Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A német kormány azonnali hatàllyal megszünteti a villanyautók vásárlásának tàmogatåsát. A már benyujtott tàmogatàsi kérelmeket még kifizetik, de új kèrelmek beadása nem lehetsèges. Az intézkedés mögött az alkotmánybirósàg döntése van, amely a költségvetésből 60 mrd euró összeget illegálisnak nyilvánitott, mert azt törvényellenesen csoportositottak át covid tàmogatàsból más környezetvédelmi célokra. A támogatàs megszüntetése valószinüleg tovább csökkenti az amúgy is az utolsó időben gyenge keresletet elektróautók iránt. Eredetileg hibridek és cégek vásárlàsát is támogatták. 2023 eleje óta hibrideket nem támogatnak és 2023 szeptembere óta csak magànszemélyek vehetik igénybe a támogatàst. Ez különösen a nagy kocsik piacát érinti érzékenyen.
Az elektróautók vételét 2016 óta összesen 2,1 mio autónál kereken 10 mrd euróval támogatta az àllam. A tàmogatàs max 4500 euro/ kocsi, amihez a gyártó tàmogatàsa hozzájön, ami max 2250 eur. Csak max 65000 eur áras kocsik vételét támogatták, amit ez évben netto 45000 euróra csökkentették. Ebbe éppen még belefèrt egy Tesla modell.
Aki megrendelte elektrokocsiját, de még nem kapta meg, az most nézhet... :(
Audi és vw is elbocsájtottak már embereket a gyenge elektróautók iránti kereslet miatt.
(adac)
 
Erről jut eszembe, hogy ma láttam egy zöldrendszámos bömit a Tesco parkolóban leválasztott villanyautós részen.

Dolog pikantériája, hogy tábla figyelmeztet arra, hogy csak töltés idejére lehet megállni ott, de azokat augusztusban leszerelte az üzemeltető, mivel 2 évig csak a pénzt vitte, a kutya se használta (fizetős töltő volt, 315ft/kwh).

Slusszpoén, hogy a villanyautós térképen még mindig fent van, elvileg novemberben ellenőrizték...
 
hogy tetszik a Fiat Multipla. :)
:D
giphy.gif
 
Vitézy Dávid

"A mai eset is jól illusztrálja, miért nem lehet a budapesti vasúti fejlesztéseket a teljesen fals, politikai érdekek által vezérelt vidék-főváros, vagy ahogy Lázár fogalmazott, népi-urbánus ellentét szemüvegén keresztül nézni. A budapesti vasúti csomópont, mint szűk keresztmetszet és annak zavarai az egész országra kisugároznak - a budapesti vasúti hálózat lerobbant állapota nem a fővárosi szavazóknak okozza a legtöbb problémát."
1702888883515-png.6404374
 
Vitézy Dávid

"A mai eset is jól illusztrálja, miért nem lehet a budapesti vasúti fejlesztéseket a teljesen fals, politikai érdekek által vezérelt vidék-főváros, vagy ahogy Lázár fogalmazott, népi-urbánus ellentét szemüvegén keresztül nézni. A budapesti vasúti csomópont, mint szűk keresztmetszet és annak zavarai az egész országra kisugároznak - a budapesti vasúti hálózat lerobbant állapota nem a fővárosi szavazóknak okozza a legtöbb problémát."
Mondjuk lehet az sem ártana, ha a Veszprém/Szombathely fele menő Bakony IC-ken működnének a budik és nem egy "a wc használhatatlan" matrica lenne rájuk kirakva (nem egy alkalommal), hogy menj a gyorsvonati kocsiba, ahol viszont valami állat szó szerint kb az ablakot is szarral keni össze
 
Vitézy Dávid

"A mai eset is jól illusztrálja, miért nem lehet a budapesti vasúti fejlesztéseket a teljesen fals, politikai érdekek által vezérelt vidék-főváros, vagy ahogy Lázár fogalmazott, népi-urbánus ellentét szemüvegén keresztül nézni. A budapesti vasúti csomópont, mint szűk keresztmetszet és annak zavarai az egész országra kisugároznak - a budapesti vasúti hálózat lerobbant állapota nem a fővárosi szavazóknak okozza a legtöbb problémát."
1702888883515-png.6404374

Reggel olvastam a friss bejegyzéseit a témában.
Igaz amit ír, de amolyan Vitézy stílusban a saját sz*rát is másra keni ismét.
 
Reggel olvastam a friss bejegyzéseit a témában.
Igaz amit ír, de amolyan Vitézy stílusban a saját sz*rát is másra keni ismét.
Vitézy nem közlekedési szakember. Aktuális divatokat hangoztat, nincs szakmai tudása és szemlélete. Politikusnak talán jó lenne.

Mindazonáltal becsülendő, hogy műkedvelőként nem teljesen hülye ellentétben az elmúlt harminc évben hatalomban volt döntéshozókkal. Jó főpolgármester-helyettes lehetne egy fideszes politikus mellett.
 
Humoros bemutató az amerikai vasutak állapotáról
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: BJani
Na jöjjön csak el hozzánk a lekopott útburkolati jelek országába!:hadonaszos:

Lehet ha az utat is figyeli nem csak a festést, mondjuk egy középső elválasztóvonal azért nem árt ha van. Viszont he eljön még keletebbre, akkor sok A8-as törött audi lesz meg aminek nekimegy. Magyarországra átmenve mindig azon agyalok, hogy nálunk miért nem használják azt az üvegporos festéket az utakon, amit ott.
Isztambulra gondolok, ott hogy tudna boldogulni? Ott mindíg a méret és az erő dönt..Régebben jártam arra egy nagyobb terepjáróval, és egy kereszteződésnél a 3. , belső sávban álltam meg elsőként. Mikor zöldre megindultam, akkor láttam hogy a túloldalon csak 2 fogadó sáv van.. Nyomtam Neki rendesen, és a török engedett.. Tisztelte a bódé méretét no meg a vasuti sinre emlékeztető lökhárítókat..
A belvárosi utakon sok helyen, a forgalommal együtt sodródva nem ritka a 100 körüli tempó, mert a város másik vége közel 100 km-re van..
Törökben Isztambulban forgalom mentes helyen még a pirosnál is szépen nyugiban átkelhetsz, akkor is ha ott a rendőr...De ha elszúrod, balesetezel, akkor rád rohad a műanyag lakat, a török börtönök nem egy nyugdíjas otthonok belülről..

Ilyen szitukat hogy kezel le az önvezető gép, nem dobja el az agyát?