KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Az A400 tök más kategória. Aki csak Herkulest üzemeltetett annak nem kell A400, mert kisebb géppel is ellátta a feladatait. Akinek meg A400 mellett voltak Herculesei (pl. németek), azoknak is kellhet egy gép a pótlásukra.
Szóval az üzemeltető országok számát tekintve biztos hogy le fogja nyomni a KC-390 a A400-ast. Európában sok kisebb ország van akinek a brazil gép az ideális méretű szállító gép.
Ez csak részben igaz. Az Atlas szinte minden kepessegben felülmúlja a Millenniumot — viszont, a Herculeshez hasonlóan, drágább üzemeltetni, és még sokkal drágább megvenni.
Más szóval egy Herculesrol  upgradelni avagy flottát konszolidalni ohajto vevőnek nagyon is az Atlas a legjobb megoldás, de jó drágán.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 392
113
Olvasgatom a holland H225M SOF helikopterbeszerzés követelményeit és volt közte egy ilyen:

- meet the requirement for deployability (transport in C390M and mission ready within 4 hours and/or HAAR)

HAAR: Helicopter Air-to-Air Refueling

A hollandok nem KC-390 változatot rendeltek, hanem csak C-390 teherszállítót. Akkor ez hogy lesz? Majd vesznek hozzá később külön utántöltő konténereket a szárnyak alá? Vagy a H225M hogy fér be a C-390-be úgy, hogy utána 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni? Eléggé szét kell szedni a gépet hogy beférjen, mert a magasságával és a szélességével is probléma van. Viszont ha ez megoldható (különben nem a H225M-et választották volna), akkor ezek szerint befér a H225M a KC390-be...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and arcas

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Olvasgatom a holland H225M SOF helikopterbeszerzés követelményeit és volt közte egy ilyen:

- meet the requirement for deployability (transport in C390M and mission ready within 4 hours and/or HAAR)

HAAR: Helicopter Air-to-Air Refueling

A hollandok nem KC-390 változatot rendeltek, hanem csak C-390 teherszállítót. Akkor ez hogy lesz? Majd vesznek hozzá később külön utántöltő konténereket a szárnyak alá? Vagy a H225M hogy fér be a C-390-be úgy, hogy utána 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni? Eléggé szét kell szedni a gépet hogy beférjen, mert a magasságával és a szélességével is probléma van. Viszont ha ez megoldható (különben nem a H225M-et választották volna), akkor ezek szerint befér a H225M a KC390-be...
Ez ket kulon dolog.
A KC egy fuel tank set, ami a belterben van, olyankor mas nemigen fer el. A gepen van 3 hardpoint mount, ahova mehetnek a kulonbozo mission kiegeszitok: optikai, IR (Litening II) avagy Cobham refueling pod.

A H225M elvileg ugyanaz, mint a Super Puma, kicsit hosszabb meg itt meg ott szelesebb stb, de erosen ketlem, hogy be lehetne nyomoritani nagyobb szetszereles nelkul a Milleniumba; eddig csak a joval nagyobb Atlasban lattam szallitva:


Ha megis, akkor az nagyszeru hir a MHnek is...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 137
113
Olvasgatom a holland H225M SOF helikopterbeszerzés követelményeit és volt közte egy ilyen:

- meet the requirement for deployability (transport in C390M and mission ready within 4 hours and/or HAAR)

HAAR: Helicopter Air-to-Air Refueling

A hollandok nem KC-390 változatot rendeltek, hanem csak C-390 teherszállítót. Akkor ez hogy lesz? Majd vesznek hozzá később külön utántöltő konténereket a szárnyak alá? Vagy a H225M hogy fér be a C-390-be úgy, hogy utána 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni? Eléggé szét kell szedni a gépet hogy beférjen, mert a magasságával és a szélességével is probléma van. Viszont ha ez megoldható (különben nem a H225M-et választották volna), akkor ezek szerint befér a H225M a KC390-be...

Háát, a Kc belseje ugye 3 méter, a H225m rotorral együtt 5 méter, ha leveszik ugye a rotoragyat is, szerintem azzal se nyerünk 2 métert, és még akkor ott van a szélesség is, az óriási oldaldobozok....
Ha ennyire szétkapjuk, szerintem még ez is magasabb 3 méternél:

1d92ae5899a82e50e60e6743337ed569.th.jpg


(mondjuk ennyire nem kell szétkapni A400M-hez, németek betoltak egyben egy francia Caracalt, de ez off most itt)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 790
113
Háát, a Kc belseje ugye 3 méter, a H225m rotorral együtt 5 méter, ha leveszik ugye a rotoragyat is, szerintem azzal se nyerünk 2 métert, és még akkor ott van a szélesség is, az óriási oldaldobozok....
A Millenium "formája" elég csalóka tud lenni, de kötve hiszem, hogy az emlitett feltételek mellett - 4 óra alatt repülőképes állapotba lehet hozni - a H225M befér egy KC-be:
kc390-vs-c130-and-a400m1.png
Brazils-Embraer-demonstrates-its-KC-390-in-Czech-Republic.jpg
002.jpeg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 392
113
The first KC390 Millennium of the Portuguese Air Force (Força Aérea Portuguesa - FAP) has entered into service at the Beja Air Base.

The aircraft meets the requirements set by the National Aeronautical Authority (AAN) of Portugal and includes standard NATO (North Atlantic Treaty Organization) equipment already integrated into the aircraft. This integration results from an extensive flight tests campaign carried out in Portugal, in a joint effort between Embraer, OGMA, and FAP. In 2019, FAP ordered five KC-390 aircraft, a comprehensive services and support agreement and a flight simulator. The entry into service took place following a ceremony held Monday October 16, at the Embraer plant in Gavião Peixoto, Brazil.

kc390aterraembejaapo769srealizarprimeiramissa771ooperacional.jpeg
CERIMONIA-EIS-C-390-FAP_website.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 392
113
"In Defense & Security, the first Portuguese Air Force’s KC-390 has entered into service. This is the first KC-390 to enter into service outside Brazil, and to be delivered in NATO configuration. Embraer will deliver four aircraft more to the Portuguese Air Force. In addition to this important milestone, Austria and the Czech Republic announced the selection of the C-390 Millennium as their new tactical military transport aircraft. In 2022, the Netherlands had also announced the selection of the C-390.
Joining Brazil, Portugal and Hungary, which have already acquired the C-390 Millennium, three more European countries have now selected our aircraft, further consolidating the multi-mission platform as a preferred solution in NATO countries. Negotiations with the Netherlands, Austria, and the Czech Republic have not yet been incorporated into Embraer Defense & Security's backlog, which represents a significant potential for the coming quarters.
The C-390 has attracted the interest of many countries in different continents, and is being evaluated by several potential customers, including India and South Korea."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 392
113
FAP's KC-390 transports second US Black Hawk to Portugal...

FAP : Força Aérea Portuguesa

KC-390-EM-TRANSPORTE-TRANSATLANTICO-DE-HELICOPTEROS-BLACK-HAWK-700x530.png

c390_blackhawk_embraer.jpg