[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Vót?

 
Vót?

Az létezik, hogy mindössze kb. 230db.
H-sorozatú Rába készült a honvédségnek? Nekem ez egy kicsit kevésnek tűnik.
Ilyen kis szériát gyártva nem is csoda, hogy veszteséges volt a jármű üzletág, és rossz a minőség is!
Egyébként ha az állam a tulajdonos, akkor miért nem gondoskodtak róla, hogy ne így legyen?
 
Az létezik, hogy mindössze kb. 230db.
H-sorozatú Rába készült a honvédségnek? Nekem ez egy kicsit kevésnek tűnik.
Ilyen kis szériát gyártva nem is csoda, hogy veszteséges volt a jármű üzletág, és rossz a minőség is!
Egyébként ha az állam a tulajdonos, akkor miért nem gondoskodtak róla, hogy ne így legyen?

Én kb. négyszázat hallottam, de ha az MAN HX-ek is benne vannak, akkor sajnos minden lehet.
A Rábát azzal tette tönkre a magyar állam, hogy belengette meki a több ezres GBP szerződést, majd annak töredékét rendelte meg, így a RÁBA többszörös áron adta a teherautókat, hogy kisebb legyen a vesztesége.
Tipikus magyar történet.
Senki nem felelős, senki nem tehet róla, "el kell fogadni, hogy kicsik vagyunk", "nem megy ez nekünk". Jöjjön a nyugati, az jobb.
A cseh Tátra, a lengyel Jelcz az meg jó....
:)
 
Én kb. négyszázat hallottam, de ha az MAN HX-ek is benne vannak, akkor sajnos minden lehet.
A Rábát azzal tette tönkre a magyar állam, hogy belengette meki a több ezres GBP szerződést, majd annak töredékét rendelte meg, így a RÁBA többszörös áron adta a teherautókat, hogy kisebb legyen a vesztesége.
Tipikus magyar történet.
Senki nem felelős, senki nem tehet róla, "el kell fogadni, hogy kicsik vagyunk", "nem megy ez nekünk". Jöjjön a nyugati, az jobb.
A cseh Tátra, a lengyel Jelcz az meg jó....
:)
Hát a tendert amúgy a Tatra nyerte a kiértékelés szerint és még az eredeti ár magasabb volt az összes külföldi kocsihoz képest amikor a nagy rendelés szerint adták meg az árat.
 
Hát a tendert amúgy a Tatra nyerte a kiértékelés szerint és még az eredeti ár magasabb volt az összes külföldi kocsihoz képest amikor a nagy rendelés szerint adták meg az árat.

Erre van forrásod? Mert több kategória volt, a Rába az MAN -el és a MB-vel indult.
Ha a Tátra olcsóbb, jobb ajánlattal vesztett, akkor bíróságra mehetett volna.
Ilyenről nem hallottam.
Az árak meg a keret szerződéseknél biztos, hogy nem fixek, esetleg maximálták, de konkrét műszaki tartalommal illik azt csinálni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Vót?


Szintén totalcar:
Korábban azt írták, hogy a Rába több mint 300db-ot gyártott le a nagy tenderre, és összesen 600 jármű érkezett a tervezett majd 10.000 helyett.
Elötte a régi kis Rábákból, 150 körül kapott a határőrség.

 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Szintén totalcar:
Korábban azt írták, hogy a Rába több mint 300db-ot gyártott le a nagy tenderre, és összesen 600 jármű érkezett a tervezett majd 10.000 helyett.
Elötte a régi kis Rábákból, 150 körül kapott a határőrség.

Úgy néz ki forráskritikát kell alkalmazni ( megintcsak) a Totalcarnál.
 
 

Rejtély, hogy egy évi akár csak 80dbbal mért nem tartották életben a Rába H / járműgyártását.
 

Rejtély, hogy egy évi akár csak 80dbbal mért nem tartották életben a Rába H / járműgyártását.
Tucatszor le volt irva a válasz a miértekre.

"Rába vezetése a járműgyártás megszűntetését épp a honvédségi beszerzések megszűnésével magyarázza, így amivel kezdte a járműgyártását a cég, azzal is fejezte be." - A Totalcar cikk gálánsan megfeledkezik arról a tényről, hogy a honvédség gyakorlatilag a selejt/félkész/jólvanazúgy kategóriába tartozó Rába járművek stabil leadóhelye lett,...jópénzért persze. Mit gondoltak, meddig mehetett volna ez?...
 
394303222_1559859714783823_6186448404695538180_n.jpg
 
Tucatszor le volt irva a válasz a miértekre.

"Rába vezetése a járműgyártás megszűntetését épp a honvédségi beszerzések megszűnésével magyarázza, így amivel kezdte a járműgyártását a cég, azzal is fejezte be." - A Totalcar cikk gálánsan megfeledkezik arról a tényről, hogy a honvédség gyakorlatilag a selejt/félkész/jólvanazúgy kategóriába tartozó Rába járművek stabil leadóhelye lett,...jópénzért persze. Mit gondoltak, meddig mehetett volna ez?...
az a selejt félkész cucc amin lovagolsz, az a HM legutolsó tehergépjármű beszerzése volt (ettől csak régebbi széthajtott ruszki cuccok vannak a seregben).... nem mentem a Rábát, de először is az állam nem tartotta magát a szerződéshez, mivel volt olyan év, hogy egyetlen darabot sem rendeltek a nyitott keret terhére..... ha Te maszek lennél, akkor a semmire tartanál fent bármilyen gyártó kapacitást? ja és a hab a tortán, 2021 óta egyetlen darabot sem rendeltek és a lejáró 15 éves keret szerződést sem hosszabbították meg..... no és a cikk vég konklúziójával mélységesen egyet értek: mint ha a Magyar állam nem tudta volna, hogy mit is akar kezdeni a saját tulajdonával..... (ez jobb helyeken kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát is amúgy)
 
az a selejt félkész cucc amin lovagolsz, az a HM legutolsó tehergépjármű beszerzése volt (ettől csak régebbi széthajtott ruszki cuccok vannak a seregben).... nem mentem a Rábát, de először is az állam nem tartotta magát a szerződéshez, mivel volt olyan év, hogy egyetlen darabot sem rendeltek a nyitott keret terhére..... ha Te maszek lennél, akkor a semmire tartanál fent bármilyen gyártó kapacitást? ja és a hab a tortán, 2021 óta egyetlen darabot sem rendeltek és a lejáró 15 éves keret szerződést sem hosszabbították meg..... no és a cikk vég konklúziójával mélységesen egyet értek: mint ha a Magyar állam nem tudta volna, hogy mit is akar kezdeni a saját tulajdonával..... (ez jobb helyeken kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát is amúgy)
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
 
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
absz igazad van, de megint elkövették azt a hibát, hogy ami meg volt, azt is hagyták elsorvadni..... kész, ennyi :-(
 
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Csak az alváz volt Rába a fülke meg a motor MAN-RM-től jött. Miért akart volna a MAN magának konkurenciát haszongépjármű piacon? Közel nem biztos, hogy civil teherautókhoz is hajlandóak lettek volna beszállítani. Ha csak a motor vette volna a Rába más beszállítótól au más tészta, de itt közel nem erről volt szó.
 
Akkor győri lesz a Gidrán meg az NMS, Kaposvár ugrott?
nem egészen. inkább fogalmaznék úgy hogy csak a kaposvári része az üzletnek nem fogja kielégíteni az igényeinket (pláne amikor már bejön a járművek karbantartása szervízelése nagyjavítása modernizációja is.) ez az üzlet mint már említettem más struktúrába épül mint az RM-s. (nem volt rég akkor kaptam avicces smilékat meg az ábrándozó jelzőt találgatok fantáziálokot..)