Mondjuk én nem bánnám, ha megint a Rába rakna össze megint a HX-eket. Futómű, felépítmény.
Persze Rheinmetall minőségi kontrollal megspékelve.
Persze Rheinmetall minőségi kontrollal megspékelve.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az létezik, hogy mindössze kb. 230db.Vót?
A lengyelek megmentették, mi csődbe vittük a saját teherautógyárunkat
Számos hasonlóság fedezhető fel a lengyel Jelcz és a hazai Rába teherautó gyártás történelmében, az egyik ma mégis virágzik, a másik pedig...totalcar.hu
Az létezik, hogy mindössze kb. 230db.
H-sorozatú Rába készült a honvédségnek? Nekem ez egy kicsit kevésnek tűnik.
Ilyen kis szériát gyártva nem is csoda, hogy veszteséges volt a jármű üzletág, és rossz a minőség is!
Egyébként ha az állam a tulajdonos, akkor miért nem gondoskodtak róla, hogy ne így legyen?
Hát a tendert amúgy a Tatra nyerte a kiértékelés szerint és még az eredeti ár magasabb volt az összes külföldi kocsihoz képest amikor a nagy rendelés szerint adták meg az árat.Én kb. négyszázat hallottam, de ha az MAN HX-ek is benne vannak, akkor sajnos minden lehet.
A Rábát azzal tette tönkre a magyar állam, hogy belengette meki a több ezres GBP szerződést, majd annak töredékét rendelte meg, így a RÁBA többszörös áron adta a teherautókat, hogy kisebb legyen a vesztesége.
Tipikus magyar történet.
Senki nem felelős, senki nem tehet róla, "el kell fogadni, hogy kicsik vagyunk", "nem megy ez nekünk". Jöjjön a nyugati, az jobb.
A cseh Tátra, a lengyel Jelcz az meg jó....
Hát a tendert amúgy a Tatra nyerte a kiértékelés szerint és még az eredeti ár magasabb volt az összes külföldi kocsihoz képest amikor a nagy rendelés szerint adták meg az árat.
Vót?
A lengyelek megmentették, mi csődbe vittük a saját teherautógyárunkat
Számos hasonlóság fedezhető fel a lengyel Jelcz és a hazai Rába teherautó gyártás történelmében, az egyik ma mégis virágzik, a másik pedig...totalcar.hu
Úgy néz ki forráskritikát kell alkalmazni ( megintcsak) a Totalcarnál.Szintén totalcar:
Korábban azt írták, hogy a Rába több mint 300db-ot gyártott le a nagy tenderre, és összesen 600 jármű érkezett a tervezett majd 10.000 helyett.
Elötte a régi kis Rábákból, 150 körül kapott a határőrség.
Szöcskétől a Komondorig – A magyar katonai járműgyártás története 3. rész
A rendszerváltás agyoncsapta az iparágat, de komoly próbálkozások és kisszériás érdekességek azért születtek.totalcar.hu
Mondjuk ettől nagyobbat is tudnak hibázni a Honvédelem.hu-n, ami sokkal nagyobb gáz! Lásd a beérkezett PZH2000-ek száma, 1-2 hete.Úgy néz ki forráskritikát kell alkalmazni ( megintcsak) a Totalcarnál.
Tucatszor le volt irva a válasz a miértekre.A lengyelek megmentették, mi csődbe vittük a saját teherautógyárunkat
Számos hasonlóság fedezhető fel a lengyel Jelcz és a hazai Rába teherautó gyártás történelmében, az egyik ma mégis virágzik, a másik pedig...totalcar.hu
Rejtély, hogy egy évi akár csak 80dbbal mért nem tartották életben a Rába H / járműgyártását.
A lengyelek megmentették, mi csődbe vittük a saját teherautógyárunkat
Számos hasonlóság fedezhető fel a lengyel Jelcz és a hazai Rába teherautó gyártás történelmében, az egyik ma mégis virágzik, a másik pedig...totalcar.hu
az a selejt félkész cucc amin lovagolsz, az a HM legutolsó tehergépjármű beszerzése volt (ettől csak régebbi széthajtott ruszki cuccok vannak a seregben).... nem mentem a Rábát, de először is az állam nem tartotta magát a szerződéshez, mivel volt olyan év, hogy egyetlen darabot sem rendeltek a nyitott keret terhére..... ha Te maszek lennél, akkor a semmire tartanál fent bármilyen gyártó kapacitást? ja és a hab a tortán, 2021 óta egyetlen darabot sem rendeltek és a lejáró 15 éves keret szerződést sem hosszabbították meg..... no és a cikk vég konklúziójával mélységesen egyet értek: mint ha a Magyar állam nem tudta volna, hogy mit is akar kezdeni a saját tulajdonával..... (ez jobb helyeken kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát is amúgy)Tucatszor le volt irva a válasz a miértekre.
"Rába vezetése a járműgyártás megszűntetését épp a honvédségi beszerzések megszűnésével magyarázza, így amivel kezdte a járműgyártását a cég, azzal is fejezte be." - A Totalcar cikk gálánsan megfeledkezik arról a tényről, hogy a honvédség gyakorlatilag a selejt/félkész/jólvanazúgy kategóriába tartozó Rába járművek stabil leadóhelye lett,...jópénzért persze. Mit gondoltak, meddig mehetett volna ez?...
a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.az a selejt félkész cucc amin lovagolsz, az a HM legutolsó tehergépjármű beszerzése volt (ettől csak régebbi széthajtott ruszki cuccok vannak a seregben).... nem mentem a Rábát, de először is az állam nem tartotta magát a szerződéshez, mivel volt olyan év, hogy egyetlen darabot sem rendeltek a nyitott keret terhére..... ha Te maszek lennél, akkor a semmire tartanál fent bármilyen gyártó kapacitást? ja és a hab a tortán, 2021 óta egyetlen darabot sem rendeltek és a lejáró 15 éves keret szerződést sem hosszabbították meg..... no és a cikk vég konklúziójával mélységesen egyet értek: mint ha a Magyar állam nem tudta volna, hogy mit is akar kezdeni a saját tulajdonával..... (ez jobb helyeken kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát is amúgy)
absz igazad van, de megint elkövették azt a hibát, hogy ami meg volt, azt is hagyták elsorvadni..... kész, ennyi :-(a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Csak az alváz volt Rába a fülke meg a motor MAN-RM-től jött. Miért akart volna a MAN magának konkurenciát haszongépjármű piacon? Közel nem biztos, hogy civil teherautókhoz is hajlandóak lettek volna beszállítani. Ha csak a motor vette volna a Rába más beszállítótól au más tészta, de itt közel nem erről volt szó.a rába legnagyobb problémálya volt hogy nem gyárthatott civil piacra csak állami szereplő részére.
az útépítések időszakába jelentős számú járművet tudtak volna szálítani.
ezt a hibát nem szabad elkövetni a jövőbe. Ha teherautó gyártás történne a hadsereg számára akkor nélkülözhetetlen kell hogy legyen hogy részben azonos változatot civil ipari szférába is értékesíteni lehessen.
Akkor győri lesz a Gidrán meg az NMS, Kaposvár ugrott?Rába - Nurol Makina kooperácio tervek
nem egészen. inkább fogalmaznék úgy hogy csak a kaposvári része az üzletnek nem fogja kielégíteni az igényeinket (pláne amikor már bejön a járművek karbantartása szervízelése nagyjavítása modernizációja is.) ez az üzlet mint már említettem más struktúrába épül mint az RM-s. (nem volt rég akkor kaptam avicces smilékat meg az ábrándozó jelzőt találgatok fantáziálokot..)Akkor győri lesz a Gidrán meg az NMS, Kaposvár ugrott?