Lavi (IAI, Izrael)

Lehet, a mainstream forrásokban nincs ilyen említve. Ahogy az sem, hogy hogy került volna F414 a Laviba, amikor PW1120-assal tervezték, ami az F100 egyszerűsített változata volt. Izrael ennek a gyártására volt berendezkedve.
F414 akkor meg nem is létezett.Most lenne nekunk opció ilyen hajtomuvel a Lavi,ha lenne...De nincs.
Akkoriban a Vought az F100 hajtóműves szuperszonikus A7est,DG meg az A16ost ajanlotta.Ezek végül el se keszultek.USAF sima F16okat,TGY F18okat vett az A4/7 gepek valtasara.Ahogy az LNG se vette meg vegul az F20 t,F16ADF lett helyette.Lavi ugyan elkeszult,de legalabb 300 db-os rendeles kellett volna,hogy rentabilis legyen a gyártás.IAFnek nem volt rá pénze.Vegul hasznalt F16okat kaptak helyette.Meg a Kfirt akartak modernizálni,az F4 hez is tervezett PW hajtóművel,es a Lavihoz kifejlesztett elektronikaval,koztuk az FBW kormanyvezerlessel.F4 protoja meg elkészült,Kfiret félbehagytak,hh vegevel toroltek a programot.Kfir NG ajanlat semmi mas,mint ennek a félbehagyott paogramnak a felmelegítése F414 hajtomuvel,meg mai harcelektronikaval.
80as evekben meg tobb ceg volt,tobb orszag is tetvezgetett sajat vadaszgepet.Burok a Carvelt,jugok a Novi Aviont,olahok az IAR95ost,egyiptomiak a HA400ast.De pl az argik a Kfir C9 est akartak liszenszgyartani.Nemetek meg a Mako konnyuvadaszt tervezgetek az akkor meg Jager90 nevu EF melle.
Egyikbol se lett semmi.Penztelenseg,hh vége elfujta a terveket
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
F414 akkor meg nem is létezett.Most lenne nekunk opció ilyen hajtomuvel a Lavi,ha lenne...De nincs.

Hát ha az F-16-ba nem volt értelme beletenni az F414-et (exportra kínálták hozzá a 404-est, legalábbis felvetődött, mint olcsóbb alternatíva), hanem az F110 lett az alternatív, GE hajtómű, akkor a Laviba sem nagyon lett volna. Az F110 erősebb, az F414 kisebb ugyan.
 
Hát ha az F-16-ba nem volt értelme beletenni az F414-et (exportra kínálták hozzá a 404-est, legalábbis felvetődött, mint olcsóbb alternatíva), hanem az F110 lett az alternatív, GE hajtómű, akkor a Laviba sem nagyon lett volna. Az F110 erősebb, az F414 kisebb ugyan.
Zavar van az eroben.
F16 a Carter alatt volt tervezve egy J79 exportvaltozatban,de abbol nem lett semmi,Reagen eltorolte az F100 exportkorlatozadat.
Laviba az F100 kistestvere kerult,az 1120.F110 egy GE hajtómű,az F100 kategoriaja.
F404 kisebb.A belőle kifejlesutett F414 nagyobb,a Laviba került PW1120 kategoriaja.
F404el a Kfir egy Nammar nevu exportverzioja volt ajanlatba,de azt nem rendelte meg senki- illetve megis.Del afrikai Super Cheetah tulajdonkeppen a Nammer,a bur Super Atar hajtomuvel (javított Atatr 9K50),hasznalt Kfir C2 sarkanyokbol atepitve.(IAIt ez a megrendeles mentette meg a csődtől a 90 es evek elejen)
Nammert egyebkent 4 fele hajtomuvel ajanlottak.PW1120,F404,RM12,Snecma M53.De nem kapta volna meg az FBW kormanybezerlest,maradt a hagyomanyos mechanikus.
Felbehagyott Kfir-PW1120 protot Nammaer protokent folytattak,es vegul az lett az SAAF egyetlen új építésű sarkanybol kialakitott Super Cheetah C gépe.Kesobb Eucvadorba kerult,most is ott van,mar nyugdijazva ( legalábbis eucvadori bloggerek úgy tudják)
 
Zavar van az eroben.
F16 a Carter alatt volt tervezve egy J79 exportvaltozatban,de abbol nem lett semmi,Reagen eltorolte az F100 exportkorlatozadat.

Ez egy másik, bár akkori történet, de nem lett belőle semmi. Jó, a hajtómű az F101X volt, nem az F404. De elvileg az F404-ből is átvettek részeket, a fúvócsövet és a ventilátorlapátokat (bár megnövelt átmérővel). Ebből lett az F110 később.

 
Zavar van az eroben.
F16 a Carter alatt volt tervezve egy J79 exportvaltozatban,de abbol nem lett semmi,Reagen eltorolte az F100 exportkorlatozadat.
Laviba az F100 kistestvere kerult,az 1120.F110 egy GE hajtómű,az F100 kategoriaja.
F404 kisebb.A belőle kifejlesutett F414 nagyobb,a Laviba került PW1120 kategoriaja.
F404el a Kfir egy Nammar nevu exportverzioja volt ajanlatba,de azt nem rendelte meg senki- illetve megis.Del afrikai Super Cheetah tulajdonkeppen a Nammer,a bur Super Atar hajtomuvel (javított Atatr 9K50),hasznalt Kfir C2 sarkanyokbol atepitve.(IAIt ez a megrendeles mentette meg a csődtől a 90 es evek elejen)
Nammert egyebkent 4 fele hajtomuvel ajanlottak.PW1120,F404,RM12,Snecma M53.De nem kapta volna meg az FBW kormanybezerlest,maradt a hagyomanyos mechanikus.
Felbehagyott Kfir-PW1120 protot Nammaer protokent folytattak,es vegul az lett az SAAF egyetlen új építésű sarkanybol kialakitott Super Cheetah C gépe.Kesobb Eucvadorba kerult,most is ott van,mar nyugdijazva ( legalábbis eucvadori bloggerek úgy tudják)
Kfir-PW1120 es a Nammer kozott nem a hajtómű lett volna a kulonbseg,azt is ajanlottak az amcs hajtomuvel.A szarny es a kormanyvezerles lett volna a kulonbseg..Nammer ajanlatban nwm volt benne az FBW vezerles,es a modositot,elektronikusan vezerelt mozgathato szarnybelepoel,es a szarny vegi inditosinek.Nammer a regi szarnykialakitasu volt,fex szarnybelepoellel es mechanikus kormanyzassal.(azt a szarnyat meg a burokkal kozosen fejlesztettek,az volt az ACW4/FBW szarny projekt-volt kevetedes,osszejatszas rendesen)
Erdekesseg,hogy a Mirage 2000 elektronikus vezerleset az IAF egy átépített Mirage III B gepen probaltak ki, és az a gep volt a Lavi kormanyvezerlesenek probapadja is,canard vezersikkal kiegeszitve.
Szoval a francia fegyverembargó azert nem volt annyira 100as....(Nesherek helyben összerakott Mirage V gepek voltak, és a Kfirek sarkanya is javareszt francia gyartasuak.IAI inkabb csak osszeszerelte oket,mint gyartotta.Lavi program dobta meg a gyartasi kepesseguket,amihez meg a Grummantol kaptak a technologiat.Ez utan lettek beszallitok az F16 ba,es most is gyartanak sarkanyelemeket az F35hoz)
 
Ez egy másik, bár akkori történet, de nem lett belőle semmi. Jó, a hajtómű az F101X volt, nem az F404. De elvileg az F404-ből is átvettek részeket, a fúvócsövet és a ventilátorlapátokat (bár megnövelt átmérővel). Ebből lett az F110 később.

Ezt mar Allesmoretol kerdezd,o a szakerto.
F110 a B1 bombazo F101 hajtomuvebol lett,amennyire tudom.F404 meg a korabbi J101 tipusbol.De mivel egy gyarto,kb azonos idobeni fejlesztesei,technologiailag nem esnek messzire egymastol.