KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Embraer deliveries increased 13% in 2023 and backlog reached US$18.7 billion, a US$1.2 billion growth...

In Defense & Security, South Korea was in the spotlight with the victory of the C-390 Millennium in the Large Transport Aircraft (LTA) II public tender to provide the new military transport aircraft. The country is the C-390 Millennium’s first customer in Asia. Furthermore, late last year, the first NATO-configured KC-390 Millenium entered into service for the Portuguese Air Force.

The aircraft was also selected by Austria and Czech Republic in 2023, and by the Netherlands in 2022. Negotiations about the 11 aircraft have not yet been incorporated into Embraer Defense & Security's backlog, which represents a significant potential for the coming quarters. In 4Q23, the business’ unit backlog is US$2.5 billion, a US$100 million growth YoY.
 
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani
Mindig szivet melengető az ilyen sorokat visszaolvasni:



:rolleyes:
"Brazília fejlesztő országként 28 példányt rendelt a típusból (bár ezt végül 2022 februárjában 22 darabra csökkentették, de szó van a darabszám újbóli emeléséről is), Magyarországon (2 db) kívül Portugália és Hollandia 5-5 darabot igényelt a kiöregedő C-130 Hercules flotta leváltására, míg Ausztria 4 példányt, Dél-Korea pedig első körben 3 darabot rendelt.
Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már.
Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban."
https://htka.hu/2024/02/09/levegoben-az-elso-magyar-kc-390/
Kolumbianak minek 12?
 
"Brazília fejlesztő országként 28 példányt rendelt a típusból (bár ezt végül 2022 februárjában 22 darabra csökkentették, de szó van a darabszám újbóli emeléséről is), Magyarországon (2 db) kívül Portugália és Hollandia 5-5 darabot igényelt a kiöregedő C-130 Hercules flotta leváltására, míg Ausztria 4 példányt, Dél-Korea pedig első körben 3 darabot rendelt.
Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már.
Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban."
https://htka.hu/2024/02/09/levegoben-az-elso-magyar-kc-390/
Se a holland, se az osztrák, se a dél-koreai szerződés sincs még aláírva az Embraer 2023-as pénzügyi jelentése szerint... nyilván alá lesz majd egyszer, de valamiért húzódik.
 
A szaúdi és indiai kormányok gyakran megkövetelik a gyártóktól, hogy hozzanak létre egy helyi összeszerelősort a nagy flottamegrendelések aláírásáért cserébe.

„Hiszek abban, hogy a jövőben – a közeljövőben – a KC-390-nek egynél több összeszerelő sora lesz a világon” – mondja Bosco.

Kettőnél több összeszerelősort sem zártak ki. Arra a kérdésre, hogy az Embraer nyitott lenne-e három összeszerelősor globális menedzselésére, Bosco azt válaszolta: „Lehet. Lehetne négy!”



Ez így stabilan hoz megrendelést az AV-nak is. Bár jó lenne növelni a hozzáadott értéket ha lehet.
 
A szaúdi és indiai kormányok gyakran megkövetelik a gyártóktól, hogy hozzanak létre egy helyi összeszerelősort a nagy flottamegrendelések aláírásáért cserébe.

„Hiszek abban, hogy a jövőben – a közeljövőben – a KC-390-nek egynél több összeszerelő sora lesz a világon” – mondja Bosco.

Kettőnél több összeszerelősort sem zártak ki. Arra a kérdésre, hogy az Embraer nyitott lenne-e három összeszerelősor globális menedzselésére, Bosco azt válaszolta: „Lehet. Lehetne négy!”



Ez így stabilan hoz megrendelést az AV-nak is. Bár jó lenne növelni a hozzáadott értéket ha lehet.

A Wikipédia azt írja, hogy korábban 40 gépről volt szó.
Ezeket vajon valami helyett, vagy a meglévők mellé akarják?
A meglévők mellé véve ez azért elég durva növekedés lenne. Cserélni viszont ebben a kategóriában csak új Herculesek vannak. Esetleg a modernizáció alatt lévő An-32 flottát váltanák?
 
Ez az a szingapúri cég akivel Szijjártó magyar gyártási lehetőségekről tárgyalt.
Ez csak érdekesség, ehhez nincs köze.
drllZOp.png
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
Embraer and Correios sign Memorandum of Understanding for optimization studies in air cargo transport...

Embraer and Correios, Brazil’s state-controlled postal company, today signed a Memorandum of Understanding (MoU) focused on air cargo transport. Both companies will conduct joint studies to advance the optimization and expansion of the Brazilian and international air networks for large cargo and goods.

The strategic partnership between the companies will seek to increase Correios’ efficiency in air transport and reduce operation costs compared to other modes. It will also evaluate challenges and opportunities for new business models involved in Embraer platforms, such as the E-190F, E-195F, and C-390 Millennium.


MOU-Correios_low-resolution.jpg
 
A tanulmányok a jelenlegi platformok lehetséges adaptációjára fognak összpontosítani hírszerzési, megfigyelési és felderítési (IVR) küldetésekhez.

Santiago, Chile, 2024. április 10. – Az Embraer és a brazil légierő bejelentette, hogy megkezdődnek az együttműködési tanulmányok a hírszerzési, megfigyelési és felderítő küldetések platform-adaptációinak azonosítására. A felhasználandó platformok már működnek a brazil légierőnél, mint például a C-390 Millennium.
 
A tanulmányok a jelenlegi platformok lehetséges adaptációjára fognak összpontosítani hírszerzési, megfigyelési és felderítési (IVR) küldetésekhez.

Santiago, Chile, 2024. április 10. – Az Embraer és a brazil légierő bejelentette, hogy megkezdődnek az együttműködési tanulmányok a hírszerzési, megfigyelési és felderítő küldetések platform-adaptációinak azonosítására. A felhasználandó platformok már működnek a brazil légierőnél, mint például a C-390 Millennium.
C-390-MPA-com-logo-FAB.jpg


Embraer and Brazilian Air Force begin studies for special mission platforms

Studies will focus on the potential adaptation of current platforms for Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (IVR) missions

Santiago, Chile, April 10, 2024 – Embraer and the Brazilian Air Force announced the beginning of collaborative studies to identify potential platform adaptations for Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance missions. The platforms to be used are already operational in the Brazilian Air Force, such as the C-390 Millennium.

“The Brazilian Air Force constantly monitors its ability to fulfill its missions completely in the current context, while also looking at future challenges and the evolution of technologies. Studying the adherence and adaptability of Embraer platforms to the future challenges of these missions is an expected way to maximize commonality and technological autonomy,” says Lieutenant-Brigadier Marcelo Kanitz Damasceno, Commander of the Brazilian Air Force.

“Embraer has a successful track record in adapting its platforms for different objectives. The joint studies will allow the expansion of the solutions portfolio to meet the operational needs of the Brazilian Air Force’s Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance missions and potential international customers. This is another important step in the long-term relationship between Embraer and the Brazilian Air Force,” says Bosco da Costa Junior, President and CEO of Embraer Defense & Security.

The announcement took place at the International Air and Space Fair (FIDAE) in Santiago, Chile, with the presence of Bosco da Costa Junior, President and CEO of Embraer Defense & Security, and Lieutenant-Brigadier Marcelo Kanitz Damasceno, Commander of the Air Force.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby