélkül létezni mindig is. Aztán az ezredforduló körül vagy már előbb elindult a trend, hogy a városokban korlátozni kell az autóforgalmat, vissza kell építeni a villamosvonalakat , majd a kerékpározás "trendisége" stb. Eddig nincs is baj.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 449
36 495
113
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 989
113
Tudod van különbség a lehetőség és a kényszer között. Hogy vannak városok, ahol nem kell autóba ülnöd és aközött, hogy elveszik az autódat, a jogosítványodat, mert fájnak a bolygónak.
Pontosan. No meg Amerika hatalmas, pl NYC-ben avagy Bostonban stb remekul leelsz egy egesz eletet kocsi nelkul, mashol meg munkat sem tudsz vallalni avagy bevasarolni, ha nincs autod. Az elso meregdraga lakhely, a masodik meg fillerekbe kerul. To each his own, ugye.
Az USA igen, úgy fejlődött, hogy a jobb életminőség kereséséből és az olcsóbb telekárakból adódott a végtelenségig terjeszkedő "suburbia", ezt megelőzte az autózás tömegessé válása, már a Ford T modell idején.
Ennel kicsit bonyolultabb, de a lenyeg az, hogy Amerikaban a motorizacio mindig is tomeges volt, mar a legelejetol, mig Europaban egeszen keson, meg a negyvenes-otvenes evekben is a gazdagok jatekszerenek szamitott, csak a hatvanas evektol indult be a valodi tomeges motorizacio. Ennek persze oka volt az eltero varosszerkezet, kisebb orszagok, magasabb nepsuruseg, meg persze a letezo tomegkozlekedes, ami Amerikaban teljesen privat volt a hatvanas evek vegeig szinte mindenhol (pl kulonbozo cegek kezeben voltak a kulonbozo NYC metrovonalak.)

Felgyorsította a belvárosok egyre "vibránsabbá" válása az 1950-es, 1960-as évektől ("fehér menekülésnek" nevezték el a komcsi szociológusok és követőik, mert nyilván "rászista" dolog, ahogy a magyar is az, ha elköltözik a putriscigók mellől, és kiveszi a gyerekeit abból az iskolából, amelybe azok purgyéi járnak).
Igy van.
Persze más tényezők is voltak, amik elősegítették - vagy már ez ösztönözte - mint az úthálózat erőteljes fejlesztése, az államközi autópálya-hálózat létrehozása az 1950-es években, illetve a tömegközlekedés visszafejlesztését állítólag az autógyártók is pénzelték. Legalábbis a komcsi konteó ez, hogy fizettek a villamosüzemek bezárásáért, hogy buszokkal váltsák fel őket, majd a buszjáratokat is megszüntették.
A GM konkretan vasarolt fel tomegkozlekedesi cegeket, hogy aztan leloje oket.
Valóban szinte teljesen eltűntek a villamosüzemek az amerikai városokból, és a buszközlekedés is megritkult.
A villamosok teljesen.

De ez piaci alapon is megmagyarázható. Európában sehol sem zajlott le ilyen mértékben ez, bár a villamosüzemeket pl. szintén buszok váltották fel egy időben sok helyen, mert olcsóbb volt, és a villamosra a régi világ maradványaként tekintettek. Nyugat-Európában is nagymértékű motorizáció ment végbe, de - legalábbis a városokban - lehetett autó nélkül létezni mindig is. Aztán az ezredforduló körül vagy már előbb elindult a trend, hogy a városokban korlátozni kell az autóforgalmat, vissza kell építeni a villamosvonalakat , majd a kerékpározás "trendisége" stb. Eddig nincs is baj.
Ez a 'piaci alapon' azert Europaban mindig is top-down eroszaknak volt kiteve, no meg mindenhol muni vagy kormanyzati cegek kezeben van a tomegkozlekedes, szoval nem igazan 'piac' az a piaci alapon. ;)
 
Status
Not open for further replies.