[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 058
113
Vót?

Az létezik, hogy mindössze kb. 230db.
H-sorozatú Rába készült a honvédségnek? Nekem ez egy kicsit kevésnek tűnik.
Ilyen kis szériát gyártva nem is csoda, hogy veszteséges volt a jármű üzletág, és rossz a minőség is!
Egyébként ha az állam a tulajdonos, akkor miért nem gondoskodtak róla, hogy ne így legyen?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 397
113
Az létezik, hogy mindössze kb. 230db.
H-sorozatú Rába készült a honvédségnek? Nekem ez egy kicsit kevésnek tűnik.
Ilyen kis szériát gyártva nem is csoda, hogy veszteséges volt a jármű üzletág, és rossz a minőség is!
Egyébként ha az állam a tulajdonos, akkor miért nem gondoskodtak róla, hogy ne így legyen?

Én kb. négyszázat hallottam, de ha az MAN HX-ek is benne vannak, akkor sajnos minden lehet.
A Rábát azzal tette tönkre a magyar állam, hogy belengette meki a több ezres GBP szerződést, majd annak töredékét rendelte meg, így a RÁBA többszörös áron adta a teherautókat, hogy kisebb legyen a vesztesége.
Tipikus magyar történet.
Senki nem felelős, senki nem tehet róla, "el kell fogadni, hogy kicsik vagyunk", "nem megy ez nekünk". Jöjjön a nyugati, az jobb.
A cseh Tátra, a lengyel Jelcz az meg jó....
:)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 429
120 717
113
Én kb. négyszázat hallottam, de ha az MAN HX-ek is benne vannak, akkor sajnos minden lehet.
A Rábát azzal tette tönkre a magyar állam, hogy belengette meki a több ezres GBP szerződést, majd annak töredékét rendelte meg, így a RÁBA többszörös áron adta a teherautókat, hogy kisebb legyen a vesztesége.
Tipikus magyar történet.
Senki nem felelős, senki nem tehet róla, "el kell fogadni, hogy kicsik vagyunk", "nem megy ez nekünk". Jöjjön a nyugati, az jobb.
A cseh Tátra, a lengyel Jelcz az meg jó....
:)
Hát a tendert amúgy a Tatra nyerte a kiértékelés szerint és még az eredeti ár magasabb volt az összes külföldi kocsihoz képest amikor a nagy rendelés szerint adták meg az árat.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 397
113
Hát a tendert amúgy a Tatra nyerte a kiértékelés szerint és még az eredeti ár magasabb volt az összes külföldi kocsihoz képest amikor a nagy rendelés szerint adták meg az árat.

Erre van forrásod? Mert több kategória volt, a Rába az MAN -el és a MB-vel indult.
Ha a Tátra olcsóbb, jobb ajánlattal vesztett, akkor bíróságra mehetett volna.
Ilyenről nem hallottam.
Az árak meg a keret szerződéseknél biztos, hogy nem fixek, esetleg maximálták, de konkrét műszaki tartalommal illik azt csinálni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 058
113
Vót?


Szintén totalcar:
Korábban azt írták, hogy a Rába több mint 300db-ot gyártott le a nagy tenderre, és összesen 600 jármű érkezett a tervezett majd 10.000 helyett.
Elötte a régi kis Rábákból, 150 körül kapott a határőrség.

 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 429
120 717
113
Szintén totalcar:
Korábban azt írták, hogy a Rába több mint 300db-ot gyártott le a nagy tenderre, és összesen 600 jármű érkezett a tervezett majd 10.000 helyett.
Elötte a régi kis Rábákból, 150 körül kapott a határőrség.

Úgy néz ki forráskritikát kell alkalmazni ( megintcsak) a Totalcarnál.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 909
22 435
113

Rejtély, hogy egy évi akár csak 80dbbal mért nem tartották életben a Rába H / járműgyártását.
Tucatszor le volt irva a válasz a miértekre.

"Rába vezetése a járműgyártás megszűntetését épp a honvédségi beszerzések megszűnésével magyarázza, így amivel kezdte a járműgyártását a cég, azzal is fejezte be." - A Totalcar cikk gálánsan megfeledkezik arról a tényről, hogy a honvédség gyakorlatilag a selejt/félkész/jólvanazúgy kategóriába tartozó Rába járművek stabil leadóhelye lett,...jópénzért persze. Mit gondoltak, meddig mehetett volna ez?...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 350
28 096
113
394303222_1559859714783823_6186448404695538180_n.jpg
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Tucatszor le volt irva a válasz a miértekre.

"Rába vezetése a járműgyártás megszűntetését épp a honvédségi beszerzések megszűnésével magyarázza, így amivel kezdte a járműgyártását a cég, azzal is fejezte be." - A Totalcar cikk gálánsan megfeledkezik arról a tényről, hogy a honvédség gyakorlatilag a selejt/félkész/jólvanazúgy kategóriába tartozó Rába járművek stabil leadóhelye lett,...jópénzért persze. Mit gondoltak, meddig mehetett volna ez?...
az a selejt félkész cucc amin lovagolsz, az a HM legutolsó tehergépjármű beszerzése volt (ettől csak régebbi széthajtott ruszki cuccok vannak a seregben).... nem mentem a Rábát, de először is az állam nem tartotta magát a szerződéshez, mivel volt olyan év, hogy egyetlen darabot sem rendeltek a nyitott keret terhére..... ha Te maszek lennél, akkor a semmire tartanál fent bármilyen gyártó kapacitást? ja és a hab a tortán, 2021 óta egyetlen darabot sem rendeltek és a lejáró 15 éves keret szerződést sem hosszabbították meg..... no és a cikk vég konklúziójával mélységesen egyet értek: mint ha a Magyar állam nem tudta volna, hogy mit is akar kezdeni a saját tulajdonával..... (ez jobb helyeken kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát is amúgy)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 399
34 239
113
az a selejt félkész cucc amin lovagolsz, az a HM legutolsó tehergépjármű beszerzése volt (ettől csak régebbi széthajtott ruszki cuccok vannak a seregben).... nem mentem a Rábát, de először is az állam nem tartotta magát a szerződéshez, mivel volt olyan év, hogy egyetlen darabot sem rendeltek a nyitott keret terhére..... ha Te maszek lennél, akkor a semmire tartanál fent bármilyen gyártó kapacitást? ja és a hab a tortán, 2021 óta egyetlen darabot sem rendeltek és a lejáró 15 éves keret szerződést sem hosszabbították meg..... no és a cikk vég konklúziójával mélységesen egyet értek: mint ha a Magyar állam nem tudta volna, hogy mit is akar kezdeni a saját tulajdonával..... (ez jobb helyeken kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát is amúgy)
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
absz igazad van, de megint elkövették azt a hibát, hogy ami meg volt, azt is hagyták elsorvadni..... kész, ennyi :-(
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Csak az alváz volt Rába a fülke meg a motor MAN-RM-től jött. Miért akart volna a MAN magának konkurenciát haszongépjármű piacon? Közel nem biztos, hogy civil teherautókhoz is hajlandóak lettek volna beszállítani. Ha csak a motor vette volna a Rába más beszállítótól au más tészta, de itt közel nem erről volt szó.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 399
34 239
113
Akkor győri lesz a Gidrán meg az NMS, Kaposvár ugrott?
nem egészen. inkább fogalmaznék úgy hogy csak a kaposvári része az üzletnek nem fogja kielégíteni az igényeinket (pláne amikor már bejön a járművek karbantartása szervízelése nagyjavítása modernizációja is.) ez az üzlet mint már említettem más struktúrába épül mint az RM-s. (nem volt rég akkor kaptam avicces smilékat meg az ábrándozó jelzőt találgatok fantáziálokot..)