KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Az A400 tök más kategória. Aki csak Herkulest üzemeltetett annak nem kell A400, mert kisebb géppel is ellátta a feladatait. Akinek meg A400 mellett voltak Herculesei (pl. németek), azoknak is kellhet egy gép a pótlásukra.
Szóval az üzemeltető országok számát tekintve biztos hogy le fogja nyomni a KC-390 a A400-ast. Európában sok kisebb ország van akinek a brazil gép az ideális méretű szállító gép.
Ez csak részben igaz. Az Atlas szinte minden kepessegben felülmúlja a Millenniumot — viszont, a Herculeshez hasonlóan, drágább üzemeltetni, és még sokkal drágább megvenni.
Más szóval egy Herculesrol  upgradelni avagy flottát konszolidalni ohajto vevőnek nagyon is az Atlas a legjobb megoldás, de jó drágán.
 
Olvasgatom a holland H225M SOF helikopterbeszerzés követelményeit és volt közte egy ilyen:

- meet the requirement for deployability (transport in C390M and mission ready within 4 hours and/or HAAR)

HAAR: Helicopter Air-to-Air Refueling

A hollandok nem KC-390 változatot rendeltek, hanem csak C-390 teherszállítót. Akkor ez hogy lesz? Majd vesznek hozzá később külön utántöltő konténereket a szárnyak alá? Vagy a H225M hogy fér be a C-390-be úgy, hogy utána 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni? Eléggé szét kell szedni a gépet hogy beférjen, mert a magasságával és a szélességével is probléma van. Viszont ha ez megoldható (különben nem a H225M-et választották volna), akkor ezek szerint befér a H225M a KC390-be...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and arcas
Olvasgatom a holland H225M SOF helikopterbeszerzés követelményeit és volt közte egy ilyen:

- meet the requirement for deployability (transport in C390M and mission ready within 4 hours and/or HAAR)

HAAR: Helicopter Air-to-Air Refueling

A hollandok nem KC-390 változatot rendeltek, hanem csak C-390 teherszállítót. Akkor ez hogy lesz? Majd vesznek hozzá később külön utántöltő konténereket a szárnyak alá? Vagy a H225M hogy fér be a C-390-be úgy, hogy utána 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni? Eléggé szét kell szedni a gépet hogy beférjen, mert a magasságával és a szélességével is probléma van. Viszont ha ez megoldható (különben nem a H225M-et választották volna), akkor ezek szerint befér a H225M a KC390-be...
Ez ket kulon dolog.
A KC egy fuel tank set, ami a belterben van, olyankor mas nemigen fer el. A gepen van 3 hardpoint mount, ahova mehetnek a kulonbozo mission kiegeszitok: optikai, IR (Litening II) avagy Cobham refueling pod.

A H225M elvileg ugyanaz, mint a Super Puma, kicsit hosszabb meg itt meg ott szelesebb stb, de erosen ketlem, hogy be lehetne nyomoritani nagyobb szetszereles nelkul a Milleniumba; eddig csak a joval nagyobb Atlasban lattam szallitva:


Ha megis, akkor az nagyszeru hir a MHnek is...
 
Olvasgatom a holland H225M SOF helikopterbeszerzés követelményeit és volt közte egy ilyen:

- meet the requirement for deployability (transport in C390M and mission ready within 4 hours and/or HAAR)

HAAR: Helicopter Air-to-Air Refueling

A hollandok nem KC-390 változatot rendeltek, hanem csak C-390 teherszállítót. Akkor ez hogy lesz? Majd vesznek hozzá később külön utántöltő konténereket a szárnyak alá? Vagy a H225M hogy fér be a C-390-be úgy, hogy utána 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni? Eléggé szét kell szedni a gépet hogy beférjen, mert a magasságával és a szélességével is probléma van. Viszont ha ez megoldható (különben nem a H225M-et választották volna), akkor ezek szerint befér a H225M a KC390-be...

Háát, a Kc belseje ugye 3 méter, a H225m rotorral együtt 5 méter, ha leveszik ugye a rotoragyat is, szerintem azzal se nyerünk 2 métert, és még akkor ott van a szélesség is, az óriási oldaldobozok....
Ha ennyire szétkapjuk, szerintem még ez is magasabb 3 méternél:

1d92ae5899a82e50e60e6743337ed569.th.jpg


(mondjuk ennyire nem kell szétkapni A400M-hez, németek betoltak egyben egy francia Caracalt, de ez off most itt)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Háát, a Kc belseje ugye 3 méter, a H225m rotorral együtt 5 méter, ha leveszik ugye a rotoragyat is, szerintem azzal se nyerünk 2 métert, és még akkor ott van a szélesség is, az óriási oldaldobozok....
A Millenium "formája" elég csalóka tud lenni, de kötve hiszem, hogy az emlitett feltételek mellett - 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni - a H225M befér egy KC-be:
kc390-vs-c130-and-a400m1.png
Brazils-Embraer-demonstrates-its-KC-390-in-Czech-Republic.jpg
002.jpeg
 
The first KC390 Millennium of the Portuguese Air Force (Força Aérea Portuguesa - FAP) has entered into service at the Beja Air Base.

The aircraft meets the requirements set by the National Aeronautical Authority (AAN) of Portugal and includes standard NATO (North Atlantic Treaty Organization) equipment already integrated into the aircraft. This integration results from an extensive flight tests campaign carried out in Portugal, in a joint effort between Embraer, OGMA, and FAP. In 2019, FAP ordered five KC-390 aircraft, a comprehensive services and support agreement and a flight simulator. The entry into service took place following a ceremony held Monday October 16, at the Embraer plant in Gavião Peixoto, Brazil.

kc390aterraembejaapo769srealizarprimeiramissa771ooperacional.jpeg
CERIMONIA-EIS-C-390-FAP_website.jpg


 
"In Defense & Security, the first Portuguese Air Force’s KC-390 has entered into service. This is the first KC-390 to enter into service outside Brazil, and to be delivered in NATO configuration. Embraer will deliver four aircraft more to the Portuguese Air Force. In addition to this important milestone, Austria and the Czech Republic announced the selection of the C-390 Millennium as their new tactical military transport aircraft. In 2022, the Netherlands had also announced the selection of the C-390.
Joining Brazil, Portugal and Hungary, which have already acquired the C-390 Millennium, three more European countries have now selected our aircraft, further consolidating the multi-mission platform as a preferred solution in NATO countries. Negotiations with the Netherlands, Austria, and the Czech Republic have not yet been incorporated into Embraer Defense & Security's backlog, which represents a significant potential for the coming quarters.
The C-390 has attracted the interest of many countries in different continents, and is being evaluated by several potential customers, including India and South Korea."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
FAP's KC-390 transports second US Black Hawk to Portugal...

FAP : Força Aérea Portuguesa

KC-390-EM-TRANSPORTE-TRANSATLANTICO-DE-HELICOPTEROS-BLACK-HAWK-700x530.png

c390_blackhawk_embraer.jpg