[HUN] Tüzérség fejlesztése: Vontatott vagy önjáró tüzérség beszerzése?

Béláim, nyugalom tényleg nincs hír ebben semmi csak a szokásos hitegetés, ha a cikket elolvastátok akkor itt is meg lesz a nyertes és már le is írták Ami gazdi "A General Dynamics portfóliójában a saját honlapjukon található információk szerint a 155 mm-es SIAC ágyú , de ez egy vontatott ágyú." is versenyben van. Vicces, hogy ezt egy lapon említik az atmossal, de ez előre vetíti hogy mi lesz a románoknál a befutó és még csak nem is önjáró ebben a kategóriában.

Amit Pöcshuszár fórumtárs írt az a lényeg, és én is ezt írtam már többször a csőgyártást kell megszereznünk. És bizony azt kell választani ami a csőgyártást is idehozza. Ha a RM udvari beszállítónk ezt nem teszi akkor a szerbektől kell a NORA t venni csőgyártással.
Törökök is szóba jöhetnek csőgyártás kapcsán.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow and Pogány
Törökök is szóba jöhetnek csőgyártás kapcsán.
Nem tudom, azért ez eléggé kényes rész még a páncélnál is sokkal macerásabb azért. Igaz nem igazán van hír a török ágyúcsövek minőségéről, tehát amilyen ütemben fejlődik a hadiipar akár a spec kohászatban is ott lehetnek már. De a legjobb a RM csőgyártás lenne na ők ebben tényleg faszák már egy évszázada.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Nem tudom, azért ez eléggé kényes rész még a páncélnál is sokkal macerásabb azért. Igaz nem igazán van hír a török ágyúcsövek minőségéről, tehát amilyen ütemben fejlődik a hadiipar akár a spec kohászatban is ott lehetnek már. De a legjobb a RM csőgyártás lenne na ők ebben tényleg faszák már egy évszázada.
Lehet, hogy fasza az rm csőgyártás, csak nem adják oda a technológiát tudomásom szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
na látod tudod te is a választ hogy miért írtam az IVECO-t és miért szól románia melett míg mi melettünk semmi hasonló.
atmos-self-propelled-howitzer.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
olvasd el az 1. kommentem. én ahhoz tartom magam nem kacifántozunk :)
a románok melett szól a atrom a románok melett szól a szimulátorgyártó cég (izraeli) a románok melett szól a TGK (iveco) nekünk ezek közül eggyik sincs. hogy miért a románoknak ajánlotta fel ezt izrael? szerintem mert a bolgárnak még ennyi sincs. és jelenleg ez a 2 ország ahol atmos játszik. hogy a románok miután felintegrálják (a cikk szerint is integrálnak a románok) utánna ki mit hova a lőtéri kutyát sem... de valószínűleg izraelnek megfogja érni.

a lemaradtunk az üzletről Brmság nincs teherautógyártásunk nincs szimulátorgyártásunk nincs nállunk elbit fejlesztő cég stb.

az hogy ez valakinek nem tetszik vagy magas neki az mind1 ahogy az is hogy ha ez vagy az erre arra kéri akkor oké de a román akkor nem.... románia egyébként nem kis piac. és iveco alvázon nem csak a román piac érhető el mert az iveco sem rossz eszköz. és az hogy az europuls már létezik iveco alvázon és így késöbb csomagba is játszik csak hab a tortán.
Vágesz, hogy azért írod mindezt mert neked az Iveco a személyes lieblinged. Csak az van, hogy - sajnos/nemsajnos - szinte teljesen esélytelen, hogy Iveco lesz a MH alapjárműve. Az RM miatt mindenképpen a Man-nak áll a zászló.
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0
Béláim, nyugalom tényleg nincs hír ebben semmi csak a szokásos hitegetés, ha a cikket elolvastátok akkor itt is meg lesz a nyertes és már le is írták Ami gazdi "A General Dynamics portfóliójában a saját honlapjukon található információk szerint a 155 mm-es SIAC ágyú , de ez egy vontatott ágyú." is versenyben van. Vicces, hogy ezt egy lapon említik az atmossal, de ez előre vetíti hogy mi lesz a románoknál a befutó és még csak nem is önjáró ebben a kategóriában.

Amit Pöcshuszár fórumtárs írt az a lényeg, és én is ezt írtam már többször a csőgyártást kell megszereznünk. És bizony azt kell választani ami a csőgyártást is idehozza. Ha a RM udvari beszállítónk ezt nem teszi akkor a szerbektől kell a NORA t venni csőgyártással.
Na a szerbektől csőgyártást ne várj.
 
Lehet, hogy fasza az rm csőgyártás, csak nem adják oda a technológiát tudomásom szerint.
Ezt rosszul tudod. A lengyelek megvették a tech transfert harckocsi ágyúra (L/44) - mondjuk nem a legkurrensebb, emelt nyomású csővel.
A csőgyártás király dolog, de a mi számbeli igényeinkre nem nagyon lehetne kifizetődő. Ha összeadnánk a harckocsi és csöves tüzérség igényeit is - a tartalék csöveket is ide véve -, akkor sem hiszem, hogy 1000-et átlépné a hazai igény.
Ha a KF-51 gyártása összejön, akkor lehetne keresnivalónk, de ehhez olyan számokban kellene előre eladni a saját kapcsoltai rendszerben, ami megemelné a hazai igényt lövegcsőből.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Aladeen
Az ATMOS gyártásról...
Hála égnek. Az Atmos egy generációval ezelőtti kerekes önjáró, a legolcsóbb verzió. Az új generációba az:
  • Archer (ami kijelölte az utat)
  • Aleksandar
  • HX3
  • és a modernizált Zuzanák tartoznak.
Nekünk ebből kell választanunk és drukkolnunk a románoknak, hogy összejöjjön nekik az ATMOS vagy legalább CAESAR!
 
Hála égnek. Az Atmos egy generációval ezelőtti kerekes önjáró, a legolcsóbb verzió. Az új generációba az:
  • Archer (ami kijelölte az utat)
  • Aleksandar
  • HX3
  • és a modernizált Zuzanák tartoznak.
Nekünk ebből kell választanunk és drukkolnunk a románoknak, hogy összejöjjön nekik az ATMOS vagy legalább CAESAR!
Ezt a generációs besorolást mire alapozod?
 
gondolom arra, hogy amiket írt azok automata töltősek az ATMOS meg a CAESAR pedig nem
De nem attól next gen. valami, mert automata töltésű.
A Zuzana már az első verziójában is automata töltésű volt - több, mint 20 éves háttérrel.
Maga az automata töltés nem is jó kategorizálás, mert az ATMOS és a Caesar is tud automata töltésű lenni, náluk maga a tár hiányzik.
Azaz a robotkarokba a személyzet teszi bele a lőszert, ami a töltést már automatikusan végzi el.
Amiben közösek a @blogen által felsorolt SPH-k, az a tornyos kialakítás.
A nextgen besorolást inkább nagyobb csőhossz (értelem szerűen nagyobb lőtáv), emelt gáznyomás, valamint az intelligens lőszerek alkalmazásának megléte adja.
A kérdés inkább az, hogy az adott rendszer mennyire elégíti ki a megrendelő ország igényeit.
A franciák tök jól elvannak/ellesznek a Caesar továbbfejlesztett, de továbbra sem táras lövegével.
A táras kialakítás vagy túl naggyá teszi a rendszert, vagy korlátozott teljesen automata működést nyújt.
Ahogy írtam, az elérhető rendszerek széles technikai skálája lehetővé tesz az igényeknek megfelelő kerekes önjáró megrendelést.
Az ATMOS egy elég jó összképességgel, és árral rendelkező megoldás.
 
Amit Pöcshuszár fórumtárs írt az a lényeg, és én is ezt írtam már többször a csőgyártást kell megszereznünk. És bizony azt kell választani ami a csőgyártást is idehozza. Ha a RM udvari beszállítónk ezt nem teszi akkor a szerbektől kell a NORA t venni csőgyártással.
Aztán mit kezdünk a csőgyárral ha legyártottuk azt a max pár száz löveg csövet ami nekünk kell?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Aztán mit kezdünk a csőgyárral ha legyártottuk azt a max pár száz löveg csövet ami nekünk kell?
Ahogy írtam is, simán lehetséges nagyobb igény is, de ahhoz bíznunk kell a saját hadiipari értékesítési képességünkben.
Különben szerintem a csőgyártás alapvetően nem igényel hatalmas rákészülést.
A kulcs az alapanyagban van, valamint az utólagos felületkezelésben.
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard and Aladeen
A következő 20 évben nem kell tartani a kereslet csökkenésétől. A lövegcső is fogyóeszköz.
Csövet nem nagyon szoktak venni magában: komplex rendszereket vesznek (pl. Atmost, Caesar) amin néha cserélik a csövet.
Viszont ott meg a rendszer szállítójától lehet csak csövet venni, különe bukják a garanciát és/vagy a további szupportot.
Önmagába nincs értelme a csőgyártásnak, csak ha komplex tüzérségi rendszert is kínálunk mellé.

Ezt is lehet összevásárolt licencekből létrehozni (pl. Krab), de ennek elindításához masszívabb hazai rendelés kell és sok idő.
Nálunk minden jel szerint a HX3-löveg továbbra is a fő irány, ami kérdéses hogy mennyire lesz hazai termék. Szerintem a csőgyártást nem hozza ide az RM, mert van szabad kapacitásuk erre Németországban: évi néhány tucat RM-lövegcsőre lehet igény jelenleg a PZH-k és Leopardok elkopott csöveinnek pótlására. Egyébként pont tavaly vettek egy új csőgyártó gépet, ami L60-ast is tud majd gyártani, szóval kapacitásból náluk nincs hiány.
Nálunk kb. löveg tornyot hegeszthetik össze az RM teherautó löveghez, aztán ráteszik az import HX3 teherautóra és bele teszik az izraeli töltőt meg a német löveget és elektronikát. Ennél komolyabb (önállóbb) önjáró löveg gyártást nem látok reálisnak Magyarországon.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Vágesz, hogy azért írod mindezt mert neked az Iveco a személyes lieblinged. Csak az van, hogy - sajnos/nemsajnos - szinte teljesen esélytelen, hogy Iveco lesz a MH alapjárműve. Az RM miatt mindenképpen a Man-nak áll a zászló.
???? nekem ugyan nem libelingem az iveco (max a daily 4x4) de az nem ez a kategoria.