Tu-22M Backfire (Tupoljev, Szovjetunió)

A gép úgy zuhan mint egy falevél (asszem lapos dugóhúzó a neve) az ilyen típusú zuhanás ilyen sebességű akkor is, ha légvédelmi rakéta találat, műszaki hiba, emberi mulasztás, madár stb miatt zuhan így.
Ehhez az kell hogy ne legyen sebesség. Valószínűleg hajtóműhiba+éles fordulóból jött ki
 
Ehhez az kell hogy ne legyen sebesség. Valószínűleg hajtóműhiba+éles fordulóból jött ki
Vagy eltalálta egy rakéta, de nem telibe, amiatt kuka lett a hajtómű és azért nem volt sebessége. Értem én, hogy fáj, de attól még benne van a pakliban, hogy az ukránok lőtték le és csak azért, mert ez nem tetszik nektek még nem kell sületlenségekre alapozva kizárni ezt az opciót.
 
Vagy eltalálta egy rakéta, de nem telibe, amiatt kuka lett a hajtómű és azért nem volt sebessége. Értem én, hogy fáj, de attól még benne van a pakliban, hogy az ukránok lőtték le és csak azért, mert ez nem tetszik nektek még nem kell sületlenségekre alapozva kizárni ezt az opciót.
Itt mindenki h…? Mikor mondtam hogy nem rakéta. A hajtómű hiba jöhet rakétától is. Légvédelmitől meg a sajátjától is. De mindenképpen hajtómű sérülés kell, mert elment a sebesség. De amúgy ki az ‘Ti’ itt? Mert az előbb a pro orosz narratíva most meg a proukrán támad be? Szóval kihez kell állnom nekem belgának?
 
Itt mindenki h…? Mikor mondtam hogy nem rakéta. A hajtómű hiba jöhet rakétától is. Légvédelmitől meg a sajátjától is. De mindenképpen hajtómű sérülés kell, mert elment a sebesség. De amúgy ki az ‘Ti’ itt? Mert az előbb a pro orosz narratíva most meg a proukrán támad be? Szóval kihez kell állnom nekem belgának?
Olyat nem mondunk, hogy hajtómű hiba miatt zuhant le a gép, ha azt egy rakétatalálat okozta. Ha madárral ütközik a gép, sem azt mondják, hogy hajtómű hiba miatt zuhantla le a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and alali77
Látom nehezen megy át, hogy nem a pilótákról szólt a hozzászólásom hanem az Öregtankos által képviselt narratívának.
Én tökéletesen értem, hogy mit akartál mondani, csak azt nem, hogy miért mentél már előre, felhívni a figyelmet a hülyeségre, mert szerintem is hülyeség, akárki is mondja, de ezen és megannyi más fórumokon is rengeteg hülyeség van enélkül is. Az, hogy ilyen helyzetekben a pilóták mit csinálnak, mindenki saját maga döntse el, hogy jó, vagy rossz. Mindenkinek meg lehet róla a saját véleménye. Amikor elkezdték a pilóták, szerintem tisztában voltak vele, hogy mit vállalnak. A katapultálás meg úgy látszik, még mindig és a jövőben is a legveszélyesebb művelet. Te meg ne idegeskedjél előre, nem érdemes.
 
A Sztavropoli területen lezuhant Tu-22M3-as előzetes oka az egyik hajtómű tolóerejének elvesztése, miután a hidraulikus rendszer felrobbant és tűz ütött ki. Egy ember meghalt, a másodikat keresik.

Amikor a rendszer meghibásodott, a személyzet parancsnoka erőszakkal katapultálta a segédet, a navigátort és a navigátor-operátort. Ő maga a pilótafülkében maradt, és az utolsó pillanatig a lakóépületektől távolabb vezette a bombázót.

A személyzet egyik tagját holtan találták meg a kutató-mentőcsapat tagjai. További két pilóta élete nincs veszélyben. A regionális orvosok velük dolgoznak. A közeljövőben a régión kívüli katonai kórházba szállítják őket" - mondta Vlagyimirov kormányzó.

❗️ Feliratkozás a Mash-ra (https://t.me/+mBgDVq0QTftmY2Ji)
 
A Sztavropoli területen lezuhant Tu-22M3-as előzetes oka az egyik hajtómű tolóerejének elvesztése, miután a hidraulikus rendszer felrobbant és tűz ütött ki. Egy ember meghalt, a másodikat keresik.

Amikor a rendszer meghibásodott, a személyzet parancsnoka erőszakkal katapultálta a segédet, a navigátort és a navigátor-operátort. Ő maga a pilótafülkében maradt, és az utolsó pillanatig a lakóépületektől távolabb vezette a bombázót.

A személyzet egyik tagját holtan találták meg a kutató-mentőcsapat tagjai. További két pilóta élete nincs veszélyben. A regionális orvosok velük dolgoznak. A közeljövőben a régión kívüli katonai kórházba szállítják őket" - mondta Vlagyimirov kormányzó.

❗️ Feliratkozás a Mash-ra (https://t.me/+mBgDVq0QTftmY2Ji)

Ezek szerint az automatikus katapultálási sorrendet felül lehet bírálni. A kiadott közlemény szerint ez meg is történt.
Mindenki mást indított a parancsnok, magát nem "lötte ki" utánuk, hanem maradt a gépben és kivitte a lakott terület fölül a gépet.
Ezek után nem részletezett módon életét vesztette.

Kb. ezt veszem ki a hivatalos közlemény ide betett linkjéből és a fordításból!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Öregtankos
Revideálom magam, akár a fenti is történhetett:
Normál esetben ugyanis a parancsnok egy, fedéllel is védett kapcsoló elfordításával mindenki számára indíthatja a folyamatot. Ekkor mindnyájuknál kigyullad a „kényszerített gépelhagyás” jelzőfény, és kb. 1,8 másodpercenként indulnak az ülések. Előtte persze aktiválódnak a kéz- és lábelfogó mechanikák, illetve megfeszülnek az övek. Elsőként a fegyverkezelő repül ki, majd a navigátor, aztán a segédpilóta következik, és természetesen utoljára a parancsnok. (Érdekes, hogy ezt összevetve az ismert ülésrenddel, a jobb hátsó és első ülések egymás után indulnak, nem a lehető legnagyobb távot biztosító, kereszt alakú a sorrend.) A folyamatról a parancsnok lámpák segítségével visszajelzést is kap. (A leírás alapján mintha neki külön is meg kéne erősítenie a saját kilövését.)
 
Revideálom magam, akár a fenti is történhetett:
Normál esetben ugyanis a parancsnok egy, fedéllel is védett kapcsoló elfordításával mindenki számára indíthatja a folyamatot. Ekkor mindnyájuknál kigyullad a „kényszerített gépelhagyás” jelzőfény, és kb. 1,8 másodpercenként indulnak az ülések. Előtte persze aktiválódnak a kéz- és lábelfogó mechanikák, illetve megfeszülnek az övek. Elsőként a fegyverkezelő repül ki, majd a navigátor, aztán a segédpilóta következik, és természetesen utoljára a parancsnok. (Érdekes, hogy ezt összevetve az ismert ülésrenddel, a jobb hátsó és első ülések egymás után indulnak, nem a lehető legnagyobb távot biztosító, kereszt alakú a sorrend.) A folyamatról a parancsnok lámpák segítségével visszajelzést is kap. (A leírás alapján mintha neki külön is meg kéne erősítenie a saját kilövését.)
Jah az idézett szöveg Magától Lenintől van :)
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: aquarell and Catles
Revideálom magam, akár a fenti is történhetett:
Normál esetben ugyanis a parancsnok egy, fedéllel is védett kapcsoló elfordításával mindenki számára indíthatja a folyamatot. Ekkor mindnyájuknál kigyullad a „kényszerített gépelhagyás” jelzőfény, és kb. 1,8 másodpercenként indulnak az ülések. Előtte persze aktiválódnak a kéz- és lábelfogó mechanikák, illetve megfeszülnek az övek. Elsőként a fegyverkezelő repül ki, majd a navigátor, aztán a segédpilóta következik, és természetesen utoljára a parancsnok. (Érdekes, hogy ezt összevetve az ismert ülésrenddel, a jobb hátsó és első ülések egymás után indulnak, nem a lehető legnagyobb távot biztosító, kereszt alakú a sorrend.) A folyamatról a parancsnok lámpák segítségével visszajelzést is kap. (A leírás alapján mintha neki külön is meg kéne erősítenie a saját kilövését.)
Ennek az az oka szerintem, hogy a két hatul ülő nem képes irányítani a repülőt szemben a pilótával és a másodpilótával, így logikus, hogyazokat tartja a rendszer legtovább a gépen akik vezetni tudják a repülőt.
 
Ennek az az oka szerintem, hogy a két hatul ülő nem képes irányítani a repülőt szemben a pilótával és a másodpilótával, így logikus, hogyazokat tartja a rendszer legtovább a gépen akik vezetni tudják a repülőt.
A lényeg az utolsó mondat. Mintha a parancsnok maradhatna valóban egyedül
 
Amikor a rendszer meghibásodott, a személyzet parancsnoka erőszakkal katapultálta a segédet, a navigátort és a navigátor-operátort. Ő maga a pilótafülkében maradt, és az utolsó pillanatig a lakóépületektől távolabb vezette a bombázót.
Ott a videó róla, hogy minden sebességét elvesztve, irányíthatatlanul zuhan a gép, de bőven lenne idő katapultálásra ebben a reménytelen helyzetben még, de az nem történik meg láthatóan. És ezek után ezt a propagandahazugságot ki merik adnI?

Nem ám arról van szó, hogy nem működött a katapultülés a öreg hulladék bombázóban. Nem, dehogy.
 
Ott a videó róla, hogy minden sebességét elvesztve, irányíthatatlanul zuhan a gép, de bőven lenne idő katapultálásra ebben a reménytelen helyzetben még, de az nem történik meg láthatóan. És ezek után ezt a propagandahazugságot ki merik adnI?

Nem ám arról van szó, hogy nem működött a katapultülés a öreg hulladék bombázóban. Nem, dehogy.
M3 volt....legalább nézz utána mit jelent
 
M3 volt....legalább nézz utána mit jelent
A budapesti "felújított" orosz metrókocsikra asszociáliok elsőre, másra meg már nem is érdemes. Hulladék volt az, mint a legtöbb orosz katonai gép jelen formájában. A kérdés csak az, hogy hány katapultülés nem működik még és most a "hős pilóta" miatt ugyan az álfelújításért felelős fejesek segge meg van mentve, de pont emiatt nem lesz repülési stop és nem lesz átvizsgálva és részben cserélve az összes katapultülés sem. Az orosz bombázópilóták -akik nem hülyék- innentől tudni fogják, hogy nem biztos, hogy van esélyük, ha baj van és a saját főnökeik komolyabb ellenségeik, mint a háborús ellenfelek.
 
Ezen a gépen amint lapos dugóhúzóba esett már a pilóták is csak utasok voltak. Azért ez mégiscsak egy szuperszonikus sebességre tervezett variaszárnyú majd 60 tonnás bombázó, ezt a büdös életbe ki nem veszed a lapos dugóhúzóból mint egy multirole gépet.
Én ezt tudom...poénnak szántam...viszont amíg eddig a pontig eljutottak, azért valószínű repültek még, míg teljesen gatya lett a gép. Alátámasztja ezt hogy nem repkednek a videón ott már katapultáló orosz emberkék...
 
Olyat nem mondunk, hogy hajtómű hiba miatt zuhant le a gép, ha azt egy rakétatalálat okozta. Ha madárral ütközik a gép, sem azt mondják, hogy hajtómű hiba miatt zuhantla le a gép.
Amit betettem neked 2004-es magyar Míg - 29 lezuhanast az mitől volt?
Hajtómű hiba miatt zuhant le.