[HUN] Légvédelmi eszközök beszerzése

Mire is célzol pontosan?
Csak nem a "csoda" lopakodó technológiára gondolsz..?
Aminek már kb 10 éve a KFKI-ban tökéletesen abszolválták az alapjait,sőt,ki is merték mondani hogy csak PÉNZ kérdése az egész radar,és 80%-ban szoftveresen tökéletesen detektálható.. Azt már csak halkan jegyzem meg,hogy HM kérésre...!
Ha valakinek valami lövése van a mai stealth technologiarol, az pontosan tudja, mire és hogy készült, es emiatt milyen kézenfekvő megkerülni (és ma már passzív radarok is vannak ilyesmire, nemcsak VHFek.)
 
Ha valakinek valami lövése van a mai stealth technologiarol, az pontosan tudja, mire és hogy készült, es emiatt milyen kézenfekvő megkerülni (és ma már passzív radarok is vannak ilyesmire, nemcsak VHFek.)
A KFKI mérnökei egyértelműen kijelentették,hogy teljes sávszélességben üzemelő erősen továbbfejlesztett (szoftveresen) iker VHF radarokkal,és hozzájuk illeszkedő koherens jelfeldolgozásra alapozott jelfúziós központokkal SFP (Sensor Fusion Post) teljes biztonsággal detektálható.
Sőt,tovább mentek,azt is vizsgálták hogy maga a lopakodó,(itt az F-35-re céloznak) mert az már aktív "lopakodó" hogyan teheti azt meg,hogy a radar jeleket elnyeli... valójában nem nyeli el,hanem egy rendkívül kifinomult módon a beérkező jeleket detektálja és azt ugyan olyan frekvencián vissza küldi..ezért a lokátorokat becsapja,így lesz "láthatatlan" optikai késleltetésű és teljesen digitális adaptív ARCS (ActivRadar Cancellation System) – aktív rádiólokátor elhárító rendszer..
Illetve még plazma generátorokat is használhat (Plasma Stealth Technology), mely az anyag negyedik állapotának azt a tulajdonságát használja ki,hogy semlegesíti,illetve szétszórja az elektromágneses impulzusokat.
Ez utóbbiba olyan komolyan belementek,hogy azt is vizsgálták,hogy mi,létre tudnánk e hozni ilyen technológiát,és arra jutottak hogy realizálása rendkívül problematikus és költséges,(errre céloztam fentebb hogy csak pénz kérdése) de idézem "repülő eszközökbe való beépítés lehetősége megodható" !
Tehát tovább mentek,nem csak azt állították hogy detektálható egy aktív lopakodó,de még tudnánk is építeni...!
 
Sőt,tovább mentek,azt is vizsgálták hogy maga a lopakodó,(itt az F-35-re céloznak) mert az már aktív "lopakodó" hogyan teheti azt meg,hogy a radar jeleket elnyeli... valójában nem nyeli el,hanem egy rendkívül kifinomult módon a beérkező jeleket detektálja és azt ugyan olyan frekvencián vissza küldi..ezért a lokátorokat becsapja,így lesz "láthatatlan" optikai késleltetésű és teljesen digitális adaptív ARCS (ActivRadar Cancellation System) – aktív rádiólokátor elhárító rendszer..
Szia,

Az nem az F-35, hanem a kb. 2 generacioval regebbi nyugati gepek szintje.

Szamos ilyen gyakorlat volt korabban, es mindenki szamara egyertelmu, hogy ha aktiv sugarforras van a repulo fedelzeten, akkor arra ra lehet vezetni celt, noha ilyenkor a hatasos lotavolsag kisebb, mert ekkor a raketat a cel fele vezetik, es nem egy elore szamitott jovobeli pozicio fele, vagyis a raketanak tobbet kell manovereznie, ami csokkenti a mozgasi energiajat.

Ez olyan uj felismeres, hogy az 1999-es muveleteknel az F-16-osok mar egy szintel feljebb tartottak: vontatott csalit hasznaltak.
 
  • Hűha
  • Vicces
Reactions: éber and Halfdan
Szia,

Az nem az F-35, hanem a kb. 2 generacioval regebbi nyugati gepek szintje.

Szamos ilyen gyakorlat volt korabban, es mindenki szamara egyertelmu, hogy ha aktiv sugarforras van a repulo fedelzeten, akkor arra ra lehet vezetni celt, noha ilyenkor a hatasos lotavolsag kisebb, mert ekkor a raketat a cel fele vezetik, es nem egy elore szamitott jovobeli pozicio fele, vagyis a raketanak tobbet kell manovereznie, ami csokkenti a mozgasi energiajat.

Ez olyan uj felismeres, hogy az 1999-es muveleteknel az F-16-osok mar egy szintel feljebb tartottak: vontatott csalit hasznaltak.
Dehogy is...!
Nem,amit te írsz az egy ősöreg technika...hol vagyunk már attóll..
Itt az aktív védelmi rendszerekről van szó...a kilencvenes években még az sehol nem volt..csak tervező asztalon,az F-35 is amin aktív védelem van csak 2015-ban állt szolgálatba! Rájöttek hogy a passzív úgynevezett kompozit elnyelő anyagok szart sem érnek,"kifinomult" radarok ellen.
Ezért tették parkolópályára a B-2-őt és az F-117-et is. Ezeknek csak passzív védelme volt,,azokat meg egy megpimpelt Nyeva is képes volt leszedni..
 
Dehogy is...!
Nem,amit te írsz az egy ősöreg technika...hol vagyunk már attóll..
Itt az aktív védelmi rendszerekről van szó...a kilencvenes években még az sehol nem volt..csak tervező asztalon,az F-35 is amin aktív védelem van csak 2015-ban állt szolgálatba! Rájöttek hogy a passzív úgynevezett kompozit elnyelő anyagok szart sem érnek,"kifinomult" radarok ellen.
Ezért tették parkolópályára a B-2-őt és az F-117-et is. Ezeknek csak passzív védelme volt,,azokat meg egy megpimpelt Nyeva is képes volt leszedni..
F117 egy régi,egyfeladatos gép volt,ezért kivonták
B2 meg marha drága volt,hh végével feleslegesnek itélték,és takarékosságbol törölték a nagysorozatbeli gyártást.
Kicsit sok a legenda,és kevés a tény.....
 
F117 egy régi,egyfeladatos gép volt,ezért kivonták
B2 meg marha drága volt,hh végével feleslegesnek itélték,és takarékosságbol törölték a nagysorozatbeli gyártást.
Kicsit sok a legenda,és kevés a tény.....
Mi is itt a legenda,fejtsd ki légyszíves!? Mert amit írtam,az mind TÉNY..!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az első SAAB "messzelátó" lengyel színekben...

F7-MNAu5-WIAA4rq-U.jpg

Na ilyen jöhetne nekünk is külcstartó helyett a grippen rendeléshez.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mi is itt a legenda,fejtsd ki légyszíves!? Mert amit írtam,az mind TÉNY..!
Aktiv védelem,vagyis aktiv lokátor zavarás már a II.vh-ban volt.
Fáziseltolásos technikát már a vietnámi háborúban használtak.
F117 egyszerűen elavult,és feleslegessé vált.Ezért vonták ki.
Majd 40 éve fejlesztik a multistatikus radarokat.Oroszoknak van is egy működő példányuk-de nem sokat ér.
B-2 el van látva aktiv zavarókkel már a kezdetektől.Ahogy az F22/35 is.
Nyeva nem volt "pimpelve" semennyire 99ben.Egyszerűen a szokott P15 helyett egy VHF P18 radarja volt az ütegnek.Meg mázlijuk.A "hires" módositás egy sima elhangolás volt,amit a mi P18 harcászati utasitásunk is tartalmazott-mint békeidőben szigorúan tilos dolgot.Zavarta az akkori VHF TV adásokat,ezért volt tilos.Igy volt képes 30-40km-ről észlelni az F117-t az egyébként 150+ km hatótávú lokátor.....Egyébként becslések szerint a P18 az F35öt kb 40-60km-ről tudja észlelni,ugyanis nagyobb az RCS értéke,mint az F117nek volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Aktiv védelem,vagyis aktiv lokátor zavarás már a II.vh-ban volt.
Fáziseltolásos technikát már a vietnámi háborúban használtak.
F117 egyszerűen elavult,és feleslegessé vált.Ezért vonták ki.
Majd 40 éve fejlesztik a multistatikus radarokat.Oroszoknak van is egy működő példányuk-de nem sokat ér.
B-2 el van látva aktiv zavarókkel már a kezdetektől.Ahogy az F22/35 is.
Nyeva nem volt "pimpelve" semennyire 99ben.Egyszerűen a szokott P15 helyett egy VHF P18 radarja volt az ütegnek.Meg mázlijuk.A "hires" módositás egy sima elhangolás volt,amit a mi P18 harcászati utasitásunk is tartalmazott-mint békeidőben szigorúan tilos dolgot.Zavarta az akkori VHF TV adásokat,ezért volt tilos.Igy volt képes 30-40km-ről észlelni az F117-t az egyébként 150+ km hatótávú lokátor.....Egyébként becslések szerint a P18 az F35öt kb 40-60km-ről tudja észlelni,ugyanis nagyobb az RCS értéke,mint az F117nek volt.
Amit írsz,mellébeszélése a témának. Semmiben nem cáfolja amit fentebb írtam. Még mindig nem értem hol a "legenda"?
 
Itt egy épp török példa, miként lehet hasznosítani a régi, már kidobásra ítélt vasak alvázait. Nekünk nem érne ennyit a KUB alvázak felújítása és üzemben tartása, egy új fegyverrel a felsőtestén ? Elvileg 40+ indítónk volt eredetileg.

Ez itt a török Korkut.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Micsoda innováció lesz. :mad: Újabb pénzért az egyértelmű hiányt.

A Gepard máris ennyivel előrébb volt túlélőképességben. Ha épp nincs ott más.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A skyrangerre még éveket kell várni, a szerbek mán összedobtak egy hasonlót, lehet még jobb is, ami mán készen van. Gondolom jóval óccsóbb is. A gépágyúkat le lehet cserélni a 30 mm-es kaliberre, több skúró lenne hozzá, meg rákókányónák a mistralt is semmi perc alatt ha nem kőne az ő rekettyéjük.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A skyrangerre még éveket kell várni, a szerbek mán összedobtak egy hasonlót, lehet még jobb is, ami mán készen van. Gondolom jóval óccsóbb is. A gépágyúkat le lehet cserélni a 30 mm-es kaliberre, több skúró lenne hozzá, meg rákókányónák a mistralt is semmi perc alatt ha nem kőne az ő rekettyéjük.
Miamanó?Szerbek összebarkácsoltak egy tescogazdaságos Tunguzkát?
 
Érdekes: állítólag a BARAK MX nyerte a szlovák légvédelmi "tendert" - legalábbis "szakmai versenyt".
Idáig a cseheknél befutott SPYDER-t emlegették pedig! Ami érdekes hogy a BARAK MX a teljes spektrumot lefedi a közepestől a nagy hatótávolságig. Sőt ABM képes is! Akár egy típussal lefedhetik a komplett légvédelmi spektrumot:
  • Barak MRAD: 35 km
  • Barak LRAD: 70 km
  • Barak ER: 150 km
Szlovákia lenne a BARAK MX első európai vásárlója. A szlovák ipar bevonását is ígéri a gyártó IAI - senki más nem ajánlott ilyet. 128 millió eurós ajánlatot kaptak egy rendszerre.
A MANPADS kategóriában a lengyel Piorun nyert - ez várható volt. Nem igazán van más valóban lábon hordozható légvédelmi rendszer gyártásban Európában.

Hát akkor ennyi.
Szlovák szomszédaink megint leiskoláznak haderőfejlesztésből.
Remélem, hogy már mindenkinek leesett, hogy a pöcs NASAMS mennyire szánalmas egy rendszer.
 
Érdekes: állítólag a BARAK MX nyerte a szlovák légvédelmi "tendert" - legalábbis "szakmai versenyt".
Idáig a cseheknél befutott SPYDER-t emlegették pedig! Ami érdekes hogy a BARAK MX a teljes spektrumot lefedi a közepestől a nagy hatótávolságig. Sőt ABM képes is! Akár egy típussal lefedhetik a komplett légvédelmi spektrumot:
  • Barak MRAD: 35 km
  • Barak LRAD: 70 km
  • Barak ER: 150 km
Szlovákia lenne a BARAK MX első európai vásárlója. A szlovák ipar bevonását is ígéri a gyártó IAI - senki más nem ajánlott ilyet. 128 millió eurós ajánlatot kaptak egy rendszerre.
Miert, hanyat vettek, egyetlen uteget? Mondjuk sokkal tobb nem kell hozzajuk. :P

Hat... szerintem pont akkora uzlet lesz, mint a Spyder. Apropo, mikor jon a NASAMS? Meg kellene fole a DSling, vegul meg a nemetekkel az Arrow 3 legfelulre...
 
Hát akkor ennyi.
Szlovák szomszédaink megint leiskoláznak haderőfejlesztésből.
Remélem, hogy már mindenkinek leesett, hogy a pöcs NASAMS mennyire szánalmas egy rendszer.
Lemaradtunk , az biztos és a radarok is késnek.A szlovákok , tetszik - nem tetszik , egy egész jó kis rendszert néztek ki maguknak.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Miert, hanyat vettek, egyetlen uteget? Mondjuk sokkal tobb nem kell hozzajuk. :p
A tervek szerint később még fognak mellé venni, ez most csak "tűzoltásos gyors beszerzés".

slovak-gbad.jpg


Hat... szerintem pont akkora uzlet lesz, mint a Spyder. Apropo, mikor jon a NASAMS?
Már itt kellene lennie, szóval nem tudni mikor jön. Talán még idén...

Meg kellene fole a DSling, vegul meg a nemetekkel az Arrow 3 legfelulre...
David Sling tökjü, pártolom én is, de eza BARAK MX sem rossz. A finnek ezt a kettőt versenyeztették a NASAMS mellé nagy hatótávolságú rendszernek, de ők is David Slinget vették meg. Állítólag a finn légvédelem nagyon jó HSPAPS szerint, szóval érdemes figyelni ők mit lépnek - pláne, hogy náluk is NASAMS a kis-közepes hatótávú rendszer.

A szlovákoknak gyakorlatilag semmijük nincs szinte, szóval nekik jó megoldás lehet a BARAK MX mivel háromféle rakétával széles spektrumot lefed.
 
Hát akkor ennyi.
Szlovák szomszédaink megint leiskoláznak haderőfejlesztésből.
Remélem, hogy már mindenkinek leesett, hogy a pöcs NASAMS mennyire szánalmas egy rendszer.
Ez hülyeség!
Az új AMRAAM-ER rakétával kb. 50km-es hatótávig teljesen jó a NASAMS! Erre is lett tervezve, erre vettük. Lényegében a KUB-ot és a KRUG-ot pótoljuk vele. Tucatnyi ország hadereje döntött a NASAMS mellett és az ukránok is elégedettek vele.
Biztos ők tévednek! :D

Kell a NASAMS fölé még egy nagy hatótávolságú ABM képes rendszer (pl. David's Sling) és akkor elég jó légvédelmünk lesz.

Annó még HSPAPS írta hogy a finn légvédelem nagyon jó, mivel ők is egy orosz támadásra készülnek már 80 éve, szóval az ő haderejük nem alibiből van. Láss csodát: a finneknél NASAMS és David's Sling adja a légvédelem gerincét! Utóbbit pont a Barak MX-et győzte le a kiválasztási versenyben.
Amúgy Tömböl utalt rá a podcastban, hogy Dávid Parittyája nálunk is esélyes. Szóval finn modell lesz itt is várhatóan: NASAMS + Dávid Parittyája. Utóbbi amúgy 300 km-re lévő célokat is elérhet - ez a BARAK MX hatótávjának duplája!