A haditechnikai cikkek minőségéről...

M

molnibalage

Guest
A mai digitális sajtóban nem a pontos utánajárás az elsődleges szempont (az megmaradt a nyomtatottnak, illetve oknyomozó cikkeknek), hanem a sebesség.
Ez gyönyörűszép magyarázat arra, hogy miért büdös az összes szar. Van egy barátom, akinek újságíró barátja van. Kicsit zokon vették, amikor közöltem, hogy az indextől kezdve nyugodtan tehet mindenki egy szívességet több téren, amikor firkálnak. Feleannyiért 10-szer jobban írok. Persze alkalmazni nem alkalmaznak. Valahogy újságírás téren nem látom a kapitalista minőségi versengést. Bulvár szart, azt látok.
 
Ez gyönyörűszép magyarázat arra, hogy miért büdös az összes szar. Van egy barátom, akinek újságíró barátja van. Kicsit zokon vették, amikor közöltem, hogy az indextől kezdve nyugodtan tehet mindenki egy szívességet több téren, amikor firkálnak. Feleannyiért 10-szer jobban írok. Persze alkalmazni nem alkalmaznak. Valahogy újságírás téren nem látom a kapitalista minőségi versengést. Bulvár szart, azt látok.
Nekem is van rokonom újságírásban, nem magyarázkodtam, ez sajnos ezért van így. Hogy neked, másnak, nekem tetszik-e, vagy sem, az sajnos kurvára mindegy. Online újságban egy dolog számít igazán, a kattintás szám. A büdös nagy igazság az, hogy nem neked írnak cikkeket, hanem a reklámok feladóinak. Minél többen kattintanak egy cikkre (azaz általában minél olvasottabb a site), annál könnyebben annál több céggel tudnak reklám szerződést kötni (ebből élnek). És sajnos az átlag usert tényleg nem érdekli a téma mélységében. Az aránylag hosszabb cikkekben azért vannak vastagon szedett, bekeretezett részek, mert a statisztika szerint max 2-3 bekezdés után az átlag olvasó megunja a cikket, és elkezd beletekerni. Hármat találgathatsz, hogy onnantól mit hajlandóak még elolvasni. Akit tényleg mélységében érdekelnek a hírek, egy-egy téma, az vagy magának utánaolvas, vagy neki tetsző nyomtatott sajtót vesz. De inkább az előbbi.
 
Nekem is van rokonom újságírásban, nem magyarázkodtam, ez sajnos ezért van így. Hogy neked, másnak, nekem tetszik-e, vagy sem, az sajnos kurvára mindegy. Online újságban egy dolog számít igazán, a kattintás szám. A büdös nagy igazság az, hogy nem neked írnak cikkeket, hanem a reklámok feladóinak. Minél többen kattintanak egy cikkre (azaz általában minél olvasottabb a site), annál könnyebben annál több céggel tudnak reklám szerződést kötni (ebből élnek). És sajnos az átlag usert tényleg nem érdekli a téma mélységében. Az aránylag hosszabb cikkekben azért vannak vastagon szedett, bekeretezett részek, mert a statisztika szerint max 2-3 bekezdés után az átlag olvasó megunja a cikket, és elkezd beletekerni. Hármat találgathatsz, hogy onnantól mit hajlandóak még elolvasni. Akit tényleg mélységében érdekelnek a hírek, egy-egy téma, az vagy magának utánaolvas, vagy neki tetsző nyomtatott sajtót vesz. De inkább az előbbi.
Ez nálam annak az olvasta, hogy az átlag olvasó hülye, mint a seggem.
 
Ez nálam annak az olvasta, hogy az átlag olvasó hülye, mint a seggem.
Részben az, részben iszonyatosan felületesen érdeklik csak a hírek. Ezzel elsősorban nem az átlag mai újságírót akarom védeni, de napjaink online újságírása napjaink társadalmának a gyermeke. Csodák nincsenek.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Még egy off: érdemes elolvasni régi újságírók kesergését arról, hogy szerintük hogyan ment félre a szakma az idők során. Abból pontosan kijön, hogy mennyire a gyorsaság számít csak és nem a hír maga. Nem kell érteni semmihez, csak villámgyorsan egy úgy-ahogy magyarított fordítást kell leadni időre.
Namost kritikai érzék hiányában arra sincs érkezésük, hogy gyanút keltsen bennük már a külföldi forrásanyag hitelessége, ha netán logikátlanságok, önellentmondások merülnek fel.
Nem az olvasó hülye, hanem a gigantikus információdömping nem más, mint üres fecsegés, de a csúcsra járatva.
Ehhez az ég egyadta világon semmi köze az olvasónak, hiszen nincs visszacsatolás, így akár lehetne mindenki 180IQ-val rendelkező mindenhez (is) értő polihisztor és a vaslogika kornázatlan királya. Vagy ellenkezőleg, lehetne zöldszemes ostoros is, a lényeg, hogy clickbait!
Az egyik oldalon öntik két vödörrel a szennyet, a másik oldalon meg bámulják a vibráló képernyőt.
A rendszer magától érthetődően úgy van felépítve, hogy ebbe mindenféle kétségeesett Don Quxiote-nak nincs beleszólésuk. Ha van is komment rész, vagy email elérhetőség, totál mindegy, hogy ki, hogyan csatol vissza a szerzőenk, a cikk elmerül a hírfolyamban, az emberek továbbkattintanak, az egésznek semmi jelentősége.
Hacsak az nem, hogy az ember email-jét is letiltják, mondván "okostojás" írogasson csak a spam foldernek.
Jól látható, hogy ez már kezd túlnőni a klasszikus "szar az Index" témán, Most már van olyan "szakértő" blog is, ahol totál korlátlanul megy a tudatlanságból és igénytelen dilettantizmusból eredő, lényegében fiktív valóság tálalása, ezek kommenteléséhez pedig a HTKA-n ilyen-olyan okokból megsértett áldozatok toborzása és általuk az öntömjénezés. Az ostobaság diadala. Működik.
 
Ezzel az újságírás rejtelmeinek boncolgatásával inkább át kellene menni a beszélgetőbe. Kérem Mac-et tegye meg a kellő lépseket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A mai digitális sajtóban nem a pontos utánajárás az elsődleges szempont (az megmaradt a nyomtatottnak, illetve oknyomozó cikkeknek), hanem a sebesség.
Azt a GPS-t ami a leggyorsabban visz szar helyre, azt a leggyorsabban is dobnám ki... mégsem változik semmi pedig az eredmény itt is ua.
 
Nos, kellő anyázás, három elbaszott renderelés, hajnal 5-ös photoshop után (tudom, ocsmány, ez most így sikerült), de végül csak elkészült az első saját gyártású nyugger adás/podcast. Avagy P. Tamás "Pofázok nektek" típusú videóihoz hasonlóan én is pofáztam egyet, most éppen arról ,miért nem lesz egyhamar vége az ukrán bulinak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Minden megosztást/tovább osztást, feliratkozást, kommentet, visszajelzést szívesen veszek, ez teljesen saját egyszemélyes projekt (látszik is néhol), lesz még fejlődés. Kivéve a szemem alatti táskakat, azok menthetetlenek

Ahogy látom ez a bitang @sixtus nem bírt magával és megelőzött! :D
 
Nos, kellő anyázás, három elbaszott renderelés, hajnal 5-ös photoshop után (tudom, ocsmány, ez most így sikerült), de végül csak elkészült az első saját gyártású nyugger adás/podcast. Avagy P. Tamás "Pofázok nektek" típusú videóihoz hasonlóan én is pofáztam egyet, most éppen arról ,miért nem lesz egyhamar vége az ukrán bulinak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Minden megosztást/tovább osztást, feliratkozást, kommentet, visszajelzést szívesen veszek, ez teljesen saját egyszemélyes projekt (látszik is néhol), lesz még fejlődés. Kivéve a szemem alatti táskakat, azok menthetetlenek
Gratulálok, hogy belevágtál, már beiratkoztam! :)
Mindjárt egy javaslat, strukturáld úgy az adásokat, hogy legyen egy, mondjuk hetente, a globális, stratégiai történések, összefüggések mindkét oldalról, (Gázát csak akkor behozni a képbe, ha érinti az ukr. orosz történéseket) és további adások az egyes frontszakaszok történéseiről, részletesebb taktikai, (TÉRKÉP!) harcászati, műszaki elemzésekkel, persze csak a HTKA-sok kedvéért! :-)
Jó munkát!
 
Nos, kellő anyázás, három elbaszott renderelés, hajnal 5-ös photoshop után (tudom, ocsmány, ez most így sikerült), de végül csak elkészült az első saját gyártású nyugger adás/podcast. Avagy P. Tamás "Pofázok nektek" típusú videóihoz hasonlóan én is pofáztam egyet, most éppen arról ,miért nem lesz egyhamar vége az ukrán bulinak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Minden megosztást/tovább osztást, feliratkozást, kommentet, visszajelzést szívesen veszek, ez teljesen saját egyszemélyes projekt (látszik is néhol), lesz még fejlődés. Kivéve a szemem alatti táskakat, azok menthetetlenek
Tartalmilag érdekes amit mondasz, annak ellenére, hogy követem az eseményeket. Brávó!
(Próbálj többnyire a kamerába nézni... :))
Feliratkozom!
 
Egy hét alatt 1000 felett van az első Pergőtűz. Szerintem nem rossz kezdés. Te mire számítottál? Milyen a fogadtatása?
Egyrészt innen is mindenkinek köszönöm a kommenteket, feliratkozást és megosztásokat, tényleg sokat jelent ez most, főleg így a kezdeti időben. Másrészt, ami a megtekintést illeti, ott kell egy kis idő míg meggyökeresedik és igazán utána indul meg a nézettség, de a mostanival is nagyon elégedett vagyok. Na meg inkább a feliratkozások számával, erre nem számítottam. Csiszolni persze kéne még a borítókon meg a videón magán, de most egyelőre ennyire telik.

Legjobb lett volna amúgy a kövi videót ma kirakjam a konzekvencia érdekében, csak nem voltak meg a körülmények otthon a felvételhez. Nem baj, pénteken is jó lesz az meg a téma alapvetően sem fog elrohanni.
 
@nyugger , szerintem a friss videók végen -ha nem is akarsz egy mondatban kitérni az előző anyagodra- beszúrhatnád majd az előző felvételeidet. YouTube-nál kb. 2 kattintás ez. Ezzel növelhetnéd a régebbiek megtekintéseit.
Pipa, elvileg műxik és köszi a tippet :cool:
Biztonsagpolitikai fozomusor.
Max ha nem jön be a biznisz, akkor Wrinkler módjára szesz sommelier csatorna lesz belőle, csak az Arany Korsó helyett én majd a bűnrossz vodkákat fogom kóstolni Tátrával :D Vagy bebaszó biztpol és akkor meg rantelek Ukrajnáról, miközben szarkész leszek :D
 
Ismételten csak köszönöm mindenkinek a megosztásokat, a második videó még engem is meglepve indult be, és már 4000+ megtekintésnél plusz 230 új feliratkozónál jár jelenleg :D
randy-savage-crown.gif
 
  • Imádom
Reactions: nyugger
Ismételten csak köszönöm mindenkinek a megosztásokat, a második videó még engem is meglepve indult be, és már 4000+ megtekintésnél plusz 230 új feliratkozónál jár jelenleg :D

Qrva menő, jó ezt olvasni. A következőt csinálnám még a helyedben: egy-két Short-al megpörgetnem a feliratkozást és fenntartanám a figyelmet. Például az új anyag megjelenése előtti napon már egy 10-15 másodpercest feldobnék, amivel a másnapi videót bepromóznám, eldarálnám mi lesz benne a téma. Ez nagyon minimál meló időben és simán hozni fogja a befektetett energiát. Egy másik Short-ot meg a hét elején csinálnék egy aktuális rövid hírrel bármiről is, hogy ne álljon napokat a csatornád.