F414 akkor meg nem is létezett.Most lenne nekunk opció ilyen hajtomuvel a Lavi,ha lenne...De nincs.Lehet, a mainstream forrásokban nincs ilyen említve. Ahogy az sem, hogy hogy került volna F414 a Laviba, amikor PW1120-assal tervezték, ami az F100 egyszerűsített változata volt. Izrael ennek a gyártására volt berendezkedve.
Akkoriban a Vought az F100 hajtóműves szuperszonikus A7est,DG meg az A16ost ajanlotta.Ezek végül el se keszultek.USAF sima F16okat,TGY F18okat vett az A4/7 gepek valtasara.Ahogy az LNG se vette meg vegul az F20 t,F16ADF lett helyette.Lavi ugyan elkeszult,de legalabb 300 db-os rendeles kellett volna,hogy rentabilis legyen a gyártás.IAFnek nem volt rá pénze.Vegul hasznalt F16okat kaptak helyette.Meg a Kfirt akartak modernizálni,az F4 hez is tervezett PW hajtóművel,es a Lavihoz kifejlesztett elektronikaval,koztuk az FBW kormanyvezerlessel.F4 protoja meg elkészült,Kfiret félbehagytak,hh vegevel toroltek a programot.Kfir NG ajanlat semmi mas,mint ennek a félbehagyott paogramnak a felmelegítése F414 hajtomuvel,meg mai harcelektronikaval.
80as evekben meg tobb ceg volt,tobb orszag is tetvezgetett sajat vadaszgepet.Burok a Carvelt,jugok a Novi Aviont,olahok az IAR95ost,egyiptomiak a HA400ast.De pl az argik a Kfir C9 est akartak liszenszgyartani.Nemetek meg a Mako konnyuvadaszt tervezgetek az akkor meg Jager90 nevu EF melle.
Egyikbol se lett semmi.Penztelenseg,hh vége elfujta a terveket