Tu-22M Backfire (Tupoljev, Szovjetunió)

Ez hülyeség... almát körtével hasonlítasz.
Ha nagyon repülős példát akarsz, akkor már inkább F-104 (18m2-es szárny), de az MTOW-ja annak is 13+ tonna... és fel kell tudnia szállni elfogadható sebességen.
Tippem szerint még lehet a 10 m2-es szárny is sok lenne egy FAB-9000-re.
Láttál már FAB9000-es bombát (vagy 3000-et, tök mind1)?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Egy ekkora súlyú bombával és annak a függesztővel --és valószínűleg póttartályokkal-- becsült utazója 7-800km/h körül lehet oldáskor, amiből 3-400 körüli siklósebessége marad a bombának.

Ezt miből számoltad ki?

olyan túl nagy siklószáma ennek a méret-kategóriának szerintem nincs.

És ezt? A siklószám alapvetően nem méretfüggő...

Láttál már FAB9000-es bombát (vagy 3000-et, tök mind1)?

Valamelyik topicba linkelték a napokban. De amúgy mit számít, hogy láttam-e? A fizikát nem befolyásolja... De ha nem értesz egyet, akkor várom az érveid és a magyarázatod, amivel alátámasztod a sajátod.
 
Ezt miből számoltad ki?



És ezt? A siklószám alapvetően nem méretfüggő...



Valamelyik topicba linkelték a napokban. De amúgy mit számít, hogy láttam-e? A fizikát nem befolyásolja... De ha nem értesz egyet, akkor várom az érveid és a magyarázatod, amivel alátámasztod a sajátod.
Összehasonlíthatatlanul nagyobb a légellenállása mint az F-104-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Összehasonlíthatatlanul nagyobb a légellenállása mint az F-104-nek.
Mennyi az egyiknek, és mennyi a másiknak? (Mert ha ilyen magabiztosan jelented ki, akkor biztos tudod...)

Nah, jó, az F-104-et megmondom neked, mert jókedvemben találsz. A wiki szerint az F-104 (maximális) siklószáma 9,2.
Hogy ezt álló hajtóművel, vagy alapjárati tolóerővel mérték, azt persze én sem tudom. De egy áramvonalazó kúppal (amit pl. az UPMK-1500-on is látok) a 9000-es légellenállása is jelentősen javítható, simán hasonlóvá tehető szvsz, mint az F-104-é, lévén az oldalviszonya sokkal jobb egy ilyen UPMK szárnynak, mint az F-104-es szárnyának.
 
Mennyi az egyiknek, és mennyi a másiknak? (Mert ha ilyen magabiztosan jelented ki, akkor biztos tudod...)

Nah, jó, az F-104-et megmondom neked, mert jókedvemben találsz. A wiki szerint az F-104 (maximális) siklószáma 9,2.
Hogy ezt álló hajtóművel, vagy alapjárati tolóerővel mérték, azt persze én sem tudom. De egy áramvonalazó kúppal (amit pl. az UPMK-1500-on is látok) a 9000-es légellenállása is jelentősen javítható, simán hasonlóvá tehető szvsz, mint az F-104-é, lévén az oldalviszonya sokkal jobb egy ilyen UPMK szárnynak, mint az F-104-es szárnyának.



Mi a siklószám?
 
Mennyi az egyiknek, és mennyi a másiknak? (Mert ha ilyen magabiztosan jelented ki, akkor biztos tudod...)

Nah, jó, az F-104-et megmondom neked, mert jókedvemben találsz. A wiki szerint az F-104 (maximális) siklószáma 9,2.
Hogy ezt álló hajtóművel, vagy alapjárati tolóerővel mérték, azt persze én sem tudom. De egy áramvonalazó kúppal (amit pl. az UPMK-1500-on is látok) a 9000-es légellenállása is jelentősen javítható, simán hasonlóvá tehető szvsz, mint az F-104-é, lévén az oldalviszonya sokkal jobb egy ilyen UPMK szárnynak, mint az F-104-es szárnyának.
Ja értem, képzelünk rá mindent, hogy igazunk legyen.
 
  • Vicces
Reactions: BJani
Mi a siklószám?

Példa: 1 km magasságból vitorlázva X km-re érsz földet vízszintes terepen. Az X értéka a siklószám.
Az id. Rubik tervezte GÓBÉ-nál --ami kora világszinvonalú oktatógépe összegzett tulajdonságai alapján-- asszem' 16 24 (megnéztem) volt ez a siklószám.
Van kisebb siklóbomba aminek a siklószáma szintén bőven 20 felett van(valamelyik Eu-s gyártóé, den hirtelen nem találtam).

Ennek 9.00kg/9T-ás darabnak meg nem éri meg egy túl jó egyszerhesználatos (kárba-vesző) szárnyat építeni, mert ami egyszerű kontrukció, az a nagy tömege miatt nem fér el a gép alatt. ami egész jó lenne az meg összehajtogatós=>drága.
Ezért írtam, hogy ekkorához túl jó siklószám "nem jár", mert az bolonyulult és qrva drága.

Ha tévedtem, sem jár a szepuku! :p
Az élet kegyetlen és +még ott vagyok Én! :hadonaszos:

.
 
Példa: 1 km magasságból vitorlázva X km-re érsz földet vízszintes terepen. Az X értéka a siklószám.
Az id. Rubik tervezte GÓBÉ-nál --ami kora világszinvonalú oktatógépe összegzett tulajdonságai alapján-- asszem' 16 24 (megnéztem) volt ez a siklószám.
Van kisebb siklóbomba aminek a siklószáma szintén bőven 20 felett van(valamelyik Eu-s gyártóé, den hirtelen nem találtam).

Ennek 9.00kg/9T-ás darabnak meg nem éri meg egy túl jó egyszerhesználatos (kárba-vesző) szárnyat építeni, mert ami egyszerű kontrukció, az a nagy tömege miatt nem fér el a gép alatt. ami egész jó lenne az meg összehajtogatós=>drága.
Ezért írtam, hogy ekkorához túl jó siklószám "nem jár", mert az bolonyulult és qrva drága.

Ha tévedtem, sem jár a szepuku! :p
Az élet kegyetlen és +még ott vagyok Én! :hadonaszos:

.


Vagyis a 9 tonnás bomba 1 kilométer magasból indítva 9.2km-t tud elrepülni?
Akkor 10km magasságban indítva már nem kakesz a 90+km siklás.
Apropó,mi a terminológi az ejtōszerekre,azokat indítják,ejtik,vagy oldják/kioldják?
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
Vagyis a 9 tonnás bomba 1 kilométer magasból indítva 9.2km-t tud elrepülni?
Akkor 10km magasságban indítva már nem kakesz a 90+km siklás.
Apropó,mi a terminológi az ejtōszerekre,azokat indítják,ejtik,vagy oldják/kioldják?

Ki adta meg azt a 9,2 km-t. :confused:

Én senki által nem láttam megadva. :eek:

Én sem adtam meg, de érdekel, hogy mennyi? :hadonaszos:
Az az "X" nem a római 10-es, hanem az ismeretlent számot jelölik ezzel a betűvel a matekban(lehet, hogy kis X, erre már nem emléxem).

.
 
Vagyis a 9 tonnás bomba 1 kilométer magasból indítva 9.2km-t tud elrepülni?
Akkor 10km magasságban indítva már nem kakesz a 90+km siklás.
Apropó,mi a terminológi az ejtōszerekre,azokat indítják,ejtik,vagy oldják/kioldják?
A matek nem ennyire lineáris és sok a környezeti változó. Nem fog tudni 90+km-t.
 
Ki adta meg azt a 9,2 km-t. :confused:

Én senki által nem láttam megadva. :eek:

Én sem adtam meg, de érdekel, hogy mennyi? :hadonaszos:
Az az "X" nem a római 10-es, hanem az ismeretlent számot jelölik ezzel a betűvel a matekban(lehet, hogy kis X, erre már nem emléxem).

.


9.2 siklószám volt fentebb említve.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nem a fab 9000-re,hanem az F104-re.

...csak a repcsiknél van még a siklószámhoz tartozó pár fontos szám, például, hogy az milyen sebességnél van, mert ha az a leszállósebességnél sokkal gyorsabb, akkor nem sokra jó, hajtómű-hba esetán ugyanis emberi reakció-időkkel kezelhetelen.

Nyilván ez a tényező a siklóbombáknál nem érdekes, ez a 9000-es "Máskép száll le (a "binyóról") a végén..." :D


.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
nem teljesen mindegy a siklószám?
Nem csupán a hatótáv növekedés az egyetlen előnye. Ha 10kmt siklik is már komoly előrelépés, és a legfontosabb, hogy pontosan eltalálja a célt.
Max a felhasználási területét módosítja.
Nem pedig a létjogosultságát kérdőjelezi meg.
Butabomba egy növelt hatótávú és elsősorban irányított bombává válik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7
nem teljesen mindegy a siklószám?
Nem csupán a hatótáv növekedés az egyetlen előnye. Ha 10kmt siklik is már komoly előrelépés, és a legfontosabb, hogy pontosan eltalálja a célt.
Max a felhasználási területét módosítja.
Nem pedig a létjogosultságát kérdőjelezi meg.
Butabomba egy növelt hatótávú és elsősorban irányított bombává válik.
Azért kell, hogy minél messzebbre tudjon "repülni", hogy lecsökkentsd az esélyét annak, hogy légvédelmi rakétát indítanak a gépre amiről oldják a bombát.
 
Azért kell, hogy minél messzebbre tudjon "repülni", hogy lecsökkentsd az esélyét annak, hogy légvédelmi rakétát indítanak a gépre amiről oldják a bombát.

pont az a tévedés, hogy kell. Nem kell... de ha messzebre repül, akkor be LEHET vetni olyan helyzetben IS, amikor nagyobb a kockázat.
Ez kétségtelen, de nem kell.
Nyilván szélesebb spektrumban használható nagyobb hatótávval.

pont az az érthetetlen a vitán, hogy miért vitatkoztok számokon. Ha 89km, alkor szarra való, ha 90, akkoz az meg marha jo? És ha csak 30? Simán tudták volna szórni 30ról os megerősített védelmekre... drónok legyalulták már addira a gépekre veszélyes légvédelmet.

Költségek teréb pedig pont az az oroszok nagy ébredése, hogy rájöttek, hogy nem horror áru military stansard nyerik a a borút. Hanem telejsen jó, a septében 4db alulemezből gúlát avizott megoldás és a standard aluprofil is.
 
Ja értem, képzelünk rá mindent, hogy igazunk legyen.

Igazi dudis válasz... mindig megfogadom, hogy veled nem vitázom többet, mert te a lövészárokból mindent is jobban tudsz... de érved, az semmi, soha.

Nem képzelek rá mindent, csak egy UPMK kitet. Merthogy erről volt szó.

Ennek 9.00kg/9T-ás darabnak meg nem éri meg egy túl jó egyszerhesználatos (kárba-vesző) szárnyat építeni, mert ami egyszerű kontrukció, az a nagy tömege miatt nem fér el a gép alatt. ami egész jó lenne az meg összehajtogatós=>drága.
Ezért írtam, hogy ekkorához túl jó siklószám "nem jár", mert az bolonyulult és qrva drága.

Arányait tekintve kb. ugyanakkora extra súly kell legyen egy UPMK kit egy 9000-esre, mint egy 1500-asra. A szükséges szárnyfelület is a tömeg függvénye, ha ugyanazt a felületi terhelést szeretnéd elérni mint a kisebb bomba esetén. A felületi terhelés meghatározza az optimális siklósebességet (amelyik sebességen a legmesszebbre elmegy). A siklószámra legnagyobb hatással a ráillesztett szárny oldalviszonya van, persze kisebb mértékben nyilván a bombatest keresztmetszete, kialakítása, illetve a bomba-UPMK kit csatlakoztatás extra légellenállása is befolyásoló tényező.

A siklószámos kérdést amúgy kb helyesen válaszoltad meg, bár a Góbé adata inkább csak papíron 23... húsznál többel a leg optimistábbak sem számolnak ;)

(érvelésben nem szeretem felhasználni, de azért most halkan megjegyzem, hogy egyetemen tanultam aerodinamikát ill. hasonló egyéb tárgyakat, és Góbén is van 272 felszállásom... szóval nem a lövészárokból beszélek)